inmatriculare barca

Creat de aditm, Septembrie 14, 2014, 11:38:48 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

sebba

N-as numi "mandrie nationala", nici macar "satisfactie nationala"... dupa 3 decenii, inca stau si ma gandesc care ar putea fi termenul potrivit si de ce dracu trebuie sa-l gasesc...

Poate tocmai asta e motivul ptr care vreau pavilionul romanesc, ca nu vad nicaieri (si aici ma refer la forurile superioare) o dorinta de a (re)realiza ceva cu tara asta. Mi-a trecut de multa vreme patriotismul si nationalismul dar inca - o fi ceva prin stele, habar nu am - ma consider cetatean roman si majusculele apar din ce in ce mai mari dupa fiecare contact cu indivizi ce apartin unor tari "bine vazute" din lumea asta nebuna.

Nu ma consider un "inteligent al speciei" dar, sincer, creste inima in mine cand vad cata imbecilitate traieste in lumea asta, pe simplul motiv ca posesorii ei provin din tari "civilizate" si "educate"!

Si probabil ca un simplu motiv in a pune Pavilionul Romanesc pe barca mea se rezuma in a reduce procentul "celorlalti", nu neaparat in a majora procentul nostru. Totul e relativ, nu?  8)

PS: se pare ca dracu are si ceva nuante de gri, ultimele estimari arata ca as avea de platit cam 1200 lei pe an, nu 1800...  poate mai bag niste inalbitor si mai recuperez cateva pachete de tutun (cam 20 eur pe zi, de peste 20 de ori mai mult decat impozitul). Poate ca ma las de fumat... Poate...
Simulatoare Teste ANR - http://anr.end.ro

stefand600

Era doar amaraciune. Ok, si eu doream pavilion RO. Din pacate, prioritatile financiare sunt altele iar pavilionul Ro il pot pune si pe casa cu diferite ocazii fara sa platesc pentru niste imbecili birocrati care te umilesc de cate ori pot doar pentru ca esti la coada la ghiseu si nu la usa din dos cu mainile ocupate cu pachete. Este adevarat ca intalnim imbecilitate la tot pasul dar.... poate ca nu intalnim persoanele care trebuiesc in cazul tarilor "civilizate" si "educate". Franta de exemplu, este condusa de o mana de oameni care nu se vad pe strada mergand cu SLK-uri, X6, Jaguar, etc, pe acestia clar ca nu-i putem intalni pe strada. Pot sa-ti confirm ca patronul unei firme cu cifra de afaceri de 150 000 000 euro merge cu o masina de 30 000 de euro.  Dar pana la urma am plecat de la inmatricularea unei barci de 7 m cu motor de 8 CP si uite unde am ajuns. Paste fericit.
Stefan D

Florio

Citat din: stefand600 din Aprilie 05, 2018, 10:21:12 AM
Art 468 prevede clar la pct 2 ca
(2) Impozitul pe mijloacele de transport se datorează pe perioada cât mijlocul de transport este înmatriculat sau înregistrat în România.

Este corect și firesc răspunsul tău. Am ridicat problema pentru că experiența mea practică a arătat o altă perspectivă a funcționarilor, cu privire la articolul "(3) În cazul în care mijlocul de transport este dobândit în alt stat decât România, proprietarul acestuia are obligația să depună o declarație la organul fiscal local în a cărui rază teritorială de competență are domiciliul, sediul sau punctul de lucru, după caz, și datorează impozit pe mijloacele de transport începând cu data de 1 ianuarie a anului următor înmatriculării sau înregistrării acestuia în România."
Adică după cumpărarea bărcii mele din Anglia (țară care nu obligă înmatricularea), la un an mai târziu am decis s-o înmatriculez aici pentru a putea ieși în mare și Dunăre. Ei bine, funcționarii au decis în baza articolului de mai sus, că trebuie aplicată o amendă, fiindcă nu am înregistrat-o în termen de 15 zile de la dobândire.


stefand600

Abuzuri de acest fel sunt intalnite peste tot! Problema este ca sunt angajati pe criterii de rudenie si afinitati de tot felul etc.
Stefan D

timberland0910

Citat din: stefand600 din Aprilie 06, 2018, 04:21:54 PM
Abuzuri de acest fel sunt intalnite peste tot! Problema este ca sunt angajati pe criterii de rudenie si afinitati de tot felul etc.
Aici tin sa te contrazic putin ..la angajarea la primarie iti da un test grila ..daca esti dobitoc si ingust la minte ai intrat ..di inca pe functie mare

stefand600

 AAAAAAA.... se schimba lucrurile! Nu stiam ca e cu test grila la primarie. In cazul asta sa-i facem membrii ai academiei romane.
Stefan D

timberland0910

Citat din: stefand600 din Aprilie 07, 2018, 06:37:31 AM
AAAAAAA.... se schimba lucrurile! Nu stiam ca e cu test grila la primarie. In cazul asta sa-i facem membrii ai academiei romane.

