Sfaturi Etap 22 vs. Dehler 22

Creat de Dbr, August 29, 2015, 08:29:26 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Dbr

Va salut pe toti,
Va rog , cateva sfaturi referitoare la achizitia velierului la care promit ( deocamdata) sa ma opresc ! Deja a inceput ceva agitatie in familie, referitor la acest capitol si am promis ca asta este cel la care ma voi limita ;)
In aceasta toamna, sfarsitul lui Septembrie / inceput de Octombrie incerc achizitia unui Etap sau Dehler( Dehlya) din NL. Amandoua sunt tentante dar fiecare cu avantajele si dezavantajele lui. Eliminatoriu pentru mine este pescajul minim care la Etap este de un pic maricel ( 70 cm) fata de Dehler ( 40 cm). Pe de alta parte, eu punand accent si pe tranportabilitate / depozitare pe timpul iernii( peridoc de buna calitate), Dehlerul are un peridoc original superb ca si conceptie.Un peridoc cu cavalet construit special pentru acest tip de ambarcatiune( 22-25 Ft). Dehlerul l-am gasit inclusiv cu motorizare Volvo penta inbord cu o ciudatenie de elice cu pas variabil( doua pale) si cizma retractabila ! Poate stiti ceva depre treaba asta? Sistemul de ridicare al catargului la Dehler iar imi place foarte mult fata de cel al Etapului.
Pe amandoua le-am gasit care mai de care mai dotate( rolfok, radio , Vhf, pilot automat, compas,anemometru,barometru (Andries de Jong), deepmeter ( Clipper), cabrio,etc, etc) sau cu vele fabricate de diversi producatori consacrati cred( cu nr de serie la vele zeilnr 2342 Lamberts van Bueren , Neil Pryde, etc).
Cu cat puric netul in lung si in lat , cu atat confuzia este mai mare. Sa nu imi spuneti si voi ca amndoua sunt la fel de bune ca o iau razna de tot :) In fiecare zi ma hotarasc: Gata, merg pe Dehler...ca apoi sa ma mai uit un pic si la Etap-uri si sa imi creez iar confuzia.
Parerile voastre mi-ar fi de mare ajutor. Ce stiti de ele, puncte slabe, orice informatie imi este folositoare. In afara de osmoza, fisuri in carena, reparatii anterioare, unde ar trebui sa ma uit cu deosebita atentie la fiecare din modele?
Multumiri anticipate si stima tuturor.

cristiantutuianu

Salut

Citat din: Dbr din August 29, 2015, 08:29:26 AM
Cu cat puric netul in lung si in lat , cu atat confuzia este mai mare. Sa nu imi spuneti si voi ca amndoua sunt la fel de bune ca o iau razna de tot :)

Am dat si eu un ochi pe net
Rezultatele cautari :
Etap 22 =medii....nu prea multe detalii si info despre // pentru el cu -
Dehler 22= cu + ....multe informatii si chiar chesti in format pdf genul ala anti prost // pentru el cu +
Rezultatele sunt obtinute doar cu un singur search pe google (fara sapaturi pe forumuri si alte....)

Citat din: Dbr din August 29, 2015, 08:29:26 AM
Parerile voastre mi-ar fi de mare ajutor. Ce stiti de ele, puncte slabe, orice informatie imi este folositoare. In afara de osmoza, fisuri in carena, reparatii anterioare, unde ar trebui sa ma uit cu deosebita atentie la fiecare din modele?

Uite ce zice un fecior pe un site la ce anume sa te uiti la ETAP 22
"
Carl.
My first yacht was and etap 22. 1979 model, great little boat and virtually unsinkable due to the double hull.
Things to look out for,
1. As it is a lifting keel unless the previous owner had it in a cradle the upper part of the keel never gets any attention and therefore can be quite badly corroded, what type of lifting mechanism does it have? and you should be able to view the keel through a small inspection glass at the side of the keel housing.
2. Is the mast up or down? If down check the lower shroud fastners as these can be cross threaded very easily and are difficult to obtain I think they are called a ball stem fitting.
3. Lift the floor and check the condition of the timber bearers, mine where rotten and needed to be replaced.
4. If you are going to insure the boat it is highly likely the insurer will want a survey.
5. If it is on a trailer and the owner does not want to put her in the water for you then ask yourself why when it could earn him a sale. Otherwise it is normal for the buyer to cover the costs.
6. What condition are the sails in?

"
pentru DEHLER 22 :
"I don't know the 22' specifically, but Dehler is a well-respected builder. That matters"
dar...
"On a scale of 1 to 10, 10 being excellent, where do Dehler sit?
---------------------------------
"Assuming Oyster is 10 ish
Swedish boats 8 - 9
Moody 6-7,

all IMHO of course.
--------------------------
I've a 1992 Dehler. I reckon they're similarish quality to Moodys. Even within a single boat however it does vary a bit, some features are above par and some below
-------------------------
Construction certainly of the older boats was pretty good. Few if any osmosis problems or laminate problems. Good stiff structure, bulk head bonded in etc. Weaker point are rudders and bearings certainly on the older boats but not that different to other manufacturers boats with spade rudders one suspects.

