Nautivela 420 - See the blue sea

Creat de cosfru, Februarie 17, 2015, 10:02:41 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Vali

Verdele ca un plastic de pe nervura este gelcoat. Trebuie polizat pana la fibra curata, altfel nu face priza rasina, la fel cum nu a facut priza nici vopseaua.

Atentie: nu se lucreaza la polizat fibra fara masca, ochelari, manusi si protectie a pielii (combinezon din-ala alb). Mai ales o masca buna de praf e vitala.

Daca vrem rezultate bune la polizat fibra, avem nevoie de turatie mare a flexului. Totusi, pentru cine nu e familiarizat cu lucrul la flex, mai bine sa lase pe altul care se pricepe, nu e de joaca vizavi de scula asta.

Toata discutia asta imi evoca o idee pe care o am mai demult: dupa modelul taberei de creatie de pe vremuri, sa facem o tabara de reparatii primavara. Adica sa ne adunam undeva, sa luam materiale impreuna, si sa ne ocupam fiecare de barcazul lui, cu unul sau mai multi indrumatori. Asa se rezolva mult mai bine decat la distanta prin forum.

Eu oricum trebuie sa vin in Bucuresti sa ne ocupam de mai multe barci ale unor colegi forumisti. Momentan am foarte multa treaba, ca de obicei in lunile de primavara, dar dupa ce mai termin, am sa ajung la Bucuresti. Ganditi-va la ce am scris despre tabara de reparatii, dar momentan nu uitati ca nu ma angajez la nimic pana nu-mi termin treaba si nu-mi fac o vacanta pe apa.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

cosfru

Salut!

Inca o data multumesc...deci iata poza exemplificatoare

cosfru

e curios cum doar pe nervura este acel verde...pe podea asa cu am spus, era ceva alb, in orice caz mult mai putin dur.
da, am lucrat cu masca de protectie,manusi,ochelari...dar tot m-a facut de comando:)

Vali

E foarte simplu: nervura e turnata in gelcoat in matrita separata, si aplicata apoi pe interiorul barcii. La fel, barca e turnata in gelcoat in matrita, astfel ca gelcoatul e la exteriorul barcii, iar la interior e doar o vopsea direct peste fibra din ultimul strat.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

cosfru

Inteleg. Am sa continui atunci cu slefuitul pana la fibra.Intrebarea este : gelcoat aplicat peste gelcoat prinde?
Sau trebuie eliminat tot, inainte de a vopsi - ca la reparatii cu fibra am inteles ca trebuie curatat pana la fibra.
Inca o data MULTUMESC!

Vali

Gelcoatul prinde doar pe gelcoat matuit sau fibra curata. Rasina nu adera deloc la gelcoat, se exfoliaza, si din cauza asta la reparatia cu fibra si rasina gelcoatul se indeparteaza complet prin polizare.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

cosfru


cosfru

Inca ceva: cum barca observ ca are in preponderenta gelcoat, poate ar fi mai bine sa merg pe asa ceva, mai ales daca spui ca adera la gelcoat matuit.Cam ce preturi sunt per kg si cat post sa acoper cu 1kg de gelcoat? La vopsea m-am lamurit cum e.
As curata toata partea de sus a barcii de vopseua aia care a fost data prost, pana ajung la gelcoat. Acolo unde sunt fisuri , e clar, merg pana la fibra.
Pareri?

Multumesc inca o data!

ziuamarinei

Citat din: Vali din Mai 08, 2015, 07:01:58 PM
Toata discutia asta imi evoca o idee pe care o am mai demult: dupa modelul taberei de creatie de pe vremuri, sa facem o tabara de reparatii primavara. Adica sa ne adunam undeva, sa luam materiale impreuna, si sa ne ocupam fiecare de barcazul lui, cu unul sau mai multi indrumatori. Asa se rezolva mult mai bine decat la distanta prin forum.

Clonam una bucata Vali, expediem clonele primavara in toata tara si ............. ca in bancul ala cu batranul ....... :) :) :) :)
Gluma gluma, dar maine te tabar, am reusit si eu dupa un an sa scot barca de la apa   >:( >:(. Ma ocup singur de intretinerea de primavara, dar la o ora trebuie un ochi vigilent ;) sa nu o iau razna ca ma stii doar, ;D Vali ca-s bezmeuc batran.
Ideea e misto cu tabara de reparatii sau creatie, subscriu daca e in prohibitie, auuuuu.
Oricum, anul trecut, vreo doua luni, am avut un fel de tabara pe la tine la atelier ( ce marfa a fost, oare s-au copt agudele?), mai ca-mi vine pofta de un proiect nou.
Succes la reparatii colegul @cosfru.

cosfru

Da, e super ideea cu tabara...Si mai fain ar fi o telerportare:))

Vorbind de vopsele , asa cum am spus daca tot m-am apucat de barca am in acest moment dubii vis a vis de simpla vopsea ( care ar implica polizarea tuturor suprafetelor date cu gelcoat  - nu este vorba doar de nervura aia, ci si de partile lateriale superioare ) si topcoat care m-ar scuti de polizat gelcoat-ul ala verde ititial.

