Tuning Honda BF5

Creat de ionpescarul, Iunie 18, 2015, 04:39:46 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

kennek18

Multumesc Kimi!
Poti sa lamuresti putin cateva detalii?
1. Pt degresat e clar. Ce vroiam sa mai intreb e daca dupa curatat trebuie sa mai dau cu vreo ceva sa protejeze interiorul
2. Pt vopsit nu trebuie sa dau cu vreun grund? Am mai citit pe net si ei zic sa smirgheluiesti f bine, apoi pui grund de aluminiu, apoi vopsesti si la sfarsit dai cu lac marin. Am gasit pe eBay niste sprayuri. Crezi ca sunt ok?
Multumesc!

kimi

Nu cred ca trebuie dat la interior cu ceva anume .
Pt. vopsit poti folosi asa ceva http://motoarebarci.ro/vopsea-spray-motor.html , poti sa ceri informatii de la furnizor chiar aici , e user activ , daca esti pretentios la calitate apeleaza la un vopsitor , el iti poate spune cu ce trebuie dat inainte de vopsea si chiar sa-ti faca o culoare identica cu cea a motorului .

kennek18

Multumesc de raspuns! Ma uit si vad ce gasesc. In 2 sapt ma apuc de treaba si postez rezultatul:)

kennek18

Salut! Stie cineva un mecanic in Bucuresti specializat pe Honda?
Am piesele pentru conversia de cizma (cu exceptia a 2 garnituri daca stiu eu bine) si tipul pe care il stiam eu (Florin Negru) nu se mai ocupa cu asa ceva.
Parca nu as vrea sa ma duc pana la Tulcea...
Multumesc mult!

mbro

Salut kennek18,

In Bucuresti noi colaboram cu doi mecanici:

Ciprian Hutanu (http://www.reparatiiambarcatiuni.ro/contact.php): 0722.387.742 . Tipul e foarte profi si se deplaseaza pana la client. Este specializat insa pe motoare mari si inboard, nu stiu insa daca are si timpul necesar sa te ajute.

Boboc Sorin (0724.302.604)  e un batranel foarte (dar foarte) haios si are obiceiul sa faca reparatii aproape imposibile. Are atelierul pe strada Calusei nr 27 (langa Foisorul de Foc) dar nici el nu stiu cum sta cu disponibilitatea in perioada asta.

Niciunul dintre ei nu eset "specializat" pe vreo marca anume dar am avut parte de feedback foarte ok de la oamenii care au colaborat cu ei.
Distribuitor national de elice barca si piese pentru motoarele de barca.

kennek18

Multumesc foarte mult MBRO ! O sa ii contactez poate ma ajuta. Revin cu vesti despre rezultat!

kennek18

Salut MBRO, multumesc mult pentru contact. Am ajuns la Ciprian si numai cuvinte de lauda!

mdascalu

#22
Buna seara,
Stiu ca topicul este vechi, dar pentru toti cei care mai poseda Honda 5 cai , patru timpi, varianta anterioara aparitiei seriei 4, 5 si 6hp, cel patratos, carburatorul acestuia este identic cu cel de la Tohatsu, Mercury, Nissan, de 5 cai. In decembrie anul trecut, in final, unul din amicii mei, mi-a adus un astfel de carbelitor, la care jicleur-ul  principal de 65 nu s-a desfacut. Dupa masuratorile cu micrometrul, sublerul si cele ochiometrice, i-am montat carburatorul Mercury de 5 cai pe care-l aveam in garaj de la fostul motor. Acest lucru presupune ca, carburatorul de 6 cai de la seria Tohatsu, se poate adapta cu succes la Honda BF 5, galeria de admisie fiind mai larga decat diametrul carburatorului dupa tubul Venturii.
Mentionez ca nu am pornit motorul, da' intr-o saptamana, sper..., o sa reusesc si treaba asta.

pelicanul

Uite aici chinezesc: https://www.aliexpress.com/item/33038137274.html?spm=a2g0o.9042311.0.0.6c744c4dJ1eitH

Cumpărat și montat de mine pe Honda BF5 acum un an. Merge mai bine decît originalul!  :)

