Barca pentru Dunare si Marea Neagra - sugestii

Creat de Florio, Mai 07, 2016, 06:23:44 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Florio

Salut baieti, in prag de lansari la proaspat sezon!
In scop lamuritor, lansez o intrebare pentru un prieten care mi-a cerut sfatul pe tema asta. Eu consider ca un brain-storming forumist e mult mai eficient decat sfatul unui singur om.
Asadar se doreste achizitia unei barci dupa criteriile:
1-cabinata, spatioasa, cabina de stat in picioare
2-motorizare mica si consumul la fel
3-nu conteaza deloc viteza de deplasare, nu se doreste glisaj
4-arealul de folosinta este Dunarea (desigur delta, canalele mari) si Marea Neagra musai. Marea Neagra adica posibile calatorii Mangalia-Balcic
5-pretul nu ridica probleme, poate fi orientativ in jur de 30 000 E, mai mult sau mai putin, in masura in care merita.

Din discutii la o bere non alcoolica :) , am sesizat  importanta autonomiei data de consumul mic si cat de putin conteaza viteza de deplasare.
Avand in vedere si accesul pe mare la calatorii medii-lungute, cred ca prietenul doreste un velier, fara sa o stie :) .
Adica un velier (transportabil), se deplaseaza relativ incet, are autonomie mare cu consum mic, acceseaza frumos marea in regim costier,  il poti gasi "stand-up cabin", poti accesa Dunarea si delta ei, iar daca are derivor retractabil si catarg usor de rabatat, se pot accesa canalele deltei.

Dar discutia cu voi va deschide un areal mai amplu, cu mai multe posibilitati si modele din zona motorizatelor de exemplu, la care eu nu ma pricep :)

Vali

Cea mai la indemana cred ca ar fi Corabia lui Cristizz, daca bineinteles mai e la vanzare.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

Citat din: Vali din Mai 07, 2016, 07:10:09 AM
Cea mai la indemana cred ca ar fi Corabia lui Cristizz, daca bineinteles mai e la vanzare.

Desigur. Eu am fost acela care i-am dat directia catre velier desi amicul are o jena de prea mult bun simt si o temere nejustificata ca "nu stie sa navigheze cu vele" (chiar daca eu i-am spus apasat ca invata usor).

Totusi n-as fi vrut sa-l duc pe o directie (velier) doar pentru ca imi place mie asta :) . Am deschis discutia, in eventualitatea ca voi stiti  modele de barci cu motor care ar avea calitatile descrise.

Vali

Dupa cum stim de la gashca lui Capitanu, Mac-ul se poate folosi si exclusiv la motor, deci n-ar fi probleme daca ar lua un Mac. Singura problema pe care o vad este ca daca Cristi si-ar vinde barca, am pierde un partener cert de joaca pe apa pentru o perioada de timp :).

Din alte pdv, un velier precum Mac-ul, chiar si fara catarg, mi se pare mai seaworthy decat o barca exclusiv cabinata capabila (si) de mare. Asta datorita balastului lichid si regimului vitezei, care poate fi si lenta, si nervoasa cand situatia o impune.

Eu nu sunt fixat pe Mac, ci ma gandesc ca daca doreste marea, sa caute o barca maximum de seaworthy, eventual chiar si clasa B. La cabinate motorizate economice acest lucru e foarte rar, barcile bune fiind scumpe si greu de gasit in Romania, fiindca la noi la mare predomina powercruiserele de viteza si fitze.

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

Citat din: Vali din Mai 07, 2016, 08:13:51 AM
Dupa cum stim de la gashca lui Capitanu, Mac-ul se poate folosi si exclusiv la motor, deci n-ar fi probleme daca ar lua un Mac. Singura problema pe care o vad este ca daca Cristi si-ar vinde barca, am pierde un partener cert de joaca pe apa pentru o perioada de timp :).

