Oglinda barca

Creat de costinium6, Martie 25, 2015, 10:25:01 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

costinium6

Va salut, la recomandarea colegului Ciby am facut cont aici si de cateva zile incerc sa ma familiarizez cu site-ul.
Pe scurt, am luat o barca la care trebuie sa ii schimb oglinda. Fobia mea pentru lemn a crescut in momentul in care am taiat-o.
Este o barca de 4 metri cu 1,6 si inalta de aproape 1 metru si pe care vreau sa instalez un motor de 25.
Acel placaj lemnos intentionez sa il construiesc din placi de fibra de 2mm, tesatura si rasina. Dupa calculul volumetric va iesi cu 8 kg mai greu decat lemnul.
Voi avea nevoie de cateva sfaturi in ceea ce priveste constructia placii.
8 sau 9 straturi de placi de 2mm prefabricate, taiate fasii, aplicat fibra cu rasina si urmatorul strat fibra rasina si tot asa.
Va multumesc.

Ciby

Off topic, dar fara suparare Costinium: Toti membrii de pe acest forum, la inscriere, au semnat condica aici http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,3.345.html.

Ciby

Pentru problema ta, pentru a nu ingreuna inutil barca, poate ar fi bine sa aplici o schema de ranforsare in T cu sprijin in trei puncte, doua pe copastie si unul pe chila barcii si pe paiol. Restul oglinzii o poti face de 5-6mm grosime.

Fritz

 Exista si alte materiale pentru ranforsare . E bine sa eviti lemnul ...Va trage apa oricum ...mai devreme sau mai tarziu.
Coremat , placa fagure ...uite aici ...Faci ceva rezistent si usor.

http://www.rompolimer.ro/produse/materiale-ranforsare/

costinium6

Azi am reusit sa pun mana pe o coala de 2,5M pe 4M din fibra de 2mm si am taiat 2 bucati cat fundul barcii, am ajuns tarziu si m-am oprit. Vor fi 8 straturi din acest material cu tesatura si rasina intre ele, dupa cum se prezinta nu cred ca trec de 15 kg. Voi expune cat pot de repede un film cu procedura pe care intentionez sa o aplic la constructia oglinzii.

momaul

Salut.Eu am folosit asa ceva dar nu am fost multumit de rezultat.Pe vremea cind reparam barca s-a intimplat sa se sparge un gem la cabina de dus>Cum geam nu am mai gasit si nici bani sa cumpar alta cabina am incercat solutia pe care vrei sa o folosesti tu. Aveam laminat de fibra am decapat bine cu acetona am pus un strat de stratimat si am presat alt laminat peste el urmarind curbura geamului ramas intreg.Toate bune si frumoase.senviciul a iesit perfect l-am montat la dus,toata lumea fericita.Acum dupa 4 ani desi nu a fost supus la eforturi sau trepidatii se vede prin el ca mai mult de 80%s-au dezlipit placile una de alta.Adevarat ca nu l-am matuit cu jmirgher inaite de utilizare pentru ca voiam sa ramana transparent,sau poate am gresit altundeva nu stiu.Te sfatuiesc sa mai studiezi problema sa nu srici materialele in zadar.

costinium6

Intru rarut pe forum si atunci cu intentia de a prinde cateva spiluri despre reparatii. Timpul meu liber este ca banii din buzunar, aproape inexistent. Aseara am citit multe povesti aici, pana la 5 dimineata, la 8 eram deja langa barca, cu intentia de a finaliza oglinda. Ma frapat realizarea @momaul, impresionant.
Am facut sandwich-ul de placi de 2mm cu tesatura si rasina din 8 placi, polizate la sange, a iesit un bloc compact care lovit, suna ca o tabla groasa cu ecou. Am potrivit-o pe barca si am constatat ca pe zona ligheanului am o lipsa de 22mm. Asa ca luai flexu si dai iar la polizat cateva bucati.
Am lipit pe zona ligheanului inca 4 placi sa ajung la nivelul restului. Toate bune si frumoase, dai cu plasa si rasina, si dai si dai, ei bine nu vrea. a ramas gol intre oglinda si lighean. E, aici am luat foc. Taiat plasa la 20cm pe lungimea ligheanului, cu o scula improvizata o impingeam pe din doua in gol, turnam rasina, si tot asa pana am iesit la liman.
Am bagat 4m de plasa si 2,5kg de rasina in zona de lighean 60cm/25cm.
Ce performante va avea nu stiu pana nu o scot la apa, oricum zona de prindere a motorului a ajuns la 42mm  si restul pe la 25mm.
Voi atasa cand le extrag din tel, momentan doar asta.

