Pareri motor BMW B130 (2.0) 120HP

Creat de sixone, Noiembrie 20, 2015, 12:21:20 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

sixone

Salutare

Caut sa-mi cumpar o alta barca de ceva timp si am gasit una cu un motor BMW B130 de 2.0L. Intrebarea era ce parere aveti despre motoarele astea? Din cate am citit sunt de generatie destul de veche de prin 80, se mai gasesc piese, sunt fiabile, se merita?

mbro

Salutare, e cam greu cu piesele pentru BMW marin pe la noi.

Inainte de a cumpara barca da un telefon la reprezentanta si vezi in ce masura mai poti gasi piese uzuale, din ce BMW am intalnit pana acum proprietarii au cam fost obligati sa ia piesele direct din Danemarca.
Distribuitor national de elice barca si piese pentru motoarele de barca.

sixone

Nici filtre, garnituri, curele, etc.. nu se gasesc? Acelasi motor nu s-a montat si pe masini (ma rog, cu unele modificari)?

Rumpi


Motorul BMW 130 Marine se bazeaza pe motorul BMW M10 care a fost produs pana in 1987-88. Piesele sunt majoritar identice cu varianta auto cu exceptia axului cu came, a carburatorului, schimbatoarelor de caldura si a colectorului de gaze de esapament. Transmisia e dedicata. Carburatorul  fost folosit si de Volvo, exista kituri de reparatie. La transmisie se potrivesc unele piese de uzura de la Volvo si Mercruiser.

Toate piesele se gasesc la F. Maier Yachtsport langa Muenchen. http://www.bodenseemotore.de/index.htm

Motorul e deja oldtimer, preturile la piese sunt in consecinta.


sixone

Aha.. multam de raspunsuri..  Ce as putea sa verific la motor/transmisie sa vad daca-s in mintile lor?

renata

Salut sixone ! despre motor nu-ti pot spune prea multe ca nu cunosc aciasta gama de motoare insa ce trebue sa stii este ca alternatorul si electromotorul nu pot fi schimbate cu cele auto chear daca se potruvesc pentru ca aceste piese sunt dedicate capsulate au arcul electric inchis pentru a nu creia eventuale explozii in sala masini din cauza vaporilor de benzina care se pot forma din mai multe motive . Eu ma straduesc sa montez un motor de BMW disel si voi folosi piesele oridinale pentru ca la diesel nu se formeaza vapori imflamabili . despre transmisie trebue sa ne spui daca e cu linie axiala sau cu transmisie Z pentru ca si costurile de intretinere sunt diferite  si avantajele si dezavantajele de navigatie deasemeni, pentru ca linia axiala te dezavantajeaza la trecerea peste anumite praguri  sau ape foarte scazute, ca exemplu pe dunarea veche de la Mahmudia -Uzlina in a doua jumatate a sezonului nu poti naviga fara sonar ca sunt praguri si pina la 30cm . Eu am optat pentru transmisia Z chear daca ma va costa mai mult numai pentru aceste avantaje. cu rspect eu i-ti doresc sa alegi varianta care te satisface tinind cont de cele scrise mai sus.

sixone

Transmisia este sterndrive cred cu trim hidraulic. Inca o intrebare, motorul are racire cu antigel si antigelul e racit de apa care o trage de afara?

renata

Salut ! toate motoarele imbord sunt echipate cu schimbatoare de caldura . nu am reusit sa incarc de pe youtube insa i-ti sugerez sa cauti ( bmw marine) si acolo vei vedea motoare dedicate si marinarizate de la bmw pe mine m-au inspirat foarte bine acele filmulete. bafta!


