Noua mea barca

Creat de sixone, Noiembrie 28, 2015, 03:55:26 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

sixone

Gata, mi-am luat si eu o barca mai mare  :D. Are 6.4m, cabina, motor BMW marine de 2000cc, cred, in acte nu scrie nimic, trebuie sa ma uit mai bine la el, o groaza de dotari, chiuveta, aragaz, incalzire care inca nu stiu cum merge, WC, etc..
Abia am adus-o in Bucuresti, ploua afara, saptamana viitoare am vazut ca se face mai frumos, o sa-i fac mai multe poze si sa-mi bag nasul prin ea.

Acum am o inrebare, am facut contract la notariat, am carnetul de ambarcatiune, e inmatriculata la Drobeta, ce fac mai departe?  :)
E prima barca pe care o inmatriculez si nu prea stiu pasii.. O bag la financiar si pot sa merg asa cu ea? Trebuie sa merg la Giurgiu? Daca da, trebuie si barca sau doar cu actele?
Am vazut topicul cu inmatriculatul in Belgia.. s-o inmatriculez la ei ca e mai comod?

momaul

S-o stapanesti sanatos si sa ai numai bucurii cu ea.Asta deja seamana a vapor

ionitzady

da asa e , i-ti trebuie echipaj si multa bere ... s-o stapanesti sanatos

pava

s-o sapanesti sanatos !  Mare barca  :D . E buna ideea cu Belgia.

dany

Sa te bucuri de ea!O barca cu de toate!
Am un prieten care a pus ochii pe asa ceva in Scotia, si-l bate gandul s-o aduca acasa.Care ar fi cheltuielile de inmatriculat in Ro.si taxele anuale la financiar si alte alea?Multumesc,si cred ca am sa deschid un topic nou cu subiectul asta daca respectivul v-a fi multumit de raspuns...

sixone

Multumesc mult de urari.. Pai despre costuri/inmatriculare nu stiu nici eu nimic, e prima barca cu motor mai mare de 20CP.. Poate ne raspunde altinceva care si-a inmatriculat barca in Romania.. E si un topic cu inmatriculare in Belgia, din cate am inteles acolo ar costa undeva in jur de 100 euro si totul se face online..

Alex1958

Salut,
S-o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!
Inmatricularea in Belgia ar putea fi o varianta.
Pentru inmatriculare in Romania te inregistrezi la fisc -vezi sa scrie barca cu motor (181 lei impozit) nu salupa (vreo 800 lei!)- si apoi la capitania din Herastrau - sa-ti preschimbe carnetul pe numele tau. Capitania lucreaza numai pe hartii si pe mine in 2013 m-a costat la un caz similar vreo 1000 lei. Iti vor cere un raport de inspectie si ala mai costa vreo 500 lei.
In mod clar chestia cu Belgia e mai economica, dar fostul proprietar o va radia de pe rolul lui pe baza contractului de vanzare/cumparare si s-ar putea sa ai probleme daca vede fiscul ca n-o inregistrezi pe rolul tau fiscal.
Oricum peridocul trebuie sa-l pui pe numele tau si sa-i pui numere, ceea ce implica rol fiscal si daca n-ai facut doua contracte separate, aia de la fisc vor vedea ca ai cumparat si barca dar inregistrezi numai peridocul... deci nu cred ca scapi si de rol fiscal in Ro pentru barca.
Oricum bafta!

sixone

Mersi mult. Deci am carnetul de ambarcatiune de agrement pe care scrie "Ambarcatiune cu motor". Tot pe carnet la sectiunea "Valabil pana la .." scrie nelimitat.
Raportul ala de inspectie de unde-l iau? Trebuie sa merg cu barca pt treaba asta? Costa 1000 lei sa-ti dea un carnet d-asta nou?  :o
Am 2 contracte, unul pt. barca facut la notariat si unul pt. peridoc facut la un birou de acte auto. Peridocul nu e inmatriculat inca in romania, e adus din germania.
Bun.. si daca o inscriu doar la fisc, dar nu schimb carnetul de ambarcatiune pe numele meu e vreo problema? Mi se pare cam aiurea sa dau 1500 lei doar pe o hartie si un raport..

ionitzady

Nu stiu ce sa zic dar nr si carnetul nu mai sunt valabile. Incepand cu  01.01 . 2015  se schimba toate numerele  , astfel ca cele vechi devin nule . Noile numere incep cu  RO   parca sau  ROU   nu mai stiu exact . Informatiile vin  de la BAZA NAUTICA  BRAILA .   Capitania sustine ca vor radia automat nr vechi.

pelicanul

Chiar daca nu o radiaza capitania, fostul proprietar va trebui s-o radieze pentru ca altfel va plati impozit degeaba pentru o barca pe care nu o mai detine. In caz de radiere vechiul carnet de ambarcatiune nu va mai fi valabil si nu poti circula cu el (cred ca e caz penal).

