rog ajutor Johnson 50cp

Creat de aditm, Aprilie 09, 2015, 11:09:42 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

aditm

  Buna d-lor, o rugaminte as avea la cine ma poate ajuta, daca a avut, are sau s-a lovit de asa ceva, am cumparat acu doua zile un johnson de 50cp model vechi dar in stare foarte buna, pornire usoara(nefolosit de vreo 6 ani) compresie super, cu tot cu mansa si cablu originale dar are o problema destul de mare in sensul ca schimbatorul de viteze este electric actionat de la mansa direct, motorul e in viteza acum si nu reusesc sa-l scot, mansa am verificat-o, vad ca da curent la bobina schimbatorului dar vad ca nu actioneaza si nu am mai demontat asa model, mie frica sa desfac motorul ;Dsa nu stric ceva mai rau, ar putea fi doar ceva contacte oxidate(si in mansa erau oxidate) nu am gasit nici o schema pe net, daca a lucrat cineva cu asa model rog sa ma ajute putin. Multumesc si Sarbatori fericite la toata lumea.

peb5

Daca poti sa spui ce model este (ce scrie pe placuta de identificare; ex J50...), poate gasim schema electrica si te descurcam.

momaul

salut.Nu am mai vazut asa ceva dar am putea sa incercam sa rezolvam proplema.In primul rand as vrea sa stiu daca e o singura bobina sau doua,si daca ai acces la legatura intre actionarea electrica si partea mecanica.Trebuie vazut prin separarea actionarii electrice de partea mecanica a motorului unde se produce blocajul.Ar fi bine daca ai putea sa postezi niste fotografii sa ne dam seama cam care e treaba acolo.

peb5

Eu nu am vazut un astfel de motor, dar ma gandeam ca daca spui modelul si anul (cauta pe placute, pe postit-uri) poate gasim schema pe net si putem identifica problema. Vezi cum a fost descurcat kimi pentru motorul Honda 25 CP pe alt topic (barca open). Sau adunat pareri si problema cred ca s-a rezolcat. Poate se rezolva si problema ta.

aditm

  johnson model 50 ES 71 S, mai batran ca mine si ca limba rusa :D dar e lucru luat de la neamtz si ingrijit bine

aditm

 de la bobina schimbator din cizma nu iasa decat doua firen nu se vede nimic altceva

pilu

am avut eu prin '95 unul la fel , cele doaua fire ne alimentate inseamna cuplat inainte , alimentate sa zicem + - neutral , alimentate - + (schimband polaritatea ) este in retur .

aditm

   neatza, de alimentat, am alimentat si eu firele cu 12v, si cu polaritate schimbata dar nimic miscare, inseamna ca e problema totusi la electromagnetul din cizma, ori e blocat, ori e gata pita lui, doar o schema ma ajuta sa vad cum il demontez

Ciby

#8
Uite aici o "explodata" http://www.lmmarine.net/pages/OemParts#/Johnson/50ES71S_1971/GEARCASE/33765/42569
Bobinele sunt pozitiile 56 si 57 iar miezurile, pozitiile 60 si 61.
Vezi daca nu cumva cele doua fire sunt cate un capat de la fiecare bobina, iar celalalt capat sa nu fie legat la masa. Asa cred ca functioneaza. Cu alimentare intre unul din fire si masa, cupleaza inainte si schimband firul, cupleaza inapoi. Din "explodata" de mai sus, nu vad cum ar schimba vitezele actionand asupra polaritatii bobinelor prin inversarea alimentarii. Poate doar in cazul in care cele doua miezuri ar fi magneti permanenti, dar ma indoiesc. Nu ar fi pus ei acolo magneti stiind ca acestia in timp se demagnetizeaza. Daca nu ai un aparat de masura, un ohmetru mai précis, cu care sa masori continuitatea bobinelor fata de masa, improvizeaza cu un led de bricheta. Sau poate mergi la taraba si-ti cumperi un DT830, costa 10-15 lei si-l mai folosesti sa masori si tensiunea la retea sau la bateria masinii, sau a barcii!
Si inca ceva: Fara alimentare, pozitia ar trebui sa fie pe neutru.

aditm

  multumesc mult, o sa o iau pe pipaite :)

momaul

Salut.Comlicata treaba ai acolo.Dupa cum reusesc eu sa deslusesc din schema postata se pare ca scimbarea sensului o face hidraulic ,altfel nu vad ce rost au pompa de ulei si pistonul ala acolo.Se pare ca elecromagnetii comanda sensul pompei,si toata operatiunea nu poate fi facuta decit cu motorul pornit.Repet,nu am mai vazut asa ceva , si parerea mi-am format-o doar studiind 15 min schema    asa ca ia-o doar ca pe o ideie.

peb5

Pare a fi cum zice Ciby.Nu pare a fi hydraulic.
E posibil ca cele doua bobine sa fie puse la masa prin acelesi papuc cu surub, si daca acest contact este slabit si oxidat, nu se mai inchide circuitul. Trebuie vazut, curatat si strans bine.

Ciby

Are dreptate colegul Momaul, este hidraulic. Bobinele actioneaza intr-un final asupra piesei 65, care la randul ei, prin intermediul piesei 9 actioneaza valvele situate in corpul 12.
Schema este destul de sumara si are alta destinatie, nu exemplificarea principiului de functionare, dar studiind-o cu atentie, cum a facut Momaul, se poate ghici si modul de functionare.
Prima data, identifica cum lucreaza bobinele, sunt doar doua fire sau sunt doua fire si masa comuna. O poti face cu o baterie si un beculet, sau un LED, daca n-ai un ohmetru.
Daca bobinele lucreaza doar in doua fire, cand probezi intre cele doua fire, ar trebui ca LED-ul sa se aprinda, apoi verificand intre fiecare fir si masa, LED-ul nu se aprinde. Daca bobinele au capat comun legat la masa, LED-ul se aprinde si intre capatul fiecarui fir si masa.
Atentie, daca folosesti un bec de putere mare (10-20W la 12V), este posibil ca el sa nu se aprinda, din cauza rezistentei mari a bobinelor. Trebuie un bec de putere cat mai mica. LED-ul consuma foarte putin.

peb5

Intradevar, e hydraulic. Cu ajutorul pieselor piesele 14 (Lever reverse) si 15 (Lever neutral) se schimba sensul. Nu am vazut nimic de "inainte". Probabil pozitia miezurilor bobinelor in repaos e in viteza inainte. Deci inainte de pornire trebuie actionata bobina neutral care comanda piesa 15 si scoate din viteza axul elicei.

momaul

Salut.Am mai citit postarile odata si am constatat ca si pilu are dreptate,de fapt bobinele fiind conectate cu un capat la masa nu faci decit sa aplici plusul la fiecare bobina in parte invesind polaritatea.Oricum nimic nu misca in cutia aia fara sa fie pornit motorul si apropo mai este ulei in cisma ca altfel nu are cum sa functioneze.