O barcuța pentru delta

Creat de ionpescarul, Aprilie 16, 2015, 08:08:21 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

ionpescarul

Citat din: momaul din Iulie 30, 2015, 10:58:20 PM
Salut.E ca la masina,prima e ca si cum ai merge cu viteza a 2-a iar cealalta cu viteza a 4-a.Cand pleci de pe loc probabil o sa reusesti sa pleci si cu a4-a dar dureaza foarte mult timp si chinui motorul.situatia e si mai clara cand incerci sa urci o panta ,musai sa schimbi viteza.La barci nu poti sa schimbi viteza asa ca esti nevoit sa alegi de la inceput elicea potrivta,iti alegi incarcatura maxima cu care vei merge pe barca si alegi elicea cu care motorul tau poate sa ajunga la 5000rpm.Situatia e mai complicata dar aia e pentru specialisti,pentru noi amatorii e suficient atat.
[/quot

Multumesc,deci ,eu am elicea compatibila cu viteza a 4 ? ,sau tu ai facut doar o comparatie ,tractiune si viteza.

momaul

Nu cunosc la honda de 5 cai codul elicei dar proba cea mai buna este cea cu turatia motorului.Daca cu incarcatura motorul nu se tureaza la 5000 de ture inseamna ca nu ai elicea potrivita

ionpescarul

Citat din: momaul din Iulie 30, 2015, 11:40:29 PM
Nu cunosc la honda de 5 cai codul elicei dar proba cea mai buna este cea cu turatia motorului.Daca cu incarcatura motorul nu se tureaza la 5000 de ture inseamna ca nu ai elicea potrivita

Paralel cu discutia,acum 3 iesiri ,intrerupea motorul in ture maxime ,ii spun unui prieten specialist,ala zice , schimba bujia ,acum 2 ture am plecat cu bujie noua ,a mers putin bine ,apoi iar a inceput sa intrerupa,doar la turatie maxima ,vin acasa ,ii spun specialistului ,asta zice ,sa dau pe la el cu motorul,ma duc ,dă carburatorul jos ,dă paharul jos ,zice nivelul e bun,ia o surubelnita scoate jiglerul de relantiu apoi pe cel de sub plutitor ,apoi inca unul lung de sub el ,le sufla cu aer de la compresor ,si sufla si toate gaurile care le mai vede prin carburator ,de montat le-am montat eu ,asta a fost intelegerea,sa invat.Plec la ultima iesire ,motorul a lucrat perfect fara intreruperi pana in ultima zi cand a inceput iar sa intrerupa Am 2 filtre pe furtun .e sensibil tare daca se infunda asa usor ,dar bine ca am gasit hiba,acum il suflu si singur ,ca am compresor.

ionpescarul

Totul e pregatit ,dar startul se amana

Alex1958

Salut,
Nea Ioane de ce ai amanat startul? Caldura?
Eu am o fereastra in concediu si am primit "aprobare" de o delta de pe 15 August.
Si ultima data a fost cald dar ne-am bagat sub niste pomi si am tot facut baie. Crapul n-a tras decat dimineata.
Acum om vedea.....
Fire intinse!

ionpescarul

Citat din: Alex1958 din August 09, 2015, 10:11:56 AM
Salut,
Nea Ioane de ce ai amanat startul? Caldura?
Eu am o fereastra in concediu si am primit "aprobare" de o delta de pe 15 August.
Si ultima data a fost cald dar ne-am bagat sub niste pomi si am tot facut baie. Crapul n-a tras decat dimineata.
Acum om vedea.....
Fire intinse!
Ung si mai am de uns niste rotite ,poate pe sfarsitul saptamani viitoare voi fi mai liber,pe Sulina mananca bine ,e invazie de ciortan pana in 3 kile,poate de la jumatatea lui septembrie sa intensific iesirile,pana atunci termin de uns si gardul.

