planuri de barci realizabile in regie proprie...

Creat de rexsailor, Aprilie 18, 2011, 03:36:20 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

gigitolan

#15
Frumos, felicitarile mele pentru constructor! Se vede treaba ca santierul naval Galati - spre deosebire de cel din Tg Mures - e real. E firesc, in conditiile in care Dunarea curge prin fata casei :). Iaca alte obiecte plutitoare plasmuite in mintea mea si in Freeship.

Vant bun!

L.E. am uitat sa pun si niste poze, iata-le

gvincentiu

Ar trebui sa ma apuc de Freeship, macar sa vad ce barcute frumoase pot fi desenate acolo.
Ganduri bune !

Laurentiu N.

#17
Multumiri Gigitolan ! Catboat-ul e o barca ignorata, pe nedrept, la noi in tara. Modificarea liniilor clasice nu ia alterat frumusetea. La 5m lungime trece de 1000kg la tipul asta de barca,dar cabina e serioasa ,datorita cel putin latimii de CM,iar tangajul si ruliul sant mult mai suferitoare" decat la un sloop f. usor.
Pentru cei care au cazut pe ganduri cred ca ar fi util un minimum de date:lungime ,c.m.,greutate uscata.s. velica...
Numai bine !

gigitolan

Ma bucur ca-ti place. Initial dimensiunile lui erau lungime 4m; CM=1.95, pescaj 0.18 cu derivorul ridicat deplasamentul undeva la 450 kg. Ma obsedeaza barcile mici, ce sa-i faci. Dimensionarea greementului ca si pozitia derivorului sunt facute "ca sa placa ochiului", n-am avut rabdare sa stau sa calcule de dimensionare si echilibrare. Inainte de a incarca fisierul mi-am dat seama ca barca s-ar putea sa fie prea stramta si am scalat totul astfel ca in fisierul .fbm lungimea corpului este 4.6m, ceva mai realist.

blue marlin

Din aceiasi categorie de la "Santierul Virtual" MultiSurf un 4.6m in radius chine:)
Nothing is impossible...

blue marlin

Nothing is impossible...

blue marlin

Nothing is impossible...

Laurentiu N.

#22
Cred ca avem de a face cu un minicruiser.Asemanator, oarecum, cu Kingston 15,dar barca ta are linii si sectiuni mai frumoase, CM. mai larg,lungime la apa mai mare.Cred totusi ca ne putem face o idee  despre deplasament,ori suprafata velica din proiectul de pe "net.

Vali

@ Gigi & Laurentiu: catboat-ul e intr-adevar o barcuta fenomenala, si ca sa ne convingem, sa nu uitam ca a fost alegerea experimentatului nostru coleg x_petrolist, care cu asa ceva se da la el acasa pe coasta de est (catboat Marshall Sanderling).
Daca ai nostri concetateni nu ar fi cam "fitzosi" din fire, catboat-ul ar fi foarte potrivit pentru apele noastre: barca seaworthy, accesibila, greement super-simplu, intretinere minima, tractabilitate rutiera, polivalenta etc. Mie cel mai mult imi place la catboat greementul - un catarg fara ancoraje, pe care se invergheaza o randa simpla cu pic. Nu cred ca poate exista ceva mai simplu, dar in acelasi timp "sanatos".

@ blue marlin: parca vad un minitransat "intrat la apa" :D. Arata foarte bine barcuta, avand stabilitate buna de forma, in ciuda formei "radius chine". Cred ca inclusiv bandata nu-si schimba prea mult forma plutirii si volumetria imersa. Avand si dimensiune mica, e usor de echilibrat prin (contra)greutatea marinarului, si fiind asemanatoare la forma cu iolele olimpice, cred ca va fi si o barca "viteaza" :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

blue marlin

Citat din: Vali din Decembrie 30, 2011, 06:13:14 PM
@ blue marlin: parca vad un minitransat "intrat la apa" :D. Arata foarte bine barcuta, avand stabilitate buna de forma, in ciuda formei "radius chine". Cred ca inclusiv bandata nu-si schimba prea mult forma plutirii si volumetria imersa. Avand si dimensiune mica, e usor de echilibrat prin (contra)greutatea marinarului, si fiind asemanatoare la forma cu iolele olimpice, cred ca va fi si o barca "viteaza" :).

