Peridocuri si reguli

Creat de Dbr, Octombrie 27, 2016, 07:49:39 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Dbr

Citat din: Dbr din August 05, 2016, 07:05:22 AM
@Home made: Asa este . Si eu sunt satul pana peste cap de oameni care promit mult si fac putin sau deloc. Dar sa-i lasam deoparte. Poate ca la mine treaba asta cu ,,nu se poate'' imi vine si din autoeducatia spartana pe mi-am dat-o in timp atat mie cat si familiei mele pe principiul ,,nu exista nu pot, exista doar nu vreau''!. Cand am cumparat remorca cu doua axe ( una viratoare) am fost luat drept om nebun. Exact cum spui tu:,, Cum sa tragi dom'le barabafta aia dupa tine mii de km"? Raspuns: ,,Stai sa o vezi pe urmatoarea pe care am pus ochii de 11 m lungime 3 axe, nu asta mica de 8m..."
In concluzie,ca sa nu devenim off topic, se poate daca vrem. Fie ca mai apelam la ajutorul unor prieteni adevarati, fie ca uzam de cunostintele acumulate in timp ,  ca doar experienta de viata ne face sa fim mai calculati, cumpatati si rabdatori dar si mai curajosi si indrazneti. Deci se poate daca se vrea...
Stima tuturor.

M-am hotarat sa ii poluez lui Razvan Evergreen topicul lui ca sa nu mai deschid altul. Dar daca Vali doreste , bineinteles ca il poate muta intr-un alt subiect de genul Transport barci -posibilitati speciale,etc, etc.
Si pentru ca in ultima vreme ma incita un proiect mai special referitor la constructia unui peridoc cu o geometrie indrazneata de catre Cristizz, mi-am propus si eu ca target in urmatorul interval de timp, care sper sa fie cat mai scurt, achizitia unei remorci de transport atipica atat ca gabarit cat si ca mase. Poate si faptul ca nevasta-mea va fi in curand posesoarea permisului de conducere cat. B+E. Bineinteles ca nu vrea sa tracteze asa ceva nici in ruptul capului dar am mai atenuat conflictul putin spunandu-i ca exista si cu 4 si 5 axe. Asa ca asta de 10 m x 2,5m suprafata utila( + extensia la lungime pana la 11,5 m) este chiar mica. Incercam sa achizitionam cu toate ca este scump rau ,,halatul''!!!
Orice parere este binevenita.
Stima tuturor.

sixone

Rotile de pe puntea fata vireaza? Din cate imi aduc aminte o remorca nu poate depasi 12m, deci asta s-ar incadra, dar mai mare cred ca-ti trebuie autorizatii speciale.

Razvan Evergreen

Citat din: Dbr din Octombrie 27, 2016, 07:49:39 AM
M-am hotarat sa ii poluez lui Razvan Evergreen topicul lui ca sa nu mai deschid altul. Dar daca Vali doreste , bineinteles ca il poate muta intr-un alt subiect de genul Transport barci -posibilitati speciale,etc, etc.
Si pentru ca in ultima vreme ma incita un proiect mai special referitor la constructia unui peridoc cu o geometrie indrazneata de catre Cristizz, mi-am propus si eu ca target in urmatorul interval de timp, care sper sa fie cat mai scurt, achizitia unei remorci de transport atipica atat ca gabarit cat si ca mase. Poate si faptul ca nevasta-mea va fi in curand posesoarea permisului de conducere cat. B+E. Bineinteles ca nu vrea sa tracteze asa ceva nici in ruptul capului dar am mai atenuat conflictul putin spunandu-i ca exista si cu 4 si 5 axe. Asa ca asta de 10 m x 2,5m suprafata utila( + extensia la lungime pana la 11,5 m) este chiar mica. Incercam sa achizitionam cu toate ca este scump rau ,,halatul''!!!
Orice parere este binevenita.
Stima tuturor.

