2T vs 4T

Creat de mariusbig, August 30, 2015, 07:25:05 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

mariusbig

Corect Dragos. Chiar e un subiect foarte interesant pentru toata lumea. S-ar putea face inca un topic de genul -  " carburatie sau injectie " cu raspuns simplu c sau i pentru a stabili procentajul utilizatorilor intre carburatie si injectie la momentul actual , asa am sti tendintele in domeniu si toata lumea ar putea trage o concluzie clara la alegerea viitorului motor.
Pt. Virgil , stiu ca experienta ta a costat mult timp si bani , dar din cand in cand daca mai vezi vreun " repetent " ca mine in ale motoarelor pe aici , da si tu cate un sfat si om pune si noi un pomelnic pt. sanatatea ta , o bere , un batal la protap , cand ne-om intalni.
Sanatate si sa va vad in geam la LOTO !!!

BRP

Citat din: mariusbig din Septembrie 03, 2015, 05:40:36 PM
Corect Dragos. Chiar e un subiect foarte interesant pentru toata lumea. S-ar putea face inca un topic de genul -  " carburatie sau injectie " cu raspuns simplu c sau i pentru a stabili procentajul utilizatorilor intre carburatie si injectie la momentul actual , asa am sti tendintele in domeniu si toata lumea ar putea trage o concluzie clara la alegerea viitorului motor.
Pt. Virgil , stiu ca experienta ta a costat mult timp si bani , dar din cand in cand daca mai vezi vreun " repetent " ca mine in ale motoarelor pe aici , da si tu cate un sfat si om pune si noi un pomelnic pt. sanatatea ta , o bere , un batal la protap , cand ne-om intalni.
Sanatate si sa va vad in geam la LOTO !!!
Multumesc frumos,mariusbig si sper ca va fi candva acea intalnire.
Deocamdata vor urma 5 ani de foc pentru mine,munca pana imi iese prin caciula.
Sa raspund la carb vs inj.
Daca am fi o tara civilizata fara indoiala ca as raspunde ca injectia, dar asa >>>>>>, fiecare sa faca cum crede ca e mai bine pentru el.
Daca ar fi sa dau un sfat, care sa ajute ar fi  ca celor care folosesc injectia sa tina tot timpul (mai ales cand motorul e in repaus de zile sau luni)sistemul de alimentare presurizat,rezolvandu-se prin a scoate mufa de alimentare dinspre tank spre motor afara, in asa fel incat sa nu inceapa sa scape presiunea si sa intre aer.
Aerul incepe procesul de oxidare a benzinei si spatiu de lucru alcoolilor dizolvati in benzina sa munceasca la distrugerea sistemului.
La motoarele pe carburatie ar trebui facut fix pe dos, adica golirea completa a sistemului, lasand motorul sa functioneze fara a mai alimenta cu benzina,iar dupa ce se opreste apasata usor valva din conectorul de benzina ca sa se goleasca retrograd si furtunele.
Asta e valabil si la 4T si 2T.
Daca va ramane benzina dupa expeditie mai bine o bagati in masina si o folositi decat sa o lasati sa stea cu mult aer in jurul ei,sau umpleti rezervorul pina in gusa si puneti capacul, fara a lasa aerul sa intre.
Faptul ca pui peste benzina cica proaspata e o pacaleala,pt ca tot chestii dizolvate,si oxidate  introduci in motor,doar ca mai lent, basca ca odata incepute aceste procese sunt ca in reactiile de polimerizare, adica in lant si va contamina si benzina buna bagata mai ales daca nu o folosesti dintr-un foc cum se mai spune.
In aviatie ce v-am descris mai sus sunt(sigur ca personalizate pe tip de motor) la rang de lege, numite proceduri OBLIGATORII, daca nu cumva esti dornic sa mori.
In aer nu ai nici vasle si nici mal.
Cazul Iovan a fost un caz tipic de nerespectare a procedurilor, si totul a pornit de la motoare(numai ca nu s-a dat publicitatii).
Poveste e lunga si nu are rost sa detailez, dar cine are de a face cu aviatia stie la ce ma refer,cert e ca anumite avioane pot folosi si AVGAS  si AUTOGAS, cand si in ce conditii face diferenta intre viata si moarte.


AdrianZUZ

2T forever ... sau ma rog pana voi avea nevoie de o autonomie mai mare ;D
2t - 1.5cp retro merge ceas, tohatsu 4cp merge ceas,  a impins o gonflabila de la Tulcea la Mila 23 fara sa tuseasca, evinduda 15cp care este aproape la fel de cuminte ca un 4T, yammy 20-25 x 2 buc, am mai gadilat la ele dar merg ok, yammy 90cp toarce o luna pe an in apa sarata, dar necesita macar o curatare de carburatoare pe an.
Am poftit rau la un Yamaha HPDI 150cp ... dar s-a vandut cat am fost in concediu in Hr.
Am o problema mare cu motoarele care "nu comunica" cu mine. Cand si daca voi trece la motoare moderne sigur voi pune in pupa si un motor auxiliar!!!
Cu benzina de la Star2000 din Mila23 pierd cam 200rpm din turatia maxima (yamaha 25cp), verificat prin schimbarea rezervoarelor, unul cu plinul de la Mol unul cu Star, aceeasi linie alimentare.

