Categorie B+E sau ...

Creat de Bogdan ion, Ianuarie 02, 2015, 07:49:36 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Bogdan ion

La multi ani si multa sanatate,

cautand pe net informatii despre obtinerea permisului de conducere cat. B+E, am gasit urmatorul anunt:

"Scoala de Soferi ... realizeaza cursuri pentru ansamblul de vehicule a carui masa totala maxima autorizata este mai mare de 3500 kg dar nu depaseste 4250 kg, format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata depaseste 750kg. Pretul este de 500 lei (ore teorie si practica). Nu necesita examen cu politia, iar examenul medical si testarea psihologica nu sunt necesare, insa cursantul trebuie sa detina permis auto categoria B. Ne puteti contacta pentru detalii si despre cum se poate trece acest curs si in permisul auto."

intrebarea mea este daca a facut cineva acest curs si din daca este de ajuns in practica.
Masina mea (renault Fluence) are masa maxima de 1725kg si poate tracta cu sistem de franare 1055Kg.

Multumesc.

Fritz

 NU ai nevoie de B+E.
Masina ta are 1725 masa maxim autorizata ..si poate tracta o remorca cu franare de maxim 1055 Kg.
Adunand masele autovehiculului tau cu al remorcii tractate ( maxim 1055 kg cu franare)...ajungi la 2780 kg.
Ai sub 3500 kg masa total autorizata ...deci mergi cu ,,B'- ul fara probleme.  Nu ai nevoie de altceva.  :)
La Multi ani ! :)

Bogdan ion

Multumesc, dar daca peridocul+barca au impreuna 1500kg (sau peste 1100kg) plus masina 1725kg= 3255kg, mai pot sa merg doar cu B-ul.

Teoretic nu am depasit 3500kg masa autorizata, dar am mai mult decat greutatea maxima cu sistem de franare, la un control al organelor nu am probleme?

ionpescarul

#3
.
Masina mea (renault Fluence) are masa maxima de 1725kg si poate tracta cu sistem de franare 1055Kg.

Multumesc.
[/quote]

Atat ai voie sa tractezi ,daca rezulta din talonul la remorca,platforma,peridoc,rulota,(ce'tractezi tu acolo?)o greutate mai mare ,E PROBLEMA.
In cazul tau nu ai nici-o treaba cu 3500kg ,tu nu trebuie sa depasesti greutatea maxima recomandata de fabricantul masini tale ,pentru remorca.(1055kg)
Treaba cu 3500 kg  e altceva.Ce depaseste 3500kg pana la'4250kg ,trebuie tahograf,pentru persoane fizice ,in locul tahografului mecanic se poate folosi o coala A4 (exista formular tip,cel putin afara este) pe care e scris cate  ore sa condus si cate ore  sa stationat ,bineinteles ca trebuie sa scri adevarul si sa respecti orele de odihna ,ca daca scri minciuni e jale,iti ia permisul.

Fritz

  Esti sub 3500 ...Deci daca depasesti 1055 (masa remorcabila cu franare suportata de masina ta ) nu e bine.
Te opreste organu' si-ti face dosar penal.
Trebuie ca peridocul incarcat (cu tot cu barca) ...sa fie sub 1055 kg.  Unul la 1000 iti trebuie.

   Daca il ai deja si daca e inmatriculat cu o masa total autorizata peste 1055...poti face o Re-omologare ...la 1000.  Punte schimbata sau cauciucuri care suporta cate 450 kg...Eu zic ca se poate.  Presupun ca barca cu peridoc cu tot se incadreaza in 1000 kg.

ionpescarul

Citat din: Fritz din Ianuarie 02, 2015, 09:56:47 PM
  Esti sub 3500 ...Deci daca depasesti 1055 (masa remorcabila cu franare suportata de masina ta ) nu e bine.
Te opreste organu' si-ti face dosar penal.
Trebuie ca peridocul incarcat (cu tot cu barca) ...sa fie sub 1055 kg.  Unul la 1000 iti trebuie.

   Daca il ai deja si daca e inmatriculat cu o masa total autorizata peste 1055...poti face o Re-omologare ...la 1000.  Punte schimbata sau cauciucuri care suporta cate 450 kg...Eu zic ca se poate.  Presupun ca barca cu peridoc cu tot se incadreaza in 1000 kg.