ionpescarul

Citat din: Alex1958 din Iulie 01, 2015, 09:33:42 AM
Nea Ioane,
In tinerete am facut multe d'astea riscante dar pe munte -unde regulile sunt mult mai dure!
Mergeam in delta si atunci dar pescuiam de pe mal.
Am realizat ca, in delta, pescuitul adevarat inseamna barca, deci inchiriam barca de cate ori veneam. Ne-am saturat de vaslit si de timpul pierdut (muream de oftica ca plecam de pe lacuri exact cand era stiuca mai in vena) si am luat un motoras de 8 CP cu gand ca il luam in masina si gasim barca de inchiriat. Dupa cum probabil stii, pe acolo nu vietuiesc cei mai parolisti oameni. Dupa vreo doua tepe cu d'astia ne-am luat o lotca Bratesul. Din pacate ne-am gasit si o gazda de toata jena pentru barca.
De cand am inceput sa imbatranesc -se intampla tuturor!- tot imi place aventura dar am nevoie si de confort - in ideea de a ma mentine si a prelungi aventura cat mai mult pe timpul vietii.
Tovarasul meu de pescuit si un bun prieten e cu 20 de ani mai mare ca mine. Lotca este o barca faina -am avut curaj sa ma dau pe Razelm pe valuri mari- dar are si hibe iar una e stabilitatea (si cu varsta mai pierzi echilibrul si agilitatea) si alta viteza de deplasare. Din cauzele astea am vandut lotca si am luat un lotus cu 20 CP cu care am batut o gramada de lacuri dupa stiuci. Apoi - si din lene- am descoperit si pescuitul la crap.
Initial voiam sa-mi construiesc un ponton si sa-l mut pe unde se poate pescui bucurandu-ma si de confort. Apoi am aflat ca nu e deloc simplu ce vreu eu. De aia a venit cabinata unde avem si un confort rezonabil (cam de tanchisti asa!) si mobilitate. Acum ne ducem 3-4 zile in care dormim pe barca si crede-ma: aventura nu lipseste deloc din iesirile noastre si ne bucuram de natura si de delta incercand s-o respectam si s-o mentinem asa cum a fost!
Desigur ca pentru a ne putea permite toate astea si eu si el muncim in draci! Deci si timpul ne este limitat -de unde viteza de deplasare in limitele rezonabile si cu respectarea colegilor de trafic pe ape.
Fiecare dintre noi isi face "damblaua" cum poate iar eu personal te respect pentru ceea ce ai facut caci ti-am urmarit evolutia ca pescar si barcagiu la fel cum ii respect si pe ceilalti colegi barcagii si pescari care isi urmaresc pasiunile.
Fire intinse!

Bre ma scuzi ca raspund asa tarziu la postarea asta.Ai vorbit tare intelept,iar evolutia matale de la un simplu motor la o barca care te protejeaza de intemperi ,a fost un plan cumpătat.Gandesti cu bataie lunga si asa e sanatos .Am taiat iola aia ,cred ca am facut bine ,altfel nu descopeream putregaiul care era pe fundul ei ,gandul meu e sa ii pun spatele la loc ii intaresc fundul, ii fac o cabina si o misc in deplasament cu vreo 10km /ora(cu motorul asta de 5 cai) cred ca o voi tine la Cardon,nu am nici-un proiect ,nu stiu cum va iesi ,cum va arata? stiu doar ca trebuie facuta ,ar fi bine sa am ceva idei ,sa copiez dupa o cabinata unele detali ,poate va iesi si ceva frumos,pentru ca multi vor zice ,ma daca tot a fost in mana ta toate materialele de ce nu ai facut-o mai frumoasa.Daca va iesi urata ? am scuza ca sunt doar un pescar,cu toate ca o linie frumoasa m-ar satisface mai mult.

Thor

Citat din: ionpescarul din August 09, 2015, 11:42:40 AM
Bre ma scuzi ca raspund asa tarziu la postarea asta.Ai vorbit tare intelept,iar evolutia matale de la un simplu motor la o barca care te protejeaza de intemperi ,a fost un plan cumpătat.Gandesti cu bataie lunga si asa e sanatos .Am taiat iola aia ,cred ca am facut bine ,altfel nu descopeream putregaiul care era pe fundul ei ,gandul meu e sa ii pun spatele la loc ii intaresc fundul, ii fac o cabina si o misc in deplasament cu vreo 10km /ora(cu motorul asta de 5 cai) cred ca o voi tine la Cardon,nu am nici-un proiect ,nu stiu cum va iesi ,cum va arata? stiu doar ca trebuie facuta ,ar fi bine sa am ceva idei ,sa copiez dupa o cabinata unele detali ,poate va iesi si ceva frumos,pentru ca multi vor zice ,ma daca tot a fost in mana ta toate materialele de ce nu ai facut-o mai frumoasa.Daca va iesi urata ? am scuza ca sunt doar un pescar,cu toate ca o linie frumoasa m-ar satisface mai mult.

Poate asa?

http://www.bwc-illmensee.de/images/large/cs3.jpg
http://www.bwc-illmensee.de/images/large/cs1.jpg
http://www.bwc-illmensee.de/images/large/cs4.jpg
http://www.bwc-illmensee.de/images/large/cs13.jpg
http://www.bwc-illmensee.de/images/large/cs6.jpg
http://www.bwc-illmensee.de/images/large/cs7.jpg
http://www.bwc-illmensee.de/images/large/cs8.jpg
http://www.bwc-illmensee.de/images/large/cs9.jpg
http://www.bwc-illmensee.de/images/large/cs10.jpg
http://www.bwc-illmensee.de/images/large/cs11.jpg
http://www.bwc-illmensee.de/images/large/cs12.jpg

ionpescarul

Citat din: Thor din August 09, 2015, 08:13:49 PM
Poate asa?

http://www.bwc-illmensee.de/images/large/cs3.jpg
http://www.bwc-illmensee.de/images/large/cs1.jpg
http://www.bwc-illmensee.de/images/large/cs4.jpg
http://www.bwc-illmensee.de/images/large/cs13.jpg
http://www.bwc-illmensee.de/images/large/cs6.jpg
http://www.bwc-illmensee.de/images/large/cs7.jpg
http://www.bwc-illmensee.de/images/large/cs8.jpg
http://www.bwc-illmensee.de/images/large/cs9.jpg
http://www.bwc-illmensee.de/images/large/cs10.jpg
http://www.bwc-illmensee.de/images/large/cs11.jpg
http://www.bwc-illmensee.de/images/large/cs12.jpg