PS Vecinul de parcare are 2 x 200 Optimax pe un rib de 8.5m ... ce frumos calarea valurile azi! Acum cara benzina ;D



BRP

Citat din: AdrianZUZ din Septembrie 04, 2015, 09:55:00 PM
2T forever ... sau ma rog pana voi avea nevoie de o autonomie mai mare ;D
2t - 1.5cp retro merge ceas, tohatsu 4cp merge ceas,  a impins o gonflabila de la Tulcea la Mila 23 fara sa tuseasca, evinduda 15cp care este aproape la fel de cuminte ca un 4T, yammy 20-25 x 2 buc, am mai gadilat la ele dar merg ok, yammy 90cp toarce o luna pe an in apa sarata, dar necesita macar o curatare de carburatoare pe an.
Am poftit rau la un Yamaha HPDI 150cp ... dar s-a vandut cat am fost in concediu in Hr.
Am o problema mare cu motoarele care "nu comunica" cu mine. Cand si daca voi trece la motoare moderne sigur voi pune in pupa si un motor auxiliar!!!
Cu benzina de la Star2000 din Mila23 pierd cam 200rpm din turatia maxima (yamaha 25cp), verificat prin schimbarea rezervoarelor, unul cu plinul de la Mol unul cu Star, aceeasi linie alimentare.

PS Vecinul de parcare are 2 x 200 Optimax pe un rib de 8.5m ... ce frumos calarea valurile azi! Acum cara benzina ;D

In sfarsit cineva care da din casa cum se mai spune!
Ma bucur pt. ca dai exemple si  nu pt. ca imi impartasesti  acceptiunea mea, despre ce se intimpla in realitate,dar poate astfel putem ajuta ca colegii de forum sa isi formeze o parere echilibrata , si sa aleaga in cunostiinta de cauza.
HPDI-ul e un motor grozav,dar daca se intampla ceva cu el in Ro ai mici sanse sa-l traga cineva inapoi la semne(soft special,piese scumpe si rare, lipsa de experienta la reparat asa ceva)
Am vazut 1 buc la Tulcea(reprezentanta) la reparat si se uitau mecanicii ca curca in lemne la el si eu la fel,toate erau bune si frumoase dar nu se tura peste 4500 rot/min nici cu slujbe sfinte.
Toate motoarele sofisticate si performante au aceasta problema cu combustibilul prost fara exceptie, diferenta o face timpul in care dau pe nas.

AdrianZUZ

Citat din: BRP din Septembrie 05, 2015, 09:55:43 AM
In sfarsit cineva care da din casa cum se mai spune!
Ma bucur pt. ca dai exemple si  nu pt. ca imi impartasesti  acceptiunea mea, despre ce se intimpla in realitate,dar poate astfel putem ajuta ca colegii de forum sa isi formeze o parere echilibrata , si sa aleaga in cunostiinta de cauza.
HPDI-ul e un motor grozav,dar daca se intampla ceva cu el in Ro ai mici sanse sa-l traga cineva inapoi la semne(soft special,piese scumpe si rare, lipsa de experienta la reparat asa ceva)
Am vazut 1 buc la Tulcea(reprezentanta) la reparat si se uitau mecanicii ca curca in lemne la el si eu la fel,toate erau bune si frumoase dar nu se tura peste 4500 rot/min nici cu slujbe sfinte.
Toate motoarele sofisticate si performante au aceasta problema cu combustibilul prost fara exceptie, diferenta o face timpul in care dau pe nas.

Cred ca ai dreptate cu HPDI-ul, este un motor destul de rar intalnit ... nu am prea vazut nici prin Grecia.
Tot l-as fi luat chiar daca stiam ca este cu cantec, dar l-am vazut cu o zi inainte sa plec in concediu si cand m-am intors era vandut, drept este ca nici barca pentru el nu aveam ... dar il imperecheam eu cu un rib de 6.5m

Alex1958

Revin cu o precizare!
Este o statie pe apa la Tulcea care vinde benzina de la PETROM. Nu este efectiv PETROM dar asta pretinde ca vinde. E cu vreo 3-400 m in amonte de Star 2000. Am alimentat de la ei dupa ce am vazut un nene ce plimba turisti ca baga benzina si avea un Yamaha de 150 CP pe injectie.
La Star 2000 era coada!

kimi

Citat din: BRP din August 30, 2015, 10:09:01 PM
Sa cumperi ca turist!!!!!(pescar nu plimbareti) un motor nou si in 4 timpi trebuie sa ai ceva lipsa la tiglele de pe casa, parerea mea, si sa il mai si inmatriculezi si sa platesti o gramada de taxe,vai! vai!
Fratilor noi mergem la distractie, la pescuit, la bors pe malul apei,la socializare cu prieteni dragi,la orice altceva decat expozitii de motoare sau parametrii lor.
Toate cele bune
Aproape de acord cu BRP , exact asa gandeam si eu acum 2 ani , de ce dracu sa dau cateva mii de euro pe 4 timpi , cand eu folosesc motorul max 50 ore/an .
Atunci mi-am luat un Suzuki DT25 , 3 cilindri , carburatie , pornea la prima sfoara si imi ducea barca cu 3 persoane , lejer la 45 km/h . Eram supermultumit de el , numai ca la a 6-a iesire , POC , s-a distrus un rulment de la boltul pistonului + biela iesita prin bloc . Am cumparat alt cap de la un renumit vanzator din vest , teapa si cu asta .
Asa ca m-am hotarat la sfaturile lui Vali si ale lui Horea si mi-am luat o Honda BF25 , 3 cilindri carburatie . Ca si performante dinamice nici nu se compara cu vechiul Suzuki dar am castigat la zgomot si la consum .
Revenind la polemica , daca as gasi un 2T in stare buna ( nu vorbim aici de ETEC ) nici nu m-as gandi sa apelez la un 4T , dar aici e marea problema , motoarele 2T , majoritatea , sunt vechi si uzate , de aia la mine a castigat 4T .