OZN

Creat de pelicanul, Iulie 03, 2015, 04:17:57 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Fritz

@home made ...am facut barci de glisare ...
Asta e una din ele 96 km/ora cu Motor Selva 25 xs.
https://www.youtube.com/watch?v=u_PcL5DyVho
https://www.youtube.com/watch?v=XwuYmLR4hac

Am facut vreo 5 bucati ... pe aceeasi tema ...glisare si viteza. Toate din fibra , in matrita .
Uite aceeasi carena cu un 15 cai ...51km/ora pe gps...
https://www.youtube.com/watch?v=WgPD_qFmpbA

Am mai reconditionat o pilotina Cranchi 485 ...O epava ...care mergea cam asa cu acelasi Selva 25 xs...
https://www.youtube.com/watch?v=valbQbmIfHc   perte 40 km/ora cu 2 persoane...
Am proiectat si o canoe de 5m ...Asa de amorul artei ...O s-o postez ..dar trebuie sa gasesc o modalitate de transfer din Solid Works. 

Imi place apa ...imi place marea ...imi plac barcile ...dar acelea care spun ceva...Eu vad cand ma uit la o barca ...o fiinta ..o vietate ...o vitalitate ...o potenta !!! Nu conteaza ca e de glisare sau e de deplasament...O barca iti arata cam ce stie sa faca daca stii s-o privesti. Cea in discutie ..eu o vad coparseu...cosciug. Menirea ei e sa putrezeasca .
Imi place sa inot . Simt apa . O pipai , o prind in mana ...E mult de spus aici ...dar complicat.
Nu mai incurajati constructiile de barci empirice ...fara nici un studiu ...Cititi si construiti ! Intrebati si veti primi raspunsuri . Am postat link-uri la cursurile Dl. Obregia... cititi macar  Zgrumala si Bidoaie ...

si in rest m-am plimbat ...si cu motor si cu vele ...pe alte mari ! ca-mi place apa ...Si ma mai duc !!!
https://www.youtube.com/watch?v=yMkD4qTZcBw
https://www.youtube.com/watch?v=1O60AxYxmlQ


Fritz

 Rumpi ..tu ai mare dreptate ...dar le cam driblezi si tu cu stil. Clientul are banul si nu poti sa faci ceva in gustul lui...
...chestii diferite care se bat cap in cap: forme 2015 si material 1930...si cireasa de pe tort !!!
Spune-i mai omule pe nume ,,Bomboana de pe coliva " !!! Kitch pagubos ...

mariusbig

" Fritz-ule " , ca sa citam un coleg. Nu va turati va rog. Altii nu stiu , nu cunosc .... nu pot. Eu doar va multumesc public pe site pt. sfaturile super profi pe care le-am primit de la Dvs. in privat si le-am aplicat , la fel de la Vali .  Nu va ridic osanale , nu pup in c... , spun doar ca va apreciez foarte mult la fel ca multi altii de aici si va multumesc inca odata.
Voua. Tuturor. Si celor care nu pot intelege ca sunt si altii mai buni ca ei.................

Fritz

 ce numesc eu kitch...o facatura ..o copie a unui obiect vechi cu valoare ...o inlocuire cu ceva ieftin si de prost gust ..din timpul actual ...un fals grosolan...de prost gust. 
De exemplu...intr0un muzeu in Turcia ..expuse unelte de pescuit antice...Atasez poza. Un prostovol de mare..in stanga ..in mijloc ...o volta cu nailon, carlig de inox si plumb turnat in matrita ( gasesti in bazar) ..si in dreapta o bucata de plasa cu saule din polipropilena si plute din plastic * de plasa de calcan) ...Nu va mai zic de amfore noi noute ...ca la targul de oale de mosi de la noi...Fals grosolan ...

Vali

Ambarcatiunea din topic are o particularitate: fiind conceputa pentru inboard mare, zona V-ului carenei se termina cu mult inaintea oglinzii (se vede clar in poze). Solutia este raspandita la acest tip de barci, cum arata si cea din atasamentul de mai jos, anume un powercruiser echivalent. La barca din topic era buna totusi o delimitare mai consistenta, fiindca la tranzitia spre glisare suctiunea pupa va fi destul de mare.

Oricum, cine a investit atatia bani si munca in aceasta barca sigur a mers pe un plan verificat, a omologat documentatia etc. Nu cred ca se risca cineva sa lucreze asa ceva cu amatori habarnisti.

