FarEast28r

Creat de MBG, Octombrie 16, 2015, 03:59:24 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

MBG

Oare cand va produce cineva si in Romania un velier performat si cu un pret accesibil?


https://www.youtube.com/watch?v=-g0Asm3MGf8
LIfe is to short to stay on the dock!

ghrt

Lasă bre, facem un barter cu Duster-e. Puteau măcar să îi facă o etravă boantă, de windsurf, ca să planeze.

Florio

Citat din: MBG din Octombrie 16, 2015, 03:59:24 PM
Oare cand va produce cineva si in Romania un velier performat si cu un pret accesibil?


https://www.youtube.com/watch?v=-g0Asm3MGf8

Ce face ?!? :)
In vant purtator de 9-10 nd are viteza de 9-10 nd ? Barca asta nu se mai freaca de apa ?
Chiar  impresionant!

Florio

Pentru joaca in vant, poate totusi ar fi mai amuzanta aceasta...pocket rocket :Dhttps://www.youtube.com/watch?v=uEIYubg4l2U

Mai amuzanta, mai ieftina, mai transportabila, mai sportiva.
Prieteni, care iubiti vantul si vreti sa renuntati la burta, asta pare alegerea ideala. Daca va lasa sotiile (e pericol sa deveniti prea sexy - too sexy for my boat ;) )

MBG

Citat din: Florio din Octombrie 16, 2015, 08:36:37 PM
Pentru joaca in vant, poate totusi ar fi mai amuzanta aceasta...pocket rocket :Dhttps://www.youtube.com/watch?v=uEIYubg4l2U

Mai amuzanta, mai ieftina, mai transportabila, mai sportiva.
Prieteni, care iubiti vantul si vreti sa renuntati la burta, asta pare alegerea ideala. Daca va lasa sotiile (e pericol sa deveniti prea sexy - too sexy for my boat ;) )
ALO!
Cum adica sa renuntam la burta?
Pai dupa atata chin si jale ca sa "acumulam", acum sa renuntam pur si simplu?

Superba barcuta si tare as vrea sa testez asa ceva!

Ma gandeam ca odata cu "valul de doritori de navigat cu vele"( conform celor care se ocupa cu scolitul in domeniu), poate apare si un velier 100% facut in Romania si la un pret la sfert fata de cele din afara.


Si pt cei care nu vor sa renunte la burta: https://www.youtube.com/watch?v=aCZrpIGF7RU
LIfe is to short to stay on the dock!

Florio

Citat din: MBG din Octombrie 19, 2015, 09:02:35 AM
ALO!
Cum adica sa renuntam la burta?
Pai dupa atata chin si jale ca sa "acumulam", acum sa renuntam pur si simplu?

Superba barcuta si tare as vrea sa testez asa ceva!

Ma gandeam ca odata cu "valul de doritori de navigat cu vele"( conform celor care se ocupa cu scolitul in domeniu), poate apare si un velier 100% facut in Romania si la un pret la sfert fata de cele din afara.


Si pt cei care nu vor sa renunte la burta: https://www.youtube.com/watch?v=aCZrpIGF7RU

White Pearl are un handicap major, dupa cum se vede (in afara designului, care multi il consideram uratel foc :) ) : nu se poate descurca fara nave pilot. Probabil din cauza suprafetei portante data de inaltimea bordului liber foarte mare. Iti dai seama ca strugurii sunt acri, de aici :)

Despre velierul romanesc 100 %, suntem cu totii interesati. El exista, facea Cirrus Plast un velier, Astor 70. Ieftine n-au cum sa fie barcile romanesti, din cauza accesoriilor  pretuite in valuta (tot ce se pierde se imputa- vorba lui Toma Caragiu :) ). Cine vrea o coca ieftina, mai poate spera sa i-o faca un om serios si priceput (dintre foarte putinii de tipul Antonov).
Cine vrea si accesorizare, trebuie sa uite de cuvantul "ieftin".

