caut barca

Creat de bogdant28, Ianuarie 02, 2014, 03:12:09 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

bluewave

salut,

'AdrianZUZ' referitor la 'Parte proasta la RIB este ca in Romania nu EXISTA piata pentru asa ceva (ai optiuni limitate la cumparare iar de vandut .... nici atat)'
cunosc omul care produce in RO asa ceva, el chiar iti poate raspunde la toate intrebarile tale despre pneumatice/rib-uri.
"No Whistling on Board"

bogdant28

Nu am putut vedea clipu. M am exprimat gresit poate.ziceam k sunt constient ca sunt net superioare la stabilitate cele rib. Ma refeream care joaca mai tare, cea rib fiind mult mai usoara si plutind p orice val,in schimb cea se fibra m am gandit ca datorita formei taie apa/valul cat de cat

AdrianZUZ

Citat din: bluewave din Ianuarie 02, 2014, 10:04:55 PM
salut,

'AdrianZUZ' referitor la 'Parte proasta la RIB este ca in Romania nu EXISTA piata pentru asa ceva (ai optiuni limitate la cumparare iar de vandut .... nici atat)'
cunosc omul care produce in RO asa ceva, el chiar iti poate raspunde la toate intrebarile tale despre pneumatice/rib-uri.

Te rog, daca poti sa imi dai un mesaj privat cu ceva date de contact, am vazut ceva poze pe net cu oameni de la noi care fac RIB-uri dar nu cunosc pe nimeni!

bogdant28

Sunt inca nelamurit si cred ca voi ramane o perioada asa :)

1. Poate cineva sa ma lamureasca cat mai exact despre ce implica inregistrarea unei barci cu tot cu motor si peridoc daca ar fi sa aleg ceva de 25-30 cp? Pe internet gasesc informatii,dar in primul rand sunt cam interpretabile si in al doilea rand sunt multe in contradictoriu :) Ce pasi ar fi sa urmez si ce bani inseamna pe an sa am o salupa de 4-5 metri cu motor de 25 de cai si peridoc cat mai simplu, ca sa fiu in totalitate in pas cu legea si sa nu ma certe nenea graniceru cand trece pe langa mine.
2. are cineva informatii detaliate despre cat ma costa sa tin pe apa in periaoda verii o barca de 4-5 metri in portul tomis in constanta? Sau alte variante in zona orasului. Asta sa-mi fac un calcul sa vad daca e mai rentabil sa-mi iau barca fara peridoc si s-o las pe apa, in siguranta si pazita (cred).
3. Pun niste poze cu un bayliner 160.. barca care imi place extrem de mult si pe care o am ca model in cautarile mele. Astept sugestii cu barci asemanatoare ca design/spatiu/dispunere banchete. Mentionez ca baylineru are 600 de kg aprox si motor de 60-90 de cai .. care e deja mult prea mult asa ca un raport 200kg barca/motor 20-25cp il consider cat de cat pe acolo si suficient nevoilor mele de plimbare pe vreme linistita maritim costier , cand vantul nu adie aproape deloc si valurile lipsesc.

pelicanul

#19
1. In legatura cu inmatricularea barcii (si/sau a motorului) s-a discutat destul de mult pe aici, baga o cautare dupa cuvintul "inmatriculare" si o sa obtii citeva raspunsuri. Cel mai bine este sa intrebi la capitania unde vrei sa inscrii barca.
2. Tarifele din Tomis le gasesti in pdf-ul atasat.
3. Peridocul se inmatriculeaza ca orice vehicul rutier (RAR, carte de identitate, politie, fisc). Daca iei un peridoc omologat treaba e foarte simpla, daca iei (sau faci) unul artizanal mai trebuie sa-i faci omologare. Impozitul anual la peridoc (in Constanta) il gasesti aici: http://www.spit-ct.ro/resources/content/files/Info_legislative/hclm%202013/Anexa%20nr.%203%20-%20impozit%20pe%20mijloace%20de%20transport.htm , la pct.1.4. Tot acolo gasesti si valorile pentru impozitul pe barca, la pct. 1.5.
4. La Politia de Frontiera te duci dupa inregistrarea barcii. In Constanta trebuie sa mergi in portul mare, la dana militara.

modi

Citat din: bogdant28 din Ianuarie 04, 2014, 03:01:46 AM
Mentionez ca baylineru are 600 de kg aprox si motor de 60-90 de cai .. care e deja mult prea mult asa ca un raport 200kg barca/motor 20-25cp il consider cat de cat pe acolo si suficient nevoilor mele de plimbare pe vreme linistita maritim costier , cand vantul nu adie aproape deloc si valurile lipsesc.

Este un calcul facut empiric , fara nicio legatura cu ceea ce se intampla de fapt cu o barca ......