mariusbig

Buna seara. Ca sa nu mai deschid un topic nou si sa nu aglomerez forumul " lucrez " pe acesta.
E o problema ce ma framanta pe mine si inca un coleg.
Pe o barca trimaran de 4,6m / 1,82 , 200kg goala , voi monta un motor de cca. 120kg de 50cp 4t , in locul celui de cca. 80kg. In actele barcii , se specifica ca avea montat un yammy de 50cp , nu stiu daca 2t sau 4t - era 2003 , dupa parerea mea 2t.
Diferenta de greutate de cca. 40kg in plus.
Oglinda verificata astazi , nu prezinta uzura interioara , se vad straturile de placaj/ceva , prin interiorul gaurilor in care a fost prins motorul , nu este lemn putrezit , totul este solid , uscat.
Inainte de montarea noului motor voi demonta placa de inox , polizat , epoxi si fibra noua pt. a acoperi gaurile de la autofiletante , chit , vopsea , lac , voi umple acele gauri de la fostul motor cu epoxi pt. a proteja interiorul.
Intrebare : credeti ca oglinda de 5 cm grosime , plus placa de inox , poate suporta greutatea suplimentara a noului motor fara a fi intarita pe interior ?
Postez , sper sa reusesc cateva foto.
Oglinda este legata larg de corpul barcii asa cum se vede din foto , prin laterale si deasupra.
Multumesc anticipat pentru ajutor.

cristiantutuianu

mariusbig

Inainte de montarea motorului cauta sa gasesti ceva specificati despre barca adica minim hp maxim hp si ia in considerare ca probabil era motor 2t .Cand afli maximum hp 2t vezi aproximativ ce greutate are si compara greutatea cu motorul care il vrei montat (cca.) daca este tot cca. 120kg nu vad de ce sa iti faci probleme.Daca e sub 120 kg ?????

Eu consider ca este foarte importanta treaba asta.

Epoxidica sa o amesteci cu ceva rumegus (inainte de a folosi amestecul asta ,satureaza cu rasina epoxidica  gaurile)

mariusbig

Multumesc Dl. Cristi pentru pontul cu rumegusul , sau faina de lemn....
Cat priveste maximul de cp , la greutatea si forma ei approx. ca KMAXXI , dar cu chilele mai adanci si mai ascutite , am vazut motorizari de maxim 70cp , acum iarasi nici un producator nu spune daca 2t sau 4t.
Am vazut barci mai mici si mai usoare decat a mea cu motoare de 50-60 4t , deci tind sa cred ca nu vor fi probleme. Oare ?

mustatza

mariusbig
la mine pe placa de idetificare a barcii scrie ca pot folosi un motor cu maxim 45kw si cu o greutate maxima 100kg.

mariusbig

mustatza , ai pm. multumesc.

costinium6

Cand am cumparat barca am pus un motor de 64 kg pe oglinda si balanganea. Ba, zic.. asta nu e treaba, luai flexu si jos cu oglinda.
Am facut ce am facut si sa vad cand oi da paiolu afara ce traznai am facut.
Atasez cateva poze dar nu recomand metoda pana nu trec4-5 ani.
Primul an a fost ok si m-am dat cu ea la 3 guvizi care stateau cu coada in sus cand scoteam undita.
https://www.youtube.com/watch?v=AviYJA8ymOA


costinium6

Mai pun trei poze, cu un chit facut din praf de taietura a fibrei.

ionitzady

si uite asa ... cum e romanul ... cand merg toate trebuie sa faca el ceva care sa-i dea de treaba si asa incepe poestea mea :
   Am cumparat motorul de 40 cp de la mariusbig ( neputand rezista tentatiei ) care este cu cisma lunga si care il v-a inlocui pe yamy meu de 25 cu cisma scurta . Cam astea sunt datele problemei , avem o oglinda de 42-43 cm si ne trebuie una de 54 -55 cm , mentionez ca oglinda are o latime totala de 150 cm si  o inaltime de 55 cm, dupa care  puteti vedea ...