Design naval pentru un kaiac

Creat de bogdanbuciu, Iunie 16, 2011, 11:09:42 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

bogdanbuciu

deci baieti, tre sa pun catarg cu vele la kaiac. Azi am vazut la legendarul un grement de camera de raba si mi-am luat si eu repede 3 lemne rootunde si lungi de 2m, de grosimi diferite pentru catarg, ghiu si pic.

CUM SE POATE CONFIGURA VELATURA SI DERIVOR/CARMA ca sa merg cat de cat bine.
Va rog sa nu pierdem litere cu echilibru etc, ca oricum o fac.
Numai dupa considerente de ergonomicitate mie mi-a iesit asa:
De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

Vali

In desenul tau, centrul velic e prea spre prova, deci barca se va intoarce ca o girueta cu prova in directia opusa vantului, ceea ce nu prea e bine. Singura alura la care vei merge cat de cat bine va fi cu vant curat din pupa. Ar trebui ca velatura sa fie montata mai spre pupa...
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bogdanbuciu

cat de mai spre pupa?
daca ai timp decupeza catargul cu totul si muta-l cat de in spate crezi tu ca e minimum necesar.
Vad ca nu sunt sanse sa ma protejez de ghiuri in tampla.
De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

Vali

Daca vrei sa te protejezi de ghiuluri in tampla ;D, mai baga o vela pe un artimon mic, si lasi zona cockpitului libera. Cam ca in pozele cu velele de caiace demontabile, uite aici mai multe idei:
http://www.google.ro/search?q=faltboot+segel&um=1&hl=ro&client=opera&rls=en&channel=suggest&tbm=isch&ei=pon6TbXTI87UsgbAu4HNDw&sa=N&start=0&ndsp=20
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

n.adrian


gvincentiu

Man, te-as ajuta cum as putea, dar is croit (si la propriu si la figurat ) pe http://www.pacificaction.com/. Mai ales ca merg luate volte, naviga upwind (cu ajutor la pupa ;D) etc. http://www.youtube.com/watch?v=uLVx3aqk2iA&feature=related
Ganduri bune !

n.adrian

Bogdan, are dreptate vicentiu, lasa ideea aia, ca nu o sa dea nici randament, o sa fie si greu de realizat si mai greu de actionat, ca sa nu mai zicem ca o sa ai o barca giga ardenta.

bogdanbuciu

bah ce oameni,


fiti atenti, nu ii mai fac foc pentru ca sa am catargul liber, nelegat de punte in nicun fel, deci cu ocazia asta scade suprafata velica si centrul velic revine putin mai inapoi. Oricum nu intentionam sa merg cu vant de travers cu kaiac-ul pana nu implinesc 140kg, asa ca pentru vant pupa zic ca ma descurc, eventual slabesc putin palanul sa nu imi aproveze barca si las derivorul sub bagaje, si pentru alura de mare larg infig putin derivoru in put, si scot undita sau chistoacele adunate in calarasi. Daca mai are cineva pareri contra il astept cu un pahar de rom in portul de origine cand trec cu TID-ul pe acolo.
De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

HOME MADE

da' ia cu tine o umbrele pe care o folosesti si ca vela si ca protectie pentru ploaie,in afara de asta e buna ca paratrasnet mai ales ca esti bun conducator ...de club,dai bine la masa..cind vin prietenii pe acolo.....:)

bogdanbuciu



daca nu va deranjeaza, e mai bine asa? (tinand cont ca nu ma intereseaza sa merg cu vand decat din spate)
De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

Vali

Cre'ca merge chiar si fara foc, mai ales ca zici ca vei folosi vela numai la vant de pupa. Oricum, arata parca mai echilibrat decat prima oara, si e si mai estetic ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

n.adrian

Nu merge bikere. de ce te incapatzanezi tu sa ai randa la vant de pupa ???? habar nu am, aia mai mult incurca balonul. Daca vrei sa folosesti vela doar la vant de pupa, uita de randa, pune acolo o chestie ca un spinneaker si gata, ai si grement mai putin complicat si eficienta maxima. Randa in mod uzual are ca si sens sa dea stabilitate pe curs la vant din fata traversului. La vand din spatele traversului o combini cu un gin sau cu un spin, dar e mai bine fara, eu am combinat gin cu foc si am strans randa :)

Vali

Salutare mestere :), da' sa nu uitam ca e vorba de un simplu caiac, care are nevoie de o velatura cat mai simpla :P. Daca ne uitam la poze de vele de caiac pe net, in majoritate gasim ori vela triunghiulara pentru vant portant, ori randa pentru a mai fura si ceva vanturi de travers, bineinteles in combinatie cu o bucatica de derivor...
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

gvincentiu

#13
Citat din: n.adrian din Iunie 17, 2011, 06:00:54 PM
Bogdan, are dreptate vicentiu, lasa ideea aia, ca nu o sa dea nici randament, o sa fie si greu de realizat si mai greu de actionat, ca sa nu mai zicem ca o sa ai o barca giga ardenta.
Man, ai super admiratia si respectul meu, m-am convins singur dupa ziua de ieri, de pe Brates. Am reusit (ce reusita o fi nustiu, dar sa zicem) sa urc in vant cu vela in V pe prova pana l-am primit din Rpv 45 (sau mai putin, asa la o simpla aproximatie). Acum intrebarea de un milion de puncte: care sistem de vela e cel mai potrivit, tinand cont ca: suntem limitati de lipsa chilei, chiar si a unui derivor, putem guverna cu o padela alternand bordurile. Eu as merge pe sistem feluca pentru ca:
- am deja vela triunghiulara, chiar daca vergile felucei au dimensiuni diferite, cred ca pot sa o folosesc cu succes pe a mea
- catargul e scurt, ceea ce pentru o ambarcatiune mica e un avantaj, limitand valoarea ruliului si reciproca: un ruliu mic dat de valuri imprima o miscare de amplitudine mai mica la măr avand ca efect o mai buna stabilitate.
- putine manevre curente: doar doua, renuntand la cea de intindere a coltului velei. Poate gresesc dar zic sa ramana una de ridicare a vergii si una pentru bratare
- centrul de presiune pe vela este in aria suprafetei de plutire, iar prin oarecare reglaj al vergilor (Bb-Tb) poate fi dus in bordul din vant sau in cel de sub vant determinand astfel calitatile nautice: ardenta/moale. De pilda la vant de travers Bb, daca centrul de presiune este in Bb am o nava moale, daca il trec in Tb scurtand lungimea vergilor in Bb obtin ceva tare. :)
- din cate vad eu suprafata velica e mai mare decat pentru un catarg echivalent ca inaltime dar cu vela patrata sau aurica, de exemplu aici: http://www.ibiblio.org/eldritch/js/a05.htm
Ganduri bune !

lipan

Citat din: bogdanbuciu din Iunie 16, 2011, 11:35:11 PM
Vad ca nu sunt sanse sa ma protejez de ghiuri in tampla.

Dar de ce vrei să te protejezi?
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!