Doi Nomazi motorizati

Creat de DoiNomazi, Februarie 28, 2016, 08:13:04 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

DoiNomazi

"Lazy Wake - 2016" (riding the waves around Marathon, Florida)


https://vimeo.com/157024855


The TraveloTherapy Series takes a short break...

"Lazy Wake - 2016" is a 99 minutes long video diary that takes you aboard a jumpy power boat around Marathon, Florida.

After the long paddling days in the cold rain of the Glacier Bay National Park, in Alaska, the "Two Nomads" (Doi Nomazi) gave in to the temptation of a lazy wake in the sunny Florida Keys.

M., one of the two nomads, learned to maneuver a power boat and became the fearless Captain M. Seasick... :)

VIEWER DISCRETION ADVISED: This video contains more power boat images than any power boat enthusiast can tolerate... :) View it at your own risk!

Enjoy!
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

rexsailor

superb! a meritat asteptarea...multumesc si sa va fie de bine!
nu-mi spune ca nu se poate, ci spune-mi cum se poate !
pentru ca raul sa triumfe, trebuie doar ca oamenii buni sa nu faca nimic!        ( eduard burke )

DoiNomazi

Multumim mult pentru timpul acordat vizionarii!

Cele bune.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

gvincentiu

Hai, mai, ca meritati o tura lenesa, motorizata. Ufff, de-abia mi-am facut timp sa-l vad, timp impreuna cu dispozitia necesara. Oricum, faptul ca ati combinat tura cu ceva scufundari (stiam ca e un coral cam pustiit in ultima vreme, acolo in Florida) si cu o tura in caiac, a fost o binevenita rupere de ritm. Parca era ceva ce nu se potrivea cu voi intr-o motorizata, chiar si pe ploaie cand alte barci nu iesisera, țopăind pe valuri și dând blană la motor. Nope, nu se potriveste, dar, cateodata merge ceva superficial in ape caldute si cu motor. SUnt sigur ca dupa experienta asta veti evita maxim tot ceea ce presupune carburant. Suuces in expeditia din vara.... Mi-ai facut pofta de plimbari lungi si in departari.....
Ganduri bune !

DoiNomazi

Multumim mult ca ti-ai facut timp pentru vizionare.

Repet o afirmatie anterioara. As fi ipocrit daca n-as recunoaste ca o barca cu motor are si avantaje incontestabile.

Nu ne putem lauda ca suntem "kayacisti" pentru ca nu suntem. Padelam cum ne taie capul atunci cand un kayak este cel mai potrivit mijloc de deplasare intr-o anumita zona, sau pe un anumit traseu, dar nu padelam dintr-o dragoste "netzarmurita" pentru padelat, ci pentru ca trebuie sa inaintam in directia propusa. Motivatia principala este si ramane dorinta de a strabate o ruta, nu neaparat de a padela de dragul padelatului. Nu ne straduim sa perfectionam tehnica de padelat, nu incercam sa facem eskimo roll, nu cautam un kayak de performanta/viteza.

Sigur ca un kayak iti ofera o intimitate fara egal si sansa de a te integra in natura fara a deranja prea mult alte mamifere, pesti, reptile si pasari, dar un kayak are si limite de viteza si confort.

Preferam linistea velei atasata unui kayak, atunci cand conditiile o permit, dar nici nu pot afirma ca nu voi mai pune niciodata mana pe comanda unei barci cu motor... :)

Tura din vara va fi in kayak, dar asteptam coborarea anuala, devenita oarecum "traditionala" pe Delaware intr-o canoe, dupa cum asteptam cu nerabdare si prima tura la "cartofi vrajiti' cu KaBoat-ul motorizat cand se mai incalzeste putzin  sfarsitul de saptamana si mai scap de proiectele ce-mi sufoca acum fiecare minut de timp liber.

Inca o data, multumiri pentru timpul acordat vizionarii si pentru gandurile bune.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Florio

Citat din: DoiNomazi din Martie 13, 2016, 10:18:52 PM
Multumim mult ca ti-ai facut timp pentru vizionare.

Repet o afirmatie anterioara. As fi ipocrit daca n-as recunoaste ca o barca cu motor are si avantaje incontestabile.

Nu ne putem lauda ca suntem "kayacisti" pentru ca nu suntem. Padelam cum ne taie capul atunci cand un kayak este cel mai potrivit mijloc de deplasare intr-o anumita zona, sau pe un anumit traseu, dar nu padelam dintr-o dragoste "netzarmurita" pentru padelat, ci pentru ca trebuie sa inaintam in directia propusa. Motivatia principala este si ramane dorinta de a strabate o ruta, nu neaparat de a padela de dragul padelatului. Nu ne straduim sa perfectionam tehnica de padelat, nu incercam sa facem eskimo roll, nu cautam un kayak de performanta/viteza.

Sigur ca un kayak iti ofera o intimitate fara egal si sansa de a te integra in natura fara a deranja prea mult alte mamifere, pesti, reptile si pasari, dar un kayak are si limite de viteza si confort.

Preferam linistea velei atasata unui kayak, atunci cand conditiile o permit, dar nici nu pot afirma ca nu voi mai pune niciodata mana pe comanda unei barci cu motor... :)

Tura din vara va fi in kayak, dar asteptam coborarea anuala, devenita oarecum "traditionala" pe Delaware intr-o canoe, dupa cum asteptam cu nerabdare si prima tura la "cartofi vrajiti' cu KaBoat-ul motorizat cand se mai incalzeste putzin  sfarsitul de saptamana si mai scap de proiectele ce-mi sufoca acum fiecare minut de timp liber.

Inca o data, multumiri pentru timpul acordat vizionarii si pentru gandurile bune.

Esti considerat caiacist, cand iti place caiacul de nu poti renunta la el :) . Chiar daca nu faci performanta, te atasezi de dimensiunea intima a naturii, pe care ti-o dezvaluie de la nivelul apei.
Eu unul, ma vad pentru tot restul vietii folosind caiacul, pe tot felul de ape, in tot felul de circumstante.
Chiar daca navigatia cu vele si viata la bordul unui velier, au devenit o a doua existenta a noastra, acest lucru nu exclude caiacul, ci il aduce in completare.

Abia astept sa vad o noua expeditie a voastra. Stii ca sunt atras de calatorii si necunoscut, mult mai mult decat de vacanta si huzur :)

DoiNomazi

#6
Citat din: Florio din Martie 14, 2016, 08:34:02 AM
Esti considerat caiacist, cand iti place caiacul de nu poti renunta la el :) . Chiar daca nu faci performanta, te atasezi de dimensiunea intima a naturii, pe care ti-o dezvaluie de la nivelul apei.
Eu unul, ma vad pentru tot restul vietii folosind caiacul, pe tot felul de ape, in tot felul de circumstante.
Chiar daca navigatia cu vele si viata la bordul unui velier, au devenit o a doua existenta a noastra, acest lucru nu exclude caiacul, ci il aduce in completare.

Abia astept sa vad o noua expeditie a voastra. Stii ca sunt atras de calatorii si necunoscut, mult mai mult decat de vacanta si huzur :)

Incerc sa-mi dau seama, inainte de a raspunde, daca ar fi mai potrivit sa mutam discutia intr-o rubrica noua, separata de "barcile de pescuit" unde s-a nascut.

Nu vreau sa contrazic si vorbesc exclusiv despre ce ni se potriveste noua. Desi mai era un pas, sau o padela, si, dintr-o intensa afectiune, aproape ajunsesem sa consideram U-Boat-ul un indispensabil "tovaras de drum", asa cum si Toyota noastra devenise camarad participant, am reinvatat ca adevarata motivatie a unei calatorii nu se naste nici din afectiunea pentru utilizarea unui obiect, nici din dorinta de a atinge un timp/viteza "record", si nici din ambitia de a "cuceri" o destinatie anume.

Esenta raspunsului la chemarea necunoscutului, singura "licoare" capabila sa ostoiasca setea dorului de duca, este bucuria participarii in fiecare moment din valvataia unei calatorii, incepand de la indoielile planificarii pana la oboseala coplesitoare cand obiectele se spala si se reintorc in rastel...

Nu Toyota, nu bicicletele, nu U-Boat-ul, sau KaBoat-ul, nu bocancii, rucsacul, sau cortul, harta sau coordonatele GPS-ului, cadrul unei fotografii, sau cuvintele unui jurnal, determina motivatia si combustibilul interior necesar unei calatorii, ci foamea de a participa impreuna la unicitatea fiecarui moment din care se compune acea calatorie.

Cu alte cuvinte, nu alegem o destinatie si nu pornim intr-o anumita directie animati de dorinta de a folosi, ceea ce, pana la urma este si ramane doar o unealta numita kayak, bicicleta, masina, velier, barca cu motor, tren, avion, schiuri, parasuta, costum de scufundat, sau schlapi, ci suntem nevoiti sa utilizam uneltele respective pentru a putea raspunde impreuna unei chemari interioare catre destinatia respectiva.

Am ajuns sa cred ca destinatia oricarei calatorii a noastre este, in esenta, nu o poza/film a unor coordonate geografice exterioare, rastignite pe harta unui palmares, ci o imbratisare interioara a ecourilor nomade ale eu-lui.

