INREGISTRARE AMBARCATIUNE IN BELGIA

Creat de deltasub, Ianuarie 22, 2015, 09:24:02 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Vali

Citat din: ionpescarul din Septembrie 04, 2015, 08:21:33 AM
Topicul asta ,parca a luat o nuanță de genul ,noi ăștia cu bărcile inmatriculate in Belgia ,vrem sa platim taxe la barca si in romania,noi ăștia care postam pe.forumul asta si avem bărcile inmatriculate in belgia ,rugam anaful sa citească topicul si sa găsească o modalitate sa ne ia si noua bani ,facem scrisoare sa știți de noi.Problema e ca nu aveti șanse sa plătiți taxe pentru un bun deținut  in 2 tari, ,daca aveti case de vacanta in 4 tari si parcați barca cate 3 luni la fiecare resedinta ? platiti impozit la barca in fiecare tara unde aveti proprietati?
cazul miilor de autoturisme înmatriculate in bulgaria nu e edificator?.Totuși mai încercați ,e democrație.

Discutia e despre inmatricularea in Belgia si ce trebuie facut ca sa nu avem batai de cap. Orice contributie concreta si strict la subiect e binevenita.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ghrt

Citat din: Rumpi din Septembrie 03, 2015, 07:37:55 PM
Citez din Ordinul MT nr 1079/2014 in vigoare de la 27.09.2014.
"Art. 16, (2) Dreptul de a arbora pavilionul român se acordă:  a) ambarcaţiunilor de agrement deţinute în proprietate de persoane juridice sau fizice române;
Art. 17 Proprietarii/Operatorii prevăzuţi la art. 16 alin. (2) au obligaţia de a înmatricula ambarcaţiunile de agrement, conform prevederilor prezentului ordin, înainte de a le pune în navigaţie sau în exploatare."

Scrie la art. 17 ca "ai obligatia" "conform prezentului ordin" adica nu cum vrei tu.

Din ce înţeleg Rumpi spune că proprietarii cu cetăţenie română sunt obligaţi să îşi înmatriculeze ambarcaţiunile conform Ordinului 1079/2014, adică în România. Îmi cer scuze dacă am înţeles greşit.
Oricum, interpretarea de mai sus este eronată, şi sunt două motive.
Primul, logic: dacă art. 17 ar impune înmatricularea în România tuturor celor menţionaţi la art. 16 alineat 2, asta va include nu numai proprietarii români, ci şi pe toţi proprietarii din UE+Spaţiul Economic European:
Citat(2) Dreptul de a arbora pavilionul român se acordă:

a) ambarcaţiunilor de agrement deţinute în proprietate de persoane juridice sau fizice române;

b) ambarcaţiunilor de agrement proprietate a persoanelor fizice care au cetăţenia unui stat membru al Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European ori a persoanelor juridice având sediul în Uniunea Europeană sau în Spaţiul Economic European;

c) ambarcaţiunilor de agrement proprietate a persoanelor fizice străine cu domiciliul sau reşedinţa în România ori a filialelor din România ale persoanelor juridice străine, altele decât cele menţionate la lit. b);

d) ambarcaţiunilor de agrement proprietate a persoanelor juridice sau fizice, altele decât cele române, închiriate prin contracte de închiriere/leasing, pe perioade mai mari de un an, de persoane juridice sau fizice române ori de persoane fizice străine care au cetăţenia unui stat membru al Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European ori de persoane juridice având sediul în Uniunea Europeană sau în Spaţiul Economic European.

Cu alte cuvinte, interpretarea este absurdă.

Celălalt motiv nu ţine de logică ci de textul legal. Art. 1 alin. 1 din Ordinul în discuţie prevede clar că
CitatPrezentul ordin se aplică ambarcaţiunilor de agrement care urmează a fi sau sunt înmatriculate ori înscrise în România [...]
Cu alte cuvinte prevederile acestui ordin se vor aplica obligatoriu doar dacă discutăm de înscrierea (înmatricularea) în România, neaplicându-se ambarcaţiunilor care nu urmează această procedură, din orice motive, inclusiv pentru că sunt înmatriculate în altă ţară. Mai mult, analogia cu autoturismele nu este valabilă, deoarece în materie de ambarcaţiuni nu există o prevedere echivalentă celei cu limita de 90 de zile (şi care contravine tratatului UE privind libera circulaţie, deci se mai poate aplica doar autovehiculelor înmatriculate în ţări non-UE).