Eu zic sa ne intalnim sambata la barci si sa poluam acolo. Am luat niste detergent special, de scos scoica si petele galbene. Platforma e super Intra doua Dehler 65.  :P

Dbr

#3
Mda...Cred ca trebuie mutat topicul sub alt titlu.
@ Sixone: Rotile cu puntea fata vireaza! Referitor la cei 12 m asa este. Poti sa ai gabarit depasit pe lungime la remorca, in functie de tara UE tranzitata, intre 0,1-1,5 m daca folosesti panoul specific cu dungi oblice rosii/albe.
@ Razvan Evergreen vin sambata sa ,,dam la scoica''...si sa punem tara la cale.
Poate vine si Cristizz sa studiem proiectul peridocului lui .
Cateva precizari importante referitoare la tipul acesta de remorci, cu punte simpla ( sau dubla) viratoare:
- In general, au axe supradimensionate. Spre ex. a mea, cea de 6m lungime utila are axe de 1800 kg x 2 avand doar un MTMA de 2000 kg. De ce? pentru ca la un moment dat incarcatura poate fi distribuita inegal!
Cea din foto are 4 x 1500kg/axa deci suporta 6 tone pe axe in conditiile in care MTMA este de doar 3500Kg.
- au avantajul accesului in locuri greu accesibile atat dpdv al curbelor cat si al situatiilor limita ( drum infundat, porti de acces incuiate, drum gresit,etc). Eu personal am avut foarte multe situatii din care m-a salvat datorita manevrabilitatii. Se poate vedea in clipul acesta o situatie asemanatoare:
https://www.youtube.com/watch?v=RhoNckcbvU0.
- nu apasa pe carligul de remorcare al masinii tractoare si nu creeaza balans in mers.
Ca dezavantaj major are insa mersul cu spatele, in care trebuie sa fii experimentat, altfel in 2 m de mars arrier o pui ,,briceag'' pe masina. Cum spun soferii care tracteaza asa ceva, trebuie sa ,,te dai'' dupa protap cu carligul.

cristizz

Citat din: Dbr din Octombrie 28, 2016, 08:48:16 AM
.....
Poate vine si Cristizz sa studiem proiectul peridocului lui .
.....

Poate vin. Poate bere...

cristizz

Imi place foarte tare o barca poloneza, de generatie relativ noua, categoria B cu swing keel, dar care pune ceva probleme la transport:  3 m latime si 3000 kg masa proprie (asta urmeaza sa o confirm cu proiectantul, pentru ca pe multe siteuri e data ca deplasament ???)
Dupa ce am incercat sa ma lamuresc cum e cu transportul agabaritic (pe motiv de latime) constat ca nu prea e fezabila ideea de a-mi lua C si E + licenta de transport agabaritic si de a schimba masina cu una capabila sa traga peste 3500 kg, fiind nevoit astfel ca la fiecare deplasare sa apelez la un transportator specific care ma va seca de bani.
Singura varianta fezabila este constructia unui peridoc dedicat acestei barci, cu masa proprie sub 500kg si totala autorizata 3500kg, capabil sa incline barca asa incat sa se incadreze in 2,55m regulamentari.

Vali

IMHO la o barca avand derivor briceag 3 tone reprezinta deplasamentul total, si nu greutatea proprie.
Barcile de 30' care au greutatea proprie de 3 tone au de obicei deplasament peste 4 tone, au ori chila fin ori twin keels, iar greementul deja e de cutter sau sloop cu catarg foarte inalt.

Velierele de generatie noua in jur de 30' se invart in jurul acestei valori de 3 tone a deplasamentului, din motive de performanta. Cu atat mai mult daca e vorba de derivor briceag, putin probabil sa se riste vreun designer sa se joace cu asemenea masa de 3 tone a barcii goale.

