Intrebare AUTO

Creat de DoiNomazi, Mai 11, 2016, 10:36:56 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

AdrianZUZ

Citat din: H din Mai 12, 2016, 01:50:33 PM
Asa sa fie?
Cate Suzuki Jimny ai avut?
Ai condus un Jimny in offroad, tu personal?
Daca cineva ar ajunge sa rupa un Jimny la utilizarea de mai sus descrisa inseamna ca ii prost rau.
Eu spun atat am si am avut intodeauna dupa anii 90 masini de teren si stiu exact cam fiecare masina de teren cam cate parale face.
Intradevar i se potriveste mai bine Dusterul pentru ce declara ca vrea sa faca, dar de aici si pana sa spui ca Dusterul e mai rezistent in offroad decat un Jimny e distanta lunga si mai mult nu mai comentez pt. ca nu vreau sa creez polemici gratuite si fara sfarsit.

Nu am avut Jimny ... imi place sa invat din greselile altora (mrl-uri cu comanda vacuum, planetare tip grisina);D ... nici Duster nu am avut  ::) dar am vazut de unde au iesit .. live.

Haiduc

Salutare tuturor,

acum parerile sunt impartie care pe care, eu am un amic care lucreaza la Petrom(OMV) acum si are in exploatare un Duster 4x4 motorina de care este foarte multumit in conditiile in care il foloseste el adica pe scurt la sonde unde nici nu te-ai gandi ca poate ajunge cineva.Sistemul de tracțiune integrală este împrumutat de la Nissan și este similar cu cel de pe Qashqai cu mici lipsuri ,dar a iesit cu el din orice situatie vorbind de drumuri cu adevarat diferite noroi, piatra, raulete mici cum veti avea voi parte dar ca sa nu ai probleme cu el uitati-va la ce cauciucuri are ca daca are cauciucuri de oras veti ramane cu el pe orice clisa mica pentru ca este usor.
Cauciucurile de off-road fac diferenta(greutate cu tractiune) ca un duster sa fie de nebatut in multe conditii
Sper sa va fie de folos UNDE VA DUCETI si intradevar H are dreptate Suzuki jimmy si samurai kiar sunt masini bune dar nu ai loc inauntru daca esti mai bine hranit

In rest sa auzim numai de bine

H

#17
Citat din: DoiNomazi din Mai 12, 2016, 02:29:56 PM
Nu se pune problema care din masini este mai ""buna" pentru ca, in general vorbind, dupa cum ai remarcat, este mai usor sa decizi care masina este mai potrivita detaliilor unei anumite situatii. Sunt convins ca fiecare din ele are calitati specifice. Eu cautam opinii doar pentru optiunea potrivita celor trei zile de drum neasfaltat in conditiile in care costul era identic.

Daca Duster-ul pare mai potrivita situatiei date, nu inseamna ca este mai buna si nici ca este necesar sa ne inversunam impotriva unor opinii contrare. Fiecare dintre noi pune in discutie o opinie bazata pe experienta lui si pe un inevitabil strop de subiectivism cristalizat in timp.

Multumesc tuturor pentru timpul acordat formularii unui raspuns. Daca credeti ca exista si alte detalii utile nementionate, va rog sa trimiteti via mesaj privat.

Eu unul nu am folosit cuvantul "mai buna", la sensul comparativ pentru ca aceste 2 masini nu se pot compara.
Am folosit :offroad,mai rezistent......
E cu totul altceva.
Daca ai avea o alta masina cu care sa iti faci restul drumurilor, eu as lua un Jimny pentru ca nu exista termen de comparatie intre cele doua, nici constructivi si nici ca comportament in offroad sau strada.
http://www.promotor.ro/masini-noi/news/suzuki-jimny-fabricat-in-brazilia-ofera-cel-mai-complex-pachet-offroad-de-serie-12636962
Concluzia lor este ca Jimny este .............