Un Bayliner de 600 kg daca il incarci cu trei persoane + bagajele aferente ( de exemplu ) si care insumeaza un total de 200 kg , ei bine l-ai incarcat cu 33 % din greutatea lui .
O barca de 200 de kg cu aceeasi incarcatura ..... se cheama ca ai incarcat-o cu 100 % din greutatea ei .

Exista niste calcule specifice in sensul asta . Rog colegii care pot sa ti le ataseze .

................................

No offence , dar personal consider ca nu ai suficienta experienta in nautica incat sa te putem noi ajuta pertinent doar printr-un forum . Orice te-am sfatuit pare c-am batut campii , tu parand focusat pe ceva anume . La final arati ca de fapt habar n-ai ce vrei .

Vali

Hai sa nu o luam chiar asa categoric ;).

Tocmai din cauza lipsei de experienta vine lumea pe forum, si daca are cineva placerea sa raspunda, macar sa o faca la modul constructiv. Eu de exemplu nu-mi permit vreodata sa spun cuiva ca n-are habar ce vrea etc etc.

In plus, o tura pe apa face mai mult decat 1000 de postari. De asta are nevoie colegul bogdant28, mai mult decat oricate sfaturi pe forum. Apropo Bogdan, ai spus ca vii in februarie prin zona, ca sa povestim. E o idee buna, fiindca una e sa se scrie pe forum (are si forumul limitele lui), alta e sa discuti live, cu barca in fata sau chiar in barca.

Eu nu prea am scris zilele astea si nici n-o sa mai scriu prea des in perioada urmatoare, ca am treaba multa cu scoala. Daca intr-adevar e nevoie, am sa intru sa mai postez. Rugamintea in schimb e sa pastram un ton echilibrat in discutii. Suntem o gahca misto, si cu cat adunam baieti misto, cu atat e mai bine pentru toata lumea.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bogdanpesc

bogdane
la ce bani ai gasit baylaneru de 160 cu motor de 60-90 cp...second si barca si motoru

bogdant28

Mersi de raspunsuri. Trebuie sa ma mai documentez si sa mai citesc pe forum si cel mai bine sa vbim live cu prima ocazie.

Baylineru e de pe net, nu e vreun anunt anume. Am vrut doar sa pun niste poze cu ceva ce-mi place din toate pct de vedere.


bogdant28

Revin dupa o pauza destul de lunga, vreme in care am lasat-o mai moale cu cautarile (am fost acasa in vacanta si n-am mai avut timp de calculator :) si nici bani n-au mai fost ). Am luat iar la citit o parte din forumul de aici si cel de pe barcaholic si (zic eu) am mai prins cate-o idee, doua. Intre timp m-am mai plimbat si cu o barca de salvare de fibra :)) de 700-800 kg (480 barca + 3 persoane bine facute + multe bagaje) cu un motor de 15 cai. E adevarat, abia se misca incarcata (cred ca 10 km/h), insa goala pare sa fuga cu aprox. 15km/h sau chiar mai bine.  Ma rog, mi-au mai scazut si pretentiile in ceea ce priveste viteza pe care as vrea s-o am la barca mea asa ca o sa merg tot pe ideea de motor de 20 cp si barca din fibra de pana in 140-160 de kg (cum am vazut ca au majoritatea din anunturile pe care le-am urmarit). Pana la urma, de la barca asta n-o sa vreau mai mult de o iesire pe vreme buna la cateva sute de metri de mal pt scufundari, arbaleta sau baie in mare si cateva beri cu prietenii. Eventual as folosi-o o data pe an 2 zile in delta doar pe canale.
Permisul cat.C l-am ridicat. M-am inscris si pt. categ. D insa n-am mai apucat sa dau examenul si o sa-l dau la vara cand ma intorc.

Mare parte m-am lamurit, urmeaza sa prind o barca buna si s-o cumpar cu prima ocazie. As avea totusi cateva intrebari la care n-am reusit sa gasesc raspunsuri (sau cel putin nu m-au lamurit complet)