Multumesc mult ,a-si vrea  in cabina se se poata sta pe scaun ,ca la masa in bucatarie ,sa nu lovesti cu capul de tavan,de aici rezulta  o cabina mai inalta ,in zona centrala a barci ,in bot va fi mai ascutita,ma gandeam ,daca lungimea totala a barci e de 5m ,ma gandeam, cabina sa fie de 3m si un pic ,sa poti pune si un aragaz o masuta de 40 pe 40 cm.vorba prietenului ,un confort ca in tancheta.
De fapt topicul initial despre modoficarea barci  isi reintra in drepturi depline,el fiind pana acum deturnat de barcuta de glisare.lucrarile le voi incepe in septembrie,placaj cu poliesterica , lista propusa de Vali la inceputul topicului,(probabil suplimentata) se va misca oare lejer cu 10km/ora?

ionpescarul

Ma gandesc sa inalt bordajul pe toata lungimea barci ,in partea din fata din bordaj sa se continue cabina ,iar in spate bordajul inaltat poate 40-50cm ,(stiind ca inaltimea bordajului in spate e de 30cm ,probabil bordajul din spate va face corp comun cu 2 canpele paralele ,pe centru avand culoar.cine stie ce dracie va iesi?

Thor

Mai este una cabinata de 5,4 m, din aceeasi familie: http://www.bwc-illmensee.de/german/cruiser-f.shtml
Bineinteles ca fara sa o echipezi cu vele. Cred ca deja devine complicata modificarea.
S-ar putea ca "transformarea" sau "adaptarea" sa fie mai complicata ca o constructie noua.
De fapt, din vechea iola nu mai folosesti decat o bucata de coca. Asta ar trebui inaltata, intarita (nu are decat 4mm grosime), pusa oglinda etc si apoi sa o cabinezi. Oare nu este prea dificil, mai ales ca nu exista un proiect "tipizat"?

ionpescarul

Citat din: Thor din August 09, 2015, 10:19:42 PM
Mai este una cabinata de 5,4 m, din aceeasi familie: http://www.bwc-illmensee.de/german/cruiser-f.shtml
Bineinteles ca fara sa o echipezi cu vele. Cred ca deja devine complicata modificarea.
S-ar putea ca "transformarea" sau "adaptarea" sa fie mai complicata ca o constructie noua.
De fapt, din vechea iola nu mai folosesti decat o bucata de coca. Asta ar trebui inaltata, intarita (nu are decat 4mm grosime), pusa oglinda etc si apoi sa o cabinezi. Oare nu este prea dificil, mai ales ca nu exista un proiect "tipizat"?

Cam asa o vad ,(bineinteles niciodata nu m-am gandit la finisarile de acolo) ,doar corpul ma gandesc sa fie asemanator.Exact ramane doar coca si marginea superioara care o rigidizeaza.restul constructiei de la 0 .Asta de ai aratat-o tu e un model de urmat ,macar grosier ,sper.Multumesc mult pentru linkul postat.

Thor

Citat din: ionpescarul din August 09, 2015, 10:27:50 PM
Cam asa o vad ,(bineinteles niciodata nu m-am gandit la finisarile de acolo) ,doar corpul ma gandesc sa fie asemanator.Exact ramane doar coca si marginea superioara care o rigidizeaza.restul constructiei de la 0 .Asta de ai aratat-o tu e un model de urmat ,macar grosier ,sper.Multumesc mult pentru linkul postat.

Cu placere.
M-a bantuit si pe mine o asemenea modificare, respectiv o inaltare a bordului si ceva cabina(?). Eu am, din familia de mai sus, Flying Bee. Ar trebui bagata intr-o reparatie capitala, mai ales ca a avut unele modificari rele pe care nu m-am priceput sa le depistez atunci când am cumparat-o. A fost un entuziasm usor narod atunci... Ar trebui desfacuta complet si reparata, carpita poate si modificata. Doar ca nu vreau sa renunt la vele.
Daca te apuci de constructie, o sa te urmaresc foarte atent. Chiar te rog, daca mai ai si alte poze de când ai taiat iola, daca poti, sa mi le trimiti cumva. Eventual vorbim pe privat ca sa nu îmbâcsim locul aici.

ionpescarul

Diseara plec la razboi ,ordinul de incorporare este pentru transeele din linia intai , bratul Sulina intre mila 14-22.unde se da un razboi crancen.Suntem blindati ,preventiv  toti recruti au testamentul autentificat la notar.

Alex1958

 Salutare Nea Ioane,
M-am intors marti dupa 4 zile, cam cu coada intre picioare de la Obrize.
Apa e calda si la fundul Dunarii- o simteam dupa temperatura plumbilor.
S-ar putea sa vina tulbureala de pe Prut dar vad ca INHGA da cresterea abia pe miercuri.
Mai ies prin septembrie -dupa ce se stabilizeaza situatia.
Fire intinse!