În ceea ce priveşte înmatricularea la fisc, aici este într-adevăr o scăpare în Codul fiscal, în sensul că o ambarcaţiune nu trebuie înmatriculată neapărat în România. Cu alte cuvinte în acest moment nu este legală impozitarea niciunei ambarcaţiuni... de asta spun că este o scăpare. Dar luaţi-o ca pe o părere personală de a mea (chichiţă incertă în practică) deoarece consecinţele fiind drastice şi neobişnuite, nu vor fi acceptate. În mod obişnuit, impozitarea locală în sistemul românesc se face în funcţie de domiciliul proprietarului. Adică un proprietar cu domiciliu în România îşi va putea înmatricula barca în Belgia sau aiurea dar (dacă este obligatoriu a fi înmatriculată) va trebui să o declare pe rol în România, la taxele locale ale primăriei de domiciliu. Cine vrea alt regim fiscal trebuie să îşi schimbe domiciliul (nu şi cetăţenia). Repet că argumentul pe text este altul dar nu cred că ar avea succes în practică (funcţionari sau instanţe).

Ar fi interesantă o opinie legală belgiană vis-a-vis de chestiunea impozitării ambarcaţiunilor înmatriculate de non-rezidenţi.



pelicanul

@ghrt
Foarte interesante interpretarile legale, multumesc.

Belgienii ce sa zica? Daca ar fi fost ceva taxa de platit la ei, poti sa fii sigur ca o cereau. Daca e de platit in alta parte, nu cred ca-i intereseaza subiectul...  :)

Eu sint curios ce vor spune cei de la fisc cind se va duce marius sa declare o barca inmatriculata in Belgia. Desi cred ca nu e bine sa le dam idei si exista vorba "curiozitatea a omorit pisica".... ;)


deltasub

Cand am scris despre inregistrarea unei barci in Belgia, am vrut doar sa arat o cale mai simpla de urmat ca inregistrare pe linie de navigatie. Partea cu fiscul e o alta treaba si se aplica poate diferentiat in fiecare tara. In Italia cei care au o barca in alt stat, trebuie s-o declare la fisc daca valoarea ei depaseste 12500 euro ca bun detinut in alt stat.

mariusm piesenoi111

Citat din: pelicanul din Septembrie 07, 2015, 05:18:56 PM
@ghrt
Foarte interesante interpretarile legale, multumesc.

Belgienii ce sa zica? Daca ar fi fost ceva taxa de platit la ei, poti sa fii sigur ca o cereau. Daca e de platit in alta parte, nu cred ca-i intereseaza subiectul...  :)

Eu sint curios ce vor spune cei de la fisc cind se va duce marius sa declare o barca inmatriculata in Belgia. Desi cred ca nu e bine sa le dam idei si exista vorba "curiozitatea a omorit pisica".... ;)
Nu râdeți ca eu chiar am sa fac asta. ....Legat de belgieni ....nu mai știu cum sa îi întreb de actele mele.
Am încercat cumva tactic sa îi intreb:
"Voi trimiteți actele print posta normala?
Va întreb pentru ca la noi (în Romania)posta nume perfecta și mai pierd din colete"
Răspuns sec: Da....toate coletele le trimitem prin posta"
Îi las puțin și le dau reply.....:"Buuuun .....dar actele mele cum le-ati trimis. ...dac le-ati trimis? Sau mai trebuie fac ceva?
Răspuns. ....Bonjour,

tout est envoyé par la poste

Patientez


Cordialement,


Guido Vanwelsenaere
Expert Maritime
Tare nu?
Ce dacă trece la noi sezonul....?Ce sa fac eu acum? Patientez. ....patientez ce sa fac?

Vali

Citat din: Dbr din Septembrie 07, 2015, 09:46:38 PM
Ma uit si ma minunez! Nu mai inteleg nimic.. Poate sunt oameni care vor sa plateasca mai mult decât valoreaza( ma refer la barca)....Este ceva de neimaginat unde poate duce neplutirea??.
Stima tuturor...

In urma accidentului de pe lacul Snagov, au fost demarate controale constante pe toata zona navigabila a Dunarii, inclusiv in Delta. Printre altele, s-a creat un protocol intre institutii, prin care se verifica statutul fiscal pentru toate ambarcatiunile controlate.

Sunt persoane care nu mai au voie sa circule pe apa din cauza ca nu au inscrise la fisc - atentie! barci neimatriculate, ceea ce inseamna incalcarea legii de catre autoritati. Este invocata o hotarare de consiliu local, care culmea incalca prevederile codului fiscal. Se pregateste o actiune in instanta pe plan local, precedentul juridic existand, cu solutia favorabila contribuabilului care a dat in judecata primaria.

Asa ca discutia despre partea fiscala este nu numai oportuna, ci si obligatorie, ca sa nu ne trezim cu probleme ulterioare. Prin urmare, repet ce am scris mai sus: Orice contributie concreta si strict la subiect e binevenita. Iar inainte de a se posta nu strica citirea regulamentului forumului, mai ales punctul 10: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1434.msg29725.html#new

Urmatoarea postare off-topic, de tip "populatia acestei tari e un terci subtire" sau "este ceva de neimaginat unde poate duce neplutirea" va fi stearsa. Ganditi-va ca poate fara sa va dai seama jigniti tocmai userii forumului cu asemenea postari.  Asa ca, daca aveti ceva de contribuit, contribuiti, daca nu, abtineti-va.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ionpescarul

Citat din: Vali din Septembrie 08, 2015, 06:11:44 AM
In urma accidentului de pe lacul Snagov, au fost demarate controale constante pe toata zona navigabila a Dunarii, inclusiv in Delta. Printre altele, s-a creat un protocol intre institutii, prin care se verifica statutul fiscal pentru toate ambarcatiunile controlate.

Sunt persoane care nu mai au voie sa circule pe apa din cauza ca nu au inscrise la fisc - atentie! barci neimatriculate, ceea ce inseamna incalcarea legii de catre autoritati. Este invocata o hotarare de consiliu local, care culmea incalca prevederile codului fiscal. Se pregateste o actiune in instanta pe plan local, precedentul juridic existand, cu solutia favorabila contribuabilului care a dat in judecata primaria.

Asa ca discutia despre partea fiscala este nu numai oportuna, ci si obligatorie, ca sa nu ne trezim cu probleme ulterioare. Prin urmare, repet ce am scris mai sus: Orice contributie concreta si strict la subiect e binevenita. Iar inainte de a se posta nu strica citirea regulamentului forumului, mai ales punctul 10: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1434.msg29725.html#new

Urmatoarea postare off-topic, de tip "populatia acestei tari e un terci subtire" sau "este ceva de neimaginat unde poate duce neplutirea" va fi stearsa. Ganditi-va ca poate fara sa va dai seama jigniti tocmai userii forumului cu asemenea postari.  Asa ca, daca aveti ceva de contribuit, contribuiti, daca nu, abtineti-va.

Treaba cu terciul nu e constructiva,ok ,o sterg eu.

Florio

Citat din: Vali din Septembrie 08, 2015, 06:11:44 AM
In urma accidentului de pe lacul Snagov, au fost demarate controale constante pe toata zona navigabila a Dunarii, inclusiv in Delta. Printre altele, s-a creat un protocol intre institutii, prin care se verifica statutul fiscal pentru toate ambarcatiunile controlate.

Sunt persoane care nu mai au voie sa circule pe apa din cauza ca nu au inscrise la fisc - atentie! barci neimatriculate, ceea ce inseamna incalcarea legii de catre autoritati. Este invocata o hotarare de consiliu local, care culmea incalca prevederile codului fiscal. Se pregateste o actiune in instanta pe plan local, precedentul juridic existand, cu solutia favorabila contribuabilului care a dat in judecata primaria.

Doar o opinie pe marginea acestui subiect. In astfel de cazuri, ma gandesc nu numai punctual la problema in cauza ci la situatia de ansamblu, deoarece lupta contribuabilului cu aparatul administrativ este permanenta si inegala, frizand abuzul din partea celor din urma. Asa cum stim cu totii, o decizie ilegala, abuziva,la nivel de institutie, poate chinui mult cetatenii pana la demonstrarea contrariului in instanta. Pe de alta parte functionarul de stat nu risca nimic, amenzile platite de institutie sunt de fapt tot banii contribuabililor, asa ca va proceda la fel si cu urmatoarea ocazie.
  Eu unul, in astfel de cazuri, incerc implicarea personala a celor care au semnat decizia, printr-o plangere penala cu subiectul "abuz in serviciu".
Desigur, traim in aceasta tara in care vedem miile de ticalosi care nu isi iau nici o pedeapsa, astfel ca ma astept ca la un moment dat sa se fâsăie dosarul meu de "abuz in serviciu". Insa va fi mult "deranj" pentru cei care au semnat abuzul, ii va costa la fel de mult musamalizarea, chiar si simpla perindare pe la procuratura pentru declaratii ii va mai pune pe ganduri, iar data viitoare cred ca vor fi mai retinuti cand vor vrea sa semneze vreo aberatie.

P.S.
  Tot din propria experienta stiu ca functionarul sef, ca sa ia o masura mai "neortodoxa", apeleaza la metoda aprobarii in consiliu, tocmai pentru a se ascunde in spatele acestui for: "n-am facut de capul meu, a fost o decizie de consiliu". Nu-i nimic, acest consiliu este format din oameni in carne si oase, care pot fi trasi la raspundere in solidar cu primaria.

mariusm piesenoi111

Și iată ca au ajuns și actele mele. Nu am mai trimis nicio dovada a cetățeniei romane ci tot ce am trimis a fost formularul completat copie după facturi și CI și dovada plății.
Mulțumesc deltasub și  tuturor celor care au scris aici

deltasub

Certificatul de cetatenie si domiciliu nu l- au cerut probabil pentru ca in Romania sunt carti de identitate electronice. In Italia inca mai sunt carti de identitate in formatul vechi, cum erau la noi buletinele.

deltasub

Numele portului puteau sa- scrie macar in franceza :) Felicitari, nu uita de steag, iar faptul ca o vei folosi pe ape interne trebuie sa pui numarul care incepe cu K in borduri iar la pupa portul. Cifre si litere de 10cm.

cristeache

Felicitari, colegule.

@ Deltasub -  poti, te rog, sa ne spui ce si cum trebuie sa scriem pe barcile noastre belgiene?
Iti multumesc.

mariusm piesenoi111

Citat din: deltasub din Septembrie 10, 2015, 09:13:20 PM
Certificatul de cetatenie si domiciliu nu l- au cerut probabil pentru ca in Romania sunt carti de identitate electronice. In Italia inca mai sunt carti de identitate in formatul vechi, cum erau la noi buletinele.

Povestea cu cărțile electronice e lunga.Am înțeles că la ei sunt de prin 2002 cărți cu adevărat electronice, adica asemenea cardului bancar cu CIP. și atunci când cer ceva gen copie după CI e ceva ca un listing după acel cip.
Așa cum am scris mai sus cei de la Brusseles nici nu au vrut sa audă fără hartoagele alea și vroiau totul prin posta dar urmând sfatul înțelept :) am trimis și la Ooestende și acolo a mers așa.
Culmea e ca tot de la Bruxelles e emis certificatul meu dar trimis de cei din Ooestende.

Vali

Citat din: Vali din Septembrie 08, 2015, 06:11:44 AM
Asa ca discutia despre partea fiscala este nu numai oportuna, ci si obligatorie, ca sa nu ne trezim cu probleme ulterioare.

Pe 10 septembrie a fost publicat in Monitorul oficial noul Cod Fiscal. La capitolul IV - Impozitul pe mijloacele de transport , iata ce spune articolul de inceput - 468:

Art. 468. -
(1) Orice persoană care are în proprietate un mijloc de transport care trebuie înmatriculat/înregistrat în România datorează un impozit anual pentru mijlocul de transport, cu excepția cazurilor în care în prezentul capitol se prevede altfel
(2) Impozitul pe mijloacele de transport se datorează pe perioada cât mijlocul de transport este înmatriculat sau înregistrat în România


Prin urmare, acum e sigur ca o barca inmatriculata in Belgia sau in alta tara (europeana sau nu) nu datoreaza impozit in Romania, la fel ca si barcile neinmatriculate. In vechiul cod fiscal nu exista acest alineat (2), motiv pentru care s-au comis abuzuri de catre autoritati, incepand cu politia transporturi si terminand cu organele fiscale locale.

Asa ca, daca are cineva probleme cu autoritatile (in sensul ca li se impune inscrierea la fisc a barcilor care nu sunt inmatriculate / inregistrate in Romania, cum s-a mai intamplat pana acum), acea persoana are acum legea de partea ei, anume alineatul (2) de mai sus.

Prin asta inceteaza orice discutie si speculatie vizavi de oportunitatea inscrierii la fisc a altor barci decat cele inmatriculate / inregistrate in Romania. Ca un mic off-topic, ar fi bine ca tot proprietarii de barci neinmatriculate / neincrise in registru, dar care le au inscrise la fisc, sa mearga sa le radieze, in baza acestui alineat (2).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

mariusm piesenoi111