"Din dilema aceasta nu putem iesi" - (Catavencu)

P.S>
Dar facura chinezii un velier de cade mucul occidental: ieftin, calitate, performante !  Nu mai stiu link-ul, dar il gasim repede

MBG

Astor 70 eu zic ca era la un pret chiar foarte bun.
Am vorbit cu domnul care detine firma respectiva in urma cu cateva luni( pe la inceputul anului) si mi-a spus ca "s-ar mai putea produce insa nu exista cerere...",etc.
Cand ma refeream la "ieftin" ,evident ca nu ma astept sa fie pe degeaba.
Insa daca iei un velier  de 7-8m, nou si cu dotari ok( toaleta marina,2 cusete,un careu decent) undeva pana in 10.000 euro, eu zic ca este bine sau chiar foarte bine.
Ideea este sa poti sa cumperi ceva facut aici la noi in tara, de meseriasi romani.

iti dai seama ce "vant" ii dai lui White Pearl cu un asa velier!

LIfe is to short to stay on the dock!

ghrt

Astor 70 mi s-a parut a fi de generatie veche. Probleme cu cocile din generatiile anterioare este ca e mai ieftin sa gasesti una ok la SH si sa ii mai dai o fibra pe ea. Restul oricum te costa la fel. De 10.000€ poti lua o barca in stare foarte buna, dotata etc, si cu performante similare. Cu totul altfel s-ar pune problema daca ar putea sa faca MiniTransat-ul proto.

Iar in RO nu exista vreo particularitate a mediului acvatic care sa impuna o barca specifica. In partea de Delta/ Dunare motorsailerele gen McGregor se descurca onorabil, iar pe Marea Neagra orice barca pt mare e ok. Asa ca orice producator va putea sa exporte pe unde gaseste clienti, respectiv barcile altora merg la fel de bine pe aici.


MBG

Citat din: ghrt din Octombrie 19, 2015, 04:13:41 PM
Astor 70 mi s-a parut a fi de generatie veche. Probleme cu cocile din generatiile anterioare este ca e mai ieftin sa gasesti una ok la SH si sa ii mai dai o fibra pe ea. Restul oricum te costa la fel. De 10.000€ poti lua o barca in stare foarte buna, dotata etc, si cu performante similare. Cu totul altfel s-ar pune problema daca ar putea sa faca MiniTransat-ul proto.

Iar in RO nu exista vreo particularitate a mediului acvatic care sa impuna o barca specifica. In partea de Delta/ Dunare motorsailerele gen McGregor se descurca onorabil, iar pe Marea Neagra orice barca pt mare e ok. Asa ca orice producator va putea sa exporte pe unde gaseste clienti, respectiv barcile altora merg la fel de bine pe aici.
Singura problema la noi pe mare este distanta relativ mare intre locurile de refugiu in caz ca esti surprins de vreme rea.
Astor 70 a intrat in discutie pt ca (din cate stiu eu) este singurul velier "de serie" produs in ultimii ani la noi in Romania.
Evident ca imi doresc sa vad o barca cu vele ca cea propusa de tine produsa aici la noi acasa.
In cazul in care se intra si in delta, normal ca sunt de dorit motosail-ere cu derivor rabatabil/retractabil.
Mie unul cel putin mi se pare foarte trist ca se obitin peste 100 de noi permise de navigat cu vele pe an si toti pleaca sa faca sailing in Grecia,Croatia,etc
Anul acesta am fost in Chicago si din peste 8000 de mooring-uri cate sunt disponibile pe malul lacului Michigan, peste 90 % sunt ocupate de barci pana in 30 de picioare.
De ce?
Pt ca in tarile cu traditie in sailing  se stie ca pt distractie de weekend si vacanta nu ai nevoie de barci de 50 de picioare.
Mi se rupe sufletul cand vad ca non stop la noi se promoveaza ideea "iei brevetul si mergi in Grecia sa faci sailing"
De ce sa nu fie plin si la noi la Sulina(de exemplu) de veliere de 20 -25 de piciare care sa faca deliciul weekend-urilor cu familia si prietenii?


LIfe is to short to stay on the dock!

pelicanul

Citat din: MBG din Octombrie 19, 2015, 05:34:25 PM
Singura problema la noi pe mare este distanta relativ mare intre locurile de refugiu in caz ca esti surprins de vreme rea.
.......................................
Mie unul cel putin mi se pare foarte trist ca se obitin peste 100 de noi permise de navigat cu vele pe an si toti pleaca sa faca sailing in Grecia,Croatia,etc
.......................................
Mi se rupe sufletul cand vad ca non stop la noi se promoveaza ideea "iei brevetul si mergi in Grecia sa faci sailing"
De ce sa nu fie plin si la noi la Sulina(de exemplu) de veliere de 20 -25 de piciare care sa faca deliciul weekend-urilor cu familia si prietenii?


