Barca aluminiu Effeti 14R

Creat de AdrianZUZ, Martie 06, 2015, 12:44:23 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

AdrianZUZ

Citat din: Sosoktm din Februarie 10, 2014, 10:35:06 AM
hai ca usor usor ne inmultim astia cu "table" :)

Inca unu' cu neferoase  :D.
Ieri am reusit sa aduc in ograda o barca ce va fi cunoscuta sub numele de RAT BOAT  :-[ si va folosita exclusiv Dunare / Delta / pescuit
Barca este un Effeti 14R, made in Italy ... acum multi ani, arata un pic mai bine ca dracu si va fi propulsata de un Evinrude 15cp 2 t care arata fix ca dracu 8).  Barca are o geometrie interesanta pentru o copaie de 430cm in sensul ca pupa se lateste destul de mult, iar bordajul este unul destul de inalt.
Daca nu aveam vremea asta de kk, maine o puneam pe Snagov.

ovidiu66

Felicitari pentru achizitie!Este o barca excelenta, o vopsesti si este ca si noua.
Este o barca proiectata pentru glisare (pupa lata) si cred ca ar trebui sa mearga cu 30-35km/ora, cu motorul de 15cp in 2 timpi.
Asteptam impresii si un videoclip daca este posibil.

AdrianZUZ

Multumesc, sigur inainte de orice o sa bag o proba mica pe Snagov, numai sa fie un pic mai caldut.

dany

E o barca de pescuit excelenta,iar pt. delta nu poti sa-ti doresti mai mult...eventual un cort de barca ca al colegului ''Ziuamarinei''si boieresti.Felicitari!

AdrianZUZ

Azi am pus de proba motorul sus, si nu prea imi place cat intra in apa ... placa antiventilatie este cam la 45 mm sub linia carenei. Bine ca macar la gaura 3 a trimului sta perfect paralela.
Cred ca o sa fac un inaltator de 20-25mm!?

Am facut putina curatenie la locul de munca, am aruncat cam 15kg de putregaiuri.

Sosoktm

Adrian,
eu prinsesem (pt 15 cai) pe muchea superioara a oglinzii o bucata de tego de 20 mm (cred) cu 2 holzsuruburi mai zdravene, putin mai lata decat menghina. Nu am avut nici o problema, cred ca poti sa mergi linistit pe ceva similar. Ai de gand sa vopsesti barca sau o lasi asa, rat style? O vopsea de godin pe motor ca sa nu iasa in evident? Nu imi e clar de ce zici ca se lateste pupa, din poze pare usor mai stransa la oglinda comparat cu latimea maxima. Pastrezi comanda la distanta?
Sa o porti cu placere!

AdrianZUZ

Citat din: Sosoktm din Martie 09, 2015, 10:49:16 AM
Adrian,
eu prinsesem (pt 15 cai) pe muchea superioara a oglinzii o bucata de tego de 20 mm (cred) cu 2 holzsuruburi mai zdravene, putin mai lata decat menghina. Nu am avut nici o problema, cred ca poti sa mergi linistit pe ceva similar. Ai de gand sa vopsesti barca sau o lasi asa, rat style? O vopsea de godin pe motor ca sa nu iasa in evident? Nu imi e clar de ce zici ca se lateste pupa, din poze pare usor mai stransa la oglinda comparat cu latimea maxima. Pastrezi comanda la distanta?
Sa o porti cu placere!

Dap, ceva de genul 2 cm imbracat sau nu in tabla subtire de Al.
De vopsit nu momentan ramane RAT. Cu vopseau au mai incercat deja si altii pe motor asa ca merge asa. 8)
Se lateste de sus in jos, se evazeaza spre fund ... oricum este masurata de niste italieni beti care au facut 14 picioare = 412 cm lungime / 155 latime maxima.
O sa pastrez comanda la distanta, nu imi place sa stau intors la mansa .. si am cam toate piesele. Mai trebuie sa iau kit-ul de pe motor, dar este pe stoc la Euronautics. O sa fac o proba inainte cu mansa sa vad ce si cum si apoi il transform in remote.

