Barca Motocraft SF 490 T

Creat de ovidiu66, Septembrie 12, 2014, 12:29:00 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

momaul

Salut.Nu ma intelege gresit,nu am spus ca e un motor rau,am spus doar ca fata de reclama care i s-a facut nu iese asa mult in evidenta fata de alte motoare .Ma refeream la injectoare pentru ca au alta tehnologie fata de motoarele facute de alte firme tot cu injectie directa.La evinrude nu exista pompa de inalta presiune insusi injectorul injecteaza o cantitate de benzina sub presiune iar dozarea benzinei se face prin numarul de injectii in unitate de timp. Cum acceleratia este destul de fina presupun ca si numarul ce cicluri pentru un timp este destul de mare.Uf, nu stiu mai bine sa explic dar sper ca ai inteles la ce ma refer.Ma rog, daca te-ai hotarat pentru e-tec eu iti doresc sa ai numai bucurii cu el si sa nu uiti sa ne comunici si noua inpresiile sincere despre el.

WBF

Citat din: bica77 din Aprilie 07, 2015, 09:47:30 PM
as fi vrut sa impartasesc cateva impresii despre suzuki 20 cp efi si cum se comporta pe un sl 410 dar mi e ca primesc karma -10 asa ca ma resemnez si incerc sa expun parerile mele pe alt forum mult mai 'omenos'  sarbatori fericite

Bica
Da cine-ti da in cap?
Eu am folosit SL410 cu un 15cp Mercury. Cu brio.
Din ce stiu 20 de la Suzi e mai usor decat Mercury de 15, in concluzie cred ca zbori cu barca.
Zi bre parerea ta despre ansamblu, nu de alta dar karma de aici e alta decat zenul, karma si feng shui-ul tau de zi cu zi, deci e ok :)

BRP

#137
Citat din: momaul din Aprilie 07, 2015, 09:54:49 PM
Salut.Nu ma intelege gresit,nu am spus ca e un motor rau,am spus doar ca fata de reclama care i s-a facut nu iese asa mult in evidenta fata de alte motoare .Ma refeream la injectoare pentru ca au alta tehnologie fata de motoarele facute de alte firme tot cu injectie directa.La evinrude nu exista pompa de inalta presiune insusi injectorul injecteaza o cantitate de benzina sub presiune iar dozarea benzinei se face prin numarul de injectii in unitate de timp. Cum acceleratia este destul de fina presupun ca si numarul ce cicluri pentru un timp este destul de mare.Uf, nu stiu mai bine sa explic dar sper ca ai inteles la ce ma refer.Ma rog, daca te-ai hotarat pentru e-tec eu iti doresc sa ai numai bucurii cu el si sa nu uiti sa ne comunici si noua inpresiile sincere despre el.

Gresit total.Motoarele etec au pompa de inalta presiune sau mai bine spus au 2 pompe de combustibil,una de joasa si una de inalta ptr.ca altfel nici nu ar functiona sistemul si daca nu ma crezi pe cuvant postez studiile facute cu presiuni etc....
Schimbarea regimurilor trazitorii se face prin schimbarea tipului  si timpilor de injectie de la injectie omogena la cea stratificata in caz ca ai cunostintele necesare si stii ce inseamna ,nu aprofundez pentru ca nu facem aici teoria constructiilor de motoare.
Sunt putine motoare in 4 timpi care stiu sa faca ce descriu eu.
Tehnologia etec are avantajul ca este foarte bine protejata de brevete, si de o companiea ca Bombardier,care are o valoare de piata cat sunt toti producatorii  de outboard-uri la un loc, pentru ca altfel ar fi fost demult copiata, si aici nu vorbim de cercetare si alte cele.
O tehnologie similara este gaselnita motoarelor noi (auto)pe benzina cu injectie directa copiata de la Mitsubishi GDI inventata si produsa acum mai bine de 30 de ani.
Daca producatorii de motoare in 4 timpi (outboard)ar face tehnologia mai sus amintita motorele lor ar fi cu peste 50% mai grele si mai putin fiabile.
Eu nu spun ca motoarele outboard in 4 timpi nu sunt bune, spun doar ca mai exista si altceva,altfel ar avea toata lume doar masini Dacia sau VW
Eu spun fara suparare si fara nimic altceva sa ne rezumam la pareri care au si baze in cunostinte, si nu doar sa facem sportul tipic romanesc,Datul cu Parerea.
Cu ce ies in evidenta aceste motoare?
Cu un consum mai mic decat 4 timpi echivalent,cu rapiditatea cu care ies ambarcatiunile in glisaj in conditii similare, zgomot redus,poluare  mai mica decat la 4 timpi,cu un service in garantie si post garantie foarte bun,piese si consumabile ieftine si disponibile,faptul ca nu le poti fura identitatea,adica computerul motor stie absolut tot despre motor incepanda de la seria de fabricatie si terminand cu ultimile 2 minute de functionare toti parametrii motor,degeba pui serii falfsificate ca te pot prinde urgent,generatoare de curent cu mult peste concurenta,etc..................
1 galon de ulei xd 100 costa in jur de 300Ron care ajunge peste cap unui motor de 30 hp.Faci cam 80-100 de functionare cu el si Atat!!! NU schimb de ulei nu filtre,nu reglaje,NU,NU 300 ore de functionare,dupa care se schimba 1 filtru benzina, ulei in cizma,2 bujii.un rotor pompa de apa, fara alte vizite pe Dealeri hoti si pusi pe capatuiala,.toata distractia costa 100$piesele +manopere.
Parti proaste
1 sunt grele pentru ca nenorocitii de canadiano-americani nu stiu ce ii ala plastic si aliaje usoare de cacat
2.Sensibile injectoarele la hotii de la benzinariile de pe apa care baga derivati de alcool la greu in tancuri ca sa poate fi vanduta si apa
3.Calculatoarele au pret mare si nu pot fi comandate doar prin reprezentante,pentru ca Bombardier nu ii iubeste pe hotii de motoare si pe cei care se ocupa cu contrafacerile.
Nasol NU?
Diferenta de tehnologie de injectie directa intre Evinrude si restul este absolut totala.

Prin similitudine tehnologia etec este  similara cu PD Pumpe Duse de la vw,doar ca injectorul este actionat electric cu toate tehnologia ce survine pentru a functiona si de aici apar diferentele si consumul mare de energie electrica la injector, dar si faptul ca a trebuit cautate solutii  pentru generatoare de mare putere, fapt care  ii  benefic pentru beneficiarii produsului.
Toata lumea stie ca solutia tehnica cu PD de la VW a fost foarte buna si cu un consum f.mic,chiar mai mic decat common rail,dar cu penalizari la cerintele de noxe.
Bombardier a reusit sa impace si necesitatea noxelor scazute care nu ii lucru usor de facut.
Toate celelalte motoare se bazeaza pe un compresor cu aer, care nu vrei sa stii cat  te costa ,pentru ca este si f prost facut, ca toata tehnologia in sine.
Daca vrei amanunte si preturi fa o vizita la American Nautics la domnul Rebegel, si iti va prezenta condoleatele pentru portofel in cazul Optimaxului.
Si aici nu discutam de consumurile comparative aproape duble la concurentii Etec-urilor.
Oricum cel mai bun motor ii acela pe care il detinem la fel ca nevestele.

Vali

Citat din: bica77 din Aprilie 07, 2015, 09:47:30 PM
as fi vrut sa impartasesc cateva impresii despre suzuki 20 cp efi si cum se comporta pe un sl 410 dar mi e ca primesc karma -10 asa ca ma resemnez si incerc sa expun parerile mele pe alt forum mult mai 'omenos'  sarbatori fericite

Mai sus ai scris ca sunt prea multi cunoscatori pe forum, si din cauza asta ne certam. Tocmai ca sa aratam ca nu ne certam, ci facem polemica argumentata si constructiva, scrie-ne si tu experienta ta cu Suzuki. Uite, ia de la mine un plus la karma ca stimulent :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

BRP

Citat din: Vali din Aprilie 08, 2015, 05:16:52 AM
Mai sus ai scris ca sunt prea multi cunoscatori pe forum, si din cauza asta ne certam. Tocmai ca sa aratam ca nu ne certam, ci facem polemica argumentata si constructiva, scrie-ne si tu experienta ta cu Suzuki. Uite, ia de la mine un plus la karma ca stimulent :).