Din alte pdv, un velier precum Mac-ul, chiar si fara catarg, mi se pare mai seaworthy decat o barca exclusiv cabinata capabila (si) de mare. Asta datorita balastului lichid si regimului vitezei, care poate fi si lenta, si nervoasa cand situatia o impune.

Eu nu sunt fixat pe Mac, ci ma gandesc ca daca doreste marea, sa caute o barca maximum de seaworthy, eventual chiar si clasa B. La cabinate motorizate economice acest lucru e foarte rar, barcile bune fiind scumpe si greu de gasit in Romania, fiindca la noi la mare predomina powercruiserele de viteza si fitze.

Asta e modul in care am vazut si eu lucrurile, m-am temut sa nu fie o deformatie personala  si am apelat la voi sa ma trageti de maneca :)

cristizz

Citat din: Vali din Mai 07, 2016, 07:10:09 AM
Cea mai la indemana cred ca ar fi Corabia lui Cristizz, daca bineinteles mai e la vanzare.

Corabia este acum intr-o situatie de asteptare.
Am un cumparator din Ucraina care a vazut-o si a acontat-o, cu plata finala si ridicare la inceputul lunii urmatoare.
Cat despre parteneriatul cu voi ... nici o nadejde, nu o sa ma pierdeti  ;). Pasiunea este mult prea mare si virusul s-a extins deja si in familie, asa cum speram.

Cat despre pretabilitatea Mac-ului la cerintele amicului lui Florin, aceasta a fost aratata in descrierile noastre din ultimii 2 ani si mai ales ale lui Florin in cei 7 ani dinainte.
Daca azi nu-i este ,,confortabila'' ideea navigatiei cu vele, nu monteaza arborada si merge in regim motorizat.
Pe masura ce se va obisnui cu barca sigur va incerca si deplasarea in regim de motor-sailer cel putin.
Si atunci nu trebuie decat sa ridice arborada, in 1 - 2 ore, intre 2 cafele si 4 beri, avantajul fiind ca o poate face.

Thor

Citat din: cristizz din Mai 07, 2016, 06:37:13 PM

Daca azi nu-i este ,,confortabila'' ideea navigatiei cu vele, nu monteaza arborada si merge in regim motorizat.
Pe masura ce se va obisnui cu barca sigur va incerca si deplasarea in regim de motor-sailer cel putin.
Si atunci nu trebuie decat sa ridice arborada, in 1 - 2 ore, intre 2 cafele si 4 beri, avantajul fiind ca o poate face.
Asa au spus si baietii aia care au proiectat-o: șalupa si velier.  Scopul si marele avantaj al acestei barci. Pacat sa plece Corabia in alta parte.

Florio

Eu mai iau in discutie un lucru care e de partea unei (exclusiv) motorizate:
-forma si spatiul.

O barca cu motor are o forma lata pana la pupa (observam Shetland-ul lui Doru), cu carena la fel de adanca. La un velier pupa se ingusteaza si se ridica totodata, micsorand dramatic volumul barcii pe partea din spate.
Un motor-yacht sau o cabinata cu motor, vor avea spatiu interior si exterior mai generos decat un velier de aceeasi lungime.

Cum spuneam toti, nu exista barca perfecta, ci barca potrivita unei familii sau activitati. :)
Deocamdata mai sapam dupa idei, ca nu exista graba.

P.S.
  E drept ca si aici un MacGregor creaza un compromis bun. Forma lui este undeva la mijloc, pupa se ingusteaza dar foarte putin, iar carena se ridica insignifiant. Iar la MacGregor, modelul "M" este ajustat sa aiba o performanta mai buna sub vele, iar modelul "X" are o stabilitate de forma mai buna si pupa mai latita, dedicata motorizarii. (Lucru inutil mie, caci desi am "X", navighez aproape exclusiv cu vele :) )

Florio

Initial, am dat exemplul Shetland 640, pentru spatiu si faptul ca o gasim si la motorizari de 15 cp.
Acum, e total imposibil ca Shetland 640 sa fie singulara pe segmentul ei, mai ales ca are o varsta. Trebuie sa fie si altele din aceasta gama, pe care nu le stiu eu, din slab interes pentru segmentul motorizat.