Mihaif99

Citat din: AdrianZUZ din Martie 09, 2015, 05:06:19 PM
Dap, ceva de genul 2 cm imbracat sau nu in tabla subtire de Al.
De vopsit nu momentan ramane RAT. Cu vopseau au mai incercat deja si altii pe motor asa ca merge asa. 8)
Se lateste de sus in jos, se evazeaza spre fund ... oricum este masurata de niste italieni beti care au facut 14 picioare = 412 cm lungime / 155 latime maxima.
O sa pastrez comanda la distanta, nu imi place sa stau intors la mansa .. si am cam toate piesele. Mai trebuie sa iau kit-ul de pe motor, dar este pe stoc la Euronautics. O sa fac o proba inainte cu mansa sa vad ce si cum si apoi il transform in remote.

Salut. Felicitari pt barca. Iata cateva idei de care poti tine cont daca vrei:

1- O idee buna sa ramai RAT. Am avut experiente cu vopsit AL, si e destul de greu. Decapanti puternici, oxideaza imediat si apoi vopseaua se cojeste.
2- Eu nu m-as juca cu inaltarea oglinzii fara o intarire serioasa daca as folosi menghinele. Pune macar macar o bucata de lemn prinsa cu holzsuruburi verticale si lipita cu epoxy si apoi doua placi de tabla de AL groase de cel putin 5 mm - pe interior si pe exteriorul oglinzii si placii, prinse si ele cu holzsuruburi. Alternativa e sa montezi motorul cu suruburi, in care caz nu ai nevoie de nimica.
3-Daca te pozitionezi cum trebuie, merge frunos cu mansa. Gandeste-te la un support de scaun, usor lateral drepta astfel incat mansa sa circule liber pe langa scaun. pozitia corpului e cu pieptul spre prova si mana stanga la eche. Mie imi plac barcile cu cat mai mult spatiu liber.

AdrianZUZ

Multumesc de sfaturi!
Momentan stau f f f prost cu timpul liber, dar sper sa apuc sa fac ceva teste si revin cu impresii despre lighean.
Mersul la mansa e ok un timp sau sa ai un scaun rotativ ... altfel spatele incepe sa-mi bata in teava.
Am apucat sa fac o revizie bunicica a motorului - pompa apa, ulei cizma, pompa benzina, dezbracat de carene spalat si gresat, schimbat conectorul de benzina ... daca ii iau si un kit de carburator este ca nou!
Imi place ca barca este omologata ptr 25cp iar oglinda arata decent iar motorul actual are posibilitatea de prindere in menghina + 2 suruburi de 8mm.

Sosoktm

mihai, un adaos de 2 cm peste oglinda nu schimba nimic, ghearele de contact de pe menghina prind in continuare pe tabla barcii. Motorul nu e nici el o fiara, la 15 cai :D
Si eu am tras un lipici sub aceasta placa, pe langa suruburi, dar nu pt rezistenta cat pt a nu lasa sa intre apa si sa buleasca lemnul in timp.Pe cantul oglinzii e un profil de aluminiu, lipitura oricum nu tine mare lucru. La copai din astea mici, e pacat sa pui motorul fix pe oglinda, cu suruburi permanente.
Adrian, tabla mea e de 14 (cf placutei de pe ea)facuta de americani drojdieri, pt ca in specificatii e 4,35 m, de oriunde ai privi :D. Nici picioarele nu mai sunt ce erau...
Vorbind de scaune, a ajuns ieri pachetul de la jarmania, sunt foarte incantat, abia astept sa testez in conditii reala, nu am avut valuri in curte.
Must have, macar pt pilot. Cred ca f util si la pescuit, pentru astia care ne pregatim de facturi de kineto terapie. Suportul de prindere bun si el, dar voi mai mesteri ceva ca sa fiu sigur ca nu ma basculez la accelerari bruste.

bradutzu

Citat din: AdrianZUZ din Martie 10, 2015, 11:06:02 AM
Multumesc de sfaturi!
Momentan stau f f f prost cu timpul liber, dar sper sa apuc sa fac ceva teste si revin cu impresii despre lighean.
Mersul la mansa e ok un timp sau sa ai un scaun rotativ ... altfel spatele incepe sa-mi bata in teava.
Am apucat sa fac o revizie bunicica a motorului - pompa apa, ulei cizma, pompa benzina, dezbracat de carene spalat si gresat, schimbat conectorul de benzina ... daca ii iau si un kit de carburator este ca nou!
Imi place ca barca este omologata ptr 25cp iar oglinda arata decent iar motorul actual are posibilitatea de prindere in menghina + 2 suruburi de 8mm.
iti dau dreptate cu condusul la mansa! si eu intepenesc dupa vreo 2 ore la mansa!
de mentionat totusi ca la motoare mici ai mai mult control asupr barcii cand conduci la mansa decat la volan dar mi se pare mai simplu cu volan pentru motoare mari: de la 30 cp in sus!
Sa auzim numai de bine!

