Adaptare motor inboard la un vaporas de 10m

Creat de sixone, Octombrie 25, 2015, 04:21:53 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

sixone

Salutare

Vreau sa-mi iau o barca mai mare in care sa pot dormi, etc.. Am gasit ceva de vanzare, are aprox. 10m lungime, facuta prin 90 si ceva la Tulcea, doar ca motorul si transmisia sunt decedate, nu mai exista.. Intrebarea aveti idee cu niste costuri mici se poate adapta vreun motor ieftin sau eventual pune un motor outboard? Sau vreun atelier la care sa ma interesez de costuri?

Pun si o poza cu barcuta de care vorbeam:

home made

se poate,dar vrem mai multe amanunte,poze de la fosta 'instalatie'.daca a avut motor inbord,banuiesc ca a fost un diesel,daca exista si o parte din accesorii,e si mai bine.

sixone

Pai daca nu-i cu suparare pun anuntul de pe olx: http://olx.ro/oferta/vand-vaporas-de-agrement-10m-ID1YOEJ.html

Din ce am vorbit eu cu omul, vrea 3000 de euro pe barca, in starea in care se afla acum, motorul nu mai exista, nici transmisia nici elicea, nimic.. A fost un diesel in 3 pistoane care a sucombat, era subdimensionat pt. greutatea barcii pe care propietarul o estimeaza la aprox 2tone..
De pus alt motor banuiesc ca merge, dar vroiam ceva mai modest cu niste costuri minime.. sau unul outbord daca-i mai simpla operatiunea..

pelicanul

Interesant proiect!
Cred ca cel mai simplu ar fi sa-i pui un outboard. Un 50 - 60 de cai ar fi suficient pentru o viteza de vreo 9 - 10 noduri. La mai mult cred ca nu trebuie nici sa visezi, oricum nu va glisa in veci! :)
Ramine sa te gindesti care ar fi acele "costuri minime" pentru ca si la outboard ai destule cheltuieli, ar trebui sa-i faci comenzi la distanta si ceva modificari pe la pupa.
Daca insisti pe ideea de diesel inboard, a fost pe aici o discutie interesanta despre montarea motoarelor inboard, racire, evacuare, reductor, tot ce vrei.
Da-ne mai multe amanunte despre ambarcatiune, cel putin latime si pescaj (si poze) pentru ca am impresia ca depaseste 2 tone, si atunci necesarul de putere se schimba.
Atentie mare la acte, pentru ca va trebui sa o inmatriculezi.

sixone

Pai am pus linkul catre anuntul de pe olx, sunt acolo mai multe poze.. Da, clar nu se pune problema de glisat :) Ma gandeam sa gasesc un motor care sa aiba deja comenzile la distanta, iar la pupa pusa o placa pe care sa vina prins motorul.. Ea este inmatriculata doar ca nu mai are revizia si evident daca-i pun motor outboard cred ca trebuie modificate ceva acte, facuta revizia anyway.. Am gasit un motor de 70cp cu vreo 700 euro in bucuresti care are si comenzile incluse..
Stiti pe cineva care ma poate ajuta sa fac modificarea? Vaporasul e la Crisan, deci ar trebui remorcat de acolo undeva la un atelier..

Mihai Irimia

Incearca cu un Mercedes 3.0 turbo si z-drive ......orice de 150 CP alfa one etc sunt destule, dar trebuie navalizat mertzanul

Vali

Citat din: sixoneAm gasit un motor de 70cp cu vreo 700 euro in bucuresti care are si comenzile incluse..

Daca e vorba de un outboard, corelatia dintre pret si putere ne da mai mult ca sigur un motor in 2 timpi, deosebit de gurmand, si potrivit exclusiv pentru o barca usoara de glisare, nicidecum pentru un motocruiser de deplasament, facut din tabla de otel.

Daca doriti neaparat outboard, cel mai bine cautati un motor de tractiune, tip Yamaha High Thrust. Particularitatile acestui motor sunt raportul mare de demultiplicare, elicea cu diametru mare si pas mic, plus constructia robusta, cu accent pe anduranta.

Avantajul unui asemenea outboard e ca scapati de tot tambalaul cu transmisia, racirea, comenzile, esapamentul si toate celelalte complicatii ale unui motor inboard. In caz de defectiune, il dati jos de pe barca, il duceti la reparat si il puneti apoi la locul lui. Dezavantajul principal e ca e un motor destul de rar de gasit la sh, si destul de scump luat de nou, plus ca e exclusiv pe benzina.

Daca va hotarati pe un inboard, preferabil e un diesel navalizat, sau chiar un inboard gata echipat cu reductor-inversor, racire, comenzi etc. Posibil ca barca sa aiba deja linia axiala si elicea proprii, poate chiar si reductorul, avand in vedere ca a avut motor interior diesel (probabil D 115 in 3 cilindri). In acest caz, scapati de problema transmisiei, si puteti monta direct un diesel. Cel mai in tema cu aceste lucrari este colegul home made, care a efectuat mai multe asemenea echipari cu motoare inboard pe diverse barci.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

sixone

Da multumesc pt. raspunsuri.. Am mai vorbit cu propietarul si nu mai exista nimic pe barca, deci imi trebuie un ansamblu complet motor/transmisie/reductor/elice etc..  Da la un motor 2T ma gandeam, dar intr-adevar cred ca-i destul de gurmand raportat la greutatea barci.. Daca colegul home made ma poate ajuta cu mai multe detalii, eventual o estimare de pret cat ar costa toata povestea raman recunoscator..

Vali

Barca din topic a fost propulsata cu inboard cu linie axiala (tub etambou). Chiar daca nu mai e nimic pe barca, tubul etambou a ramas, fiindca mai mult ca sigur ca e inglobat din constructie in structura barcii.

Asta inseamna ca puteti folosi tot transmisia cu linie axiala, fiind nevoie, in afara de motor, de reductor si ax plus elice (cu toate ca eu banuiesc ca axul port-elice e la locul lui). E cea mai adecvata solutie, avand in vedere ca barca asa a fost proiectata si construita.

Atentie mare la sugestiile cu transmisie Z-drive: majoritatea au raportul de transmisie caracteristic regimului de glisare, si vin echipate cu elice de viteza, cu diametru mic si pas mare. Cu asa ceva nu aveti ce face la barca din topic, si sunt foarte rare transmisiile in Z optimizate pentru regimul de deplasament.
In plus, o transmisie in Z va obliga sa montati motorul la pupa, caz in care dati peste cap toata amenajarea barcii, plus ca asieta sufera (barca se apupeaza). Daca doriti rezultate optime, cel mai bine echipati ambarcatiunea asa cum a fost gandita de la inceput - inboard cu linie axiala.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

sixone

Da, multumesc de sfaturi.. Asta cred ca-i cea mai buna solutie.. Acum nu-mi ramane decat sa gasesc un motor si restul de accesorii.. Daca ma poate ajuta cineva cu idei/preturi ar fi perfect..

sixone

Revin cu 1 intrebare.. Am gasit un motor diesel mercedes navalizat de 80cp, are si inversor, mi-ar mai trebui elicea si axul.. o elice banuiesc ca se gaseste, dar axul se poate construi?

acig

Problema nu e simpla;elicea trebuie dimensionata;nu poate fi pusa la plesneala;exista o intreaga stiinta ce tine de deplasament-turatie -putere la ax,etc.; Linia axiala nu ridica probleme deosebite. Cineva cu ceva experienta ar putea sa o dimensioneze.
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten