Ancora

Creat de ziuamarinei, Septembrie 26, 2016, 03:52:38 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

ziuamarinei

Cat timp am fost in Delta am primit mesaj de la colegul Dan de la Iasi cu rugamintea de ai explica ce si cum e cu ancorarea in zone cu butuci si multe agataturi. Toti probabil am trecut prin momente cand am pierdut ancora. Propun un tip de ancora usor de confectionat si cu un tip de legatura care sa-ti permita sa o recuperezi in 99.9% din cazuri.

Cu siguranta unii din colegi o folosesc deja dar cred ca e bine sa o postez. Daca ai nelamuriri Dane poti sa ma suni.

acig

Interesanta solutie. O voi testa la mare la ancorare pe fund stancos.
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

mariusbig

Eu in loc de fir de sacrificiu folosesc coliere de plastic de alea chinezesti - sunt mult mai usor si rapid de utilizat - si daca tragi mai barbatos se rup fara probleme.

iulian_cioclin

Se mai pune lant pe capat? Eu folosesc o coarda elastica de aprox 1 cm grosime, pentru a prelua socurile cauzate de valuri. Astfel ancora nu este smulsa de catre barca.

ghrt

În Deltă am văzut ancora lipovenească, o piatră mai mare legată în sârmă. Nu e bai dacă se pierde.

La acest sistem nu este posibil ca barca să smucească şi să rupă firul de sacrificiu?

Am văzut ceva similar dar cu două fire, cel principal gros şi o parâmă subţire legată de vârf; dacă ancora nu ieşea obişnuit, prin tragerea în sens invers, atunci se trăgea şi de parâma subţire. Aceasta avea lungimea cât adâncimea de ancorare (se regla) şi o baliză mică.

ziuamarinei

Lant in barca nu car sub nici o forma pe motiv de zgomot, rugina si mizerie.
Piatra da e ok dar e voluminoasa, poate pe lac sau in curent mic e buna dar in curent mai puternic grapeaza garantat si sigur intra sub o cioata ceva. Trebuie o piatra de minim de zece kg pentru ancorarea unie barci de cinci metri. Daca o pierzi intradevar nu e o paguba dar de unde iei una in loc? Pe marea majoritate a malurilor nu gasesti pietre. Am avut si eu o dala de ciment de vreo 12 kg in barca veche pt ancorare dar mi-a ros fibra la deplasare si dupa doua trei ridicari la bord deja imi ardeau bratele. intr-o zi buna de pescuit poti sa faci si zece relocari.
De rupt firul de siguranta iti garantes ca nu se rupe din propria lui initiativa.
Eu folosesc sistemul de multi ani si nu am nici un stres in a dormi in ancora, sau sa stau cu stresul ca sunt intr-o zona unde imi e frica ca raman fara ancora.
Da, si eu am folosit coliere de plastic dar parca cedau prea repede. 

Florio

Citat din: ghrt din Septembrie 26, 2016, 05:28:54 PM

Am văzut ceva similar dar cu două fire, cel principal gros şi o parâmă subţire legată de vârf; dacă ancora nu ieşea obişnuit, prin tragerea în sens invers, atunci se trăgea şi de parâma subţire. Aceasta avea lungimea cât adâncimea de ancorare (se regla) şi o baliză mică.

Asta e stilul clasic de recuperare fara pierderi.
Saula mai subtire, legata la diamantul ancorei, cu o mica baliza la capatul liber. Daca ancora nu iese normal, se trage de saula subtire. :)
Dar asta e metoda de ancorare pentru veliere ori barci mai mari, in conditii de calatorie. S-a mai dezbatut ideea asta si am realizat ca pentru pescuit sunt cu totul alte conditii.
De exemplu si pescarii de Marea Neagra, au un tip de ancora confectionata din 4 sarme indoite din fier beton, sudate in jurul unei tevi. Din aceleasi motive.
La intepenire, pot trage mai puternic pana ce fierul agatat se indreapta eliberand ancora.

ziuamarinei

Citat din: Florio din Septembrie 26, 2016, 06:24:17 PM
Asta e stilul clasic de recuperare fara pierderi.
Saula mai subtire, legata la diamantul ancorei, cu o mica baliza la varf. Daca ancora nu iese normal, se trage de saula subtire. :)
Dar asta e metoda de ancorare pentru veliere ori barci mai mari, in conditii de calatorie. S-a mai dezbatut ideea asta si am realizat ca pentru pescuit sunt cu totul alte conditii.
De exemplu si pescarii de Marea Neagra, au un tip de ancora confectionata din 4 sarme indoite din fier beton, sudate in jurul unei tevi. Din aceleasi motive.
La intepenire, pot trage mai puternic pana ce fierul agatat se indreapta eliberand ancora.

