barca delta

Creat de oldman, Februarie 21, 2015, 06:08:46 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

oldman

Buna seara domnilor.
Deoarece pana la acest moment, din cauze obiective m-am limitat la a fi un simplu posesor si utilizator de barci in delta dunarii ( unde merg cat pot de des sa ma relaxez ori sa pescuiesc -intrucat la campie, pescuitul pe balti (private) a devenit de ani buni, pentru mine cel putin, ceva respingator) si dat fiind ca este inca iarna, am incercat sa ma pun la punct cu informatii despre una dintre pasiuni; apa si barcile, pescuitul si plimbarile.... asa am gasit forumul dvs.!
Am citit si citesc cat pot de mult si incerc sa-mi insusesc termeni specifici pentru a-i putea folosi/sfatui si eu in concret pe altii. va rog sa ma scuzati daca poate la un moment dat am sa folosesc termeni gresiti.

In alta ordine de idei, desi stiu sa guvernez o barca, (am folosit/folosesc o salupa vega si un jeanneau cap camarat , ambele cam de 4,1 m ) dupa atatia ani nu am asimilat cunostinte despre ce inseamna o barca dpdv tehnic si la ce trebuie sa fiu atent/sa inainte de a cumpara o barca.
concret am nevoie de ajutorul si sfatul dvs. intrucat doresc sa cumpar barca din pozele 1.1 si urm.
Este un model pe care mi-l doresc si consider ca ar corespunde nevoilor mele in delta dunarii, adica, ceva mai mult adapost de vreme rea in deplasari primavara devreme si toamna tarziu, spatii de depozitare, ceva viteza, transport/transfer la destinatie 4 persoane si bagaje, pescuit la stationar din barca langa mal putand fi bagata in mal de stuf fara sa isi piarda stabilitatea asa cum se intampla la salupa vega si binenteles plimbari in 4 sau 6 spre sulina sau gura portitei )
- vanzatorul (Piatra Neamt) nu mi-a spus/nu stie producatorul barcii (pe email a numit-o, barca gobbi) pentru a gasi date tehnice despre ea, pescaj, limite max/min de motorizare (cizma lunga/scurta dar asta o voi stabilia dupa/daca o voi cumpara), an de fabricatie, etc ; a spus ca are doar un act de mana facut cu vanzatorul italian;
Potrivit acestor poze, ma gandeam sa o cumpar imediat si sa o pun pe apa.
Insa,  starea barcii este cea din pozele 2.1 si urm. iar pretul de 1800 euro.
Apreciez ca are nevoie de reparatii si desigur vopsire, activitati pe care nu stiu sa le fac, desi nu ma dau inlaturi de la munca, insa nu am nici uneltele/spatiul potrivit si as lasa asta in seama celor priceputi pentru ca vreau sa reziste lucrarile ani buni.
Va rog sa ma ajutati, daca cineva stie si va dori sa imi spuna;
- despre barca, cu aproximatie ; an de fabricatie, forma/proiect bun /rau, barca usoar, grea, concept bun sau o exploatare anevoiasa pentru scopurile mele etc.
- daca se poate aprecia de catre cunoscatori, din poze,... cum a fost intretinuta barca/interior exterior de catre fostul proprietar?
clar nu ma refer la fisuri sau micro fisuri care nu se vad in poze; am in vedere doar vopseaua scorojita care se vede in spatiile de depozitare la pupa si la borduri; este originala sau data de vreun proprietar si s-a scorojit din cauza vechimii barcii? pe exterior clar trebuie o vopsea ...
- stiti pe cineva care ar putea sa faca reparatiile si vopsitul 'ca la carte', sa o aranjeze bine si frumos pentru multi ani de acum inainte?! locuiesc in Ilfov/Bucuresti

Daca pretul de cumparare si cel de restaurare vor fi in limite de bani pe care le pot suporta o cumpar, daca nu, as cauta pe afara una la fel dar in mintile ei, desigur, daca o pot identifica cu ajutorul dvs.
orice alte observatii ale dvs. sunt asteptate si binevenite, pentru care va multumesc anticipat


kimi

Pot sa-ti spun doar ceva despre vanzator , nu despre barca .
Tipul e un asa numit samsar , le aduce din Italia .
Nu e o persoana de incredere , am luat motorul de la el , mi-a garantat ca ma duce o viata intreaga , + faptul ca ne cunoastem si nu-mi da el mie lucruri rele , bla bla bla .
Cred ca am mers 4 ore legat cu motorul ala .
Bineinteles ca atunci cand l-am abordat a dat din umeri , motorul mergea cand l-am luat etc
Recomandarea mea calduroasa e sa il eviti .

oldman

kimi, iti multumesc mult pentru sinceritate si sfat.
am simtit ceva la el si sincer, mi-a fost jena sa intreb pe forum si despre vanzator; existau sanse sa jignesc dar si sa mi se confirme presupunerea ....

