Romcraft 500 Fishing

Creat de mariusster, August 27, 2015, 06:46:15 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

mariusster

Va salut,

Incerc sa aflu pareri despre barca din subiect, vizibila online aici: http://www.romcraft.ro/ro/romcraft-500-fishing-p-22
Recunosc ca-s indragostit de formele ei, la fel ca si de mahona...
Insa online nu exista aproape nimic despre ea.

O are cineva, o stie cineva ?
Multumesc.

PS: Am uitat sa mentionez citeva detalii importante:
Destinatia barcii va fi plimbari/pescuit de ocazie in delta si poate lacuri interioare mai mari, motorizare 10 cai, poate 15 ?

Vali

Salut Marius si bun venit pe forum.

Chiar daca n-am avut ocazia sa ma dau cu tipul de barca din link, am mai mers cu barci Romcraft, plus ca am si reparat cateva. Sunt barci calitative, desi cele glisoare sunt de tip dublu-bordaj ("barca in barca"), fiind mai grele decat alte barci similare.

Despre barca din link, e barca strict de deplasament, deci viteza maxima e hull-speed sau putin peste. In consecinta, aceasta barca nu va glisa, decat apupata semnificativ, in caz ca se monteaza un motor mai puternic decat cel autorizat. Personal sunt mai degraba fan al regimului de deplasament decat al glisarii, fiindca e mai economic si iti da ragaz sa te bucuri cu adevarat de iesirile pe ape.

Deci daca nu te grabesti, Romcraft 500 Fishing e o barca foarte ok, cred ca si cu 5 cai se misca bine. Cel mai bine ar fi sa poti face o proba pe apa, sa vezi daca e exact ceea ce-ti doresti.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Sosoktm

nu vei avea avantaje de la motorizari mari, asa cum spune Vali, forma este gandita pentur deplasament, astfel incat un 8 sau 10 cai, 4 timpi, este arhisuficient .

tudy

Salut! Am mers eu foarte puțin cu o barcă la fel,  doar cât m-a trecut cineva Dunărea. Ne deplasam la vâsle 4 persoane, mergea bine. Mi s-a părut un pic cam instabilă, fiind obișnuit cu lotus, lagună și salupite, dar nu la fel ca o lotcă traditionala tip Brates. Sustin și eu ca un maxim 10 cai ar fi suficienți

mariusster

Va multumesc tuturor pentru sfaturi.
@tudy, presupun ca barcile mentiunate de tine (lotus, lagună și salupite) au toate carena pentru glisare ?
ma gindesc ca pot cistiga la stabilitate cu o astfel de varianta, insa in detrimentul cailor putere necesari, nu ?

tudy

La aceleași dimensiuni lagunele și lotus sunt mai stabile. După cum s-a mai discutat aici sunt pentru semiglisare. Pot merge și cu motoare mai mici, nu pot să fac o comparație în ceea ce privește vitează, dar am un prieten care merge cu un lotus minor de la Dima și fii cu 6 cai 4 T. Nu se deplasează pe distanțe lungi cu ea. O are de ani buni e mulțumit. Dupa bunul principiu, pe care îl încurajează și Vali, după ce te dai cu ele îți faci o idee. Știu ca firmă care vinde barca pe o prezinți face bărci mai scumpe, și din câte am înțeles și bine. Vezi toate variantele Brates, mikrolotca etc. Din poze și videoclipuri îmi tare bune cele de la mikro, mai ales ca am văzut ca se pot instala puteri și mici și mari, au o formă mai ciudată la pupa care le permite aproape glisarea cu motoare mai mari, în caz ca te răzgândești și vrei ceva viteză. Am mers cu cineva la Sulina, cu ceva asemănător cu mikrolotca de 6 m și ceva iar cu 20 și 8 persoane mergea binișor.

bica77

salut marius, din caracteristicile puse pe sit de cei de la romcraft vad ca latimea barcii este max de 1,36, sa stii ca este destul de ingusta pentru lungimea ei de 5 m ceea ce va afecta stabilitatea barcii pe apa , trebuie neaparat sa te sui intr o barca de felul asta si apoi sa te hotarasti,. eu am avut o laguna minor,stiu ca nu se compara , dar pot spune ca aceea avea latimea de 1,20 si un pic la 410cm si era f instabila daca te lasai pe o parte ceva mai mult riscai sa te rastorni, asta de la romcraft nu fuge ,dupa dimensiuni, mai departe de laguna minor ,dupa parerea mea,succes in alegere

mariusster

Multumesc de sfat, Bica77; este inca un aspect la care nu ma gindisem. presupun ca pescuitul din picioare o sa fie un fel de dans pe sirma :)