Da cam asa este. Pentru o ancorare precisa in curentul Dunarii la pescuit nu ai timp de doua saule sau de inca o geamandura. Din ce ancore folosesc pescarii pe Dunare, din cele clasice Danforth-ul mi s-a parut cea mai buna asa cam pe la 8.. 9 kg , legata tot in sistemul de mai sus. Dar pt ceva ieftin facuta in garaj, pe genunchi, cu resurse minime e mult mai buna. Eu o folosesc de multi ani si o recomand.

dan_rotaru

Merci, Dragos.
Ma apuc sa caut ce-mi trebuie si o sa iti arat ce a iesit.

Thor

Citat din: Florio din Septembrie 26, 2016, 06:24:17 PM
De exemplu si pescarii de Marea Neagra, au un tip de ancora confectionata din 4 sarme indoite din fier beton, sudate in jurul unei tevi. Din aceleasi motive.
La intepenire, pot trage mai puternic pana ce fierul agatat se indreapta eliberand ancora.

Nu sunt sudate. Sunt indoite si bagate prin teava, doua cate doua. Sus, la iesirea din teava, fac doua bucle lipite (nu sudate) (ochet?). Asa este, se pot smulge din piatra prin indreptare. Sunt cele mai practice.

teo pes

Nu mai car nici mort fiare dupa mine !! ,nu sunt pitre pe malul Dunarii? in loc de un bolovan de 12 kg ,2 bolovani de 3 kg legati individual si intre ei cu maxim 10 cm , tin mult mai mult decat unul mare ,iar pe botul barcii se pune o carpa sa nu zgarie !!
Viata i grea !!  Dar trece !!

iulian_cioclin

  Eu la umila mea barcuta, folosesc 3 ancore diferite, in fuctie de locul unde ma ancorez. Toate sunt de plumb, turnarte intr-o oala.

1- Prima are 7 kg si o folosesc in cazuri extreme (curent puternic sau vant)
2- Cea de a 2-a are 5  kg folosita frecvent
3- Varianta 3 este o ancora de 3 kg care o folosesc preponderent la spining pe lac atunci cand ma mut f des.

De mentionat ar fi faptul ca folosesc INTOTDEAUNA 1 m de coarda elastica de 1 cm grosime. Acest elastic imi preia toate socurile barcii si astfel ancora mea ramane nemiscata pe fundul apei. Fara acest elastic estimez eu ca imi trebuie o greutate cel putin dubla.

Alex1958

Salut,
Mie imi place sa ma ancorez la 10-15 m de mal ca sa pot da in evantai, inclusiv catre mal.
Folosesc o ancora tip GB de vreo 7 kg in prova si o placa foarte grea 25-30 kg -Ziuamarinei mi-a vazut-o -pe care o dau in lateral mai in larg ca sa anulez miscarile de pendulare ale barcii in ancora din prova. Daca bate vantul tare mai am un GB de 2 kg pe care il arunc in stuf sau crengi spre mal.
Chiar si asa exista o mica pendulare daca bate vantul din lateral.
Stiu ca rade lumea de mine cu placa aia supergrea, dar isi face treaba. In plus sunt obsedat de invazia rozatoarelor si de aceea evit cat se poate de mult legatul de mal.
Ancora prezentata de Dragos functioneaza pentru barci mai usoare si ancorare in craci, dar la un fund tare ca pe Chilia ma indoiesc ca tine barca pe loc.
Pe la Giurgeni - Vadu-Oii stiu un pescar batran care foloseste asa ceva combinat cu o carma laterala pentru stabilizarea barcii pe curent- vezi schita. Carma e formata dintr-o placa de tabla si doi suporti care se agata peste bordul lateral al barcii. Odata agata din fata baga carma si asteapta sa se stabileasca un echilibru intre forta curentului in carma si ancora. Apoi pescuieste. Nu se misca din loc nici la vant nici la valuri din lateral. Cand pleaca cu barca desface placa de pe suporti si ii pune in barca, unde demontati, nu mai sunt asa de incomozi.

ghrt

Cârma aceea de curent funcţionează practic ca o chilă. Dacă curentul este puternic, "deriva" laterală este de asemenea f. mică, similar unui velier în marş.

Sosoktm

pentru o barca de 4,5 m/ 1,7 m folosesc :

- o greutate de  10 kg , cea de cantar de piata - cu 1 m de coarda elastica pentru a anula efectele valurilor. Pentru lac e prea mult, dar nu am mai mica.
- o greutate de 12-13 kg, este un sabot de tren. Are o forma suficient de colturoasa pentru a nu grapa prea usor. E suficenta in majoritatea cazurilor pe dunare. Daca trebuie, mai bag pe saula si o gantera de 6 kile. Jmenul e partea elastica din saula (se poate face si o alta inginerie,  pentru cei ce nu vor sa lege ancora cu zgarci).

Mai  nou insa, ma "ancorez" din motorul electric. Scump, greu, etc.....dar o placere cand nu stai mult pe un loc.
Nu imi plac ancorele prea voluminoase, prea cracite,care lasa rugina prin barca sau care zdrangane in mars.