INREGISTRARE AMBARCATIUNE IN BELGIA

Creat de deltasub, Ianuarie 22, 2015, 09:24:02 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Ciby

Citat din: draken din Martie 21, 2015, 10:25:39 PM
Multam Ciby.
Ma duc sa sar gardul din fundul gradinii pentru ca am auzit (citit) ca daca ies pe poarta in strada poate ma loveste o masina si ma mananca babalau' .
Asa mi-au zis la cursul introductiv de postac la fisc.
Timp irosit.

Nici pe-acolo nu e bine, te intalnesti cu pasarile de noapte si stii si tu, daca-ti canta cucuveaua, e de rau!!!

Nu mai fi si tu suparat!

Florio

Citat din: draken din Martie 21, 2015, 03:36:16 AM
Mi-am inmatriculat barca (half-tonner din '84).



In final, am de platit frumoasa suma de 70 euro anual. M-am inscris la "agrement de max 6 locuri". Pavilion: Romania.



Salut Draken. Ma bucur sa aud experiente pozitive.
Barca mea a fost inmatriculata initial cu un impozit de 90 lei/an, apoi a crescut la 190 lei/an. Acum nu am nici cel mai mic habar cat a ajuns, insa am sa merg sa vad. Fiscul nu e o institutie transparenta, imi trimite hartii cu "impozit auto" si o suma. Aici intra toate masinile, barca, peridoc, eventualele  penalitati....totul. De aia nici nu stiu ce si cum, pentru fiecare. Ar trebui sa merg personal si sa fac frumos la doamnele cu mult plictis, de acolo (e un fapt plictisul asta si nervul pe contribuabil).

Intrebarea mea este cu privire la cei 70 euro/an. Asta e o suma echivalata de tine?
As crede ca fiscul pune o taxa in lei. 

draken

Salut Florio.

E vorba de 300 lei, mai exact punctul 4.c. din anexa 3 : nave de sport si agrement / ambarcatiune de agrement cu cabine de locuit pana la 6 locuri inclusiv.
Nu mai stiu exact cat au insumat raportul de inspectie si taxa pentru inregistrare si recunosc ca mi-e lene sa caut chitantele, dar nu-mi amintesc sa fi fost "grav ranit". Oricum, pana in 2000 lei deschiderea intregului bal.
Iar 300 de lei anual .... asa mai zic si eu "jecmaneala".

Daca "pozitiv" inseamna ca oamenii cu care am avut de-a face nu mi-au prejudiciat interesele si dreptul legitim, atunci experienta avuta a fost una pozitiva.

Valoric si ca efort, comparabil sau mai ieftin si mai simplu decat oricare din celelalte variante avute in vedere: Panama, Malta, Delaware, Grecia, Olanda pentru acest caz particular: half-tonner din '84. Plus: steagul meu, numele meu.

In cazul in care inregistram alta "jucarie", nu stiu - posibil sa fie mai bine in alta parte.
Am zis cum a fost in cazul meu in ideea in care vreodata o folosi cuiva sa stie.

home made

salut  Draken,am citit ce ai scris,asa ar trebui sa se comporte aia la care le dam bani si nu fac nimic cu ei,ma refer in domeniul care ne intereseaza,banii o iau pe alte 'carari'.sint sceptic totusi.afara se plateste muuuult mai putin,in unele tari,si nu sint putine, mult mai pline de barci si pasionati de ele.

cristizz

Sa fii roman in tara ta, a devenit destul de costisitor, din nefericire.

pelicanul

Citat din: mustatza din Martie 21, 2015, 09:40:12 AM
Dupa toata experienta (care s-a incheiat cu un telefon de la fisc prin care am fost instiintat politicos, a doua zi dupa inregistrarea cererii, ca barca mea a fost inregistrata asa cum corect am solicitat) am ajuns la concluzia ca istoriile cu balaurul administrativ cu sapte capete care scuipa numai foc si pucioasa in capul bietului barcagiu roman sunt (pentru mine unul) doar folclor.

fiscul nu te suna nici daca le datorezi bani daramite sa-ti spuna ca: v-am inmatriculat barca cum ati dorit dvstra si de la anul va asteptam la o cafea sa va platiti impozitul.