Am ajuns sa lucrez in aceasta industrie datorita unui coleg roman,inginer care m-a dus la centrul de dezvoltare motoare de la Brp si lucram pentru motoarele Rotax,ce se fac in Austria si dupa aceea incet ,incet am ajuns sa lucrez la toate motoarele pe proiecte de dezvoltare.
In proiectele de dezvoltare,mai tot timpul tragi cu ochiul la concurenta si studiezi cum au gasit solutii.
Ce sa spun de Suzuki?
Cea mai mica ( dintre cele care puncteaza)firma din domeniu, cu cercetare f.buna,cele mai fiabile solutii alese pentru motoarele mari,dar si foarte performanti in acelasi timp, se vede ca au facut masini si motociclete.
Au avut si ei sincope cu anumite tipuri de motoare gen.motorul de 25 hp Vtwin,au mai dat-o in bara cu cel de 20 efi,dar au rezolvat problema schimband programul de injectie pe acest motor.
Dintre producatorii de motoare in 4 timpi intre noi colegii(de munca) spunem ca sunt dintre cei f.buni.
Conducerea noastra desi sunt actionari la Suzi, sub diferite forme au renuntat la colaborare pentru motoarele in 4 timpi si acum se colaboreaza cu Tohatsu pentru aceste motoare.
Tohatsu desi putin cunoscut in Romania este unul dintre cei mai mari constructori si dezvoltatori de motoare outboard din lume,dar mai nou s-au concetrat pe motoarele mici si medii,iar motoarele mari, le iau de la Honda.
Personal nu sunt foarte incantat de colaborarea cu Tohatsu,deoarece motoarele au probleme mecanice de fiabilitate,daca le tavalesti, si recomandate doar pentru aplicatii medii.
Astfel se spulbera mitul indestructibilitatii motoarelor Tohatsu,mit ce provine de la motoarele in 2 timpi,motoare ce se produc si azi.
Revenind la ce te doare,Suzi de 20 efi,din sfarsitul lui 2014 sunt bune,ramane ca timpul sa ne spuna daca se vor ridica la nivelul celor de 15 hp carburatie,care au fost senzationale,pentru care parerea mea personala(si parere generala a specialistilor in domeniu) este ca au fost cele mai bune motoare de 15 hp din lume, impreuna cu motoarele de 40 hp/3cil/ injectie(modelul vechi) si Yamaha 40 hp/4 cil/carburatie.
Aceste motoare au fost si sunt in topul fiabilitatilor.
Colegul meu de care va aminteam,care a fost si seful meu,era/ii considerat de sefii de la cercetare un fel de guru in domeniu si el s-a jucat si testat motoarele concurentei ,ca sa avem termene de comparatie pentru ce facem noi,si nu era foarte incantat de cel de 20,cel de 15 era zice ok,dar amandoua motoarele cica au minusuri la cuplu motor,normal zic eu daca comparam carburatia cu injectia,iar chestia cu LEAN BURN,este mai mult o chestie comerciala,care sa acopere aceasta lipsa.
Dar exita si un mare plus ce survine din Lean Burn,un consum extrem de mic,care compenseaza tot restul,pentru unii.
Daca nu te astepti la nu stiu ce performante, una peste alta,o economie zilnica de benzina si cu fiabilitate buna ,bate orice alta motivatie.
In Romania este si un alt aspect care nu este de neglijat si anume purtatul motoarelor in portbagaj,hamalitul motoarelor la malul apelor,pentru ca se fura,aspect care in lumea civilizata nu exista si atunci sigur ca diferenta de greutate conteaza, cum deasemenea este penalizata si plasticaraia ieftina si friabila.Peste tot sunt plusuri si minusuri.
Suzi de 15/20 efi este un concurent serios pentru toate motoarele din aceasta gama,iar daca Tohatsu nu face ceva cu fiabilitatea capului motor(mecanica),care da pe nas la greu in special pentru motoarel produse pentru Mercury, si daca Yamaha si Honda nu vin cu ceva nou,v-a manca serios din piata acestor motoare mai ales ca au rezolvat problema celui de 20hp.
Iti doresc o zi buna, si un Paste Fericit

ziuamarinei

Citat din: BRP din Aprilie 08, 2015, 07:49:45 AM
ramane ca timpul sa ne spuna daca se vor ridica la nivelul celor de 15 hp carburatie,care au fost senzationale,pentru care parerea mea personala(si parere generala a specialistilor in domeniu) este ca au fost cele mai bune motoare de 15 hp din lume, impreuna cu motoarele de 40 hp/3cil/ injectie(modelul vechi) si Yamaha 40 hp/4 cil/carburatie.
Aceste motoare au fost si sunt in topul fiabilitatilor.