acum, imi ramane varianta a doua; sper ca cineva sa recunoasca modelul de barca si sa imi poata da ceva detalii cu ajutorul carora sa caut una similara pe afara
inca oadata mii de multumiri



dany

#3
Salut.Din prima poza am recunoscut locatia,caci am fost pe-acolo. :o.Cautam guvernare si mansa pe vremea aia.Avea agatate pe pereti diferite manse cu cabluri ruginite la care tinea la pret ca si cum erau noi..''le bagi in motorina si sunt ca noi !''.Intr-o anexa avea niste motoare din anii 80 pe care le pretuia de ma durea capul..M-a degustat teribil si m-am jurat ca pe-acolo n-am ce cauta .Facea o reparatie la o barca chiar la chila unde avea o spartura de toata frumusetea.......Atunci mi-am adus aminte cum un cunoscut si-a reparat pragurile la masina cu hartie peste care a dat cu antifon si vopsea si gata.Tipul in speta folosea stratimat si doua linguri de rasina,finisare si gata....Oare cata apa avea in dublu fund??? >:( >:(Poate sunt subiectiv negasind ce-mi trebuia la un pret acceptabil, dar mai primisem si avertizari din partea unor localnici bine cotati in zona ,care s-au adeverit.Una peste alta ,barca e ''frumusica'',se poate reconditiona,daca nu are lovituri,sparturi,fara cheltuieli prea mari.Incearca sa tai cat mai mult din pret si sa o studiezi bine eventual sa te ajute un cunoscator.Succes in gasirea barcii potrivite!

oldman

salu si multumesc.
am sa vad cat de jos o duc la pret ,... intre timp am reusit sa identific modelul. ombrina lusso (pecon), italia

malasorte

Parerea mea este ca pretul este f mare.ii lipsesc cablurile de guvernare etc iar legat de actele pe care le are ai putea avea surprize la inmatriculare pt ca tre sa te interesezi inainte ce acte iti trebuie la inmatriculare(un act de vanzare cumparare este cam insuficient.berifica pe ANR documentele).nu pare o barca care sa mearga ok cu 20 cp.eu zic sa nu te grabesti cu cumpararea si sa mai astepti pt ca tot apar barci pe Pro Barca.mult succes.

ionitzady

'' batrane ''   :)  ce sa zic , nu-l cunosc pe tip dar nu cred ca face o exceptie de la regula ( toti sunt la fel ).
   Barca arata k si promite multe , nu o sa cumperi barca cu comenzi pt motor pe ea ( in principiu ) , are destula feronerie , parbrizul k , scaunele spate k ( model impresionant ) , are timonerie  scarita cu platforma , etc . Ca si concluzie cred ca ar trebui luata in calcul in urmatorul mod : negociezi ca si cum nu te-ar interesa barca si ii explici omului ca te costa tapiteria cu perne bla bla + ceasuri sa acoperi gaurile + pompa de santina sa te scape de apa de la pupa + o prelata amarata de stationare + inmatricularea care te nenoroceste +caratenie + + + lucrul la fibra  = 1800 + 300 +150+30 + 70 +400 = dezastruu  asa ca ii faci un bine daca i-l scapi de barca la pretul care l-ai vrea tu + ca si fibra mai trebuie ingrijita

pilu

Dau si eu un sfat ,desi  sunt novice in ale barcilor dar vorbesc din propia experienta , daca zici ca ai gasit ce model e vezi ce greutate da producatorul si apoi daca ai avea posibilitatea sa cantaresti barca asta ,astfel poti vedea daca e imbibata cu apa , apoi verifica oglinda sa nu fie putrezita , personal daca as cumpara o barca as alege sa fie gelcotul original si nu revopsita. Probabil ca merita sa o cumpere unul care se  pricepe ,si se ocupa cu reparatii ,renovari ambarcatiuni .Asa daca mai trebuie sa si platesti pe cineva sa o repare ...cred ca ajungi la banii la care probabil ai gasi o barca mai noua si in stare buna.

oldman

multumesc pentru sfaturi malasorte, pilu, ionitzady .
nu am sa abandonez discutia si nici rugamintea de a ma indruma/ajuta/sfatui in a cumpara o barca de acest fel pentru delta;
de 2 zile caut o barca similara ( pe cateva site-uri prin italia am gasit doar vreo 4 sau 5 anunturi ) nu stiu ce sa cred. presupun ca modelul este ori foarte vechi ori producatorul numai este pe piata .....
continui cautarea si va tin la curent, desigur in interesul meu :D
cu stima domnilor , nu ma uitati ;)

ghrt

Nu te fixa pe un anume tip de barcă. Gândeşte-te ce vrei şi apoi o să găseşti ceva OK.

oldman

salut ghrt
poi,... am inceput cu o salupa vega (cu parbris) de 4.06 cu motor jhonson 2T de 40 hp (cand o foloseam 2 persoane) si a urmat o jeanneau cap camarat (open) cu motor suzuki 4T de 40 hp in care de obicei suntem 4 persoane cu bagaje la transfer si la pescuit motiv pentru care era folosita mai des.