Am gasit aceste produse : http://yachtpaint.ro/vopsele-topcoat-9278.r.html ce ziceti ? A folosit cineva asa ceva?

Multumesc!


Vali

Daca aplici vopsea poliuretanica pe gelcoat, nu e nevoie sa polizezi tot gelcoatul, ci doar sa-l matuiesti cu smirghel fin. Dupa care un primer epoxidic bun (matuit si acesta dupa uscare), apoi 2 straturi de poliuretanica. Primerul epoxidic sigileaza capilaritatile suprafetei gelcoatului, care de multe ori la o barca sh este plin de crapaturi fine.

Gelcoatul parafinat (topcoat) cere la fel ca suprafata gelcoatului initial sa fie matuita. Problema cu acesta e ca suprafata ramane neregulata, si trebuie slefuita repetat, apoi lustruita la pasla si pasta de lustruit. Ceea ce inseamna mult mai multa munca si pricepere decat la vopsirea cu poliuretanica.

S-a discutat de foarte multe ori pe forum despre aceste chestiuni. Am chiar prieteni care au printat discutiile, si tin foile respective permanent la ei cand au de treaba la barci. Asa ca e cel mai bine de dat o cautare pe forum, de exemplu dupa "vopsea poliuretanica" sau "topcoat". Asta deoarece e contraproductiv sa discutam a nu stiu cata oara aceleasi proceduri, in loc sa ne ocupam timpul cu treburi constructive.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

cosfru

Vali, iti multumesc din suflet pentru tot efortul facut pentru a-mi raspunde la intrebari. Imi cer scuze ca nu am folosit la maxim "cautarea", insa crede-ma ca nu am scris prima data aici , m-am tot sucit si aici pe forum si pe youtube dupa reparatii inainte de a pune aceste intrebari.

Am sa urmez sfatul tau si a sa imi notez toate aceste proceduri.

Mai am o intrebare; am de reparat cu fibra zone pe nervura barcii care nu sunt tocmai plane .Este o zona unde vine catargul care este in forma de U, ca sa nu mai zic de unghiurile de 90 grade acolo unde nervura barcii vine aplicata pe fundul barcii. Dat fiind faptul ca nu reusesc sa le curat cu smirghel ( flexul nu incape ) ma gandeam sa imi achizitionez o scula care sa incapa in astfel de cotloane.
Am vazut niste minifreze de 125-130W sau niste accesorii ( pietre de slefuit, mini role cu  smirghel  care sa vina pe bormasina).Ce zici sa imi iau asa ceva? Ar reusi sa curete gelcoatul existent astfel incat sa pot ajunge la fibra si sa pot efectua o reparatie corespunzatoare ?

Multumesc de 1000 de ori!
Costin

cosfru

S-a cam pus praful aici pe topicul barcutei...DAR, vestea buna este ca am definitivat barcuta si i-am si facut botezul in Grecia acu o saptamana si ceva.
A fost multa bataie de cap cu ea, micile fisuri gasite fiind doar un varf de iceberg. Insa acum vorbim de o barca si nu doar de o barca care "arata" bine. La final barca a primit reparatii cam la toate capitolele : i-au fost inlocuite toate lemnele din nervura pupa si care aveau rol de sustinere/intarire ( sub catarg, langa catarg, in spatele derivorului, inspre pupa ) i-a fost reparata copastia, derivorul, carma, suportul de sustinere a travelerului, velele reparate, etc etc.

Munca nu a fost neaparat grea insa a fost de migala si a luat foarte mult timp. Au fost momente cand imi venea sa ma pun cu securea pe ea:)Ma bucur insa ca s-a terminat totul cu bine. Vreau sa ii multumesc lui Vali pentru sfaturile de aici, lui Capitanu' si mai ales lui Dan (bluewave) alaturi de care am petrecut in Grecia o saptamana minunata si care a fost inca o data prezent la lansarea barcutei. Nu in ultimul rand ii multumesc consoartei care s-a implicat 100% in procesul de reparatie si care a tras cot la cot cu mine...







cosfru


bluewave

da ... ce poze "tari" au iesit ... pe apele "cristaline" din jurul insulelor Diasporos .
"No Whistling on Board"