Etap 23

Creat de actzipild, Martie 18, 2016, 12:47:59 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Dbr

   Florio si Vali sunteti ca niste soacre :). Nu m-am putut abtine sa nu scriu, vroiam sa tinem secretul dar cu voi nu se poate. Barca va vedea vineri apa in RO. Lansarea va fi la Eforie cu sampania si berea aferenta. Poate sa ploua, poate sa ninga noi tot vom fi acolo cu barca.
   Cat poate sa imi placa atunci cand ma gandesc in urma. Sa o iei din ape olandeze si sa o aduci chiar pana in ape romanesti! 8) Este o satisfactie de neimaginat care nu se poate descrie in cuvinte. Parca il si vad dupa aceea pe Actzipild in fiecare weekend, are nu are treaba, hop in marina Eforie sa isi faca de lucru pe la barca ;)
   Pe curand cu foto...
   
   

actzipild

Na ca ne-a dat Bogdan in vileag :)

Panoul de sigurante il inlocuiesc sigur, dar vreau sa fac unul dupa mintea mea, cu mai multe sigurante, monitorizare de baterii (vreau sa pun doua), eventual cu monitorizare panou solar..

peb5

Si eu am cautat un tablou de sigurante, si am dat peste site-ul:
https://www.germanelectronics.ro/#q%3Dsuport%2520siguranta%2520auto%26t%3Dno
Interesante sunt cele cu led-uri, pentru detalii pot fi descarcate fisele tehnice atasate.
Mai au tablouri electrice si cei de la Epixmarine:
http://www.epixmarine.ro/index.php?route=product/search&search=sigurante%20fuzibile
Eu am cumparat de la ei, chiar zilele trecute, bloc de 6 sigurante (cel de 40 lei).
Am vazut ca au si ei pe cel cu led-uri, dar parca numai cu 4 sigurante.

actzipild

Le stiu pe cele de la epixmarine.ro, dar nu mi se par suficiente.

Cred ca o sa imi confectionez eu tabloul de sigurante, pentru ca vreau sa am minim 8 (general, lumina de ancora, lumini de navigatie, statie, lumini interioare, lumina instrumente samd).
Si in plus am o slabiciune pentru switch-urile metalice on-off de tip flip.

Asa cum l-am gandit eu o sa am pe stanga switch-urile pentru on-off, led-uri de stare, bara de sigurante pentru fiecare switch, monitorizare voltaj pt baterii, monitorizare voltaj pt panou solar.
As vrea sa mai pun ceva cu care sa pastrez istoricul de consum din baterii, pe arduino, raspberry pi sau nodemcu, dar astea sunt SF-uri pentru mai incolo.

cristizz

Citat din: actzipild din Aprilie 26, 2016, 10:43:06 AM
Cred ca o sa imi confectionez eu tabloul de sigurante, pentru ca vreau sa am minim 8 (general, lumina de ancora, lumini de navigatie, statie, lumini interioare, lumina instrumente samd).
Si in plus am o slabiciune pentru switch-urile metalice on-off de tip flip.

Un panou personalizat este o optiune foarte buna. Sfatul meu este sa nu incarci inutil instalatia, daca nu ai neaparata nevoie.
Eu l-am facut pe al meu din alucubond debitat si inscriptionat pe CNC pentru panou, intrerupatoarele de la panoul vechi + unul nou, alte 2 existente in barca dar neinspirat plasate si indicatorul de stare al bateriilor:


actzipild

Avand in vedere ca azi a fost o zi lenesa la munca, printre lipituri de mufe pe cablu m-am gandit sa fac o chestie gen jurnal de bord.

Gasiti atasat fisierul. Orice parere e binevenita.

Dbr

#66
Salutare tuturor,
,,Savage'' a ajuns cu bine pe apa, asa cum era in plan. Am ajuns cu bine vineri seara. Bineinteles ca am plecat pe o ploaie torentiala de la Tubal, ma si miram sa nu ploua cand voi avea de dat sau scos o barca de la apa. Bine ca nu ningea :).  Dar pe drum ,probabil ca optimismul si efervescenta noastra, a alungat ploaia si pana in Constanta s-a indreptat vremea.
Am dezambalat-o seara ca sa avem mai putina treaba a doua zi dimineata pana veneau baietii cu macaraua. Seara a fost destul de ,,lunga'' din cauza vinului :)
A doua zi, barca a primit o spalare, un mic polish, cateva retusuri de antifouling. Apoi la apa cu ea, ca doar acolo ii place nu?
Asa ca mai este printre noi acum inca un om fericit impreuna cu barca lui  :)
Cateva foto de la lansare...


Florio

Citat din: Dbr din Mai 01, 2016, 12:05:39 PM
Salutare tuturor,
,,Savage'' a ajuns cu bine pe apa, asa cum era in plan. Am ajuns cu bine vineri seara. Bineinteles ca am plecat pe o ploaie torentiala de la Tubal, ma si miram sa nu plua cand voi avea de dat sau scos o barca de la apa. Bine ca nu ningea :).  Dar pe drum ,probabil ca optimismul si efervescenta noastra, a alungat ploaia si pana in Constanta s-a indreptat vremea.
Am dezambalat-o seara ca sa avem mai putina treaba a doua zi dimineata pana veneau baietii cu macaraua. Seara a fost destul de ,,lunga'' din cauza vinului :)
A doua zi, barca a primit o spalare, un mic polish, cateva retusuri de antifouling. Apoi la apa cu ea, ca doar acolo ii place nu?
Asa ca mai este printre noi acum inca un om fericit impreuna cu barca lui  :)
Cateva foto de la lansare...

Sa fie intr-un ceas bun!
La plecarea voastra incepuse o ploaie usoara, numai cat sa iti consolideze renumele; bine ca n-a nins :)
Ar fi trebuit sa va fac o poza, ca in cateva minute a inceput torentiala de care spui si am spart si noi gasca.
Sunt curios cum se misca barcuta pe Marea Neagra.
Dati si voi un detaliu, cand iesiti in larg :)

actzipild

Salutare tuturor!

Asa cum v-a povestit Bogdan vinul de Urlati e bun cand nu-l bei singur :)

V-a povestit el pe scurt, n-a fost extrem de complicat, lansarea a fost cu succes.
Urmeaza inmatricularea pe Belgia cat de repede se poate.

Mai sunt niste detalii de pus la punct, ca de ex montarea ghiului, dar e timp pentru toate.

George563

De ce nu inmatricularea pe Romania? La velierul tau te costa 1300 lei cu inspectie iar inpozitul la financiar daca esti atent ce declari te poate costa sub 50 lei

actzipild

Pe Belgia ma costa 60 de euro plus timbrul postal de la certificatul DEPABD, plus inca vreo 50-60 de lei depunerea cererii. Avantaj clar :)

In afara de asta nu am incredere neam in statul roman ca va pastra impozite si alte taxe la un nivel decent, asa ca prefer sa nu risc.

Vali

Poate e cam prea devreme pentru ce voi scrie in continuare, dar cred ca n-ar fi o idee rea ca pe viitor, dupa ce te vei familiariza cu barca, sa incerci sa te bagi si la regate. Etap 23 e o barca excelenta pentru a concura la clasa Cruiser la categoria ei, voi explica imediat si de ce.

Acum 2 ani, eu si prietenul meu cu Etap 23 ne-am intalnit si am povestit cu Adrian Nita de la YCRR despre participarea la regatele din 2014 cu barca de care povestesc. Adrian ne-a explicat ce e de facut, inclusiv cum se fac masuratorile pentru certificatul ORC. A ramas sa ne apucam de treaba, numai ca la prietenul meu a aparut o problema cu o constructie ce trebuia finalizata, asa ca de atunci el se ocupa ca tot romanul de constructii, autorizatii si alte asemenea angarale, deci pana acum nu ne-am putut ocupa de treaba cu regata. Totusi, niciodata nu e tarziu.

De ce e Etap-ul o barca buna de regata: velatura e generoasa, corpul are linii moderne - sectiune rotunda, lungime mare la plutire, cabina joasa -, iar cea mai buna treaba e derivorul adanc cu bulb, cu raport mare de aspect, care asigura o pozitie mai apropiata de verticala a arboradei la vant strans sau de travers, deci implicit o eficienta mai buna a velaturii. Iar raportul mare de aspect asigura un unghi foarte bun de strangere a vantului, bineinteles cu conditia echilibrarii centrilor de presiune (velic si de rezistenta laterala).

Am un prieten din Constanta care a castigat tot ce s-a putut la aceasta clasa, culmea cu un Beneteau First 24 cu derivor briceag. Din acest pdv, cred ca Etap-ul se va comporta semnificativ mai bine, din care cauza am si fost interesati sa participam atunci, in 2014. Diferenta insa e ca echilibrarea centrilor la Beneteau se face direct din pozitia de basculare a derivorului, pe cand la Etap se poate face exclusiv din velatura, si pentru asta e necesara multa practica. Cred totusi ca ar fi o provocare interesanta, pentru mine cel putin asa a fost, si chiar daca inca nu am participat, niciodata nu e tarziu, mai ales ca am acces oricand la barca prietenului meu.