O insula daca aveam si noi in Marea Neagra, alta era situatia.... :)

Pot sa va descriu yachtingul de la noi bazindu-ma pe propria experienta.
In cei trei ani de barcageala mai serioasa pe Siutghiol, in cel putin una din trei iesiri "esuam" pe insula. Daca nu te pasioneaza pescuitul, dupa citeva sezoane vrei ceva mai mult decit lacul pe care ajungi sa-l inveti pe de rost.
Pe mare, cu o planificare buna si cu atentie la prognoza meteo poti sa ajungi relativ usor din Constanta la Sfintu' (Sahalin) sau la Mangalia. Insa dupa citeva ture de acest gen, parca incepi sa vrei altceva...
Mai ramine Razimul si Delta. Aici e problema de a ajunge la fata locului! O barca "prea tractabila" are conditii prea spartane, una mai confortabila e mai greu de transportat pe peridoc.  Locuri pentru a lasa barca tot sezonul in Delta sint putine si dubioase. Deci, una sau doua incursiuni pe an sint cam "suficiente"...
Mai ramine alternativa regatelor. Pe unii i-a prins rau microbul desi este o alternativa semnificativ mai scumpa fata de sailingul plezirist de weekend.
Anul asta, in mai 2015, am "experimentat" pentru prima data yachtingul in Grecia. Traseu: Neos Marmaras - Skopelos - Alonissos si retur. Pot sa-ti spun ca o saptamina in Grecia in compania lui Constantin si a citorva prieteni la bordul lui Bananec Blues a facut (cel putin pentru mine) aproape cit intreg sezonul. Si la un pret mult mai mic... :)
Tot anul asta am revazut Bosforul si Marea Marmara. Mi-au ramas in cap insulele din Marmara pe linga care am trecut mult prea repede! :) Trebuie sa revin pe acolo neaparat...
Cam asta e... La anu' incerc Bulgaria, dupa exemplul lui Florio! :)

Florio

Citat din: MBG din Octombrie 19, 2015, 05:34:25 PM

Astor 70 a intrat in discutie pt ca (din cate stiu eu) este singurul velier "de serie" produs in ultimii ani la noi in Romania.


Din cate stiu Astor 70 e singurul velier de serie produs vreodata in Romania :)

Citat din: pelicanul din Octombrie 19, 2015, 06:14:24 PM

Anul asta, in mai 2015, am "experimentat" pentru prima data yachtingul in Grecia. Traseu: Neos Marmaras - Skopelos - Alonissos si retur. Pot sa-ti spun ca o saptamina in Grecia in compania lui Constantin si a citorva prieteni la bordul lui Bananec Blues a facut (cel putin pentru mine) aproape cit intreg sezonul. Si la un pret mult mai mic... :)
Tot anul asta am revazut Bosforul si Marea Marmara. Mi-au ramas in cap insulele din Marmara pe linga care am trecut mult prea repede! :) Trebuie sa revin pe acolo neaparat...
Cam asta e... La anu' incerc Bulgaria, dupa exemplul lui Florio! :)

Pentru mine ideea generala a iesirilor cu barci in Romania, s-a cristalizat demult.
Consider ca acum avem destui iubitori  de  ambarcatiuni si ape, este momentul sa apara infrastructura: pontoane, cheiuri, depozitari de extrasezon, ateliere de reparatii si magazine de accesorii. Unde iesim si cum iesim, deja va tine de facilitatile oferite.
   De exemplu, asa cum bine spuneati mai sus, litoralul romanesc (nordic) este salbatic, nu are locuri de refugiu, devine chiar periculos pentru navigator (pentru cel care nu si-a luat masuri de precautie, caci rubrica meteo este deschisa publicului larg :) ). Locurile de refugiu le-am descris  si eu de ani buni ca pozitionare, acces si adancimi, insa pot fi utilizate numai de ambarcatiuni mici, al caror adept si sunt :) .

Iesirile in apele limitrofe, sunt o consecinta a caracterului nostru aventurier mai mult, nu inseamna o desconsiderare a apelor teritoriale . Mie mi-a placut sa incep prin a va povesti cum se pot face croaziere Dunarene, apoi pe Marea Neagra, pe Marea Neagra neconstransi de apele teritoriale, anul acesta pe Marea Egee, la anul tot asa dar in alte zone.
  Este doar bucuria de a explora alte ape, in barca proprie.