P.S>
     No way, Cristi nu se pierde din peisajul asta :) ! Nici nu a plecat barca de la el si discutam zilnic despre noul tip de barca pe care o va cumpara. Nu dau nimic din casa, o sa fie o surpriza cu siguranta placuta :)

deltasub

O barca interesanta pe care am vazut-o la salonul nautic genova e aceasta: http://mariner.pl/yachts/mariner-24-en/

dorely


dorely

Shetlandul nu l-am probat pe mare, dar pt Dunare e perfecta. Apropo, cu un Suzi de 20cp 4t, elica pas 9, la vale 14-15km/h, la deal 9-10kmh. I-am schimbat elica cu un pas de 7. Astept ca vremea sa-mi permita proba . Probabil se va castiga o lecuta la viteza in detrimentul consumului. In fine chestiile astea nu fac obiectul topicului aista. in topic, o recomand cu caldura deocamdata pt Dunare. Ideala pt 4 persoane
 

acig

Eu consider ca strutocamila  care optimizeaza cele doua concepte : velier - cabinata, ar fi motor sailer-ul.
Cabina spatioasa,pailot house,propulsie economica si fiabila pe motor + vele,etc.
De exemlu :
http://www.boatshop24.com/en/lm-24/Sailboat/968962#5BfOM6zFkMsZiqKv.97

http://www.boatshop24.com/en/beneteau-evasion-22-biquilla/Sailboat/505990#de3aYpOX17mI593O.97

http://www.boatersresources.com/bfs_detail.php?adid=415197

http://www.mourneboatsales.co.uk/pages/index.asp?title=Hardy_20_Motorsailer

Cateva exemple alese la intamplare.
Modele sunt multe, insa aici intervine feelingul fiecaruia
Ii doresc succes !

,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

cristizz

Desigur, motor-sailer - ul clasic este o optiune, cred insa mai pretabila apelor ceva mai adanci decat canalelor Deltei sau intinsurilor Dunarii.
Un pescaj mai mare de 40 cm inteleg ca restrictioneaza accesul, dupa cum descriu unii colegi.
De asemenea, facilitatea unei arborade demontabile/pliabile rapid este in opinia mea bine venita pentru utilizarea barcii in scopul propus in titlu.

Vali

Daca nu era problema de pescaj, cred ca o optiune excelenta era Beneteau-ul Evasion 22 al colegului Deltasub.
Se poate folosi si fara velatura, are standing headroom plus comportament excelent pe mare datorat lestului, si cel mai interesant este ca are inboard diesel la o dimensiune mica a barcii, ceea ce inseamna o exploatare foarte economica.

Tin minte o discutie de acum vreo 8 ani cu skipper pe Softpedia, cand acesta spunea ca in interiorul Deltei oricum nu prea poti intra cu o barca mai mare, ci e cel mai bine cu tenderul (sau o barca de serviciu). In acest caz, barca mare ramane un fel de nava-baza cu care se circula pe caile principale de navigatie, iar pentru acces in locuri mai inaccesibile, pescuit etc, cea mai buna e o barca de serviciu, mica si fasneata.

Daca s-ar lua in considerare aceasta varianta de explorare a Deltei, o barca precum Beneteau Evasion 22 ar fi excelenta, asigurand confortul necesar, iar pentru mare e din nou foarte buna, cum am scris mai sus. Mai ales ca si pretul e mai mult decat bun, iar vanzatorul e colegul nostru nea Vasile, despre care stim bine ce om de incredere este.

Eu raman la parerea ca un velier e cea mai buna alegere daca se doreste si marea, putand fi folosit si fara velatura daca e cazul. Barci exclusiv motorizate comparabile dpdv al calitatilor marine sunt doar trawler-yacht-urile, care sunt si rare, si scumpe, iar la noi in tara inca nu am vazut asa ceva.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau