Examen D si C

Creat de mariusbig, Iulie 06, 2015, 05:09:29 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

mario38

MA BAG . la orice forma de protest ,

dorely

Ce draq ne mai miram in tara asta de cacat. Scuze pt exprimare

Alex1958

Salut,
Ghrt, daca faci petitie ma bag si eu!
Baietii astia de la ANR sunt plini de initiative care afecteaza periodic posesorii si conducatorii de ambarcatiuni de agreement.
In 1999 mi-am luat permis C,D cu examen serios scris si practic pe Snagov. Am obtinut permisul-ceva format A5, a trebuit sa-l plastifiez ca sa-l iau in barca. Pana in 2007 am tot fost plecat si cand m-am intors am aflat ca permisul meu nu mai e valabil, s-a schimbat, a fost un termen de preschimbare pe care eu l-am ratat si trebuie sa dau din nou examen. Protestele mele si scandalul facut n-au ajutat, a trebuit sa dau din nou examen in 2009.
In 2014 au preschimbat carnetele de ambarcatiune, dand si alte numere de inmatriculare. Hartogaraie, cheltuiala, racaiala de barci, 25 de suturi la fundul proprietarilor de barci.
Acum din nou asta cu carnetul de conducator- astia n-au nici jena nici respect. Stiu ca urmaresc forumurile dar cred ca o petitie si o reclamatie la APC le-ar mai taia din avantul asta "innoitor".
Toate cele bune!

ionpescarul

Citat din: Alex1958 din Iulie 25, 2016, 08:46:03 AM
Salut,
Ghrt, daca faci petitie ma bag si eu!
Baietii astia de la ANR sunt plini de initiative care afecteaza periodic posesorii si conducatorii de ambarcatiuni de agreement.
In 1999 mi-am luat permis C,D cu examen serios scris si practic pe Snagov. Am obtinut permisul-ceva format A5, a trebuit sa-l plastifiez ca sa-l iau in barca. Pana in 2007 am tot fost plecat si cand m-am intors am aflat ca permisul meu nu mai e valabil, s-a schimbat, a fost un termen de preschimbare pe care eu l-am ratat si trebuie sa dau din nou examen. Protestele mele si scandalul facut n-au ajutat, a trebuit sa dau din nou examen in 2009.
In 2014 au preschimbat carnetele de ambarcatiune, dand si alte numere de inmatriculare. Hartogaraie, cheltuiala, racaiala de barci, 25 de suturi la fundul proprietarilor de barci.
Acum din nou asta cu carnetul de conducator- astia n-au nici jena nici respect. Stiu ca urmaresc forumurile dar cred ca o petitie si o reclamatie la APC le-ar mai taia din avantul asta "innoitor".
Toate cele bune!

Asta nu poate fi denumit nici abuz ,poate tupeu ordinar ,permisul e pe viata ,o vizita medicala anexata permisului e de bun simt,dar nu asa ,tati toti posesori de permise din nou ,pentru ca am schimbat  eu iar matrita.Tupeu jegos ,cred ca nici nu au centralizat la nivel de tara ,cati posesori de permise sunt in tara asta.

Vali

Am vazut ca s-a discutat si dincolo despre modificarea legislativa vizavi de examene. Se pare ca avem si cateva prevederi interesante in noul Ordin 527/2016, in plus fata de modificarea la 24 MM a distantei pana la care se poate conduce o ambarcatiune cu certificat de clasa B:

1. Motovehiculul nautic (ski jet) este asimilat ambarcatiunilor de agrement, conform  Art. 1, litera a. Asta inseamna ca orice "amator de adrenalina" pe ape va fi obligat sa detina certificat de conducator ambarcatiune daca va fi calare pe ski jet (cel putin pe apele navigabile). Sa speram ca in felul asta se vor mai imputina cocalarii care nu au nici un pic de respect pentru ceilalti barcagii sau pentru apele pe care naviga.

2. Iata ce scrie in ART. 2, alin. 3:

(3) Pentru a conduce o ambarcaţiune de agrement sau un motovehicul nautic cu
o putere a motorului de până la 3,68 kW/5 CP inclusiv nu este necesară deţinerea
certificatului internaţional de conducător de ambarcaţiune de agrement.


