FarEast28r

Creat de MBG, Octombrie 16, 2015, 03:59:24 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

MBG

Din cele enuntate pana acum sa intlelg ca in cazul maragonzului roman acesta este in mare masura priceput insa lipsit de scule si de materiale.
Eventual si de surse "bune" de materiale.
Practic tipicul de meserias care vine sa iti repare ceva in caza si incepre sa iti ceara ba o surubelnita, ba un cioncan sau mai stiu eu ce ca pana la urma sa iti spuna ca se paote face reparatia si ca el se pricepe, insa din pacate nu are "scula X" si cum nici tu nu o ai.... Asa ca mai bine cumperi alt acel ceva ce a venti sa iti repare.
La toti vanzatorii/producatorii/constructorii/etc de ambarcatiuni de la noi pe care i-am sunat mi-au spus ca sunt primul care intreb daca produc si veliere.
Cu exceptia celor care produc Astor-ul si care mi-au spus ca nu exista cerere pt el si ca sunt singurul care a sunat in ultimii ani ca sa intrebe daca il mai produc.
Deci barci cu motor se produc pe banda rulanta pt ca asta se cere.
Am trait o vreme pe afara si am fost la un monent sau altul implicat in activitati cu diferite cluburi de amatori.Pot sa spun din proprie experienta ca oamenii sunt peste tot la fel.
De exemplu la momentul asta imi petrec timpul liber in masura in care pot intr-un club sportiv amator care se bazeaza 100% pe voluntariat.
Exista o mana de inimosi care trag mai tare decat toti ceilalti insa restul facem fiecare ce si cat putem si treaba merge.
In concluzie se poate si in Romania.
Ce ne uneste: dorinta si pasiunea!
Sa nu fiu inteles gresit, respect parerea fiecaruia insa raman la concluzia ca " If there is a will,there is a way"
Nu cred ca romanii sunt mai prejos sau mai cu mot decat alte natii.
Sunt convins ca va veni si ziua in care cineva va porni la drum cu velierul 100% produs in Romania la un pret accesibil  si calitati nautice performante astfel incat sa nu te mai faca sa alegi optiunea SH din afara.
LIfe is to short to stay on the dock!

Rumpi


Nu-i dracu asa de negru cum il descriu eu. Mai si exagerez. Sunt oameni carora le-as da bani sa imi faca barca. Dar nu imi permit distractia. Trebuie insa sa fim constienti ca de la anumite cerinte in sus in Romania nu exista know-how-ul necesar. Nu e tragedie, ca nici piata nu cere. Cand o sa ceara piata o sa fie si know-how si scule, da pana atunci mai este. Barca "normala" se poate face si azi in Romania. Barca "cu pretentii de top" (indiferent ca sunt tehnice sau estetice) se poate si aia dar trebuie sa fii dispus sa suporti toate costurile asociate.

Eu stiu multe cluburi romanesti care functioneaza, unele chiar extraordinar, dar vorbind statistic ele sunt in minoritate. Din pacate atitudinea majoritatii populatiei e asa cum am descris-o. Romanul nu-i mai neam de bovina decat alte natii, lipseste doar cultura de club, de asociere. Vine si aia cu timpul, dar va mai dura, mentalitatea unui popor nu se schimba asa usor, mai ales ca nu vorbim de fenomene de masa ci de nise.

Pana una alta nu te tine nimeni sa nu iti implinesti visul. Te duci frumos la un arhitect naval (sunt si romani in meseria asta  :) ) si descrii ce vrei sa faca barca. Ala iti zice ce se poate face si impreuna stabiliti un caiet de sarcini. Pe urma el face schite pana iti convine si pe urma elaboreaza planurile de constructie. Le iei in dinti, alegi constructorul si il pui la treaba. Din cate stiu gazda noastra aici pe forum (Vali adica) are atat calificarea necesara sa iti conceapa barca cat si abilitatea sa ti-o construiasca. La sfarsit ai barca pe gustul tau.

bluewave

"No Whistling on Board"

Rumpi


Bluewave vrei sa mor aici de ciuda si nervi de postezi asemenea barci?  :o
Doamne ce imi faceti, iar o sa visez barci la noapte. :-[

bluewave

de ce ? se poate face in curtea omului si in ro . cu putin efort ...
"No Whistling on Board"

MBG

LIfe is to short to stay on the dock!

pelicanul

Pentru a vedea cam pe unde ne situam in ceea ce priveste piata de barci si numarul de proprietari, marine si cluburi, aruncati un ochi pe aici: http://export.gov/build/groups/public/@eg_main/@byind/@marine/documents/webcontent/eg_main_069932.pdf

Captan

Salutare.
Sper ca, anul urmator, sa va pot pune in legatura cu un atelier de construit ambarcatiuni,la cerere, undeva langa Constanta,patronat de un om foarte de treaba care se chinuie de 5-6 ani sa deschida santierul. Abia anul asta a reusit sa deschida firma si sa-si gaseasca si subventii. Omul este un foarte pasionat proiectant si constructor ambarcatiuni. Este o placere sa discuti cu dansul.Are casa plina,la propriu, de planuri,amenajari,calcule, etc de diverse ambarcatiuni.Mi-a reparat safranul la barca mea si se vede meseriasul din el. caorice om in varsta te va contrazice,dar argumentat.! Se numeste Dracopol si ...posibil sa actionam impreuna (cand sunt si eu in tara) sa acoperim foarte putin din aceasta piata.
Speram.....

cosfru

Faina rau barcuta chinezeasca...Eu nu sunt vreun experimentat, insa am fost cu barca ( cat am fost ) si in Ro si in Grecia.Nu ai ce compara.La nimic.Ok, delta este delta...e unica dar cu un velier in adevaratul sens al cuvantului nu ai ce face acolo.Mai mult decat atat , dupa mine faza cu barca proprie se merita atata doar cat ai doar hobby-ul ala, ai timp ( mai mult de 2 saptamani pe an  - as zice minim o luna), si joci intr-o liga care sa iti permita sa faci investitia aia - sa zici ca ai barca. Pentru ca nu e numai "intrarea" mai apare si mentenanta care se mai duce si aia...Si atunci ce-am facut : platesc 14000 pe un Mc Gregor + parcare + ntretinere + impozit+ asigurare + plus ca masina mai puternica +etc cand de banii astia ma duc 14 ani la rand de fiecare data in alta parte, conduc mereu alta barca si am alta experienta. La final vad ca ma costa experienta cu McGregor peste 50000...e cam scump pentru o barca de sub 7 metri.

Zic de McGregor pentru ca imi place barca,stiu de e de foarte mult timp despre ei insa e o barca "scumpa" pentru clasa medie romaneasca.

Acum de ce sa facem cruising in Grecia sau Italia sau Turcia sau Franta sau Portugalia. E simplu de ce : pentru ca nu avem 10 vieti ca pisica si nu vreau sa innebunesc vazand acceasi chestie mereu. Acum la aceasta data beneficiem de low-costuri si pleci cu rucsacelul in spate la aeroport si apoi tusti la barca. Cum in multe zone extrasezon inseamna vreme faina si la preturi mici gasesti daca esti dibaci barca de 32-36 picioare intr-o mie de euro/saptamana.Mancarea tot atata costa in UE ca si la noi...asa ca preturile sunt cam acolo. Ca de ex cand am fost in Grecia costul une barci de 46 de picioare a fost cu totul 1250 euro/saptamana.

In conditiile in care timpul meu de sailing este de 2 saptamani pe an, o saptamana prefer sa ma dau cu barca mare iar alta sa ma dau cu barcuta de 4.20 din dotare in diverse locuri si sa invat sailing extrem.

Lumea o arde in Chicago pe lac ca nu are unde in alta parte...Dar noi avem. Si intr-o mie de km sunt nu stiu cate optiuni.

Referitor la constructia de barci - sunt oameni talentati in Romania, dar asa cum s-a spus cererea este cum este - mai mult profilata pe barci pentru lacuri/canale. Singura lor sansa e sa vanda afara si sa se faca cunoscuti acolo - asa cum au facut de altfel si chinezii.

ghrt

Printre motivele pentru o barcă proprie este şi posibilitatea de a ieşi în weekend. Dacă tot ce poţi este să ieşi două săptămâni pe an desigur că este mult mai rentabil să închiriezi.

La calculul rentabilităţii trebuie ţinut că orice barcă bine întreţinută va avea peste 15 ani o valoare, măcar reziduală. Aceasta se recuperează.