Citat din: MBG din Octombrie 19, 2015, 05:34:25 PM

De ce sa nu fie plin si la noi la Sulina(de exemplu) de veliere de 20 -25 de piciare care sa faca deliciul weekend-urilor cu familia si prietenii?
Pentru ceea ce am spus mai sus. Barci avem, oameni sunt, infrastructura a ramas mult in urma.
La Sulina nu ai unde sa acostezi, pana cand nu se va face un cheu, macar la nivelul celui de la Jurilovca. Si nu, nu in zona portuara, ci a lacului de la sud de canal (lac Rosulet sau Bazinul Mare, cum ii mai spune). 

MBG

Citat din: pelicanul din Octombrie 19, 2015, 06:14:24 PM
O insula daca aveam si noi in Marea Neagra, alta era situatia.... :)

Pot sa va descriu yachtingul de la noi bazindu-ma pe propria experienta.
In cei trei ani de barcageala mai serioasa pe Siutghiol, in cel putin una din trei iesiri "esuam" pe insula. Daca nu te pasioneaza pescuitul, dupa citeva sezoane vrei ceva mai mult decit lacul pe care ajungi sa-l inveti pe de rost.
Pe mare, cu o planificare buna si cu atentie la prognoza meteo poti sa ajungi relativ usor din Constanta la Sfintu' (Sahalin) sau la Mangalia. Insa dupa citeva ture de acest gen, parca incepi sa vrei altceva...
Mai ramine Razimul si Delta. Aici e problema de a ajunge la fata locului! O barca "prea tractabila" are conditii prea spartane, una mai confortabila e mai greu de transportat pe peridoc.  Locuri pentru a lasa barca tot sezonul in Delta sint putine si dubioase. Deci, una sau doua incursiuni pe an sint cam "suficiente"...
Mai ramine alternativa regatelor. Pe unii i-a prins rau microbul desi este o alternativa semnificativ mai scumpa fata de sailingul plezirist de weekend.
Anul asta, in mai 2015, am "experimentat" pentru prima data yachtingul in Grecia. Traseu: Neos Marmaras - Skopelos - Alonissos si retur. Pot sa-ti spun ca o saptamina in Grecia in compania lui Constantin si a citorva prieteni la bordul lui Bananec Blues a facut (cel putin pentru mine) aproape cit intreg sezonul. Si la un pret mult mai mic... :)
Tot anul asta am revazut Bosforul si Marea Marmara. Mi-au ramas in cap insulele din Marmara pe linga care am trecut mult prea repede! :) Trebuie sa revin pe acolo neaparat...
Cam asta e... La anu' incerc Bulgaria, dupa exemplul lui Florio! :)
Problema cu Grecia sau Croatia, Itlaia,etc o reprezinta drumul in primul rand. Timp + costuri.
La noi pe litoral oricum ajungi mai repede.
Eu unul de cand am urcat pe un velier, mai bine nu ma mai duc decat sa stau pe plaja "claie peste gramada".
Prefer sa ma las purtat de vant si sa fac baie unde nu ma lovesc de toti tembelii, ca sa nu mai mentionez si idiotii cu skijet-uri care merg asa cum merg.
Cu regatta este alta poveste. Una foarte frumoasa insa pusa in practica in stil tipic "mioritic".
Este frumos sa participi daca ai barca ta si evident optiunea de a-ti alege echipajul.
Grecia este fascinanta ca peisaj si sunt convins ca este minunat sa faci sailing acolo.
Insa ai nevoie de cel putin o saptamana,deci asa cum am mai spus timp mult. La asta mai adaugi si transport si asa mai departe.
Practic 2 persoane pt o saptamana de sailing, nu scapi sub 2000 euro.
Anul trecut am facut o traversada Limanu-Mangalia- Istanbul si retur si pot sa spun ca fost fantastic.
Bosforul este mirific de vazut de la bordul unui velier.
Situatia ideala este cand poti sa iti faci vacantele in Grecia pe mare si weekend-urile pe apele noastre.
Ideea de barca mica cu vele in Romania este pt weekend-urile in care vrei sa te relaxezi 2 zile.
Pt perioadele cele mai dese din an cand nu poti sa pleci totata saptamana, ci numai de vineri seara  iar luni dimineata trebuie sa ajungi la birou la prima ora.
LIfe is to short to stay on the dock!