Raspunsul designerului ar trebui sa includa masa maxima a barcii goale, alaturi de deplasamentul total. Din ce am vazut, masa proprie a unei barci moderne de 30' e in jur de 2,1 pana pe la 2,3 tone.

Pe de alta pare, eu stiam (posibil sa gresesc) ca limita de latime pentru tractabilitate rutiera fara permis agabaritic este de 2,50 si nu 2,55 metri. Cel mai bine e de studiat legislatia la zi. Nu cred ca ar fi mare diferenta de inclinare a barcii pentru a obtine latimea de 2,50 fata de 2,55, important e sa nu ai batai de cap cu organul. Cu toate ca nu cred sa stea cineva cu sculamente speciale sa-ti masoare latimea barcii inclinate pe peridoc, dar nu stii niciodata.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

cristizz

@ Vali Referitor la cele 3000 kg ale barcii tind sa-ti dau dreptate, cel mai probabil ca reprezinta deplasamentul.
Ce m-a debusolat a fost raspunsul telefonic al reprezentantei de vanzari, care a insistat ca e masa barcii goala.
Sper sa lamuresc acest aspect cu proiectantul, de la care vreau sa mai aflu si cat de fezabila e solutia propusa de mine. Mai precis unde ar trebui amplasate grinzile-cavalet asa incat sa nu deformez/rup ceva la barca in timpul transportului, cand ea va sta inclinata si sprijinita pe un bord.

Daca masa barcii e cu cateva sute de kg sub cele 3000, sigur voi avea destula rezerva sa ma joc cu structura peridocului.
Si poate ca nu va mai trebui sa schimb masina (a mea tracteaza 2800 kg cu sistem de franare)

Despre latime, limita sigur este 2,55 m pentru remorci uzuale si 2,60 m pentru frigorifice

https://www.untrr.ro/oldcontent/content2/dimensiuni-scurte.pdf

Interesant ar fi sa aflam daca in Romania avem o derogare (ca in Polonia si Olanda) asa incat daca marfa este un corp structural unitar, indivizibil, se admit depasiri ale latimii maxime de 2,55 m (polonezii zic ca ei pot transporta barci pana la 3 m latime fara permis special)

cristizz

Astazi am avut o discutie foarte interesanta cu un domn de la un Centru de pregatire profesionala, atestate profesionale si Scoala de soferi amatori si profesionisti. Parea excelent informat.
Tema discutiei a fost posibilitatea ca eu, persoana fizica, sa pot tracta un gabarit depasit. Eu stiam ca trebuie sa am atestat profesional pentru asta, pe care il pot obtine numai sub umbrela unei societati comerciale care are in obiectul de activitate transportul agabaritc.
Surpriza: omul mi-a spus cu subiect si predicat ca in calitate de persoana fizica, cu autovehiculul personal pot tracta remorca personala avand incarcata barca personala care are gabarit depasit (mase sau dimensiuni) fara sa fie nevoie de atestat profesional. Trebuie insa obtinuta ATS si respectate celelalte reguli (permis B + E pana la 7 tone si tractor care sa aiba in certificatul de inmatrculare masa tractabila cu sistem de franare 3500 kg. Pentru masa mai mare iti trebuie C + E).
Mi s-a spus ca putem studia in legislatie:
- Hotărârea Guvernului nr.1391/2006
pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice
- Ordonanta Guvernului Nr. 43/1997*) privind regimul drumurilor
- Ordonanta Guvernului nr.27 din 31 august 2011 privind transporturile rutiere