Joinery quite well done but certainly on the performance boats lighter than Moody's et al. Probably a 6+ on your scale. "

Pe acest forum : www.ybw.com/forums/ gasesti discutii despre barcutzele care se lupta pentru primul loc in confuzia ta ;)

Sa nu uiti sa ne spui si noua ce ai ales !

Dbr

Multzam Cristi de raspuns.
Aici https://www.youtube.com/watch?v=KMeoSbqaRn0 
si aici https://www.youtube.com/watch?v=QwcbZ9DGCIE
este peridocul de care vorbeam mai devreme special conceput de producator pentru Dehler. Stiu ca nu este foarte important pentru unii dar pentru mine este esential sa am un peridoc bun la orice barca. Nu imi plac improvizatiile de nici un fel. Doar pentru moment sa ma scoata dintr-o incurcatura dar pentru folosinta indelungata nu le accept.
Revenind la Dehler vs. Etap, totusi inclin spre Dehler. motivul principal fiind pescajul minim diferit cu mult.
Totodata vad ca cei de la Dehler pun accent si pe ,,crash teste''
https://www.youtube.com/watch?v=YIglL5vks4g
Sa vad ce se va finaliza, pentru ca sunt in tratative cu mai multi olandezi. Cred ca de data asta voi pierde cateva zile in plus in NL, sa vad cat mai multe barci.
Astept cat mai multe opinii pentru ca tare imi sunt de folos.
Numai bine oameni buni.

Dbr

Nu mai sunt sugestii? Ma apropii vertiginos de un Dehler 22 pe care l-am rezervat deja in NL.Stiti alte puncte slabe ale lor? Stima tuturor.

gvincentiu

De mult timp vroiam sa-ti raspund:
1. Sunt realizate de acelasi designer, insa D e cu 10 ani de proiectare mai incoace, ceea ce spune mult despre ce imbunatatiri s-au adus intre timp din multe puncte de vedere, nu facem discutie ca e lunga
2. E are un raport superior Disp/Len si ar veni ca e mai lent decat D
3. D care mai multa panza dupa el
In functie de dotari, aspect, probleme etc. as merge pe un D22.
Ganduri bune !

Dbr

Multumesc frumos de raspuns.
Dehlerul Dehlya rezervat are motor inbord Volvo Penta de 7,5 cp. Tin legatura cu olandezul si imi da toate detaliile cerute. L-am intrebat daca cizma coboara sub nivelul putului derivor, mai exact daca pot intra pe ape de 50-70 cm. Mi-a spus ca nu este nici o problema. Elicea este fixa( nu plianta) si imi e totusi teama de diverse situatii. Cred ca imi voi lua si un costum de scafandru la bord ;) in caz de nevoie. Motorul l-a montat in 2007 nou. In marina unde se afla barca ma costa 80 euro macaraua sa o scot din apa. Sau o scot singur pe rampa. Antifouling nou costa 125 euro( inclusiv curatare, pregatire suprafata,etc). Mai jos sunt foto facute anul trecut dupa ce fusese scoasa din apa. Anul trecut a dat antifouling nou si nu imi poate spune daca si acum trebuie dat din nou. Despre conditia barcii mi-a scris:,, 
Sails are ok: I have a mail sail, genoa, a jib and a storm jib. The last one in in a less condition.
There are no problems with osmoze: The boat was stored on land every other winter and left to dry thoroughly. ''
Pana nu ajung acolo si vad live cu ochii mei nu pot stii. Omul a garantat ca barca e 100 % ok din toate punctele de vedere. A recunoscut totusi faptul ca nu are decat compas, radio si VHF ,lumini de navigatie, panoul de control electric in interior. In rest nimic alte disp. electronice. Totusi nu vad unde este elicea! Sa nu se vada in foto?
Orice opinie imi este de folos.
Stima tuturor.

Rumpi

Eu l-as intreba pe proprietar cateva chestii:
1. Vorbim de de dehlya 22 sau de dehlya 25?
2. Ce neam de motor a montat el nou in 2007? Adica numele si modelul la motor si saildrive/cutie.

Dehlya 22 are o sora mai mare, Dehlya 25. Aici exista optiunea unui inboard volvo penta cu saildrive de 7,5CP, respectiv modelul MB2/50S (50S e denumirea saildrive-ului). Motorul e de fapt un cap de honda montat pe un saildrive volvo. E pe benzina si se gasesc piese la el, dar impellerul e in cizma volvo si e greu de gasit.
Eu unul nu gasesc nici un alt motor din oferta (veche sau noua) volvo penta care sa aiba 7,5CP. Problema e ca in 2007 nu gaseai asemenea motor nou, ca nu se mai fabrica de 20 de ani.
De asemenea www.dehlya.de pomeneste doar de un 22 cunoscut cu inboard, o adaptare a cuiva. In rest doar outboarduri pe 22.
Sa zica olandezu e aia dreapta ce si cum sa aflam si noi. Ca poate te faci cu un 25 in loc de 22.