MBG

Citat din: Florio din Octombrie 19, 2015, 09:20:57 PM
Din cate stiu Astor 70 e singurul velier de serie produs vreodata in Romania :)

Pentru mine ideea generala a iesirilor cu barci in Romania, s-a cristalizat demult.
Consider ca acum avem destui iubitori  de  ambarcatiuni si ape, este momentul sa apara infrastructura: pontoane, cheiuri, depozitari de extrasezon, ateliere de reparatii si magazine de accesorii. Unde iesim si cum iesim, deja va tine de facilitatile oferite.
   De exemplu, asa cum bine spuneati mai sus, litoralul romanesc (nordic) este salbatic, nu are locuri de refugiu, devine chiar periculos pentru navigator (pentru cel care nu si-a luat masuri de precautie, caci rubrica meteo este deschisa publicului larg :) ). Locurile de refugiu le-am descris  si eu de ani buni ca pozitionare, acces si adancimi, insa pot fi utilizate numai de ambarcatiuni mici, al caror adept si sunt :) .

Iesirile in apele limitrofe, sunt o consecinta a caracterului nostru aventurier mai mult, nu inseamna o desconsiderare a apelor teritoriale . Mie mi-a placut sa incep prin a va povesti cum se pot face croaziere Dunarene, apoi pe Marea Neagra, pe Marea Neagra neconstransi de apele teritoriale, anul acesta pe Marea Egee, la anul tot asa dar in alte zone.
  Este doar bucuria de a explora alte ape, in barca proprie.

Pentru ceea ce am spus mai sus. Barci avem, oameni sunt, infrastructura a ramas mult in urma.
La Sulina nu ai unde sa acostezi, pana cand nu se va face un cheu, macar la nivelul celui de la Jurilovca. Si nu, nu in zona portuara, ci a lacului de la sud de canal (lac Rosulet sau Bazinul Mare, cum ii mai spune).

Pai cam asta este si ideea mea: explorare cu barca proprie alaturi de oameni dragi si in compania carora te simti bine si evadezi din cotidian.
Am inteles ideea cu infrastructura ramasa in depasita sau inexistenta,insa pana la urma cu o barca cu derivor mobil urci un pic pe brat si ma pun la ancora undeva sauvorba unui amic " ma leg langa stuf".

Oricum se aproprie sezonul rece si sa vezi atunci pareri si contre de idei!

P.S.: Bine mai este sa te conversezi cu oameni de calitate!
LIfe is to short to stay on the dock!

byteworks

Chestia cu weekend-ul la mare, pentru sailing, cu o regularitate suficienta pentru a tine o barca acolo, e valabila doar pentru o treime de tara cel mult cred. Pentru mine, din SV, daca tot am plecat de acasa si am ajuns la Constanta, pana la Istanbul sau Alexandroupoli nu mai e decat o aruncatura de bat. Ce sa mai zic de Oradea!

kmbh69

Cei din Oradea ajung mai ușor pentru weekend în zona Tisei (și a lacului Tiszato), care se apropie de Deltă ca și peisaj (ce se poate vedea din diferitele poze de pe Google), cu o altă infrastructură, totul e bine organizat, încât atrage o mulțime de turiști, vedeți postările lui CrocodiluDilu. Dar și mie mi-ar plăcea, când vin în România pe litoral, să am de unde să închiriez convenabil un velier de 7-8 m în regim de charter pentru o săptămână și mai ales să existe infrastructura necesară, adică marine cu destule locuri de acostare, cu posibilități de a mânca ceva, eventual și cazare, cu racord de apă și curent la fiecare loc de acostare, eventual si cu instalație de vidanjare pentru cei cu toalete care nu deversează direct, rampe de lăsat barca, macarale pentru ridicat sau scos barca din apă, magazine de accesorii, eventual un service pentru reparații urgente (carenă, motor, instalații, arboradă sau vele), în fine, ce văd pe aici în Germania. Nu în ultimul rând, curse regulate de autocare sau măcar o firmă de rent-a-car pentru cei care încearcă să viziteze ceva prin împrejurimi. Ar fi o zonă întreagă de amenajat, din Sulina până la Vama Veche. Un alt aspect ar fi apoi și dezvoltarea unei organizații sau autorități care să se ocupe cu salvarea naufragiaților, ceva între Salvamar și Poliția de Frontieră, cum avem în Germania DGzRS, au navele lor staționate în diferite porturi pe coastă și intervin rapid unde sunt chemate. Ce mai, visez și eu !