Rumpi

Nu, nu sunt toate echipate cu schimbatoare de caldura, sunt si motoare care racesc direct cu apa din balta.
Motorului ii poti face un test de compresie si o proba sa vezi daca merge. Transmisia ori merge ori nu. Daca auzi zgomote anormale te opresti din proba si cauti balta barca. Idem daca vezi coroziune puternica si alte alea.
Oricum te astepti sa schimbi tot ce inseamna consumabil (fluide, furtune, filtre, curele, anozi, etc.). Mai devreme sau mai tarziu un kit de carburator. Astea sunt chestii normale pe care le planuiesti de la inceput. Daca n-ai noroc vei avea nevoie de o distributie noua, reslefuit supape, etc.
M10 nu e deloc un motor rau. Dar fiind asa vechi modelul totul tine de ce au facut cu el fostii proprietari. Poti gasi un motor ingrijit sau un harb la sfarsitul vietii. Transmisia la fel, poate fi in stare perfecta sau poate sa fi luat lovituri toata viata. Totul se poate repara bineinteles, dar e decizia ta daca si cat vrei sa scoti din buzunar. Dupa cum am spus piesele nu sunt foarte ieftine si nici oferta nu e mare.

renata

Salut rumpi ! o anumita gama din cele vechi de la mercuriser sau penta au fost racite cu apa direct din balta insa coroziunea nu a putut fi eliminata  suta la suta nici cu 100 de feluri de anozi deaceia modelele actuale vin echipate cu schimbatoare de caldura la toate tipurile de imborduri si se comercializeaza chituri de racire si pentru cele vechi binenteles pentru cine vrea sa-i lungiasca viata motorului.

Rumpi

Renata si noi despre ce vorbim aici? Tocmai despre o astfel de vechitura. Motorul M10 a fost lansat in 1961 si a terminat productia in 1988. BMW Marine a fost fondata in 1977 si vanduta catre Mercury Marine in 1987. Mercury a ales ca din toata gama BMW Marine sa continue doar cu dieselele mari de la VM Motori. Restul produselor BMW (motoarele pe benzina pe baza BMW si dieselele mici pe baza Hatz) au fost sistate. Daca sixone vrea un BMW 130 acesta are minim 28 de ani vechime, maxim 38. Din punct de vedere al conceptului motorul are 55 de ani. Daca are sau nu schimbator de caldura e dependent de instalatia initiala si proprietarii anteriori. 28 de ani depaseste probabil durata de viata estimata intial de constructorul barcii si conditia motorului si a instalatei e dependenta de actiunile fostiilor proprietari.
Problema cu apa din balta nu e atat coroziunea electrica (care se poate stapani foarte bine cu anozi de zinc sau magneziu) cat depunerile de calcar si ingustarea canalelor de racire, ceea ce duce la probleme termice mai ales la motoarele moderne care sunt proiectate cu tolerante mai mici in aceasta zona. Racirea directa ramane in continuare o optiune viabila daca conditiile de utilizare o cer si motorul suporta. Vezi toate outboard-urile de exemplu. Intrebarea era oricum daca are motorul de vanzare asa ceva si raspunsul corect este "poate".

sixone

Da, intre timp am vazut barca. Motorul arata ok, nu pare sa aiba scurgeri nici el nici transmisia. Barca este scoasa din apa pe peridoc, l-am pornit timp de 10-20 secunde fara sa aiba cizma bagata in apa, nu cred sa fie vreo problema.. Suna bine, rotund, la fel transmisia nu facea zgomote, trimul hidraulic functiona si el, totul pare ok.. N-am apucat sa vad daca are schimbator de caldura, dar dupa ce am downloadat si manualul lui asa ar parea.. Daca cumpar barca sigur o sa pun poze si probabil am sa vin cu mai multe intrebari :)

Rumpi


sixone

Pai barca am vazut-o dar n-am mai stat sa-i fac poze ca ploua destul de tare, dar sper s-o iau zilele astea daca totul e ok.

sixone

Gata, am luat-o.. Am deschis un topic aici: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1835.0.html

La motor inca n-am reusit sa-i fac poze ca ploua afara, o sa-i fac saptamana viitoare ca sigur o sa am ceva intrebari legate de el :)