Ai ghicit!  :D Ideea initiala era de a proiecta un mini MiniTransat, o barcuta cabinata usor de construit dar care sa poata ceva mai mult decat barcile de dimensiunea asta care se pot vedea pe net. Din pacate pescajul foarte mic, latimea sub 2.5 si necesitate de a gazdui la interior cel putin o persoana nu foarte masochista implica un bord liber mult mai inalt decat al unei barci de regata. Dar sper, daca va ajunge pe apa, sa fie o barcuta "viteaza"
L=4.6m
B=2.4m
T=0.15/1.4m
Deplasament=480kg(in varianta sportiva) - spre 600 in varianta pt croaziera
Ca sistem de lestare: plumb in partea inferioara a derivorului baioneta+apa in "tancurile" laterale
Nothing is impossible...

rexsailor

nu-mi spune ca nu se poate, ci spune-mi cum se poate !
pentru ca raul sa triumfe, trebuie doar ca oamenii buni sa nu faca nimic!        ( eduard burke )

Laurentiu N.

#26
Multumiri Valy.
Multumesc Rexsailor-norocul meu ca m-am stabilit la un proiect,pentru ca altfel intram iar in sevraj" si a-si fi ajuns, repede, sa-mi pun ochelari de soare in fata monitorului ca sa-l mai pot privi.Bine ca nu am invatat rusa la scoala si nu inteleg nimic din descrieri.
Totusi va rog sa ma luminati in legatura cu un proiect pe care nu il inteleg.Etrava f. fina,rezistenta minima la inaintare,dar mai mica stabilitate la viteze mici=avantaj viteza.Apoi curbura pronuntata a chilei+caseta derivor proeminenta ??

Vali

Ce-mi place cum suna denumirea website-ului rusesc al carui link ni l-a pus Ibi pe forum: "vodnyi mir", adica "lumea apelor" (cu Kevin Costner ;D). Un site incredibil de bogat, unde am regasit multe din planurile dupa care salivam cand eram mai mititel, inclusiv planurile barcii mele actuale (Morski Ej de 6,8 metri). Multumim inca o data Ibi, si sa mai spuna cineva ca n-avem documentatie :P.

@ Laurentiu: Poti intelege cam tot ce scrie in ruseste daca dai o traducere in engleza a paginii web in Google Translate. Nu recomand traducerea in romana, din cauza ca ies cateodata fraze de-a dreptul pornografice ;D.
Despre poza atasata de tine, se incadreaza in designul caracteristic anilor 70-80, cand cupla maestra era in treimea pupa, etrava era fina si elansata, si se mai echilibra din distributia deplasamentului pe lungime printr-o curbura mai echilibrata in plan longitudinal a chilei. Cutia derivorului se incadreaza in solutiile tehnice ale vremii, lest exterior profilat pentru centru de greutate coborat, chiar daca se mai mareste pescajul. Ideea a plecat de la francezi in anii 50-60 (Harle, Herbulot), si inclusiv azi e folosita cu succes.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Vali

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Laurentiu N.

#29
Vi si eu cu blog-ul italianului Segio.Un tip pasionat,din tara prietena, ce a adunat  aici proiecte gratuite: barcheautocostruite.blogattivo.com .
Adaug cateva foto cu proiectul cel mai drag mie ,daca as prinde elan de apa albastra ! Swaggie"-proiect John Wesford. Barca oceanica,2m inaltime cabina in dreptul domului de plexiglass.5.5m lungime. 1,2t-greutate minima uscata.Proiect realizabil in lemn sau fibra de sticla.[GPR,FPR]