Vali

Cel mai bine iti formezi parerea proband barca. Sincer, nu vad prea multe similitudini intre Romcraft 500 si Laguna Minor.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

crysty

As putea sa te indru sa vezi si sora mai mica a celor de la Cirus plast din Constanta - adica Zenit 50. Ca dimensiuni este 5m/1,7m si are bordurile destul de inale (0,6m sau pe acolo). Are dublu fund si dublu bordaj. Am avut si de asta iti spun - merge bine dar nu a fost ceea ce mi-am dorit fapt pentru care am renuntat la ea si am luat o alta barca.M-am speriat de cateva ori cu ea si asta a contribuit la vinderea ei. Acum ar fi altceva. Pot sa-ti spun ca daca stateam pe unul din borduri unde este ea mai lata mai (nu stiu cum ii spune acelui punct - ceva cu maestru...) se banda dar inca mai ramaneau ~ 20 cm pana sa intre apa in barca. Mahona este mai mare - lunga cu siguranta si poate mai stabila dar nu stiu detalii. Am avut pe ea un motor de 25 cP si cea mai mare viteza a fost pe la 34 - 35 km/h transformata din noduri de pe GPS. Nu este o barca de glisare deci nu este de viteza banuiesc ca si Mahona este la fel. Pentru ce vrei tu ar fi buna dar musai cu minim 25 cP sau chiar 30-35.

bica77

Citat din: Vali din Septembrie 07, 2015, 04:46:51 PM
Cel mai bine iti formezi parerea proband barca. Sincer, nu vad prea multe similitudini intre Romcraft 500 si Laguna Minor.
amandoua sunt de deplasament, raport lungime latime cam pe acolo, am si zis ca nu se compara una cu alta dar mie mi se pare cam ingusta pentru lungime ei,cel mai bine este verificare la fata locului, de exemplu sl 410 a mea are 410 cm lungime si 150 latime max, si e stabila nu gluma, deci mariuse alegerea iti apartine

mariusster

Trebuie sa recunosc ca si Zenit 50 este foaarte frumoasa :). Nu la fel de mult ca sora ei mai mare Mahona, dar arata bine. Si daca privesc barca prin noile informatii acumulate in thread-ul asta, deja primeaza in lista. Asta daca nu cumva imi explica crysty cum l-a speriat...


crysty

Ei si tu  acum! Am fost speriat ca un incepator si de asemeni ceilalti membrii ai echipajului. Deci:
1 - neindemanare in conducerea ambarcatiunii - cum sa tai valul format in siajul altei ambarcatiuni, ce sa fac cand sunt depasit de o alta ambarcatiune plina cu mitocani (nu numai conducatorul) bine aghesmuti.
2 - lipsa de experienta in domeniu a echipajului - miscari bruste in barca in timpul marsului (deh daca viermisorul lucreaza)
3 - cum se face accesul in barca de pe un ponton, dar de pe un cheu de beton? - aici era sa.... dar a trecut si nimeni nu a fost afectat ci numai o baie pe cinste, un telefon nou si niscaiva acte basca bani pierduti in Dunare.
Ar fi multe de spus dar toate se rezuma la lipsa de experienta a mea din acel moment.
Pe acest forum se pot gasi multe informatii dar ...cam lasa de dorit la aceste tipuri de informatii - fiecare stie pentru el si nu spune nimic despre acestea. Am mai incercat sa intreb in stanga sau in dreapta si parca chiar pe acest forum dar...lumea fiind prea preocupata cu diverse altele si considerindu-le pe acestea drept nimicuri tace. Acum nu stiu cum sa interpretez acesta tacere - lipsa de experienta a lor? dezinteresare de a sherui informatii, desconsiderarea celor novici de tipul lasal sa-si rupa gatu'; sau intr-un final chiar am ajuns sa consider ca din toti numai cativa au barci si pot vorbi despre aceste lucruri dar s-ar putea totusi sa nu-si gaseasca cuvintele.
Am mai incercat de asemeni sa vorbesc cu lipoveni - si acestia daca vedeau barca noua, motor nou te desconsiderau total gandeau ceva de genul - ba - asta are bani da-l incolo de ce sa-i spun eu? lasa-l ca o sa vada el; nu spun ca unii chiar mergeu la intimidare cu barca numai sa rada de tine - si astia tot mitocani sunt.
Deci....Bine ai venit in domeniul barcagiilor care sunt mult mai diversificati decat soferii!!! Stii tu din 10 soferi - 2 sunt nesanatosi,si restul nu pot fi categorisiti - nu stii cand sunt buni si nici cand sunt rai - la fel si aici - cine are barca de multe zerouri il desconsidera pe cel ce are o barcuta mai mica iar acesta din urma uneori cum zice vorba aia romanesca - "sarac si al d...." nu se lasa sub nici o forma.
Se pare ca am dat-o in altele - scuze de offtopic
Daca nu are contributie mesajul poate fi sters de admin