Corect ,o reomologare cu greutate mai mica a peridocului(de fapt nu modifici nimic fizic la el ),doar in acte sa apara ca el nu va mai tracta greutatea pentru care a fost construit,ci mai putin cu Xkg( adica maxim 1055kg) ,probabil ca ,vorba lui Fritz ,barca ta e mai usoara decat sarcina maxima a peridocului.Deci va fi chiar pe corect ,fara pacaleli.Si chiar daca e cu pacaleli ? cine pune pe cantar peridocul cu barca ,nu te baga nimeni in seama ,daca in acte totul e legal.Eu am cumparat o remorca noua din fabrica in Germania ,planul era sa o tractez cu 2 masini ,una tracta 1000kg iar a doua tracta 3500kg ,am cumparat o remorca de 1200 kg cu o axa si am cerut fabricantului sa imi schimbe placuta de la 1200 la 1000kg ,a schimbat-o ,a mers cu mine la politie un reprezentant al lor si actele au fost facute direct pe 1000kg.Cand am inmatriculato in romania ,astia au stiut ,nu stiu dupa ce ? ca dimensiunea asta de remorca ? nu stiu dupa ce's-au ghidat ,deci ca'dimensiunea asta se omologheaza de fapt la 1200kg ,dar totul a fost legal ,Am asteptat o luna ,aici la noi sa considerat o omologare mai altfel,a trebuit sa treaca prin comisie la Bucuresti.Deci se poate.Acu au aparut remorci cu 2 axe omologate direct de fabricant la 750kg.Nu prea e in regula  ca remorca e  beton si esti tentat sa pui pe ea chiar 2000kg ,dar panarama nu are dispozitiv de franare si e cam periculos.Hai ca am dat-o in alte panarame.

Bogdan ion

Ca sa fiu mai exact, mă interesează dacă pot sa trag cu masina mea o barca ca a lui Răzvan (Căpitanul ), unde barca are ~ 800kg si peridocul ~400 kg, șanse sa imi schimb masina nu am, am înțeles ca dacă trag mai mult decât scrie la carte risc sa stric masina, dar mergem încet ca nu ne grabim.

Fritz

 Barca de 800 de kg...??? Ce barca e aia ...Velier? Are balast? derivor?
Nu ca nu poti ...Nu ai voie. O solutie e sa schimbi masina ...ceva care sa traga 1200 kg dar sa nu depaseasca 3500 cu remorca ..total autorizat ...E solutia cea scumpa.
Mai usureaz-o...macar la 600...asta e cea mai buna solutie...dar sa-ti omologhezi remorca la 1000 kg.

Bogdan ion

Da, este un velier klepper traveller 21, numai derivorul are 160 kg.
Din păcate bani de alta masina nu am, încerc sa strâng pt velier, in doi, trei ani sper sa îl iau, speranța moare ultima.

ionpescarul

Citat din: Bogdan ion din Ianuarie 02, 2015, 10:39:27 PM
Ca sa fiu mai exact, mă interesează dacă pot sa trag cu masina mea o barca ca a lui Răzvan (Căpitanul ), unde barca are ~ 800kg si peridocul ~400 kg, șanse sa imi schimb masina nu am, am înțeles ca dacă trag mai mult decât scrie la carte risc sa stric masina, dar mergem încet ca nu ne grabim.

Deci ,trecem la partea practica ,sa presupunem ca am rezolvat cu actele la peridoc (se incadreaza la 1055kg max)
Dar in realitate avem o masa remorcabila de 1200kg
Iti pot da un raspuns din ce am patit eu ,cu masina care tracta 1000kg a mers fimiu si a carat multe remorci cu tabla incarcate in medie cu 1000kg dar si 1200 -1400kg,dar multe, poate 20 de'transpoarte pe an ,vreo 4 ani ,dar el mergea si tare ,cand se intorcea cu remorca goala  ,dupa 4 ani ,sa zicem ca sa adunat vreo 80tone de materiale carate ,a inceput sa'patineze discul ,l-am schimbat si e ok.masina are 90cp ,benzina ,turism si a fost cumparata de noua .Ca o concluzie masina a fost exploatata  ,cat cuprinde,fara limite,fimiu nu sa uitat nici-o data la nivelul de ulei la masina aia,doar talpa.
Daca sunteti un sofer ponderat care nu forteaza in rampa sau la demaraje,si va incadrati la o viteza in jur de'80km/ora la drum drept, ,chiar daca depasesti greutatea maxima a remorci cu 200kg ,nu aveti probleme cu masina asta.

