O barcuța pentru delta

Creat de ionpescarul, Aprilie 16, 2015, 08:08:21 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

ionpescarul

Citat din: mario38 din Aprilie 17, 2015, 01:53:23 PM
Visul meu este contrar ... incerc sa pun vele la barca din avatar , 6,80 m , asa ca orice are legatura cu un velier imi este de mare ajutor . Daca ai ceva de dat poate facem un schimb , sau  cumpar eu . Cu stima . Spor la treba

Feroneria e promisa altcuiva,poate  derivorul sa mai intereseze pe cineva

Vali

Citat din: ionpescarul din Aprilie 16, 2015, 08:42:37 PM
Peretele despartitor din fata ,pentru spatiu bagaje ,trebuie intarit.
Ce nu stiu ?
,cat material ar trebui cumparat ,pentru constructia banchetei spate ,pentru rigidizarea fundului si pentru capacul despartitor de la bagaje.
Cantitate plasa fibra densitate mp?
Cantitate fibra si intaritor?
Cred ca trebuie si un chit pentru ranforsari ?
Nu urmaresc  să rezulte o barcuta ultra usoara ,ci o barcuta rigida si solida.
Nu am idee cum va merge ,deplasament ? glisare?
Daca forma rezultata in urma taieri ar permite glisarea ,a-si pune motor intre 10cp si 20cp ,
Aici ar fi buna parerea voastra,
Va multumesc

Nea Ion, materiale cel mai bine iei de la Polydis, sunt singurii care dau cantitati mici.
Poti sa cumperi rasina poliesterica la bidoane de 5 kg, iei sa zicem 2 bidoane, apoi in functie de nevoi mai cumperi.
La fel fibra o iei la kilogram, stratimat de 450 pentru zonele care necesita ingrosare (fundul barcii pe interior, banchete etc). Stratimat de 300 folosesti pentru reparatii, zonele de imbinari, muchii etc (se aseaza mai bine).
E bine sa pui si niste tesatura de 300 intre straturile de stratimat de pe fundul barcii, se imbunatateste structura laminatului.
Nu uita ca inainte de a te apuca de laminat fibra, e obligatoriu de polizat la flex toata zona, pana la fibra sanatoasa (deci dat jos tot de inseamna gelcoat, vopsea, fibra coscovita etc).

Oglinda o faci stratificata din placaj rezistent la apa (daca ai nevoie, iti dau detalii), iar asamblarea cu barca o faci laminand fibra de legatura si pe interior, si pe exterior. Ar fi bine sa folosesti epoxy, cum spune Cristi, scapi de grija placajului oglinzii.

Despre forma barcii in urma scurtarii, daca de la jumatate spre pupa are aproximativ aceeasi latime, cred ca va glisa, dar apupata intr-un anume grad (din cauza "rocker-ului" velierului). Oricum, in prezent barca nu are deloc stabilitate de drum - la velier aceasta se obtinea datorita derivorului si carmei. Asa ca va trebui sa-i faci macar o chila, cum spune si Cristi. Daca vrei sa-i pui si 2 nervuri longitudinale, vei proteja mai bine fundul la trasul barcii pe mal.

Cam atat deocamdata, mai scrie-ne si scriem si noi. Spor la treaba :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ionpescarul

Multumesc mult nea Vali ,saptamana viitoare fac aprovizionarea.

ionpescarul

Vizavi de discutia de pe topicul ,Barca Motocraft ,despre inmatriculat barca ,pai eu la coaja asta nu am primit nici-un act din Olanda , daca barca  nu are acte de provenienta ,ce fac ? Pot sa ma pun cu toporul pă ea?


http://lege5.ro/Mobile/Gratuit/gqydcnruha/ordinul-nr-1079-2014-pentru-stabilirea-procedurilor-privind-evidenta-si-inmatricularea-ambarcatiunilor-de-agrement-conditiile-tehnice-si-incadrarea-cu-personal-navigant-a-acestora-si-avizarea-operator

Spinoza

Citat din: ionpescarul din Aprilie 20, 2015, 08:00:26 AM
eu la coaja asta nu am primit nici-un act din Olanda , daca barca  nu are acte de provenienta ,ce fac ? Pot sa ma pun cu toporul pă ea?
De putut, poti, dar n-ai motiv s-o faci.
Stai, bre, linistit, ca nu-i dracu' chiar asa de negru.
"Curata ograda ta, bucura-te de curatenie si lasa gunoiul vecinului acolo unde vecinul insusi l-a pus."
Nicolae Steinhardt

pelicanul

Chestia cu inmatricularea s-a mai discutat aici: http://forum.capcompas.ro/index.php?topic=1341.15

Barcile sub 7 m si sub 15 kw nu se inmatriculeaza decit (eventual) la cererea proprietarului. Pentru barcile peste 7m si/sau 15 kw inmatricularea este obligatorie.

Totusi, un act de provenienta (factura sau act de vinzare) iti trebuie daca vrei sa circuli fara bataie de cap.

Vali

Tocmai ca sa nu se mai ajunga la asemenea interpretari eronate, trebuie ca:
1. Sa nu se discute decat on-topic. Regulamentul e foarte clar in acest sens.
2. Sa se urmareasca forumul constant, pentru ca informatiile importante sa nu fie repetate de nu stiu cate ori.
Avem un forum, sa invatam sa-l folosim la potential.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ionpescarul

Bre  sunt in ceața rau ,am citit despre materialul asta si ma bate gandul sa folosesc pentru rigidizarea fundului barci ,pentru oglinda si pentru canapele ,materialul asta: NIDAPLAST
http://www.rompolimer.ro/produse/materiale-ranforsare/
Stie cineva ceva de el?

ionpescarul

Citat din: ionpescarul din Aprilie 22, 2015, 12:47:59 PM
Bre  sunt in ceața rau ,am citit despre materialul asta si ma bate gandul sa folosesc pentru rigidizarea fundului barci ,pentru oglinda si pentru canapele ,materialul asta: NIDAPLAST
http://www.rompolimer.ro/produse/materiale-ranforsare/
Stie cineva ceva de el?