AdrianZUZ

Pe vremea cand se mergea in echipa ... eu sunt rosu, prietenul albastru ... a mea a ajuns pe punti portal, a lui pe punti toyota 8)

H

Citat din: AdrianZUZ din Mai 12, 2016, 03:25:56 PM
Nu am avut Jimny ... imi place sa invat din greselile altora (mrl-uri cu comanda vacuum, planetare tip grisina);D ... nici Duster nu am avut  ::) dar am vazut de unde au iesit .. live.
Si ARB are comanda pe vacum.
Ai avea curajul sa spui ca nu se pricep?Sau ca sunt proaste?
Ar trebui sa fie groase ca sa fie rezistente,dupa parerea ta?
Atunci ar trebui sa imi arunc diff Arb de la Mitsu si sa imi pun unul de Duster,pentru ca e comandat pe vacum,dupa parerea ta?
Dusterul are cumva punti fixe cu reductor, o fi un Hammer H1 si eu nu stiu?
Greu cu tehnica asta.
Offroad extrem este alta mancare de peste, si pentru asa ceva mai toate masinile ajung sa fie modificate.
Aici se facea vorbire despre masini de serie si una este de offroad si cealalta este un Suv mai mic cu calitati bunicele de offroad usor in conditiile in care mai schimbi niste cauciucuri,ceva scuturi etc,pe cand la Jimny trebuie doar niste cauciucuri si poti sa iti faci treaba in offroad.
Pe drum comportamentul Dusterului este net superior.
Ma cam ia cu dureri de cap,mai bine ma las pagubas.

Haiduc

Aloo baieti de ce sa ne enervam, fiecare spune ce stie sau ce a trait nu trebuie sa ne inrosim unii la altii mai bine am vorbi cum putem schimba vremea asta uda  :)

AdrianZUZ

MRL nu blocant! Despre blocanti am alta teorie :P
Si da, in functie de motor, anvelope, blocant, rapoarte si talpa, dimensiunea chiar conteaza.

Ce este aceea o "punte fixa cu reductor"?

@ DoiNomazi - unde vreti sa inchiriati masina?



AdrianZUZ

Citat din: Haiduc din Mai 12, 2016, 04:03:23 PM
Aloo baieti de ce sa ne enervam, fiecare spune ce stie sau ce a trait nu trebuie sa ne inrosim unii la altii mai bine am vorbi cum putem schimba vremea asta uda  :)
Nu ma enervez, sunt chiar super binedispus, am inceput restaurarea Toyotei No6, chiar daca nu este 4x4 am aceeasi bucurie. Vremea uda e buna la off road

H

#23
Citat din: AdrianZUZ din Mai 12, 2016, 04:06:27 PM


Ce este aceea o "punte fixa cu reductor
Desfa o punte de H1 sau de TAF(tractor auto forestier) ca poate iti este mai la indemana si ai sa vezi ce este.
Cam asa arat un "MRL "
de masinarie serioasa ,butuc de roata cu reductor

AdrianZUZ

#24
Nu trebuie sa desfac nimic ... punti rigide sau susp independenta, cu sau fara portal ... portalul poate sa aiba o demultipilcare suplimentara fata de diferential sau nu.
Mai sunt si caracatitele alea cu motoare pe fiecare roata ... da alea nu am vazut decat la TV.

PS Ma dau batut, plec la tenis.


DoiNomazi

OK. Informatiile primite ma ajuta la formularea unei decizii. Multumesc tuturor.

Concluzia mea este ca pentru cele trei zile, in conditiile date, Duster-ul are avantajul unui confort datorat spatiului interior si in rest, in conditiile date, cele doua optiuni au multe similaritati.

O companie le ofera la acelasi pretz/zi, o alta cere mai mult pe Duster. O companie ofera ca treapta de pret imediat superioara o Toyota RAV4, pe care o cunosc mai bine.

Unii ofera H3, dar aia (scuze celor care au) strict din punctul meu de vedere, chiar este o porcarie de masina. Nu stiu ce impresie a lasat unora H1, dar in lumea entuziastilor 4x4 exista foarte multi care nu ar alege nici macar un H1. Nu e rau ca s-a oprit productia lor si vor fi inlocuite prin parcurile auto unde fiabilitatea utilajului respectiv char conteaza.

Cum am precizat, la extrema se ofera TLC 76 si LD 110 dar nu se merita investitia. Daca as fi avut de traversat inca o data Kalahari, sau Tanami Road, m-as fi dus fara nici o ezitare direct la TLC 76 sau un TLC 78, dar pentru drumurile forestiere de acum probabil ca Duster-ul va fi suficient.