Valabil in orasele mari .La comune e totul simplificat .un singur ghiseu si acolo rezolvi tot

bogdanbuciu

Desi n-am incheiat procedura, inca, zic sa mai anunt pe acilișa cum decurge operatiunea.
M-am dus marti, dupa Paste, la capitanie si era inchis.
De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

bogdanbuciu

M-am mai dus si miercuri si cu raspunsul de la ANR am reusit sa depun dosarul de inmatriculare si sa achit banii.

Inspectia tehnica: 100E + 0.4E x LOA(m) => 102.35E = 476.63 la cursul lunar al ANR
Inmatriculare: 100E
Declaratie conform cu originalul pentru diverse acte: 4.66 RON
TOTAL: 946.98

Am mai dat 36 lei la notar pe o declaratie notariala pe propria raspundere ca ambaracatiunea cu datele de identificare ale barcii mele nu se supune inmatricularii in Germania.

Mai trebuie sa merg sa scot niste fotografii (pe hartie fotografica) cu barca din diferite planuri si sa stabilesc cu reprezentantul capitaniei o intalnire la barca pentru inspectie. Aici mai costa deplasare reprezentantului. Va dau de veste cand se face.
De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

gvincentiu

Intreb pentru un prieten: daca ar fi sa construiasca o asemenea barca (din okoume, fibra etc.) ar fi inmatriculabila in Romania? Pentru o lungime de 5 metri, latime de 2,4m cu motor de 10-15 cai, cam cat ar fi impozitul?
Nu de alta, dar  se pregateste sa iasa la pensie si vrea sa locuiasca pe ape.
Ganduri bune !

Vali

La inmatricularea unei barci in regie proprie in Romania esti taxat cat nu face, si nu obtii absolut nimic de banii dati, decat cel mult timp pierdut si nervi inutili. Mai potrivita e inregistrarea tip "lettre de pavillon" in Belgia.

O alta solutie e sa se ia legatura cu un fabricant autorizat, care sa emita o factura si o declaratie de conformitate precum ca el a construit barca. In felul asta inmatricularea se face cum a spus Bogdan mai sus, singura problema fiind gasirea fabricantului dispus sa isi asume treaba asta. E solutia cea mai putin indicata, de care am auzit ocazional mai demult.

Personal recomand exclusiv inmatricularea in Belgia in caz de regie proprie.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

gvincentiu

Like, Vali. O sa-i trasmit prietenului  :)
Ganduri bune !

alin66

Citat din: gvincentiu din Aprilie 13, 2018, 10:48:58 AM
Intreb pentru un prieten: daca ar fi sa construiasca o asemenea barca (din okoume, fibra etc.) ar fi inmatriculabila in Romania? Pentru o lungime de 5 metri, latime de 2,4m cu motor de 10-15 cai, cam cat ar fi impozitul?
Nu de alta, dar  se pregateste sa iasa la pensie si vrea sa locuiasca pe ape.
teoretic barcile cu lungime sub 7 metri si motor mai mic de 20cp ,nu se inmatriculeaza si atunci nu trebuie declarate la impozit

Florio

Citat din: bogdanbuciu din Aprilie 12, 2018, 10:07:32 PM
M-am mai dus si miercuri si cu raspunsul de la ANR am reusit sa depun dosarul de inmatriculare si sa achit banii.

Inspectia tehnica: 100E + 0.4E x LOA(m) => 102.35E = 476.63 la cursul lunar al ANR
Inmatriculare: 100E
Declaratie conform cu originalul pentru diverse acte: 4.66 RON
TOTAL: 946.98

Am mai dat 36 lei la notar pe o declaratie notariala pe propria raspundere ca ambaracatiunea cu datele de identificare ale barcii mele nu se supune inmatricularii in Germania.

Mai trebuie sa merg sa scot niste fotografii (pe hartie fotografica) cu barca din diferite planuri si sa stabilesc cu reprezentantul capitaniei o intalnire la barca pentru inspectie. Aici mai costa deplasare reprezentantului. Va dau de veste cand se face.

Nu se face să las neobservată informația. Radierea aceea obligatorie până acum (indiferent de situația bărcii), poate fi deci înlocuită de o declarație pe propria răspundere?
Excelent, trecem la normalitate :)

stefand600

Daca doriti scrisoare de pavilion BE trebuie radierea. Daca confirmati ca legea in RO prevede ca sub 7m si 20 CP nu se inmatriculeaza si ca barca cumparata a fost utilizata cu motor de X CP pana in 20  CP este ok.
Stefan D