PS
S-a mai discutat chestia asta in citeva topicuri, inclusiv toti pasii care trebuie urmati.

Alex1958

Saut,
Miscarea cu doua contracte a fost foarte buna!
Mergi pe inmatricularea peridocului in Ro pe la RAR si politie si poti circula prin toata Europa. Ai grija la sarcina maxima inscrisa pe talonul masinii cu care tragi si daca ai numai B-ul pe carnet, ai grija sa nu depasesti 4250 kg masa totala a ansamblului, chiar daca masina iti permite acest lucru.
La dimensiunile barcii tale nu cred ca o vei trage la fiecare iesire, iar bagatul si mai ales scosul din apa implica un efort mare pentru ambreiajul masinii tale. Exista parcari de barci in fiecare zona de interes si sfatul meu este sa alegi una care include intre servicii si bagatul/scosul din apa.
Pentru barca, vanzatorul va anula rolul la fisc -care-l costa in fiecare an. Te gandesti daca pentru 181 lei pe an merita sa-i faci rol pe numele tau. Dovada anularii rolului fostului proprietar iti trebuie ca sa-l poti face pe al tau.
Daca nu-i faci rol fiscal barcii trebuie doar sa speri ca n-ai "prieteni" care sa te toarne la fisc sau sa nu verifice aia.
Carnetul de ambarcatiune -echivalentul talonului de masina -se schimba cu termen 1 Ian 2017 printr-un ordin al MT, din ce stiu eu- vezi http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1798.msg30036.html#msg30036.
Ca pentru masina, ca sa circuli in legalitate iti trebuie pe langa talon si ITP-ul -care are ca echivalent raportul de inspectie.
Daca mergi pe varianta Belgia scapi de cele legate de barca, pana cand RNR-ul va lua contra-masuri.
Oricum o faci eu iti doresc multa bafta!

mariusm piesenoi111

Belgia...all the way.
Eu am facut-o si a mers ca unsa inmatricularea.
Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!

sixone

Multam de raspunsuri... Cred ca Belgia voi alege si eu, e si mai ieftin si mai comod. Imi trebuie si vreun certificat de radiere de la primarie de la fostul propietar? Momentan nu am decat un contract facut la notariat si carnetul de ambarcatiune.

sixone

Bun.. acum ca m-am lamurit cu inmatricularea, o sa va sacai cu cateva intrebari tehnice :)

Pana la primavara vreau s-o mai aranjez un pic si am cateva nelamuriri:
- in ultima poza de la pupa se vede un trim trab, cel din dreapta e acolo, ala din stanga am gasit tabla pe undeva prin barca dar pistonul din interior e lipsa.. am tras in jos de cel din dreapta cu mana si pare sa functioneze, intrebarea exista trim taburi mecanice, sau ar trebui sa fie electric? momentan nu am montata baterie, nu l-am verificat daca functioneaza.. cum pot sa-l repar si pe cel din dreapta, care-i mecansimul din interior?
- ma gandeam sa-i pun un motor auxiliar de trolling sau in cazul in care se intampla ceva nefericit cu asta inboard. ce solutie tehnica credeti ca s-ar potrivi la pupa barcii asteia? cel mai simplu pare sa pun unul electric, dar nu stiu ce autonomie as avea si daca e-n stare sa impinga barca care are aprox 1 tona? am vazut udneva solutia cu minn kota 55 em care se monteaza pe cizma actuala a inbordului dar mi se pare prea scump momentan fata de unul clasic electric sau termic.

Alex1958

Salut,
Ca s-o inregistrezi la fisc pe numele tau iti trebuie certificat de radiere.
Referitor la trim tab, din experienta iti spun ca sunt foarte utile. Ale mele sunt electrice. Ar trebui sa ai o comanda pe ele care sa permita actionarea simultana sau pe rand. Sunt foarte bune sa echilibrezi barca si s-o scoti din balans. Ideal ar fi sa iei datele de pe actionarea existenta si sa cumperi inca una exact la fel.
Cu "vaporul" asta nu prea ai unde intra la spining ca sa merite un motor electric care ar trebui sa fie foarte mare - basca, accumulatorul aferent va ocupa loc si nu va fi foarte eficient. Un motor termic 5-10 CP pe placa rabatabila te ajuta la manavre delicate si daca tii neaparat, la trolling. Trebuie sa faci o revizie serioasa la motorul inboard si sa ai mare grija de el ca sa fie in forma, caci cel auxiliar nu-l poate suplini.
Mai pune niste poze si vorbeste-ne de alte dotari!
Spor la treaba!