tratamentul acesta este doar pt cei cu relatii interioare sau cineva a trecut la statutul de postac al anaf-ului.
Din pacate, ai mare dreptate. Uite un caz mai mult decit aberant: http://adevarul.ro/economie/stiri-economice/aberatia-fiscala-perfecta-familie-pensionari-fost-nenorocita-suma-1-un-leu-1_55105c3c448e03c0fdd597b4/index.html
Nu e cu barci, e cu "balaurul administrativ" care te haleste daca nu ai numarul de telefon al unuia din cele "sapte capete" (cel putin).

pilu

astazi am primit un mail cum ca actele trimise sunt in regula ,insa am primit si o intrebare , la care nu stiu ce sa raspund . C'est quel port d'attache , quel ville, quel pays ???  daca google translate a tradus corect ,sunt intrebat de  ce port apartin ,localitate ,tara ,  ce ar trebui sa raspund??

kir_gutzakis

salut, cred ca intrebarea se refera la ce port doresti sa fie arondata barca...eu am pus chiar Oostende...Belgia...am trimis si eu actele...bafta !
"Cea mai buna barca e cea pe care o ai sau daca inca nu ai una, cea pe care ti-o poti permite azi; nu pierde timp asteptand sa-ti poti lua barca visurilor. Ia-ti o barca si pleaca azi. O barca de 8 m azi e mai buna decat una de 20 peste 5 ani."-Romeo zis Skipper

renata

Citat din: pilu din Martie 24, 2015, 01:52:13 PM
astazi am primit un mail cum ca actele trimise sunt in regula ,insa am primit si o intrebare , la care nu stiu ce sa raspund . C'est quel port d'attache , quel ville, quel pays ???  daca google translate a tradus corect ,sunt intrebat de  ce port apartin ,localitate ,tara ,  ce ar trebui sa raspund??
Citat din: pilu din Martie 24, 2015, 01:52:13 PM
astazi am primit un mail cum ca actele trimise sunt in regula ,insa am primit si o intrebare , la care nu stiu ce sa raspund . C'est quel port d'attache , quel ville, quel pays ???  daca google translate a tradus corect ,sunt intrebat de  ce port apartin ,localitate ,tara ,  ce ar trebui sa raspund??
[/qu
Citat din: pilu din Martie 24, 2015, 01:52:13 PM
astazi am primit un mail cum ca actele trimise sunt in regula ,insa am primit si o intrebare , la care nu stiu ce sa raspund . C'est quel port d'attache , quel ville, quel pays ???  daca google translate a tradus corect ,sunt intrebat de  ce port apartin ,localitate ,tara ,  ce ar trebui sa raspund??
Salut pilu ! trebue sa le transmiti : tara orasul si eventual portul unde vei folosi barca.

pilu

Azi am primit e-mail prin care sunt anuntat ca certificatul de inmatriculare mi-a fost trimis  prin posta.
Se pare ca am reusit inregistrarea barcii mele hellas ythaka +motorul mercury in belgia . Costurile totale aproximativ 100 euro . multumiri deltasub .

pelicanul

Deci 100 de euro deschiderea si apoi 50 de euro pentru reinnoire la 5 ani (dupa cum scrie deltasub in prima postare)?  :)  Mishto! Comparati cu cei 2000 de lei deschiderea + 300 lei/an pomeniti mai sus. :)

draken

Compari mere cu pere. Sau cu castraveti ;)

pelicanul

Mii de scuze, dar nu stiu la ce castraveti te referi.  :) Eu n-am facut altceva decit sa compar niste cifre aparute in postarile de mai sus. Altcineva a adus vorba de mere intr-o discutie despre pere ...  :)

mustatza

 2000 inmatriculare + cca 250 impozit anual(care va creste) + 350 inspectie tehnica la fiecare 2.5 ani(pret pana in 50cp) = of of,mai mai . tot sa-ti arda de patriotism.

Florio

E un topic foarte util.
Cred ca nimeni nu trebuie sa o ia personal, nu e o discutie despre cine are sau nu dreptate, ci una despre cazuri diferite care se refera la aceeasi problematica: inmatricularea unei ambarcatiuni.

Am inteles ca Draken a rezolvat foarte usor si ma bucur pentru el. Evident nu pot generaliza fiindca pentru alte administratii locale, alte tipuri de barci sau alt gen de inmatriculare (barca realizata in regie proprie, de exemplu), datele se schimba adesea dramatic.
  Asta e si motivul pentru care multi romani au incercat sa gaseasca alternative.