Dbr

Salutare,
Sigur vorbim de Dehlya 22. Am foto din interior si este de 22 ft. Il stiu si pe cel de 25 dar interiorul cabinei tradeaza imediat.  L-am intrebat deja si a zis ca este motor Vlvo Penta saildrive de 7,5 cai modelul din atasament cel amintit de tine. Ii scriu din nou si il intreb.
Stima.

Rumpi

 Scuze am crezut ca ai numa pozele postate, de acolo nu reiesea daca e 22 sau 25.
Probabil ca avea omu nervi pe valuri cu outboardul si a gasit solutia asta. Motorul ar trebui sa fie sub cockpit. Ansamblul motor-cizma are aprox. 35 kg. Capul motor e honda 4t fabricat pana in 2005. Saildrive-ul nu se mai face de mult si e greu cu impelerul de la pompa de apa. Daca iei barca aprovizioneaza-te cu cateva bucati daca gasesti sursa. Daca nu gasesti scoti motorul din barca si tai o placa de ceva pe post de capac la gaura de la saildrive pana gasesti. Pe capac lipesti ceva polistiren si slefuiesti dupa forma de la fundul barcii sa fie hidrodinamic si vopsesti cu antivegetativa. E mai simplu si mai usor decat sa laminezi la loc gaura plus ca are avantajul de a pastra optiunea de inboard. Eu pentru delta as face asa oricum si as cauta ceva outboard racit cu aer. Pe canale si la vale ajunge si cand planuiesti sa iesi pe mare desurubezi capacu si bagi inboardu.
Chila basculanta se poate actiona cu o bormasina pe  24V ca sa nu dai la manivela. Sau cel putin asa zic nemtii  forumul lor de dedicat.
Succes

Dbr

Multumesc Rumpi de implicare si raspunsuri. Imi sunt foarte folositoare. Deja am pus pe lista impelerul! Cateva foto din interior mai jos. Referitor la motoare ,,noi'' am avut surpriza sa gasesc in Olanda multe motoare( nu stiu de unde le au) noi noute cu ani de fabricatie incepand cu 1968. Am gasit un ,,borcanat''  marca Helwig( sau ceva de genul asta) ceva german in orice caz, fabricat prin saizeci si ceva in stare originala 100% cu toate inscriptiile originale pe el si mergea ca un ceas cu cuc. Aveam sentimentul ca priveam la masina de cusut Singer a bunicii.
Oricum, asa cum am spus si mai sus , pana nu ajung sa vad live nu am ce sa concluzionez.
Stima tuturor. 

Dbr

Salutare Oameni ai Apelor,
Dehlya va ajunge in curand acasa. Arata bine...Maruntisuri de reparat. In rest super ok. E un fel de ,,curcubeu pe ape''...
Cateva foto de la fata locului. Factura originala de cumparare + certificat de calitate semnat ,,Dehler'' + toooooate facturile de intretinere la zi ale ambarcatiunii, motorului si peridocului.
Sa ne vedem cu bine pe ape.
Stima tuturor.

Florio

#11
Citat din: Dbr din Octombrie 13, 2015, 07:28:21 PM
Salutare Oameni ai Apelor,
Dehlya va ajunge in curand acasa. Arata bine...Maruntisuri de reparat. In rest super ok. E un fel de ,,curcubeu pe ape''...
Cateva foto de la fata locului. Factura originala de cumparare + certificat de calitate semnat ,,Dehler'' + toooooate facturile de intretinere la zi ale ambarcatiunii, motorului si peridocului.
Sa ne vedem cu bine pe ape.
Stima tuturor.

Arata interesant Dehlya, cu pupa ei de velier din clasa premiantilor :) .
Chiar asa, Bogdane, o barca mai mare nu aduci? Trebuie ca oferta olandeza e destul de atractiva si la segmentul asta

MBG

Citat din: Dbr din Octombrie 13, 2015, 07:28:21 PM
Salutare Oameni ai Apelor,
Dehlya va ajunge in curand acasa. Arata bine...Maruntisuri de reparat. In rest super ok. E un fel de ,,curcubeu pe ape''...
Cateva foto de la fata locului. Factura originala de cumparare + certificat de calitate semnat ,,Dehler'' + toooooate facturile de intretinere la zi ale ambarcatiunii, motorului si peridocului.
Sa ne vedem cu bine pe ape.
Stima tuturor.

Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de cat mai mult timp pe apa cu ea!
LIfe is to short to stay on the dock!

pelicanul

Barca de-adevaratelea, sa o stapinesti sanatos!
Am vazut in poze si de unde i-a venit ideea lui Florio sa aduci o barca mai mare! :) Cred ca in Olanda este o oferta destul de mare, intr-adevar. Cea mai mica marina de acolo s-ar putea sa adaposteasca mai multe barci decit avem in toata Romania.

bradutzu

felicitari!
ma tot uit si eu la bijuteriile voastre dar...........nu gliseaza :'(
Ca ma voi face mare voi lua si eu o cabinata sa ma bucur de confort in delta!
Sa auzim numai de bine!