Magazinul e interesant pentru că are tot felul de alte chestii pentru motoare mici. Și mai sînt multe pe aliexpress. Trebuie să sapi cîteva zile dar pînă la urmă găsești piese la sfert de preț față de magazinele de bărci. Vin cam greu din China, dar asta e...  :)

mdascalu

#24
Salut,
Are cumva si turometru motorul pe care l-ai montat? Cel pe care am sa-l montez eu are turometru (aliexpress) si cu elicea mica 6 x 7 se ducea pe o barca Bonwitco de 3,70 (cca. 120 kg) la 5300 rpm si pana la 16 km/h, cand posesorul statea la mijlocul barcii (cuplu maestru). Dar, cum acesta se ducea la pupa, cum barca iesea din glisaj si apoi mergea la deplasament cu 11 -12 km/h.
Cu magazinele de pe Ali sunt si eu destul de familiarizat, in schimb cel de Tohatsu 6 cai este 136.53 ron + 40 ron taxe postale. 
P.S. Pelicanule, scuze daca te superi, dar de ce nu ai spus nimic, stau, masor, i-mi crapa capul de determinari si altii stiu, dar nu spun. Era Gufisor pe celalalt forum si saracul tot intreba. Eu nu am stiut, pe 29 dec, nenea asta al meu m-a rugat frumos sa-i curat carb-ul si atunci le-am pus in paralel. Pana pe 2 dec a stat in decarbusolv, dar cu toate astea, jicleur-ul principal, cel care fixeaza emulsorul, s-a sfaramat materialul, da nu se desfileteaza. Am sa-l scot eu de acolo cu dalta, da nu aveam de rezerva de 65, ci doar de 68.

pelicanul

Nu, n-am turometru. Oricum, eu de obicei îl folosesc la jumătate din putere pe iola mea, exclusiv în deplasament.  8)
Ce fel de turometru ai, din ăla cu cablu înfășurat pe cablul de la bujie?  Ai un link?
Era o chestie dacă aș fi știut că e bun și carburatorul de Tohatsu. Eu am căutat după seria care era ștanțata pe cel original. La magazinele de bărci costa 200 de euro.

mdascalu

Salut,
Stiu ca eu, la mercury, l-am luat de la tohatsu (hidrotech), cu 300 dolari.
Cel de Honda, cand l-am avut in mana, prea semana la comenzi, iar flansele se potriveau perfect. Atunci mi-a picat ideea. Si da-i la masurat. Cauta micrometru, cred ca nu l-am mai folosit de 10 ani, oare unde-i?, in fine l-am gasit, ia sublerul, nu are baterie, cumpara una ...etc, da la final este acelasi carburator. Acum sper ca nu trebuiasca si reglaj la el, mercury are 123 cc, iar honda 127 cc.
Da, exact turometru-hourmetru din ala, eu am pe toate motoarele: de barca, motosapa, motocoasa si am montat si la toti amicii mei. Trimit maine, ca trebuie sa pornesc calculatorul, acum scriu de pe tel.

pelicanul

Citat din: mdascalu din Ianuarie 05, 2022, 07:26:06 PM
...................................
P.S. Pelicanule, scuze daca te superi, dar de ce nu ai spus nimic, stau, masor, i-mi crapa capul de determinari si altii stiu, dar nu spun. Era Gufisor pe celalalt forum si saracul tot intreba.
.............................

:o :o :o???????

Cum nu spun? Păi n-am spus?  :)

De topicul ăsta din 2016 uitasem atunci cînd am făcut înlocuirea. Care Gufisor?  :)

mdascalu

Salut,

Da ai spus, "nimic de spus" , jos palaria, dar asa a fost situatia, haide-ti cu totii sa vedem cum putem sa ne ajutam, eu cred ca asta e rolul forumurilor, chiar daca mai tarziu, informatia e buna pentru toata lumea. De acum, poate oricine sa incerce ceva nou, mai ieftin (o sa vedem cand ajunge in tara).

- tacho-turometrele, ultimele le-am luat de aici:

https://www.aliexpress.com/item/4001261282290.html?spm=a2g0o.9042311.0.0.12fd4c4d8vpdiv

Nu sunt grozave, nu stiu cat tin, cel pe care-l am eu pe actualul Suzuki, este cel original Quicksilver (are 12 ani si merge), pe care l-am primit odata cu cumpararea motorului Mercury. Pe restul motoarelot am exact se am postat in link.

Userul Gufisor nu stiu daca este si pe cap compas, da saracul, a incercat sa intrebe de upgrade si pe "barcaholic" si pe "pescuit la somn". Eu nu-l uit, s-a dat "de ceasul mortii" sa faca un mic upgrage la motor si dupa cum vezi, in topicul de fata, au mai fost si altii.
Sper sa ajute noile informatii.
Oare Fritz ce parere are?

12iuli34

Bună seara. Am și eu un turometru din acela. Dar nu am găsit în el nici un fel de setare pentru doi sau patru timpi. Eu am un johnson de 9.9 cp in doi timpi și mi-a arătat 5300 rot/min. ,la accelerație maximă.