Subscriu la cele scrise mai sus. Am exploatat un Suzuki de 15hp carburatie si momentan un 40 hp injectie. Nu am avut de ce sa ma plang, si acum regret ca l-am vandut pe cel de 15. Super motoare.

momaul

Salut.Multumesc BRP de informatii.Uite asa mai aflam si noi cite o informatie de la o sursa autorizata, ca tare mai e greu cu informatiile astea.

Nakasone

E clar ca BRP ...stie. Oricum, daca se mai inscrie cineva la cuvant pe tema   fiabilitatii  motoarelor (care ,cum ,cat,de ce), trebuie sa o faca cel putin de la acelasi nivel de expertiza cu cel  al  BRP. Am avea cu totii mult mai mult(e) de castigat.
carpe diem

Vali

@BRP: stimate domn, dupa cum se vede si din citat, postarea mea era adresata colegului bica77, care era suparat ca a fost "lovit" la karma :D.

Nu-mi permit vreodata sa ma adresez prea familiar sau la per tu persoanelor pe care nu le cunosc personal, deci scuze daca ati inteles ca m-am adresat dvs. Dar tot raul spre bine, cu atat mai mult va multumesc, alaturi de colegi, pentru contributiile pe care le aduceti pe acest forum. Respect, Vali A., Galati.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ovidiu66

Multumesc BRP, maxim respect!

Multumesc tuturor pentru participarea la discutii, pentru mine conteaza orice parere si sunt ferm convins ca fiecare dintre voi are un suflet mare.Pacat ca ne despart distante, dar ne ramane bucuria ca avem Cap Compas.

Am comandat un Evinrude ETEC de 30cp, eu folosesc barca doar in weekend, fac 50-80 de ore pe an si mai presus de toate, mi-am dorit sa echipez SF-ul 490T cu un motor pe care il merita.

Pana imi va sosi motorul, ma voi bucura de senzatia pe care o are un copil, de Craciun, in asteptarea cadoului.

BRP

Citat din: ovidiu66 din Aprilie 08, 2015, 02:16:24 PM
Multumesc BRP, maxim respect!

Multumesc tuturor pentru participarea la discutii, pentru mine conteaza orice parere si sunt ferm convins ca fiecare dintre voi are un suflet mare.Pacat ca ne despart distante, dar ne ramane bucuria ca avem Cap Compas.

Am comandat un Evinrude ETEC de 30cp, eu folosesc barca doar in weekend, fac 50-80 de ore pe an si mai presus de toate, mi-am dorit sa echipez SF-ul 490T cu un motor pe care il merita.

Pana imi va sosi motorul, ma voi bucura de senzatia pe care o are un copil, de Craciun, in asteptarea cadoului.


Nu stiu cine sau ce te-a convins sa faci aceasta alegere ,dar clar ai luat o decizie corecta.
Ar trebui dupa ce iti ajunge jucaria sa impartasesti si forumistilor experienta cu acest motor,ca sa poata si colegii de forum sa isi faca o parere corecta despre comportamentul acestor motoare atat de putin cunoscute la noi in tara.











BRP

Citat din: Vali din Aprilie 08, 2015, 12:38:10 PM
@BRP: stimate domn, dupa cum se vede si din citat, postarea mea era adresata colegului bica77, care era suparat ca a fost "lovit" la karma :D.

Nu-mi permit vreodata sa ma adresez prea familiar sau la per tu persoanelor pe care nu le cunosc personal, deci scuze daca ati inteles ca m-am adresat dvs. Dar tot raul spre bine, cu atat mai mult va multumesc, alaturi de colegi, pentru contributiile pe care le aduceti pe acest forum. Respect, Vali A., Galati.



