Supramotorizarea barcilor

Creat de Vali, Ianuarie 31, 2015, 01:31:04 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Sosoktm


Fritz

#31
 Da , este o barca brig 360 ( rib 360)...la care se pune maxim 35 cai ...si omul i-a adaugat ranforsari ..si i-a pus motor de 70 de cai. Ala e Yamaha 70 in 2T.  Elice superacavitanta ... sau chopper.
Alt film al aceluias individ...https://www.youtube.com/watch?v=Nvk-Qqcr5Bg

sau asta ...tot el e cu 70 de cai.  https://www.youtube.com/watch?v=K7EgzQ49_bQ
  Viteza nu e de speriat . ..90 km/ora se obtine pe o barca de concurs cu 25+ de cai ( clasa T400) ...iar cu 35 de cai ( T550).s-a ajuns la 105 km/ora. Eu am luat 96 km/ora cu Selva 25xs...si elice supracavitanta de 21".
La S550 ...catamaran cu motor de 500 cm 3 ( Tot motor selva 25 xs ) s-a ajuns la 118 km/ora.
La T850 ( Yamaha 55 de cai ,2 cil cizma scurta !!! a luat unul prin 1995 ..123 km/ora. Probabil ca a manarit motorul ...bine de tot ...L-a dus pe la 70 de cai.


cristi_pescar

La cum arata in ultimul filmulet pe care l-ai postat, pare ca e gata sa incerce o calatorie pe orbita. Barcile astea cu baloane au o suprafata portanta destul de mare si cred ca o adiere de vant ar fi in stare sa-l dea peste cap. Au patit asta si masinile de curse, si despre ce greutati vorbim acolo...

Fritz

#33
 Barca nu e pentru viteza aia ...Probabil ca are la vreo 80 km/ora. Are portanta in aer prea mare ...si la cea mai mica schimbare de vant va decola...si nici unghi de stelaj suficient de mare nu are. In cazul in care intalneste cel mai mic val de siaj al altei barci...isi ia zborul . O barca pentru 80+ km/ora are 22-25 grade unghi de stelare. Iar intr-o barca deschisa ...la 80+ km/ora te imbolnavesti instantaneu. Un sfert de ora ...si faci o nevralgie de nu stii ce te doare...Cap, masele ? coaste ? articulatii ... Faci sinuzita vara...
O barca cu unghi mic la viteze mari ..ori sare si cade necontrolat ..implicit pierde directia si se rastoarna ...ori se sparge dupa ce sare pe primul val mai mare ...ori pierde motorul ( cu oglinda ..sau doar menghina) ...
https://www.youtube.com/watch?v=RE2Pz8k8TUA

Nicolai

Si aici cred ca e supramotorizata,
https://www.youtube.com/watch?v=vvJZJtDl73Q
dar desi are unghi de stelaj mic, vad ca e naravasa dar pastreaza directia bine printre copaci.
Te rog "Fritz" mai comenteza-l si pe asta.
Multumesc.

Fritz

#35
nu merge link-ul... :'(
gata ...l-am vazut . :) https://www.youtube.com/watch?v=vvJZJtDl73Q

Sia sta tot supramotorizare e...
Pe aceeasi tema...https://www.youtube.com/watch?v=O_KR4Uv9NM0

Nicolai

Scuze acum am vazut si eu ca il face ftp in adresa.
In post nu stiu sa-l modific, dar daca modifici in bara de adresa din ftp si-l faci https ca-n link, atunci merge.
Multumesc.

romica

Citat din: WBF din Februarie 07, 2015, 11:27:19 PM
Iar il enervez pe Romica, dar asta este. :P


Horia, tu nu ai inteles nimic din ce-am spus eu pana acum. Eu n-am nici o problema cu ce face cineva dupa ce si-a luat o barca de la mine. Daca o supramotorizeaza, supraincarca, modifica, este fix problema lui si raspunde pentru consecinte. Problema mea este atunci cand spune cineva ca eu mi-am dat acordul pentru asta si implicit vina lui scade in cazul in care se intampla ceva.