Despre tehnica de lucru in cold molded, e strict preferinta proprietarului. Va cere destula mentenanta, dar cred ca omul a stiut asta cand s-a apucat de asa ceva.

Eu personal nu comentez vreodata alegerea altcuiva, ci incerc sa fac bine ceea ce fac dpdv personal. Ce fac alti barcagii e strict optiunea lor. Important e ca rezultatul muncii sa confere siguranta in exploatare, caci restul tine strict de preferinta personala a proprietarului, despre care nu avem vreo competenta sa ne dam cu parerea.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

home made

bravo Fritz-ule,foarte bine ce faci in materie de plutitoare.problema e simpla,aici se intilnesc oamenii obisnuiti,cu putini bani in general,care doresc sa iasa pe apa pentru un pescuit,sa plimbe nevasta sau (si) copilul,pentru asta are nevoie de o barca simpla facuta cu mina lui de preferat.ce iese din acea mina e alta poveste.daca vrei sa ajuti poporul,ii dai niste sfaturi,daca nu ,nu! preferintele oamenilor in privinta materialeleor nu trebuiesc comentate,fiecare dupa posibilitati.toata lumea ar dori sa aiba ultima ciudatenie din carbon,dar.........ori sintem unul pentru toti si toti pentru unul,ori......
spui ca barca aia are nu stiu ce hibe?asta a fost dorinta omului,nu merita luat in ...barci!
doar mergi pe strada si vazi niste case da-ti sta mintea-n loc,fenomenul e acelasi.
aia e o barca de plimbare in familie,fara pretentii da viteza.in afara de asta lucrul in lemn nu e asa de usor.asta a vrut asta are,chiar daca a costat ceva bani.in afara de asta,esti convins ca gusturile trebuiesc educate?marile realizari ale omenirii au fost facut de oameni cu gusturi 'needucate',dupa care au devenit exemple.ai fost pe afara si ai vazut ce 'ciudatenii' sint pe apa,asa ca ..........orice lemn care pluteste,poate deveni o barca,cu alte materiale,e mai greu ! :)

Fritz

 Ok ...Trebuie sa mai si criticam . Poate ca am fost prea dur in critici ...mi-am spus doar parerea si mi-o sustin .   E bine ca avem voie sa construim barci dar , acum ca avem acces la informatie ...e si pacat sa nu studiem un pic inainte de a ne apuca de constructie.
Ai dreptate ...E plina apa de ciudatenii plutitoare ...unele facute din saracie...altele construite empiric ...
si altele din grandomanie. Astia suntem .
Eu sunt de principiul ,,ieftin si bun " ...investitie minima si performanta maxima , fara costuri suplimentare de intretinere si reparatii anuale... Performanta maxima inseamna viteza maxima cu consum redus.
Nu cred ca e cineva care sa nu-si doreasca asta. sau distanta maxima parcursa cu minim de carburant.
Uite o poza de vara trecuta ...din port. Eu cu pilotina plecam zilnic dimineata si ma intorceam seara ...cu consum de 3 -maxim 4 litri /ora ...Am umblat tot litoralul...am dormit in ea . Am mancat pe unde am apucat...la impinge tava sau la carciumi mai bune...Deci ne-am simtit bine ...
Saptamana viitoare sunt la mare din nou.
Langa mine era un Donzy cu 2 motoare de 500 de caluti. Pe benzina !!!
Avea o barba de jumatate de metru ...Am fost de 3 ori si tot asa am gasit-o. Nu a mutat-o proprietarul din loc.  Ne-a zis paznicul ...ca a iesit 30 minute cu ea cand a adus-o ...si a terminat benzina ... :'(  Scotea el apa la ploi ..ca nu mai avea nici baterii ...O minune de barca.  Frumoasa !!! Nu OZN ...Scumpa si frumoasa ..dar fara ,,miscare" ...Acum o luna a scos-o , i-a dat barba jos si a dus-o la Adi Bitirez la reparatii ... Pret de achizitie +costuri intretinere...carburant + port+ reparatii ... si vedem ca valoarea de intrebuintare ...tinde spre 0...Pentru proprietar ...poate e barca ideala.
Eu nu-mi pot permite asa ceva ...asa ca nu-mi doresc. Decat un Hummer ...pe GPL ...mai bine Fiat seicento.
  Dar asta macar e din fibra ...Nu putrezeste ... Aia mai lipsea ...sa fie si din mahon... :o...