Vali

Citat din: crysty din Septembrie 09, 2015, 06:29:37 PM
...Pe acest forum se pot gasi multe informatii dar ...cam lasa de dorit la aceste tipuri de informatii - fiecare stie pentru el si nu spune nimic despre acestea. Am mai incercat sa intreb in stanga sau in dreapta si parca chiar pe acest forum dar...lumea fiind prea preocupata cu diverse altele si considerindu-le pe acestea drept nimicuri tace. Acum nu stiu cum sa interpretez acesta tacere - lipsa de experienta a lor? dezinteresare de a sherui informatii, desconsiderarea celor novici de tipul lasal sa-si rupa gatu'; sau intr-un final chiar am ajuns sa consider ca din toti numai cativa au barci si pot vorbi despre aceste lucruri dar s-ar putea totusi sa nu-si gaseasca cuvintele...

Am sa scriu si aici ce am mai scris pe barcaholic de-a lungul timpului: nu are nimeni vreo obligatie sa scrie sau sa share-uiasca informatii, fiecare contribuie cand si cum crede de cuviinta. Totul e sa stim cum sa determinam userii sa-si impartaseasca experienta. Totusi, nu sunt de acord cu dvs ca nu se impartasesc informatii pe forum, pot veni cu o multime de contra-exemple, dar nu contradictiile sunt scopul aici.

Ca sa scriu foarte pe scurt din experienta mea pe barci de Dunare: dupa cum multi colegi stiu, am crescut pe barci de pescuit profesionist, anume barcazele de navod si dubele de Dunare. Am inceput sa ma dau si cu barci de agrement dupa revolutie, primele fiind veliere. De-a lungul timpului am "incalecat" tot ce am prins din barcile de Dunare, de deplasament sau glisare.

Ce am acumulat in tot acest timp: barcile utilitare "in clin", precum Laguna si toate rudele ei, nu sunt cele mai confortabile sau performante, asta ca sa ne exprimam elegant. Sunt foarte rare barcile all-purpose cu adevarat reusite. Mai bine o barca pura de deplasament precum Egreta sau duba stramoseasca, decat o struto-camila din fibra cu bordaj in clin. Si nu e doar parerea mea.

Pe parte de barci de glisare, sunt si barci utilitare foarte reusite, fara a fi salupe. Am scris foarte mult despre acest subiect pe forum, cine doreste poate "sapa" topicurile de la categoria "motorizate". Nu dau exemple concrete, fiindca am tot dat de-a lungul timpului. In plus, am si proiectat si construit o barca de acest tip, in care am investit tot ce am acumulat in timp ca si cunoastere. Iar colegii care au sau cunosc barca pot spune parerea lor, dar nu asta e subiectul discutiei.

Cel mai important lucru este ca persoana doritoare de barca sa-si poata forma o parere inainte de achizitie, printr-o proba practica pe apa. Din experienta mea, majoritatea barcagiilor apreciaza o buna stabilitate statica (mai ales femeile :) ). Este prima impresie pe care si-o formeaza omul, atunci cand urca in barca.  Iar o barca in clin sau cu sectiuni rotunde nu sta cel mai bine la acest capitol. Personal nu ma deranjeaza acest aspect, fiindca am crescut pe asemenea barci, si in plus hidrodinamica in deplasament e superioara la o barca avand sectiuni rotunde.

Daca dorim stabilitate statica la maxim, avem nevoie de latime mare la plutire, dar in acest caz pierdem la calitatile de mars in deplasament. Orice barcagiu cu ceva experienta stie cat de greu se trage lopata la o barca lata. La glisare insa, latimea mare la plutire e obligatorie, pentru un raport L/B (lungime pe latime a suprafetei udate) cat mai mic, si implicit portanta buna.

Pe de alta parte, la o barca de glisare, chiar daca avem latime mare la plutire, nu putem avea fundul plat, ci avem devoie de un anumit unghi (deadrise), din 2 motive: comportament bun la valuri si stabilitate dinamica in glisare.

Si asa putem continua oricat discutia, din care nu toata lumea intelege totul. Tocmai de aia e important ca omul sa se dea cu barca si sa-si formeze parerea. Ce-mi place mie e posibil sa nu placa altuia si viceversa.

Pentru cine doreste sa aprofundeze studiul teoretic al comportamentului ambarcatiunilor, exista 2 lucrari excelente in limba romana:
1. Proiectarea si constructia navelor mici, de Mihai Sgrumala si Ioan Bidoaie
2. Particularitatile hidrodinamice ale proiectarii navelor mici, de Dan Obreja.
Ambele au fost puse in mod repetat pe forum, si daca e cineva interesat, spuneti si le uploadam din nou.

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

mariusm piesenoi111

Eu as fi foarte interesat dacă nu e cu supărare :)