Aici sunt 2 prevederi noi:

a) se specifica clar limita de 5 CP inclusiv pentru care nu e obligatoriu certificatul de conducator ambarcatiune. Inainte limita era doar acea cifra de 3,68 KW, care inseamna cam 4,93 CP, si care la o interpretare rauvoitoare putea crea probleme unui barcagiu cu motor de 5 cai si fara certificat de conducator.
b) nu se mai face distinctia intre ape interioare sau ape maritime costiere, cum era in vechiul ordin (scutirea de certificat era valabila doar pe ape interioare). Asta inseamna ca inclusiv pe mare nu avem nevoie de certificat daca avem motor pana in 5 cai inclusiv.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

corsarul

Scoala  :o pai stati asa ! ...asta inseamna ca trebuie platita...instructor...benzina...alea,alea...cam 500 euro plus taxe si alte "alea alea" inca 500 euro.
Total 1000 euroi .

Ipotetic ! iooo instructor...am motor "mic" de 60 hp  ;D...tu scoala la mine ;D...iooo belit la tine

Florio

Citat din: ghrt din Iulie 21, 2016, 09:09:56 PM

Conform legislaţiei permisul existent nu are o dată de expirare sau o perioadă de valabilitate, aşadar autorităţile trebuie să respecte acest drept similar modului în care pretind cetăţenilor respectarea obligaţiilor ce revin conducătorului de ambarcaţiuni.




Propunerea lui Gheorghita este corecta, indiferent cate sanse de reusita ar avea in lupta cu aparatul birocratic. Tot el e in masura sa elaboreze documentul din punct de vedere profesional. Experienta arata ca indiferent de argumente si de soliditatea lor, numai o petitie elaborata in vocabularul si conceptia unui avocat, are sanse sa fie luata in seama.

E adevarat ca e o lupta inegala, intre noi, posesorii de ambarcatiuni ori permise si o institutie de stat cu oameni care nu au alta treaba decat sa nascoceasca diverse masuri carora le atribuie lejer, prin "fisa postului", caracter de lege. Aici nedreptatile si proasta conceptie se tin lant. Absolut toata formularistica, de la conceptia initiala pana in prezent, a continut elemente stupide, de exemplu:
-Certificatul de ambarcatiune de agrement- termen de valabilitate 5 ani. De ce? am intrebat eu la ANR. Ce expira in 5 ani? Expira numele meu ca detinator? Expira numele barcii? Expira numarul de inmatriculare? Sau expira cartonul pe care e imprimat? Raspunsul ofiterului ANR,: "Nu pot sa stiu cum au gandit colegii mei". :)
-Masura de preschimbare a aceluiasi certificat (2014), a insemnat timp, cheltuiala, nerv, dar mai ales o problema: au schimbat totodata si numarul de inmatriculare. De ce?!? am intrebat eu din nou. Barca e inmatriculata sub un numar unic in tara mea. De ce trebuie sa-i dam altul?!? Raspuns ANR:"Nu stiu, asa se face. Nu se poate altfel". Eu, siderat:"Va inchipuiti ca nu inseamna doar sa imprimati voi un numar pe o hartie, are implicatii dincolo de asta. Va trebui sa desfacem insemnele din bordurile barcii, din pupa,  sa polisam suprafata ramasa, altfel se va vedea pe gelcoat fostul numar, sa comand la o firma alte numere, alte cheltuieli, alte probleme".
Am aflat de la CristiZZ ca la capitania unde intregistrase barca, nu a fost nevoie de alte numere  :o .
Am dat doar doua exemple, din multe altele cu care nu e cazul sa incarc topicul. Exemple pe tipicul "noi muncim, noi nu gandim", masuri care se aplica turmei, daca ea nu reactioneaza.
  Asadar consider ca demersul propus de GHRT este chiar o datorie civica si sunt alaturi.

mario38

pai ...sa trecem la petitie . Cine o redacteaza

pelicanul

Citat din: mario38 din Septembrie 01, 2016, 08:15:31 AM
pai ...sa trecem la petitie . Cine o redacteaza

Si unde semnam? Am auzit ca semnaturile online nu sint valabile, cred ca trebuie sa dam cu pixu' pe hirtie in fata unui notar sau avocat.

ghrt

Păi să mă ocup. Numai bine că a început sezonul, de la 1 septembrie.
Voi pune ciorna aici, ca toată lumea să fie de acord şi eventuale sugestii.
Cu semnatul olograf vom rezolva. O să încerc deocamdată să iau legătura cu cei de la comisia de tăiat hartii ver 2.

mario38

Citat din: mario38 din Septembrie 01, 2016, 08:15:31 AM
pai ...sa trecem la petitie . Cine o redacteaza
ÎN CARE LEGE APĂREA SCHIMBAREA NUMĂRUL DE ÎNMATRICULARE?

mariusm piesenoi111

Am vorbit cu cine trebuie( nu spui cine...persoana importanta) de la o importanta capitanie despre schimbarea plasticului.
Raspuns: vezi dom'le de treaba...de cate ori au astia nevoie de bani schimba plasticul...la noi nu a ajuns nimic de genul asta si ramane cum am stabilit, hac :)

peb5

De cand cu noul regulament, a dat cineva diferenta de la D la C. Cum a fost?