recent, am vazut acest model si .... ai intuit bine :D . nu imi iese din cap!
cred ca vad in barca asta exact ce imi trebuie; poate un motor de 50 hp maxim 60 hp pentru ca deocamdata nu m-am lamurit ce limite de motorizare sunt indicate , doua console pentru pilot si copilot unde vremea rece primavara si toamna ii tine la adapost si pot fi atenti la drum, spatiul liber de la prova pana la pupa util si la imbarcare si la debarcare si la spinning si cand o bag in mal liber sau cu stuf (o forma mult mai buna decat la jeanneau pe care si din acest motiv il foloseam mai des ) spatiile de depozitare generoase... in fine :D
sper sa gasesc una la fel daca nu,...n-am ce face o sa renunt :(

rica

Salut oldman, salut toti colegii de pe acest forum !
Eu am o rafuiala mai veche cu acest om (Vasilica) de la Bicaz.Samsarii in general, pentru un euro in plus isi vand sufletul si onoarea.Am cumparat o barca de la el tot o barca-Angelo Molinari 485V pe care o avea pe probarca si pescuitul.ro, model pe care il urmaream de mult, la inceput vroia pe ea 1800 euro.Am vb. la tele. cu el, mi-a trimis mai multe poze si parea inregula, am luat un prieten cu mine si am plecat la bicaz dupa ea.Binenteles, barca nu arata ca in poze si nici ca in descrierea facuta de el,parbrizul desi mi-a zis ca e original, era facut de el dintr-un plexi subtire (asa ca sa poata sa il muleze pe consola)si multe alte probleme la care nu ma asteptam.
Am negociat cu el si am ajuns la 1400 euro am luat-o am facut un act de mana cu el urmand ca intr-o saptamana sa le trimita, binenteles ca nu a mai raspuns la tele.Faza cea mai tare din toata poveste asta este ca atunci cand am ajuns acasa(bucuresti) curgea apa din ea.....!Ce facuse bandit-ul: i-a dat cu antivegetativa noua pe chila peste ce veche iar din trepidatiile peridocu-lui (banuiesc eu) vopseaua a crapat exact pe la crapaturile vechi care le avea dej in fibra.Nu mai putin de 12 crapaturi si tot atate reparatii facute prost.
Ce sa mai zic despre el.... ar fi multe de povestit dar in alta postare, atunci cand termin barca.
Pentru colegul oldman:daca vrei sa te duci la bicaz sa o vezi totusi,ia cu tine un spaclu  ;D si unde vezi o denivelare pe chila sau umflatura racaie vopseaua antivegetativa, iar vis-a-vis de pret negociaza la sange cu el.
P.S.- oldman: totusi daca te intelegi cu el si cumperi barca, il ei de mana va duceti la notar in oras si faci act notarial, iar cu reparatiile te pot ajuta fara nici o problema atat eu cat si colegii de pe forum.Stima !

malasorte

oldman daca ai posibilitatea sa aduci barca la giurgiu iti pot recomanda pe cineva care repara barci la el acasa si care chiar nu e scump deloc.noi toti din zona apelam la el.cat despre barci proaspat vopsite si puse la vanzare este ca si cu masinile foarte curate si cu motorul spalat.acum depinde si de norocul pe care il ai.eu am cumparat o laguna 480 reconditionata iar proprietarul mi-a spus de la telefon ca el a facut reparatiile cum si cat sa priceput iar pozele erau reale.am mers am vazut despre ce era vb mi-am facut un calcul si am cumparat-o,dupa care i-am facut mici modificari dupa gustul meu.iar proprietarul mi-a mai scazut 50 de euro din pret si 50 pt drum.a fost un om deosebit.

oldman

salut rica. sa stii ca se comporta ca unul care vinde diamante .... nu vechituri, asa cum bine l-a descris mai sus dany; incerc sa dau de el sa pun in practica sfatul lui ionitzady si de asemena al tau rica, multumesc de sfat vis-a-vis si de actul notarial, dar pesemne ca trebuie sa il rogi cu bani pe individul asta ! as face un drum pana la piatra neamt ..... sa stiu ca am incercat. daca mi-ar da un peridoc inscris si barca in 1600-1800 euro mai ca as da banii (desi ma indoiesc ca ar accepta) cu riscul de a o reconditia dupa aceea ; ce sa fac,.. :D mi-a cazut cu tronc
malasorte, multumesc de sugestie; sa vad ce fac si te anunt pe forum

dar domnilor,...cum vi se pare acest model de barca? in raport cu motivele mele enumerate mai sus si pentru care vreau sa cumpar exact acest model de barca
cu stima

ionitzady

mai oameni buni ??????  act notarial ??????  aveti idee cat costa ???????  si la ce te ajuta ???????

ATENTIE !!!!!   act notarial facut la barca ( cred ca notarul era prieten cu vanzatorul) , dupa ce am fost refuzat de 3 birouri notariale din motive de lagislatie si anume :
   - nu poti vinde o barca legal la notar fara ca vanzatorul sa nu o aiba trecuta la financiar
   - actul notarial nu este valabil daca nu este insotit din data intocmirii de CERTIFICATUL FISCAL
   - nu poti introduce barca la fisc fara documentele mai sus mentionate


deci da-i 300 -400 ron degeaba pe notar.
  alta este solutia , cred  :o