Nici o problema,dar sunt unii care nu gusta chestii din astea.
La un moment dat ati dat o vaga aluzie de pe un alt forum, cu cineva care era undeva situat intr-un turn de fildes.
Eu stiu despre cine este vorba,este vorba chiar de colegul si seful meu,care este o persoana mai dificila(nu prea stie de glume),dar este parerea mea cel mai mare specialist in motoare de ambarcatiuni pe care eu l-am intalnit si de la care si eu am avut de invatat.
El a venit la BRP din lumea curselor de masini,DTM,Formula 1,Cursele de la Le Mans,etc cu o expertiza in motoare greu de egalat, si 99% din ce face ,face din pasiune, dar prea riguros si serios si orgolios.
Pacat ca s-a creat situatia, pentru ca va spun sigur ca nu va mai posta.
A plecat de la BRP intr-o situatie similara,si era vorba de bani f.multi, fiind Project Manager.
Desi stiu sigur ca i s-a oferit mai mult decat triplu si nu a vrut sa se mai intoarca,fapt care ne-a afectat si pe noi fosti colegi foarte tare,adica cu alte cuvinte am fost pusi pe liber de la 1 aprilie 2015.
Noi am inchis ochii si am bagat tipic romanesc, capul in nisip cand el a avut conflicte cu conducerea, si nu l-am sustinut, iar apoi s-a dovedit ca el a avut dreptate.
El a iesit cu capul sus din proiect si cu o garamada de bani si noua ne-a intors spatele pe buna dreptate,si am auzit ca printre altele il curteza asiduu si concurenta.
Am incercat sa dau de el ,dar nu vrea sa stam de vorba ,daramite de afaceri, si eu acum imi caut de lucru si am timp de forumuri,pe care altfel nici nu le bagam in seama.
As incerca sa imi gasesc un rost pe aici ,dar inca nu vad nici o oportunitate in acest domeniu.
Din pacate expertiza impartasita pe forum nu tine de foame, ci doar asa de multumire de sine ca ai putut ajuta pe cineva.
Este si asta o chestie de viata,si concluzia este una singura Ajuta si Sustine daca vrei sa fii Ajutat si Sustinut.
Din pacate eu nu am facut intotdeauna acest lucru si acum trag ponoasele, si v-a trebui sa fac ceva pentru asta,si am inceput cu ajutor pentru acesti forumisti.
Sper sa conteze ce fac si.................
Vom vedea ce ne rezerva viata.
Cu multa stima,un Paste Fericit

ovidiu66

#147
Citat din: BRP din Aprilie 08, 2015, 02:33:10 PM


Despre Evinrude, am aflat prima data, din postarile bunului coleg de forum Mihaif99, omul care mi-a deschis calea in domeniul nautic acum 6  ani.

Decizia finala ,am luat-o dupa ca am avut norocul si onoarea sa cunosc personal un mare om din Cluj, care pot sa spun ca are "centura neagra" in domeniul nautic si de la care am primit informatii valoroase despre barci si motoare.
Recunosc ca nu am priceput termenii tehnici, dar am inregistrat cateva informatii pretioase, care m-au ajutat sa aflu ce imi doresc de fapt.

Am discutat foarte mult si cu alti colegi de forum, Sorin, Fritz....imi cer scuze ca nu ii enumar pe toti si am reusit sa imi culeg informatiile care mi-au rezolvat multe dintre necunoscute.

Cu siguranta o sa revin cu impresii, poze, videoclipuri.



Cu respect Ovidiu.

BRP



Decizia finala ,am luat-o dupa ca am avut norocul si onoarea sa cunosc personal un mare om din Cluj, care pot sa spun ca are "centura neagra" in domeniul nautic si de la care am primit informatii valoroase despre barci si motoare.


As fi putut chiar sa pun pariu ca de el este vorba.
Mare noroc ai avut!
Tine aproape daca sta de vorba cu tine pentru ca el este" The One"
Esti clujean?

ovidiu66

#149
Citat din: BRP din Aprilie 08, 2015, 04:02:11 PM




As fi putut chiar sa pun pariu ca de el este vorba.
Mare noroc ai avut!
Tine aproape daca sta de vorba cu tine pentru ca el este" The One"
Esti clujean?


Nu sunt clujean, imi plac plimbarile si uneori, in drumurile mele, ma intersectez cu oameni de elita.