MBG

Tot din ciclul "particularitati" ale legisaltiei romanesti in materie de brevete de conducator de ambarcatiuni de agrement:
In ordinul 527/2016 la capitoul II Clasificarea certificatelor internaţionale de conducător de ambarcaţiune deagrement se precizeaza:
"Art. 2. -(1)Certificatele internaţiona lede conducător de ambarcaţiune de agrement se clasifică în funcţie de zonele de navigaţie după cum urmează:
a)clasa A - certificat care dă dreptul titularului să conducă ambarcaţiuni de agrement pe căi navigabile interioare şi în toate zonele maritime (marea teritorială,zona contiguă, zona economică exclusivă şi marea liberă); "
----
"d)clasa D - certificat care dă dreptul titularului să conducă ambarcaţiuni de agrement pe căi navigabile interioare. "

https://portal.rna.ro/SiteAssets/servicii/personal-navigant/Ordin%20527%202016.pdf

In documentul numit "Metodologia de organizare şi desfăşurare a examenelor de evaluare a competenţei în vederea emiterii certificatelor internaţionale de conducător de ambarcaţiune de agrement " in sectiunea "PARTEA A II-ADiscipline şi probe de evaluare a competenţei. Baremuri de promovare " sunt descrise probele si baremurile de promovare pentru diferite tipuri de brevet.
https://portal.rna.ro/SiteAssets/servicii/personal-navigant/Metodologie%20conducator%20ambarca%C5%A3iune%20de%20agreement.pdf

Partea "frumosa" intervine in momentul in care daca esti posesor de brevet categoriile D,C,B pentru obtinerea brevetuli categoria A mai trebuie sa stuitii inca o data o proba pe care deja ai mai sustinuto si ai promovato.
Adica detinatori fiind de brevet care iti da dreptul sa navigi pe ape intrioare, mai trebuie sa sutii inca o data o proba care iti da acelasi drept  :o
Nu se poate renuntat la proba respectiva in baza faptului ca a fost promovata anterior.De ce? Nimeni nu stie.Asa cu a spus si Florio, raspunsul este "Asa se face" :D

Tot in minunatul ordin sunt precizate si termenele minime la care poti sa aplici pentru brevertele categoria B, respectiv A
Adica in situatia acutuala dupa obtinerea categoriei C trebuie sa treaca 2 ani pana se poate obtine categoria B si apoi inca 2 ani pentru categoria A.
Detalii in Anexa 2 din oridin sectiunea "Condiţii obligatorii pentru obţinerea certificatelor internaţionale de conducător de ambarcaţiune de agrement "
De ce se astepata aceasta perioada?
Chipurile pentru acumularea de experienta.
Insa nu exsita nici un fel de logbook sau ceva asemanator care sa poata atesta respectiva experienta.
Pur si simplu astepti "ca prostul" sa treaca timpul....

Sper ca postarea mea sa nu fie off topic..



LIfe is to short to stay on the dock!

peb5

In Ordinul nr. 527/2016 este scris:

III. Clasa C
1. Certificatul internaţional de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa C
se poate obţine prin examen de către orice candidat care îndeplineşte următoarele
condiţii:
a) a absolvit o formă de pregătire aprobată corespunzătoare clasei C; sau
b) deţine certificatul internaţional de conducător de ambarcaţiune de agrement
clasa D şi va susţine un examen de diferenţă la COLREG - Regulamentul
internaţional pentru prevenirea abordajelor pe mare

Conform acestui ordin, candidatul care detine certificat categoria D va sustine examen de diferenta COLREG fara a fi necesara absolvirea cursului corespunzator. La fel si pentru obtinerea certificatului clasa D in cazul in care detii certificat C trebuie data diferenta RND.

Intrebarea intervine pentru ca in ordin se specifica ca nu este necesar cursul, iar eu am intrebat doi reprezentanti ANR intalniti in marina Mangalia si mi=au spus ca trebuie acest curs. Am mai rugat pe cineva care a dat examen C si D la Constanta zilele trecute sa intrebe si raspunsul a fost acelasi. Un prieten a sunat la Giurgiu, si i s-a raspuns ca daca scrie ca nu trebuie, atunci nu trebuie.

Intrebarea ramane: trebuie acest curs sau nu pentru diferenta de la D la C (sau C la D).