O sa intru putin in detalii despre stabilirea motorizarii maxime ca sa fie clar de ce insist tot timpul asupra acesteia.

Asa cum spunea si Vali, motorizarea maxima se calculeaza dupa o formula care ia in calcul specificatiile ambarcatiunii, dar practica demonstreaza ca in realitate doua ambarcatiuni cu dimensiuni similare se comporta diferit. Ulterior motorizarea maxima trebuie sa fie testata si aprobata.

Dupa stabilirea puterii initiale (din calcule) ambarcatiunea cu motorizarea maxima trebuie sa treaca niste teste, iar in urma acestora se stabileste daca motorizarea este ok, sau trebuie redusa. Toate detaliile despre cum se efectueaza testarea sunt cuprinse intr-un standard si prevad printre altele: conditiile din timpul testarii (vant, valuri), cantitatea de benzina din rezervor si asezarea acestuia in barca, incarcatura din timpul testarii si chiar greutatea conducatorului ambarcatiunii. Testarea efectiva presupune ca la viteza maxima ambarcatiunea trebuie sa vireze la 90 grade intr-o distanta de 6-7 ori lungimea ei. Se fac trei incercari la babord si trei la tribord.

Nu stiu cati producatori respecta standardele, dar eu nu-mi permit sa fac altfel.


PS. daca la masini ar fi existat o testare similara si Smartul tau ar fi trebuit sa vireze la 90 grade intr-o distanta de 17 mt mergand cu viteza maxima probabil ca producatorul ti-ar fi pus un motor de 30 cp.


scuze pentru off-topic

ionitzady

#38
aaaaaaaaa , ce tare este asta . Si mi-e  i-mi  era frica de motor mare la barca mea.https://www.youtube.com/watch?v=O_KR4Uv9NM0

WBF

#39
Romica

Eu nu inteleg nimic din ce spui tu si tu nu intelegi nimic din ce spun eu :)
Buna treaba.
Hai sa o batem in cuie odata.

Supramotorizarea nu are nici o legatura cu specificatiile producatorului.
Tine de tunning, de bibilit masina, de ranforsat (la barci oglinda... etc, la masini mult mai multe)
Producatorul stie ce face si nu de cretin zice max x cai.

Ca tot aduceai aminte de Smart
Prietene, pe langa cai in plus are alta suspensie, directie, ranforsari la sasiu si ale alea alea..
Ca o firma a obtinut omologarea pentru ca modificarile lor corespund normelor  TUV in Germania( si implicit in EU) e alta treaba.

Mi-am cerut scuze subtil, nu cred ca ai recomandat vreodata supramotorizare pe barcile produse de tine.
Era multa lume atunci, noi eram dupa 12 ore de condus.
Plm, mea culpa daca te-am suparat cu ceva...

In alta ordine de idei:
1. Pe placa barcii de la tine zicea x cai... Am pus x cai. Nu stiu daca ai observat...

2. Pe salupa luata zilele trecute zice max 50, pai motor de 50 caut, nu 60 , nu 75 care corespunde ca greutate specificata de producator.

3. 90% din barcile din Delta si nu numai, si aici ma refer mai putin la turisti, sunt supramotorizate, pe principiul: mi-am ranforsat oglinda si merg cu mansa la 75%... Lasa tata, sa am de unde daca e cazul.

4. As putea sa-ti dau niste exemple de privit la cei care vor mai mult de la un produs si incearca(unii chiar reusesc cu succes) din domeniul meu.
Le spune hackeri.
Cu blandete-ti spun ca uneori, noi, ca producatori si furnizori primari de servicii avem de invatat de la ei.
Eu cel putin nu ma opresc la a ignora ce fac aia cu produsele/serviciile mele dupa ce eu le vand, incerc sa vad progres si oportunitati de a imbunatati oferta mea sau de a o diversifica.

Suntem ok acum? :)

PS: faci barci misto de tot



mariusm piesenoi111

Nu stiu daca ati vazut filmul asta dar daca nu chiar merita( nu reusesc sa imi amintesc de unde am link-ul....poate chiar de aici) dar ..la minutul 32:37 ....oare ce motor au baietii aia?