"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

Citat din: Vali din Mai 04, 2016, 10:17:36 AM
Poate e cam prea devreme pentru ce voi scrie in continuare, dar cred ca n-ar fi o idee rea ca pe viitor, dupa ce te vei familiariza cu barca, sa incerci sa te bagi si la regate. Etap 23 e o barca excelenta pentru a concura la clasa Cruiser la categoria ei, voi explica imediat si de ce.

Acum 2 ani, eu si prietenul meu cu Etap 23 ne-am intalnit si am povestit cu Adrian Nita de la YCRR despre participarea la regatele din 2014 cu barca de care povestesc. Adrian ne-a explicat ce e de facut, inclusiv cum se fac masuratorile pentru certificatul ORC. A ramas sa ne apucam de treaba, numai ca la prietenul meu a aparut o problema cu o constructie ce trebuia finalizata, asa ca de atunci el se ocupa ca tot romanul de constructii, autorizatii si alte asemenea angarale, deci pana acum nu ne-am putut ocupa de treaba cu regata. Totusi, niciodata nu e tarziu.

De ce e Etap-ul o barca buna de regata: velatura e generoasa, corpul are linii moderne - sectiune rotunda, lungime mare la plutire, cabina joasa -, iar cea mai buna treaba e derivorul adanc cu bulb, cu raport mare de aspect, care asigura o pozitie mai apropiata de verticala a arboradei la vant strans sau de travers, deci implicit o eficienta mai buna a velaturii. Iar raportul mare de aspect asigura un unghi foarte bun de strangere a vantului, bineinteles cu conditia echilibrarii centrilor de presiune (velic si de rezistenta laterala).

Am un prieten din Constanta care a castigat tot ce s-a putut la aceasta clasa, culmea cu un Beneteau First 24 cu derivor briceag. Din acest pdv, cred ca Etap-ul se va comporta semnificativ mai bine, din care cauza am si fost interesati sa participam atunci, in 2014. Diferenta insa e ca echilibrarea centrilor la Beneteau se face direct din pozitia de basculare a derivorului, pe cand la Etap se poate face exclusiv din velatura, si pentru asta e necesara multa practica. Cred totusi ca ar fi o provocare interesanta, pentru mine cel putin asa a fost, si chiar daca inca nu am participat, niciodata nu e tarziu, mai ales ca am acces oricand la barca prietenului meu.

Pai e o idee buna, pe litoral regatele fac toata savoarea, ca in rest malurile nu au vreun farmec deosebit.
Acum, "Benga" se misca excelent fiind un Benneteau din gama "first" :) . Am avut ocazia sa merg langa ea, cu evident, acelasi vant, cand faceam proba la spinnaker. E o barca facuta pentru a fi sprintena.
Nu stiu daca prietenul nostru va putea tine pasul cu acest Etap, dar ii doresc sa incerce, sa invete si sa ne arate ca poate ! :)
Oricum, bulbul acela mi-a facut si mie o impresie tare buna.

Vali

Secretul barcii lui Ionut (Beneteau First 24 "Benga") este ca e usurata la maxim, adica e scos totul din interior - mobilier, instalatii, accesorii etc, adica absolut tot ce se poate scoate fara a atenta la siguranta navigatiei.

Benga nu e un monument de calitati nautice, dimpotriva, e o barca banala de croaziera de la inceputul anilor '80, facuta destul de grosier din fibra lucrata masiv, spre deosebire de Etap, care e facut mult mai ingrijit.

Eu banuiesc ca rezultatele lui Ionut sunt datorate atat modului cum s-a deprins echipajul sa jongleze cu barca din derivor si velatura, cat si usurarii drastice a interiorului corpului. Daca m-as hotari sa iau Etap-ul de aici din GL si sa incep sa ma dau cu el (la fel usurandu-l la maxim), cred ca as invata sa-l stapanesc bine si sa scot maximul din el. Am convingerea ca poate da clasa Beneteau-lui lui Ionut.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

actzipild

Salutare oameni buni.

Pana la regata mai e, toate la timpul lor.

Pana una alta m-am lovit de o problema, care ma roade destul de tare. Am coborat azi chila si am constatat ca in barca se aduna apa. Era putina de cand am adus-o dar parca acum e mai multa.

Prima presupunere a fost ca e de la toaleta, pt ca am umblat un pic la ea si cred ca n-am inchis bine robinetii. Dar se vede un pic umed la zona unde se ridica chila si imi pune un semn de intrebare.

Am sters si am inchis bine robinetii, urmeaza sa mai bag un ochi peste cam o ora cand ma intorc.

In cazul in care gasesc apa in interior cand ma intorc sterg iar si ridic chila.

Altfel...ce optiuni am? Nu cred ca e o problema grava, pana la urma intr-o saptamana, cu furtuna cu tot, nu s-a adunat suficienta sa puna probleme.