Dupa ture si iesiri mai aproape sau mai departe de zona de confort, am inteles ca suntem mai intai calatori si de abea pe locul doi utilizatori de unelte, kayacisti, biciclisti, automobilisti, velisti, gratargii, sau "atleti" medaliati la proba ridicarii la gura a sticlelor de bere.

Nu planificam iesirile in functie de afectiunea pentru un anumit mijloc de transport si asta ne permite eliberarea de limitele unei "dogme" si ne ofera posibilitatea de a ne bucura si de destinatii si stari unde U-Boat-ul ar ajunge foarte greu, sau n-ar ajunge deloc.

Odata cu trecera anilor s-a agatzat printre riduri si placerea oferita de balansul intre imbranceala cu frigul, epuizarea, teama si confortul mangaierii unui val caldutz cu straluciri de coral si aroma de vin de regiune... :)

Poate o iesire confortabila cu o barca cu motor sa anuleze placerea si efectele "curative" ale unei iesiri la padela departe de toate cele?

Suntem mai putin "nomazi" si mai putin "expeditionari" pentru ca am unceput sa iesim uneori la padela si uneori la motor? Poate, dar ne asumam orice noua "eticheta", pentru ca, pana la urma, asa e sa fie... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

Asumand riscul de a-mi atrage huiduielile colegilor de forum impatimiti de padela, sau vele, marturisesc ca uneori ma bantuie dorul de o ambarcatiune motorizata si, daca as fi pus in situatia de a decide, mi-ar fi foarte greu sa aleg intre un velier si un diesel duck. Cu toate cheltuielile pentru combustibil si reparatii/intretinere, un diesel capabil pare sa ofere o senzatie de independenta de capriciile vanturilor si de mobilitate in navigatia in fjord-uri, delte si locuri mai stramte.. :) Au! Nu dati tare!
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Alex1958

Salut,
Am vazut la expozitia nautica din Bucuresti asta primavara niste motoare diesel outboard, dar erau masive si grele. Iar pretul nu era deloc de neglijat. Desigur ca exista si variante inboard - dar la noi nu sunt recomandate pentru utilizarea in Delta Dunarii din cauza sistemului de racire mai vulnerabil la plante si/sau noroi.
Am vazut ca voi sunteti mai mult pe plimbare, filme, fotografii, contact nemijlocit cu natura.
O barca cu motor diesel care sa mearga si pe mare va ridica putin fata de suprafata apei si va desface oarecum contactul cu natura.
Ca sa n-ai probleme cu alge, scoici depuse pe chila eu zic ca o barca folosita ocazional trebuie ridicata pe trailer dupa fiecare folosire si parcata undeva -chestia asta s-ar putea sa genereze cheltuieli- sau trasa dupa masina acasa.
Caratul barcii pe trailer pe raza voastra imensa de actiune creaza niste probleme celor care sunt invatati doar cu un autoturism. -asta v-o spun din proprie experienta!
La noi merita sa posezi o ambarcatiune cu motor pe care s-o folosesti de placere numai daca esti pescar sau amator de excursii gen bird watching si s-o utilizezi de la 20 -30 zile pe an in sus.
Am inteles ca, in state, gasesti peste tot ambarcatiuni de inchiriat. Eu as studia un pic alternativele dpdv economic si logistic.
Zic, nu dau cu parul!

DoiNomazi

#9
Salut Alex,

Analiza si rationamentul tau imi par corecte si bine argumentate.

Nu imi doresc o barca de agrement cu motor diesel. Un diesel duck este un of mai vechi care ar presupune vanzarea apartamentului si a autoturismului si mutarea domiciliului "stabil" pe apa...

Costa mult prea mult peste buget, dar ce mai ramane din om daca i se sting visele si sperantele?.. :)

Ramane oricand loc pentru U-Boat pe puntea unui diesel duck...

https://youtu.be/lafAejeSOLs

https://youtu.be/ARSdsxmb6BA

https://youtu.be/22Rb2K07jeo

https://youtu.be/fDvVWfz3XIA
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

pelicanul

Scuze ca intervin, dar nu m-am putut abtine  :)

USS Theodore Roosevelt
For those with large families and who absolutely abhore taking spray over the bow, the Roosevelt offers the ultimate in spaciousness, seaworthiness and cruising comfort. U.S taxpayer warranty still in effect. Twin  GE ANG/41 reactors rated at 106,000 Kw. Top speed is classified. Currently cruising the Adriatic Sea. Aircraft and munitions not included. Requires nuclear certified engineers and crew of 2,500 w/o aircraft.



PS E de aici

DoiNomazi

:) Nu te abtzine... Daca asa iti vine... :) Raman la parerea ca un diesel duck e ceva mai mic decat oferta ta si nu mai incerc sa inteleg criteriul dupa care pe anumite meridiane pare atat de mare.