Mihaif99

Citat din: Sosoktm din Martie 10, 2015, 01:46:27 PM
mihai, un adaos de 2 cm peste oglinda nu schimba nimic, ghearele de contact de pe menghina prind in continuare pe tabla barcii. Motorul nu e nici el o fiara, la 15 cai :D......

Salut Soso. 2 cm nu or schimba, da 5 schimba. Problema e punctul de sprijin superior al menghinei. Suruburile alea preseaza ele, dar ce te faci cand nu se mai sprijina bine. Eu sunt Stan patitul. Am pus inaltator din acesta cand testam motorul ca sa aleg pozitionarea optima. Motorul cu jet de 40 CP, care incidental are si menghine. Mi-a sarit din viteza si apoi a pivotat.  Am avut mare noroc ca nu a cazut in apa.
Daca poti apuca de lower unit si poti pivota motorul cand tragi de el spre spate, atunci e o problema.  Ma rog.... 2 cm nu e mare lucru.

Despre condusul la eche e chestie de preferinta. Daca stai sucit cu corpul sau cu gatul atunci e ingrozitor. 30 minute maximum. Dar daca stai correct, orientat spre prova, su privirea inainte si capul drept, atunci nu e mare lucru. In ultimul timp am vazut chiar si motoare de 90 CP cu eche.  Atat de rau mi-a intrat echea in releflex, (barca cu panze sau cu motor) incat mi-e foarte greu sa stau la consola si sa "conduc" o barca. Dau tot timpul de volan invers.  ;)

Adrian!!  Sa nu cumva sa arunci podelele!  Ia sablonul dupa ele daca ca sa poti taia podele noi din placaj marin. Altfel e destul de multa munca si nu ies la fel de misto.

AdrianZUZ

Citat din: Mihaif99 din Martie 10, 2015, 04:02:56 PM

Adrian!!  Sa nu cumva sa arunci podelele!  Ia sablonul dupa ele daca ca sa poti taia podele noi din placaj marin. Altfel e destul de multa munca si nu ies la fel de misto.

Podeaua era una singura intre bancuta 2 si 3 si consta intr-un palet scurtat si inaltat pe mijloc ... oricum l-am pastrat si pe ala. Ce se vede in ultima poze sunt niste lemne prinse pe bancute.

ziuamarinei

Citat din: Mihaif99 din Martie 10, 2015, 04:02:56 PM

Despre condusul la eche e chestie de preferinta. Daca stai sucit cu corpul sau cu gatul atunci e ingrozitor. 30 minute maximum. Dar daca stai correct, orientat spre prova, su privirea inainte si capul drept, atunci nu e mare lucru. In ultimul timp am vazut chiar si motoare de 90 CP cu eche.  Atat de rau mi-a intrat echea in releflex, (barca cu panze sau cu motor) incat mi-e foarte greu sa stau la consola si sa "conduc" o barca. Dau tot timpul de volan invers.  ;)


Ha ha , am crezut ca numai eu am comenzile inversate, dar vad ca nu sunt singurul care nu poate conduce cu volan. Confirm si eu ca condusul la eche e mai mult obisnuinta si preferinta. Oricum si eu prefer eche la motor doar din doua considerente:
-manevrabilitatea barcii e mult imbunatatita, raspunzand mult mai din scurt la schimbari bruste de directie,
-lipsa pupitrelor imi asigura un spatiu mai generos de pescuit si de depozitare.
Totusi manerele profesionale sunt destul de scumpe, iar daca barca e deja prevazuta cu comanda si volan e de preferat pastrarea lor.
Ca si dezavantaj am constat o schimbare in asieta barcii, acesta fiind o idee apupata ( se rezolva din trim si din mutarea bagajelor spre prova ).
Pana la urma te obisnuiesti. 

ionitzady

dar cand mergi pe valuri cu vantul din fata ???   nu s-a mai  stropit nimeni cu condusul la eche  ;) , nu a mai ajuns fleasca la ponton ... ???  ;D