Oricum ,orice varianta voi alege ,trebuie sa invat totul de la zero,avantajul variantelor clasice ,e ca toata lumea interesata le cunoaste si are cine sa imi dea sfaturi ,pe cand la NIDAPLAST e cam ceata.

Vali

Nu e ceata, fagurele respectiv se foloseste de ceva vreme de meseriasii de pe Dunarea inferioara. Problema e ca nu se poate folosi la zone solicitate intens (oglinda pentru outboard etc), si pentru a se comporta bine, trebuie laminata fibra suficienta pe ambele fete ale fagurelui.

Am atasat descrierea tehnica si modul de lucru cu Nidaplast:
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ionpescarul

Citat din: Vali din Aprilie 22, 2015, 01:43:02 PM
Nu e ceata, fagurele respectiv se foloseste de ceva vreme de meseriasii de pe Dunarea inferioara. Problema e ca nu se poate folosi la zone solicitate intens (oglinda pentru outboard etc), si pentru a se comporta bine, trebuie laminata fibra suficienta pe ambele fete ale fagurelui.

Am atasat descrierea tehnica si modul de lucru cu Nidaplast:

Dintr-o data bugetul a devenit incarcat,prea incarcat sa mai suporte tot ce i-mi trece mie prin cap ,mai trebuie si un rezervor,un impeller de rezerva  2 veste ,dar ce ma dat peste  cap ,e ca initial eu luasem de buna ,estimarea cu  2 coli de placaj ,de unde ? trebuiesc 3 coli si un pic,adica 4 coli de Nidaplast ,adica 8 melioane ,plus rasini si tesatura ma duc la 15 melioane ,nu vreau sa bag atati bani in ea ,o fac pe economie totala ,in varianta propusa de Vali.maine merg sa iau materiale ,Vali te voi deranja maine vreo 10 minute ,pentru o lista ,finala .Sanatate la toata lumea.

ziuamarinei


ionpescarul

#27
Citat din: ziuamarinei din Aprilie 22, 2015, 10:47:26 PM
Si asta e doar inceputul. ;)
Bre ,sunt increzator,am 3 vasle ,am 2 ancore,am 2 parame de 15m/buc,si un motor Honda de 5cai ,aproape nou.
ce nu am ?
1.mai trebuiesc 2 veste (am doar una )
2. un sonar mediocru ,sa vad daca e pestele intre ape ,sau pe fund
3.o bujie
4,o elice (pentru asta sigur nu o sa ,se ajunga bani)
5.un rezervor (preferabil 12litri ,nu nou ,eventual il cumpar la schimb cu o vasla superba  din lemn lacuit de canoe si eventual mai pun diferenta eu)
6.un impeller (acu o luna ,nu stiam ce'e'ala ,TRAIASCA CAP COMPAS)
si cam atat,sanatos sunt  ,timp am ,bugetul e limitat.
Nu prea am mana formata in constructia barcilor ,dar asta e,ma voi înjura singur ,cat voi putea de tare ,pentru greselile facute,daca treaba iese bine ? de alta barca nu mai am nevoie.

ionpescarul

#28
Azi am luat 20litri de rasina poliesterica (sper ca am zis bine) si un litru de intaritor
15ml cu 1,25 latime(o tesatura mai groasa ,ma scuzati nu stiu denumirea ,factura e in masina)
si
15ml cu 1,25 latime ( ceva mai subtire )
Maine merg iar la bucuresti sa cumpar 5 coli de placaj de 6 mm
Eu sunt varza cu carnati  ,afon ,papagal ,vaide mama mea,,noroc ca am dat pe la pictoru ,(cu ce ma invatati ,voi ,Vali si Pictoru ,poate'reusesc sa duc treaba la bun sfarsit?

Inainte'sa profilez oglinda am posibilitate sa schimb putin unghiul din spatele barci ,am facut 2 poze ,la una din poze am bagat adaus sub fundul barci(in ideea ca poate cu timpul voi trece la un motor mai mare ,care va facilita glisarea,BINE e posibil sa visez cai verzi pă pereți) ,la cealanta ,unghiul e apropiat de cum a fost construita barca.Voi ce varianta ma sfatuiti sa aleg?
Nu stiu cum sa procedez corect ca sa astup gaura derivorului?,am pus si o poza cu ea.

ionpescarul

Dupa o discutie la atelier la Pictoru ,despre intentile mele de transformare a iolei in ceva care sa'gliseze ,am ajuns la concluzia ca sfatuitori  au dreptate ,iola nu va glisa si voi irosi si materialele cumparate,fiind limitrat de motorul de 5cp ,trebuia o coaja care sa gliseze cu puterea asta,Mihai avea un model de barcuta  pentru puterea asta. Sa trecut la treaba si a rezultat ce visam eu. ,Multumesc unui domn de pe forum  ( i-mi pare rau ca am uitat numele) ,care a avut rabdare sa i-mi explice riscurile investitiei ,ii multumesc ca ma luat si putin la misto ,că meritam si ma bucur ca dupa 3 zile de munca la care am participat si eu (am dormit la atelier la Mihai  2 nopti ) sunt multumit de ce a iesit.

Si un clip
https://youtu.be/FMdO2FBcJ4I

24km/ora ,fara bagaj ,21km/ora cu 40kg bagaj si 17km/ora cu 55kg ,consum aproximativ de 1 litru pe ora cu acceleratia uneori ,aproape in blana.