rog ajutor racire Yamaha 5cp, 2 timpi

Creat de ducris, Iulie 21, 2015, 06:24:34 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

ducris

Buna ziua,
va rog, ajutati-ma sa elucidez o nelamurire. De curand am cumparat un motor Yamaha 5cp 2 timpi, cizma scurta, model 5MSHA fabricatie 2002. L-am dus la mecanic, schimbat diverse consumabile: impeller, camasile interioare din inox din pompa de apa, garnituri, etc. Atasez 2 poze, prima cu motorul propriu-zis si a doua poza cu o gaurica de evacuare care se afla undeva la mijlocul cizmei. De ce iese apa si prin aceasta gaurica ? Deoarece apa care raceste motorul se evacueaza din alta parte, si anume de undeva din partea de sus, cea cu motorul. Mecanicul spune ca este apa care raceste cizma. Este corect, exista si o evacuare pentru racirea cizmei?? Ce anume trebuie sa se raceasca la cizma, nu inteleg??
Va multumesc anticipat pentru raspuns, sunt putin in ceata!! Cu stima.....

tudy

Nu sunt mecanic dar nu cred ca există răcire în cizmă( am 1 suz 40 hp 4 t, 15 hp 4 t evinrude și 4 hp 2 t Mercury. Niciunul nu are răcire pt cizmă. Cel în 2 t are 2 găuri ca cele din poze dar mai jos și pe acolo cred ca  ies gazele arse. Poate găurică ăia e pt gaze. Daca greșesc rog păreri.

ducris

Adaug si foto cu gaurica pe care se face evacuarea propriu-zisa pentru racire, gaurica care se afla nu pe cizma ci sub motor. De aceea intreb: la ce foloseste gaurica din cizma, pentru ca si pe acolo imi arunca oarecare jet de apa??

mariusm piesenoi111

Nici eu nu sunt mecanic dar cred ca știu despre ce este vorba.
Gaura din motor este doar un jet de control pentru operator(ca sa poți verifica ușor dacă ai răcire au ba.
Cea de jos cred ca este esapamentul (evacuarea gazelor) și de asemenea a unei părți din apa folosita la racire (apa, vapori).

tudy

Motorul merge tot ca mobra? alt termen nu îmi vine, pt ca al meu de 4 hp,2 t, Mercury 2003, cam așa face. Pornește f bine ține la relanti, zgomotos, gaze multe. Cred ca asa fac toate a astea mici în 2 t. Stie cineva ce raport are pt ulei și de care. Daca s-a mai discutat va rog sami spuneți unde.

ducris

va multumesc pentru raspunsuri, dar....parca acum e mai mare misterul.....Mai are cineva acest model de motor sau situatie asemanatoare cu a mea??

dactari

atita timp cit iese apa  nu trebuie sa iti faci probleme, hai sa incercam o explicatie cu gaura din cizma , teoretic ajuta la amorsarea pompei de apa /de multe ori cind pornesti motorul prima data apa nu reuseste sa ajunga in turbina iar presiunea gazelor din esapament nu permite umplerea pompei de apa  gazele creind o presiune mai mare decit presiunea creata de pompa invirtind aer  in consecinta motorul merge dar pompa nu se amorseaza si nu baga apa in circuit nefacind racirea motorului , prin adeea gaura se elimina aerul din pompa aceasta putind sa se amorseze.  nu este neaparat sa am dreptate pt motorul tau insa sint motoare care au pompa de apa cu acea gaura pt amorsare

Ciby

Ce treaba are pompa de apa cu evacuarea? Unde exista pe traseu o cale comuna sau o corespondenta intre turul apei de racire si gazele de evacuare? Acea gaura de pe cizma este o cale directa de evacuare a gazelor la ralanti, fara sa trebuiasca sa invinga presiunea apei de la nivelul elicei sau a orificiului principal de evacuare.

ducris

ciby, sa inteleg ca e ok, gaurica de pe cizma serveste in principal la evacuarea gazelor?

Ciby

#9
Da! Numai pentru evacuarea gazelor. Daca vei optura acel orificiu in timpul functionarii la ralanti, vei observa ca gazele arse vor fi evacuate pe galeria de evacuare, in spatele elicei sau prin butucul acesteia, in functie de motor, iar mersul motorului se va modifica, in sensul ca va scadea putin turatia.
La turatii mai mari, cuplul motorului creste iar forta opusa de presiunea apei pe evacuare are o pondere mult mai mica fata de presiunea gazelor si nu mai influenteaza mersul motorului.

Faptul ca arunca apa prin acel orificiu este iarasi normal.  Prin cizma, returul instalatiei de racire are un traseu comun cu circuitul gazelor arse, cu scopul de a le raci si a preveni supraincalzirea cizmei.

ionitzady

CORECT   .   Da mi-a placut aia cu amorsatul pompei   ;)   , fara suparare :-\

mariusbig

#11
Adi te astept de 10 zile pe forum. S-a magnetizat cartela de pe tel si nu mai am numarul tau. Da-mi sms , pm sau ce **** mea vrei tu . suna-ma te rog.
Se incalzeste marfaaaaaaaaaaaaa !!!!!!
Marius .

ducris

Citat din: Ciby din Iulie 23, 2015, 02:33:53 PM
Da! Numai pentru evacuarea gazelor. Daca vei optura acel orificiu in timpul functionarii la ralanti, vei observa ca gazele arse vor fi evacuate pe galeria de evacuare, in spatele elicei sau prin butucul acesteia, in functie de motor, iar mersul motorului se va modifica, in sensul ca va scadea putin turatia.
La turatii mai mari, cuplul motorului creste iar forta opusa de presiunea apei pe evacuare are o pondere mult mai mica fata de presiunea gazelor si nu mai influenteaza mersul motorului.

Faptul ca arunca apa prin acel orificiu este iarasi normal.  Prin cizma, returul instalatiei de racire are un traseu comun cu circuitul gazelor arse, cu scopul de a le raci si a preveni supraincalzirea cizmei.

Multunesc, Ciby.  Ca de obicei, raspuns tehnic si la obiect. Cand mi-a spus mecanicul ca apa care iese prin gaurica de la cizma raceste gazele si se evita supraincalzirea cizmei am crezut ca-si bate joc de mine. Chiar mi-a aratat si un alt motor la care nu prea mai avea ce sa ii faca, cine l-a folosit a mers cu el fara racire si s-a umflat si a pleznit si a ars vopseaua atat de pe cizma cat si de pe blocul motor. Multumesc inca o data pentru lamuriri. La final, atentie mare ce motoare cumparati la mana a 2-a sau a 9-a, ca sa nu plangeti dupa bani. Decat o amarata de proba la butoi care este absolut irelevanta mai bine il duceti la un mecanic priceput sa-l vada, compresie, racire, etc. Abia apoi dati banii.