In general sunt precaut si am grija de fierul omului. Sunt printre putinii utilizatori de masini inchiriate care baga benzina de cifra octanica indicata (nu mai ieftina) si controlez uleiul zilnic. Au fost situatii cand am facut si shimburi de ulei pe banii mei pentru ca uleul lor parea ars si naclait dincolo de acceptabil. Voi avea grija de Duster-ul lor.

Nu par sa aiba nici anvelope de teren si nici scuturi. Si asta nu ar fi la fel de problematic ca repercursiunile draconice din contractul de inchiriere. Ai zgariat vopseaua de la criblura, platesti, ai zgariat sau ciobit un far, platesti, ai ciupit parbrizul, platesti, ai facut "any damage to the undercarriage", platesti. Am inchiriat 4x4 pe 5 continente si toate aceste sunt comune si par cat se poate de logice insirate pe contract, dar cand aduci masina inapoi depinzi foarte de mult de toanele si dispozitia celui care o ia in primire. Chiar daca la inchiriere ridic capota si ma bag sub masina sa fac poze peste tot, tot am intalnit situatii cand a trebuit sa negociem la predarea masinii.

De criblura ma mai feresc eu, dar nu stiu cat de adanci sunt vadurile si nici ce este pe fundul raului. Problema este ca, spre deosebire de alte locuri de inchiriere, astia nu par sa ofere acea polita de asigurare completa, care te fereste de orice fel de daune si oricat de atent ai fi, daca te ia unul la pigulit cu amanuntul cand intorci masina imposibil sa nu-ti gasesca ceva de taxat... :)

Or fi mai scumpe piesele de Jimny decat cele de Duster?

Vom incerca sa parcurgem distantele mari noaptea, pentru a avea timp de hoinarit la pas in timpul zilei. Suna ca o gluma proasta, dar si debitul raului e mai mic noaptea... :)

Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

marian giurea

@H
in fotografia de mai sus este un reductor planetar de tractor sau altceva dar nu este MRL
MRL inseamna mecanism rulare libera si a fost montat pe ARO 244 ,243,10,etc
are rolul dea decupla grupul diferential atunci cand,din motive economice, nu este folosita tractiunea fata

DoiNomazi

#27
Citat din: marian giurea din Mai 12, 2016, 07:30:03 PM
@H
in fotografia de mai sus este un reductor planetar de tractor sau altceva dar nu este MRL
MRL inseamna mecanism rulare libera si a fost montat pe ARO 244 ,243,10,etc
are rolul dea decupla grupul diferential atunci cand,din motive economice, nu este folosita tractiunea fata

@Marian giurea

Decuplarea grupului diferential de ce? Grupul reductor, cutia de viteze? La roata se foloseau manual HUB pentru a decupla fiecare roata. Atat de mult mi-au placut "alea" ca le-am inlocuit pe cele automate cu care mi-a venit masina din fabrica cu cele manuale. Imi cer scuze, nu-mi amintesc termenul romanesc pentru manual HUB.

Ha! Intr-o noapte inghetata de Februarie nu puteam sa scot un ARO 243 din zapada pentru ca uitasem sa cuplez the HUBs si rotile din fata "dormeau"... :) Am tras la lopata pana spre dimineata cand a trecut un nene binevoitor zgribulit in drumul lui spre servici si m-a intrebat daca erau cuplate. Mi-a venit sa intru in pamant de rusine ca uitasem. Le-am cuplat si l-am repezit si pe nenea ala la servici in spirit de recunostinta... Nu implinisem inca 19 ani si mintea imi era oriunde altundeva decat la manual HUBs. ..:)

Acum le tin tot timpul decuplate, mai ales ca am inaltat masina cu vreo 9 cm si s-a modificat putin unghiul la planetare. Spre amuzamentul celor ce nu inteleg de ce, cobor din masina (ca pe vremuri) si le cuplez manual doar cand stiu ca urmeaza sa folosesc 4x4.

