Barca pentru Dunare si Marea Neagra - sugestii

Creat de Florio, Mai 07, 2016, 06:23:44 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Intersect

 Daca prietenul tau nu o sa aleaga un velier atunci de ce nu un Motorcruiser. Inconvenient este ca nu prea se poate tracta si ii trebuie santier o data la 5 ani.
  Dar oferta este destul de mare si sunt destul de echipate.Eu ma gandesc destul de serios sa imi iau si eu una.

http://www.botentekoop.nl/motorkruisers/One-off-Bakdekker-look-alike-1972/1656238

http://www.botentekoop.nl/motorkruisers/Irnsum-kruiser-1977/1601467

http://www.botentekoop.nl/motorkruisers/De-ruyter-1200-AK-1979/1750692
Born to fish,forced to work!!!

Vali

Citat din: Intersect din Mai 08, 2016, 03:11:59 PM
Daca prietenul tau nu o sa aleaga un velier atunci de ce nu un Motorcruiser. Inconvenient este ca nu prea se poate tracta si ii trebuie santier o data la 5 ani.
  Dar oferta este destul de mare si sunt destul de echipate.Eu ma gandesc destul de serios sa imi iau si eu una.

http://www.botentekoop.nl/motorkruisers/One-off-Bakdekker-look-alike-1972/1656238

http://www.botentekoop.nl/motorkruisers/Irnsum-kruiser-1977/1601467

http://www.botentekoop.nl/motorkruisers/De-ruyter-1200-AK-1979/1750692

Problema e ca barcile astea sunt strict de ape interioare, nu au ce cauta pe mare. Se vede clar ca sunt folosite in sistemul de lacuri si canale interioare ale olandezilor.

Exista barci cu adevarat marine - powercruisere (de viteza) sau trawler-yacht-uri (de deplasament), care pot fi bineinteles incadrate la denumirea generica de motorcruisere, dar diferenta e data de categoria superioara de navigatie la care sunt omologate acestea, anume C, B sau chiar A.

Uite un exemplu de test al unui asemenea motorcruiser, de fapt powercruiser, omologat pentru navigatia maritima (clasa A):
https://www.youtube.com/watch?v=N0G7tb80JDw
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

DoiNomazi

Vali, exemplul gasit de tine este excelent pentru o barca mica si sigura. Cine o face si din ce material? N-am cautat inca detaliile?
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

cristizz


sixone

Auch.. e interesanta, dar costa 400k euro   :o

Vali

Cu exemplul de mai sus am vrut doar sa ilustrez care sunt cerintele pentru o barca marina cu adevarat.
Orice barca omologata pentru o anume categorie de navigatie trebuie sa indeplineasca obligatoriu cerintele tehnice specifice - hidrostatica, flotabilitate, etanseitate, seakeeping, esantionaj etc.

Aceste cerinte sunt cu atat mai pretentioase cu cat categoria de omologare e mai sus in clasificarea conform directivei 94/25/CE. Conditiile tehnice sunt prevazute in standardele industriale la care face trimitere directiva. Am atasat mai jos lista cu categoriile de omologare conform legislatiei europene (directiva mentionata anterior).

Barca din filmulet este produsa din fibra si rasina poliesterica, de catre producatorul olandez Elling: http://www.elling-yachting.com . Nici eu nu stiu prea multe despre barca, fiindca sunt interesat exclusiv de veliere cand e vorba de barci de larg. Se vede insa in filmulet ce inseamna o barca avand curba de stabilitate in intregime pozitiva, adica isi revine la plutirea normala indiferent de unghiul de bandare (0 - 180 grade).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

DoiNomazi

Imi place ce vad in video. S-ar potrivi multor iesiri.

Fara sa cunosc detaliile, de la distanta, pretul mi se pare mare. Imi bucur ochiul, zambesc si trec mai departe... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

cristizz

Citat din: Vali din Mai 07, 2016, 08:13:51 AM
...  Mac-ul se poate folosi si exclusiv la motor, deci n-ar fi probleme daca ar lua un Mac.

Din alte pdv, un velier precum Mac-ul, chiar si fara catarg, mi se pare mai seaworthy decat o barca exclusiv cabinata capabila (si) de mare. Asta datorita balastului lichid si regimului vitezei, care poate fi si lenta, si nervoasa cand situatia o impune.

Eu nu sunt fixat pe Mac, ci ma gandesc ca daca doreste marea, sa caute o barca maximum de seaworthy, eventual chiar si clasa B. La cabinate motorizate economice acest lucru e foarte rar, barcile bune fiind scumpe si greu de gasit in Romania, fiindca la noi la mare predomina powercruiserele de viteza si fitze.

Avand balast fix si/sau lichid si fiind plin de polistiren prin interior pentru flotabilitate, nici Mac-ul nu sta foarte rau la capitolul siguranta (daca se foloseste conform cu indicatiile fabricantului). Iar pretul este totusi unul ... rezonabil.

https://youtu.be/3G2bZTjB7wo?t=2312

Florio

Citat din: Vali din Mai 08, 2016, 03:58:13 PM


Uite un exemplu de test al unui asemenea motorcruiser, de fapt powercruiser, omologat pentru navigatia maritima (clasa A):
https://www.youtube.com/watch?v=N0G7tb80JDw

Stiam exact acest video, impresionant pentru stabilitate.
Sigur ca aceasta discutie are ca scop sa ne mai clarificam intre noi, cunostintele despre acest segment de barci. E un exemplu de ce se construieste, chiar daca nici marimea si nici pretul nu sunt in aria noastra tangibila.

Si exemplul dat de Cristi cu stabilitatea Macgregorului 26 este elocvent pentru o barca omologata pentru clasa C. In filmul ceva mai vechi, facut pentru MacGregor 26X, filmarea era chiar mai convingatoare, fiind facuta cumva mai de sus, si vazandu-se plutind, cu cockpitul plin de apa si oameni cocotati pe ea, dupa ce gaurisera barca. https://youtu.be/HDKfX6d4qHk?t=161
Eu nu mi-am pus mari probleme de navigatie costiera. Am zis ca daca prin absurd, ignor toate semnele de avertizare, daca prin absurd vin valurile gigantice si apa incepe sa mi se infiltreze in barca, o esuez, da-o-n ma-sa :) ! O urc pe plaja si imi dau echipajul jos direct pe nisip.

P.S.
     Evident, discutia are ca scop sa mai cautam ceva modele de barci pretabile scopului definit initial. Daca acest model se va dovedi totusi preferat, asta o sa fie alegerea viitorului proprietar. Dar aici, informatia ramane :)

nicu


Cobar

Anul trecut am avut ocazia sa urc pe Imexus 28.Este un MG mai dopat.Incepand cu inboardul de 150cp si terminand cu dimensiunile exterioare.Si la interior pare mai spatios .Este la limita tractabilitatii vis a vis de dimensiuni si mult mai greu decat MG.Si preturile sunt mult mai mari.

Florio

Citat din: Cobar din Mai 09, 2016, 10:59:10 AM
Anul trecut am avut ocazia sa urc pe Imexus 28.Este un MG mai dopat.Incepand cu inboardul de 150cp si terminand cu dimensiunile exterioare.Si la interior pare mai spatios .Este la limita tractabilitatii vis a vis de dimensiuni si mult mai greu decat MG.Si preturile sunt mult mai mari.
Probabil este acela pe care l-am vizitat si eu in Eforie,  inaintea plecarii in croaziera bulgareasca.
Intr-adevar, e la limita tractabilitatii, dar si a ergonomiei de armare a arboradei. Catargul, manevrele fixe, totul e la o scara destul de mare, care impune respect :) . Chiar daca mecanic vorbind, exista parghiile necesare.

Una peste alta, impresia mea personala a fost, vazand diverse barci din palierul acesta, ca marimea de 26' este o limita a manevrabilitatii umane facile.

Vali

Acum ceva vreme am citit istoria Imexus-ului 28, din pacate nu-mi mai amintesc exact sursa.

Imexus 28 a fost imaginat, proiectat, construit si lansat pe piata europeana de unul din  reprezentantii Macgregor in Polonia. Motivul a fost nemultumirea omului respectiv vizavi de spatiul interior si modul in care sunt facute amenajarile interioare la MG 26, in fibra alba, cam anosta in opinia lui.

Asa ca s-a gandit ca un powersailer similar cu MG 26, dar "pe steroizi" si cu interioare luxoase in lemn natur ar putea fi mai atragator pentru noii imbogatiti ai tranzitiei din statele foste comuniste, dar si pentru vesticii de conditie medie.

Piata a reactionat moderat la aceasta oferta, in sensul ca s-au vandut unitati suficiente incat afacerea sa fie sustenabila, dar fara a atinge vreodata nivelul de "breakthrough" pe care MG 26 powersailer l-a atins in State. Asta din cauza ca Imexus e o barca exclusivista si destul de costisitoare, plus ca e si destul de incomoda, cum spune Florio, spre deosebire de MG 26, care in State e considerata o barca entry-level.

Numai cand ma gandesc la motorul ala imens si nejustificat pe un velier, fie el si powersailer, ma gandesc ca targetul lui Imexus 28 a fost din prima reprezentat de salupisti si nu de velisti. Adica velele sunt un fel de ciudatenie care poate da bine uneori la musafirii de la bord, baza fiind reprezentata de monstrul inboard. In plus, ca si calitati marine, Imexus e in aceeasi gama cu MG 26, adica o barca mai mult costiera, folosibila in conditii mai vitrege doar de oameni experimentati.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

deltasub


Florio

#29
Citat din: deltasub din Mai 15, 2016, 09:22:40 AM
O ciudatenie: http://nuvayachts.com/

Chiar "ciudatenie" :) . Frumos realizata, lovind interesant catre inovatie, cu acea pupa extensibila in plan transversal.
Am gasit pe net, despre Nuva MS6, foarte putin material, catre deloc . Si am cumva convingerea ca in viitor o sa aud asimptotic spre zero :) .
Dar ideea este interesanta... pana la urma daca ne gandim cate variante bizare a avut aeroplanul pana la ceva viabil, asta arata chiar dragut.
Am fost curios sa vad cum anume extind jumatatea pupa, insa in afara imaginilor grafice, n-am gasit nimic.
Youtube-zero. Un film au pe Vimeo : https://vimeo.com/163150172 .
Dar si acesta e nesemnificativ, sunt imagini aeriene (drona) ale barcii care e manevrata "la motor" in timp ce tine sus o vela, cum ar spune un academician, "la 'şto " :) .

Initial, i-am banuit de o sclipire inginereasca, latind jumatatea pupa in chip de trimaran si navigand cu vele, in stabilitatea de forma a unei multicoca.
Se pare totusi ca acea latire se refera la utilizarea unui spatiu mai mare in regim stationar. Asta am inteles eu din desene si prezentare, daca gresesc, sa ma corecteze colegii mei academicienii :)   (chiar asa, mai stie cineva de expresia asta? :D )

In rest, barca a aparut frumos la Salón de Palma, categoria motorsailors si in cateva publicatii:  http://www.yachting-pleasure.com/index.php/archives/5861
Cei de la  http://nauta360.expansion.com  i-au catalogat aparitia ca "surprinzatoare" .
Germanii apreciaza ca este un prototip facut sa acceseze nisa de piata in care a operat de multi ani,  MacGregor .