Din punctul meu de vedere, influentzat de ce am mai vazut prin diverse marine, un 41 sau 52 este ideal ca locuinta plutitoare pentru un cuplu dornic sa mai schimbe din cand in cand coordonatele geografice.

Nu-mi trebuie sa cumpar barca de weekend, sau concediu, vorba lui Alex, e mai practic s-o inchiriez la fatza locului, dar daca vreau sa petrec cativa ani pe apa 24/7/365, nu pot sa nu-mi doresc un anumit nivel de confort.

Nu vorbim de un concediu in insulele grecesti, nu vorbim de o traversare de palmares personal a Atlanticului, sau Pacificului, nu vorbim de vreun record in jurul lumii in cea mai mica ambarcatiune capabila sa faca asta, nu vorbim de ambarcatiuni tractabile pe sosea si plimbari de agrement, vorbim de o locuinta permanenta.

Respect optiunea fiecaruia, dar, fara a avea nevoie de un portavion, nevoile mele de confort intre pereti rigizi, pe apa sau pe uscat, nu incap intr-o cutie de conserve. Am nevoie sa imi dezmortesc picioarele, sa merg cu coloana vertebrala intinsa, nu sa ma cocoshez prin cotloane... :) Un dormitor cu un pat incapator si confortabil, un dus si o bucatarie utilata cu cele necesare, spatii ample de depozitare a echipamentelor, un pilot house unde pot sta ore si zile fara sa ma simt inghesuit si o punte unde pot sa fac cativa pasi, imi sunt necesare. Am dormit multe nopti in corturi, in scaunul nerabatat al masinii, pe banchete de tren, sau in gari, pot supravietui in multe situatii mai putin confortabile, am trait toata viata in apartament mic la bloc, n-am avut niciodata bucuria unei curti si, daca am noroc si nu dau coltzul intr-un accident sau mancat de vreun cancer nevazut, teoretic mai pot trai cel mult vreo 25-30 de ani. Si asta este cel mai optimist scenariu... :) De ce nu pot si eu sa-mi doresc un diesel duck ca locuintza pentru restul vietii? Cine stabileste ca e prea multa barca pentru mine?

Nu insist ca am dreptate si ca cei ce se bucura de o ambarcatiune mai mica nu sunt pe deplin indreptatiti sa se simta fericiti. Fiecare are dreptul sa-si doreasca si sa se bucure de ceea ce i se potriveste... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

home made

......total de acord .......:)

pelicanul

@DoiNomazi

Departe de mine gindul de a incepe orice fel de polemica privitoare la marimea sau felul barcilor. Pur si simplu am gasit chestia aia pe acest site http://www.yachtsurvey.com/index.html cum am indicat de altfel si in bibliografie! :)
Sint acolo citeva articole care, dupa parerea mea, trebuie citite de orice viitor sau actual proprietar de barca din lume.
De exemplu:
http://www.yachtsurvey.com/perfectboat.htm
http://www.yachtsurvey.com/corrosion_in_marinas.htm
http://www.yachtsurvey.com/GasDiesel.htm
http://www.yachtsurvey.com/Fiberglass_Boats.htm
si mai sint si altele, va las pe voi sa mai sapati.

DoiNomazi

#14
Excelent materialul! Multumiri.

Opiniile bine argumentate ale celor ce se pricep, imi confirma ca, pana la urma, este extrem de dificil de gasit o solutie optima bazata eclusiv pe o analiza pragmatica riguroasa. Cumparam echipamente, si aici includ o barca mai mare, animati in mare arte si de dorinta de a ne asigura o placere... chiar cand platim la greu cu bani, sudoare, nervi, o optiune care se dovedeste departe de cea optima. Si asta se intampla probabil pentru ca nu putem fi 100% calculatoare rationale... :) Imi place sa folosesc un anumit tip de echipament, chiar daca nu este optiunea ideala pentru mine, asa cum imi place sa beau sau sa mananc un produs care sunt constient ca imi scurteaza viata... :) Dar, of, cat de mult imi lac anumite lucruri!!!.. :)

Si daca tot nu pot gasi barca ideala, la pretul convenabil, de marimea ideala, construita din materialele ideale, propulsata de motorul ideal, vopsita cu vopseaua ideala, atunci cumpar cand si ce pot bucurandu-mi ochiul si inima si las belele sa bazaie creierul cand o fi vremea... Ca si asa viata-i scurta... :)

Citesc si eu de cativa ani, compar, invat, visez, si probabil ca nu voi avea niciodata bani sa-mi cumpar barca pe care mi-o doresc, dar inca nu m-am lasat pagubas.. :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320