MBG

Citat din: cristizz din Noiembrie 01, 2016, 08:30:58 PM
Astazi am avut o discutie foarte interesanta cu un domn de la un Centru de pregatire profesionala, atestate profesionale si Scoala de soferi amatori si profesionisti. Parea excelent informat.
Tema discutiei a fost posibilitatea ca eu, persoana fizica, sa pot tracta un gabarit depasit. Eu stiam ca trebuie sa am atestat profesional pentru asta, pe care il pot obtine numai sub umbrela unei societati comerciale care are in obiectul de activitate transportul agabaritc.
Surpriza: omul mi-a spus cu subiect si predicat ca in calitate de persoana fizica, cu autovehiculul personal pot tracta remorca personala avand incarcata barca personala care are gabarit depasit (mase sau dimensiuni) fara sa fie nevoie de atestat profesional. Trebuie insa obtinuta ATS si respectate celelalte reguli (permis B + E pana la 7 tone si tractor care sa aiba in certificatul de inmatrculare masa tractabila cu sistem de franare 3500 kg. Pentru masa mai mare iti trebuie C + E).
Mi s-a spus ca putem studia in legislatie:
- Hotărârea Guvernului nr.1391/2006
pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice
- Ordonanta Guvernului Nr. 43/1997*) privind regimul drumurilor
- Ordonanta Guvernului nr.27 din 31 august 2011 privind transporturile rutiere
Foarte interesanta informatia.
Practic cu masina potrivita poti sa tragi dupa tine ditamai barca.
Daca esti detinator de C+E practic tragi dupa tine si un vapor.
Mai ramane chestiunea cu ATS. Cat de greu/birocratic este de obtinut.
LIfe is to short to stay on the dock!

cristizz

Din cate inteleg ATS nu se obtine deloc greu. Exista multe centre  unde poti depune documentele si face plata. Daca te organizezi bine nu e deloc incomod.
Am facut la un moment dat o simulare pentru o barca care se incadra in greutate dar are 3 m latime si de la Bucuresti la Constanta autorizatia era undeva intre 50 si 80 Euro.
Daca faci numai cateva drumuri pe an merita efortul pentru a spori confortul!

MBG

Citat din: cristizz din Noiembrie 01, 2016, 09:28:52 PM
Din cate inteleg ATS nu se obtine deloc greu. Exista multe centre  unde poti depune documentele si face plata. Daca te organizezi bine nu e deloc incomod.
Am facut la un moment dat o simulare pentru o barca care se incadra in greutate dar are 3 m latime si de la Bucuresti la Constanta autorizatia era undeva intre 50 si 80 Euro.
Daca faci numai cateva drumuri pe an merita efortul pentru a spori confortul!
Clar nu este scump.
Ideea era mai mult de pierdere de timp.
Si pe urma mai esti si situatia in care vrei sa duci barca in Grecia si sa te mai si intorci cu ea.
Iti trebuie ATS si de la Bulgari, respectiv greci sau este ok numai cel din Romania?
LIfe is to short to stay on the dock!

cristizz

Corect este sa ții cont de legislația specifica a fiecărui stat. Poți sa treci prin 2 tari unde sa fie nevoie de ATS iar în al 3-lea sa nu ai nevoie.
Cred ca pentru Bg și Gr ai nevoie.
Din câte am înțeles se poate obține ATS chiar in vama ... cel puțin la noi

Trimis de pe al meu SM-N910F folosind Tapatalk


Vali

Citat din: cristizz din Noiembrie 02, 2016, 12:28:29 PM
Din câte am înțeles se poate obține ATS chiar in vama ... cel puțin la noi

Atentie mare, ca la fel au zis unii ca vamuirea Macgregor-ului se poate face si la frontiera :D.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

cristizz

Citat din: Vali din Noiembrie 02, 2016, 12:54:00 PM
Atentie mare, ca la fel au zis unii ca vamuirea Macgregor-ului se poate face si la frontiera :D.

:D  Asa este, imi amintesc. Totusi vamuirea s-ar fi facut acolo, ca se aranjase legal. Ei s-au reintors ca sa le radiez peridocul din circulatie si barca din registrul naval, de frica sa nu aiba probleme cu ai lor.

Ref la ATS, acesta se poate obtine in 48h de la depunere cu tarif normal de emitere sau pe loc, la urgenta cu 1,5xTarif