1.  Am gasit diverse barci la vanzare, iar in anunt era specificat ca nu se vinde barca impreuna cu instrumentele de bord. Altele erau echipate doar cu volan si mansa insa era loc pe consola si de instrumente(care lipseau). Intrebarea e.. pot sa cumpar instrumentele separat? De fapt, da, stiu ca pot, insa sunt compatibile? Trebuie sa fie anumiti producatori? Pentru vitezometru, nivel combustibil, indicator trim si ore de functionare ale motorului, turometru, etc. pot monta universale sau doar anumite tipuri? Nu am reusit sa gasesc discutii despre asta, iar filmulete pe youtube nu pot vedea.
2. Site-uri cu preturi si dimensiuni (sau macar exemple) de biminitop facute la comanda stiti? din Romania
3. Pornirea electrica se poate adapta pe orice motor? Daca motorul are doar pornire la sfoara, se poate face ceva sa porneasca "la cheie/buton"? Pentru pornirea la sfoara,am oricum nevoie de baterie? Toate motorarele sunt facute sa incarce si bateria in timp ce merg sau trebuie montat un alternator? Ca sa pot alimenta un casetofon cu boxe, un bec pt iluminat in barca si alti consumatori, trebuie o baterie separata?
4. Pt comanda la distanta, ce piese trebuie? (volan, mansa, cabluri.. etc) Ele sunt universale sau fiecare e cu brandu lui ?( motor mercury - mansa mercury ) si tot asa.
5. Pt reglarea trimului de la distanta, din bord, ce elemente imi trebuie?
6. Se pot face diverse compartimente, o consola sau vreo bancheta din fibra de sticla direct pe paiol sau e mai complicat? in sensul daca e nevoie sa se umble la structura barcii, daca trebuie decupata podeaua si montat vreun cadru ceva care sa plece din interiorul barcii?
7. impozitul pentru barci cu motor e 180 ron pe an, cel pentru salupe e 420. Cei de la anr decid daca barca e..barca cu motor sau salupa? In cazul in care barca si motorul sunt pe numele unei pers. cu handicap grad 1, sunt scutit de taxe? are cineva idee?
8. Parbrizul se poate schimba? Am inteles de la voi ca in Galati ar fi o societate care produce la comanda.. puteti da detalii? site, poze, preturi?
9. O sa-mi iau si un auxiliar electric sau un termic de 2-3 cp. Cate kg are aprox. un motor 2t de 2cp sau de 3cp? As fi curios daca pot sa-l folosesc si pe o pneumatica gen seahawk II. Dar pe un "colac" seahawk 2? a incercat cineva?

Salutari!





virus100b

Salut Bogdan,

Am sa iti raspund punctual la intrebarile tale in masura in care ma pricep eu.

1. Producatori de instrumente de bord iar la intrebarea ta raspunsul e mai complicat. Vitezometrul este pe principiul "Pitot". In cizma motorului in partea din fata exista o orificiu care in timpul inaintarii prin apa se creeaza o presiune, presiune care este condusa cu ajutorului unui furtun flexibil pana la ceasul de bord. Se poate monta orice fel de vitezometru pe principiul pitot. Daca motorul ce il vei lua are orificiul se conecteaza vitezometrul prin furtun la motor, daca motorul nu are orificiul pentru vitezometru, pe barca se poate monta un dispozitiv ce face acelasi lucru.
Turometre, indicatoare de nivel, trim, presiune ulei, etc...de asemenea sunt si universale sau vandute de fabricantul motorului.
Pentru motoarele de generatie noua cu injectie exista minicomputere de bord care afiseaza turatie, consum instant, erori motor, etc vandute de fiecare fabricant de motoare pentru motoarele sale Ceas Honda pt motoare Honda, Ceas Yamaha pentru motoare Yamaha. Acestea se ivand impreuna cu cablajele necesare de la motor la bord.

2. Pentru Bimini poti cauta pe net sunt destule site-uri care vand bimini sau pe site-uri cu anunturi probarca.ro, pecuitul.ro si altele.

3.Daca motorul este proiectat sa porneasca doar la sfoara nu il poti face sa porneasca electric. Unele motoare au lacasul pentru electromotor, in cazul acesta se poate monta electromotor dar vei constata ca este mai greu si mai costisitor sa cumperi un astfel de motor si sa ii montezi pornirea electrica decat sa iei unul gata echipat cu electromotor.

4. Pentru comanda le distanta iti trebuie urmatoarele: Volan, caseta de directie, cablu pentru guvernare, echea pentru legatura intre cablul de guvernare si motor.

pentru comanda motorului iti trebuie mansa care poate fi universala sau dedicata (yamaha, honda, suzuky, etc) si 2 cabluri (unul pentru acceleratie si unul pentru schimbarea sensului de inaintare)

5.Pentru reglarea trimului din bord iti trebuie mansa cu buton de trim. Trebuie subliniat faptul ca motorul trebuie sa aiba obligatoriu trim electric. Daca motorul are trim pe gaz nu se poate regla din buton, acesta fiind manual si va trebui sa te deplasezi la motor pentru al ridica sau lasa

6. Compartimente de depozitare si consola se pot face direct pe paiol. Aici iti poate raspunde mai bine Vali

7. Nu stiu care este legislatia in cazul persoanelor cu handicap

8.Parbrizul se poate schimba, pretul difera in functie de complexitate, marime materiale si se face pentru fiecare in parte. 

9. Greutatile motoarelor difera de la fabricant la fabricant, cauta pe site-ul producatorului ce te intereseaza si vei gasi informatii.

O zi buna!

Thor

#26


Am inteles, Modi.
M-am sters ca am vazut ca este la moda. 


modi

..... Vai soarta lu' topicu' ''Caut Barca'' .......