crysty

1 - nimeni nu-ti va cantari ansamblul de vehicule!
2 - trebuie respectata sarcina pe carligul de remorcare al masinii - de regula ~ 70kg - o greutate mai mare poate afecta masina la trecerile acesteia sau a remorcii peste diverse denivelari chiar si la viteze mici treceri peste calea ferata, linii de tramvai etc.
3 - chiar daca se rezolva scriptic cu greutatile, pericolul pandeste la fiecare km - in permanenta se gasesc soferi care te sicaneaza obligandute sa franezi brusc pentru a-l evita pe cel ce ti-a taiat fata etc - iar atunci greutatea din spate isi spune cuvantul chiar daca in aparenta ai fi protejat de sistemul de franare al remorcii - apare diferenta intre ABS-ul masinii si inexistenta acestuia la remorca!
4 - greutatea remorcabila este data si de posibilitatea sasiului masinii unde are loc prinderea carligului de remorcare - are si asta o doza de siguranta din proiectare dar ...avand in vedere ca este vorba de o masina franceza, proiectarea este la limita si ...poate avea repercusiuni asupra prinderii carligului de sasiul masinii sau pur si simplu indoirea acestuia (a sasiului)
5 - cu cat distanta de transport este mai mare cu atat creste posibilitatea aparitiei uneia dintre cele de mai sus
cat despre B+E sunt bune ambele - examenul cu politia este de neevitat - nici o categorie nu se inscrie in permis fara examenul cu politia - copilul meu doar ce a luat in Decembrie cat E avand B si dand examen la sala si la oras cu politia - in Constanta - poate in alte localitati o fi alta lege...


Bogdan ion

Multumesc, inseamna ca, cursul este legal.

Fritz

 Poti face cursul, dai examen cu politia , asta e clar...dar tot iti trebuie alta masina.
Iti trebuie o masina care poate tracta 1200 kg ..sau ..mai mult...Cat e scris in talonul peridocului.
Politistul nu-ti cantareste ansamblul. Iti cere permisu, taloanele ...ITP-urile ,rovigneta......si aduna masele . Ai depasit 3500 ? Iti trebuie B+E.   Ai trecut in talonul masinii ca poti tracta cu franare 1200 kg ..esti ok.
  Cu masina ta ...daca tractezi un peridoc gol care are trecut in talon 1100 kg ...dar e GOL ...poti s-o patesti . Daca vezi o masina ..remorcata de alta masina ...sa stii ca e caz penal. Masina tractoare trebuie sa poata tracta ,,in talon" masa total autorizate a masinii tractate ..care sigur e mai mare. Masinile ramase in pana se transporta pe platforma.
  Solutii sunt, dar e bine sa fii informat sa nu cazi in abatere din nestiinta.
Am prieten care , avand masina in service, a luat cu imprumut un jeep de la alt prieten sa-si aduca o rulota de la mare pe care o lasase-n camping. La Cernavoda l-a oprit organu'.  Dosar penal ! :o  S-a judecat...a cantarit ansamblu prin RAR...comisii ...Era singur in masina ..deci nu avea masa totala...a iesit basma curata ...dar cu mult timp pierdut, nervi.. stres.
Mai trebuie sa iei in calcul si lansarea la apa. Sa zicem ca te duci in port la Mangalia. E o rampa super.
La lansat nu-i problma.  Cand scoti velierul ...e groasa.  Nu-l scoti cu masina pe care o ai acum.
  Eu scot cu Loganul 1.4 ..pilotina de 450 kg pe peridocul de 250kg ... Sa zicem 700 kg. Dar mi-ar fi fost bun  un 4x4 micut ...un Duster macar. Asta cand rampa e betonata..antiderapanta...etc.
Despre maluri inamolite ..nu vreau sa-ti povestesc ...In nisip am ramas cu o barca mult mai mica.

ghrt

Situatia cu cele 4250kg "numai cu B-ul" este diferita de "B+E".
Exista posibilitatea ca sa faci un curs la scoala auto, fara examen. Cu permisul de B si tidula respectiva poti conduce 4250 kg in total, respectiv max 3500 masina si >=750 remorca.
Aceasta posibilitate, care nu am putut verifica daca este recunoscuta si in afara RO, nu trebuie confundata cu B+E, care iti da dreptul sa conduci max 3500 masina + max 3500 remorca (7000 kg). B+E, asa cum s-a spus, scoala+examen la politie.

In ceea ce priveste restul problemelor, nu ma bag, dar sute de kg in plus * minim 80 km/h nu suna bine. Better safe than sorry! Ia-ti B+E si gaseste un amic pescar cu jeep, va ajutati amandoi, e si mai distractiv.