Ne oprim? Stiu ca e despre 4x4, dar discutia asta pare s-o ia pe aratura.. :)

@H fiecare din noi se bucura cand se duce intr-un loc. Eu am cazut pe spate cand am intrat intr-un magazin ARB cat o hala (era magazinul lor si nu aveau decat produse ARB) si nu-mi venea sa mai ies. M-a scos M. tractat din magazinul ARB. Daca n-ar fi trebuit sa ma intorc acasa cu avionul mi-as fi cumparat mai multe chestii de acolo... :)  Am si eu  un blocator de diferential ARB pe puntea spate, compresor ARB pentru el, pentru ca este activat pneumatic, si o bara fata de la ARB care tine si troliul. Sunt de acord cu tine, produsele ARB sunt facute asa cum trebuie facut un lucru de calitate.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

H

Citat din: marian giurea din Mai 12, 2016, 07:30:03 PM
@H
in fotografia de mai sus este un reductor planetar de tractor sau altceva dar nu este MRL
MRL inseamna mecanism rulare libera si a fost montat pe ARO 244 ,243,10,etc
are rolul dea decupla grupul diferential atunci cand,din motive economice, nu este folosita tractiunea fata
Am pus in ghilimele.
Glumeam.
Ii aratam partea de reductor dintr-o punte fixa de TAF.
Decat MRL mai bine diff central cu alunecare limitata sau diff central Torsen daca tot veni vorba,dar pentru asta cam trebuie sa stii sa le faci.
Toyota si Mitsubishi au rennuntat la MRL.

NessyRO

  Bine că nu se discută depre bărci că atunci să vezi...
  Mă bag și eu în vorbă pentru că, fără să fiu un pasionat de offroad cu ceva cunoștințe tehnice în domeniu, sunt posesor de 3 ani al unui Duster diesel cu 4x4, etc. Mai mult, dream-car pentru Deltă, pentru mine ar fi Samuraiul (consider Jimny o cosmetizare comercială a unei superbe mașini offroad). Mă voi limita totuși la Duster deoarece nu am avut niciodată Suzuki.
  Una peste alta este o mașinuță cinstită pentru prețul cerut.
  Nu excelează pe partea de offroad, distribuția puterii între cele două punți se face prin intermediul unui "ambreiaj" comandat electronic și nu printr-un diferențial. Blocarea diferențialului spate se face tot electric și constituie un punct "sensibil" fără un scut adecvat deoarece există riscul de a fi agățată firăraia de vreo creangă.
  Fără să fi urmat vreun curs de conducere offroad, până acum nu am "rămas" niciodată priponit în vreo groapă noroioasă. Atacă bine pantele serioase.
  Eu am motorizarea 1,5 l/110Hp care are un cuplu bunicel la turații peste 1.800 rpm și excelent la peste 2.500 rpm. Turbina își face treaba și chiar se simte. Nu are reductor pentru "tras greu", motiv pentru care i s-a inventat o treptă 1 de viteză extrem de scurtă.
  Destul de încăpătoare și confortabilă pe asfalt. Atenție: numai cu tracțiune față, deci fără programul de stabilitate, în curbe mai strânse devine țopăitoare pe puntea spate. Pe poziția 4x4 este absolut ok. Viteza maximă de confort este pe la 130 Km/h. Oricum, la viteza asta este destul de zgomotoasă.
  Caroseria are tendința de a acumula ciupituri de la pietricele pe aripile spate.
  Interior clasic de Dacia adică fără pretenții prea mari. AC acceptabil.
  Consum mare la turații peste 3.000 și la demaraje rapide (de care este incredibil de capabilă), adică 7,9 - 8,9 l/100Km. Nu am fost în stare NICIODATĂ să mă încadrez sub 6 L/100 Km dar este posibil să fie și vina mea.
Fiabilitate 100% (până acum) deși în afară de motorină, ulei și anvelope nu i-am dat nimic în plus.
  Sunt convins că Defender/Toyota/Subaru/etc. sunt două clase peste la capitolul offroad dar vin însoțite de ceva etichete cu cifre de 3-4 ori mai mari decât la Duster. Deci...
  Întrucât eu o folosesc mai mult prin Mirifica, samarizată cu provizii pentru 2 săptămâni, i-am montat un cârlig de remorcare să mai tragă și o bărcuță (max.550 Kg.). Cârligul și scutul de dural față sunt singurele modificări aduse față de varianta standard.
  Concluzia: mai mult un SUV cu ceva capabilități offroad decât un offroad autentic.
Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world. - A. Einstein