Maşină pentru polişat

Creat de ghrt, Martie 06, 2015, 04:14:51 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

ghrt

Salut!

Mă gândesc să îmi completez colecţia de scule pentru reparaţii casnice cu cele necesare pentru întreţinerea bărcii :) şi prima pe listă ar fi o maşină de polişat cu accesorii.

Din ce am citit trebuie să caut una cu RPM între 800 şi 1800, putere peste 1000W, fără orbital sau vibraţii. Nu am găsit de împrumutat ca să văd cum e.

Ca oferte, am văzut la Fein un set complet dar sare la ~2800 lei, cam scumpiceanu.
Pe net şi în magazinele de bricolaj în general tot preţuri mari.

A apărut însă la ofertă în Selgros o maşină Einhell, 1100W, RPM de la 1000 la 3000, discuri de 18 cm, pe la 220 lei parcă. Cam acesta este preţul ei, nu e mega ofertă.
Ce părere aveţi, maşina este OK? Vreau să îmi curăţ nişte zone de pe cocă şi mai bine să am lucrul meu.

dany

Eu am o parere f. proasta cand e vorba de scule cumparate de la selgros,kaufland,lidl,metro..s.a.m.d.Fratele meu mai are obiceiul asta si daca stau sa enumar sculele aruncate de el ma doare capul,nelucrand cu ele in regim gen fibra ,ci pt. casa ca tot omul ''gospodar''.Parerea mea este sa cauti asemenea scula la un magazin dedicat sculelor electrice

corsarul

Pot sa-ti recomand Einhell-ul !....am lucrat cu acest tip de masina....tot de imprumut ;D
Si sa mai ti cont... te rog...si de urmatorul aspect :- sa o cumperi pe aceea care are afisaj electronic de turatie !!! (nu cunosc ce oferta are la Selgros...cu sau fara afisaj)
Cea cu afisaj, este "spuma"...Nu se incalzeste aproape de loc, oricat ai lucra cu masina...
Eu am un Skil...si-mi ia foc in mana cand lucrez la turatii mici (polishat)

PS : mie, mi-a placut aceasta scula.... dar decizia finala de a o cumpara ori nu, este a dvs....mai ales ca in timp ce scriam, a postat Dany, care are o alta parere .

ionitzady

La lidl sunt bune  , daca se strica timp de 2 ani i-ti iei banii cash din casa in baza bonului.

ghrt

Corsare, îţi mulţumesc pentru sfat şi la banii ăştia înclin să o iau, dacă e cu afişaj electronic.

Cu referire la fiabilitate, trebuie raportată la preţ. Un set Fein este 2800 lei. Posibil să mă ţină o viaţă. Garanţia la Einhell am citit că ar fi de 2 ani, o să verific. Deci oricum voi putea folosi maşini din astea de supermarket vreo 15 ani cu acelaşi cost şi nici nu dau toţi banii o dată. E adevărat şi că am un set de scule AEG din 1990 care merg perfect... dar le folosesc o dată la 2 ani câte juma de oră. Iar dacă ajung în final tot la Fein se cheamă că m-a costat cu 10% mai mult, asta sună rezonabil.

Vali

Salut George, eu in locul tau as proceda altfel:

Daca e vorba de polishat gelcoatul barcii, banuiesc ca e pentru "improspatarea" suprafetei. La o barca mai veche, suprafata gelcoatului arata ca si cum ar fi murdarita, dar acea murdarie nu iese la spalare. Cauza este reteaua de microfisuri de suprafata a gelcoatului, in care se acumuleaza impuritati si se schimba culoarea, arata murdarita suprafata etc.

Pentru a remedia acest lucru, se procedeaza astfel: se slefuieste cu smirghel de apa foarte fin suprafata, pana se ajunge la culoarea originala a gelcoatului. Eu de obicei folosesc smirghel de 2000, iar in zonele mai "rebele", unde treaba se misca mai greu, folosesc prima oara de 1000, dupa care revin cu granulatia de 2000. Nu e pericol de subtiere a gelcoatului, fiindca actiunea acestui smirghel fin este doar superficiala.

Abia dupa ce am scos suprafata "oglinda" la smirghel de apa, ma apuc sa polishez. Pentru aceasta operatiune, eu folosesc o pasla speciala de lustruit (denumita "blana de miel" in industria de barci), pe care o fixez intr-un flex cu turatia variabila. Deci cam asta iti trebuie si tie, anume sa poti imprumuta de undeva un flex de minim 600 W, cu turatie variabila. Blana de miel iti imprumut eu oricand ai nevoie (iti trimit prin curier sau microbuz), iar pasta de lustruit (la tub) gasesti la magazinele de cosmetica auto.

Deci sugestia mea e sa nu te complici cu masini de polishat, care sunt bune atunci cand lucrezi volum mare si continuu. Pentru operatiunea de la barca ta cauta deci flexul respectiv, eu iti trimit pasla, si pasta o cumperi.

Oricum, foarte importanta pentru protectia ulterioara a gelcoatului, in urma polisharii, este ceruirea suprafetei. Astfel, ceara intra in toate asperitatile, nepermitand acumularea de impuritati si deci murdarirea suprafetei. Despre aceasta ceara nu stiu ce sa-ti spun momentan, dar poti oricand intreba pe cei care se ocupa cu cosmetice de barci, cum e colega noastra Lacramioara.

Daca mai ai intrebari, scrie-le si voi raspunde imediat daca ma pricep. Bineinteles ca nu sunt detinatorul adevarului absolut, ci am descris doar modul cum procedez eu. Ultima lucrare de tipul asta pe care am facut-o a fost la salupa Delta Lux a colegului Pupezica, si a iesit o barca mai aspectuoasa poate decat atunci cand era noua :) (glumesc). Mult succes si spor la treaba.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ghrt

Mersi! Îţi mulţumesc pentru ajutorul cu blana de miel! Nu ştiu ce să zic, cred că şi bureţii uzuali ar fi ok, cum spui şi tu.

Am început să studiez detailingul (auto în special, că de bărci pe la noi mai puţin). Oricum, vopselele astea de prin anii '80 din domeniul auto sunt aplicate şi retuşate practic ca la bărci. Sunt magazine online OK în RO, preţurile par bune, au cam tot ce vrei la vânzare.

Am un flex excelent, dar problema este de turaţie. Un flex sare pe la 10.000 RPM, o maşină de polişat "rotary" (sunt şi orbitale, mai slabe dar mai tolerante) e pe plaja de 500-3000 RPM. Peste 3000 RPM nu ai ce face că arzi gelcoat-ul (răşina). Aşa că pentru porţiuni mici merge mai bine cu bormaşina decât cu flexul. De fapt planul de back-up era să folosesc bormaşina sau o şurubelniţă electrică.

Sunt partizanul mecanizării activităţilor repetitiv-monotone aşa că am căutat maşină de polişat. Oferta cu Selgros nu a ţinut că nu aveau tocmai maşina aia. Am luat de la Leroy o maşină Stern CP-180BMC care are avantajul unei rotaţii de start mai mici, de 600 rpm, şi dezavantajul unei greutăţi de 4 kg. Greutatea asta se traduce însă în roţi dinţate mai mari la angrenajul de schimbare viteze, ceea ce ar trebuie să fie bine (să menţină viteza în sarcină).

A venit cu un pad de 18cm de lână. Îi mai caut unul de burete şi o să iau nişte paste bune (3M sau ce găsesc bun pe aici). Nu simt nevoia să fac detailing auto dar vreau să arate bine; acum am nişte dâre de antivegetativă trase de chingile macaralei (pe chestia asta trebuie să fac şi nişte pânze de protecţie când o dau la apă). În plus, cum spui şi tu, se vede că e veche, deşi a fost bine întreţinută. Nu vreau să mă bag la şmirghel, cred că o combinaţie de pastă abrazivă cu un pad dur, de tăiere, sunt mai mult decât suficiente. Oricum o să încep cu chestii moi, de test; şi nu pe barcă!

Mai am de împrumutat /cumpărat un furtun de 30m pentru apă curentă şi când se îndreaptă vremea trec la spălat cu anticalcar, curăţat şi polişat, ceruit.