Peridocuri si reguli

Creat de Dbr, Octombrie 27, 2016, 07:49:39 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

gvincentiu

Un peridoc pentru un catamaran usor, cu rolele de ghidare in interiorul corpurilor iar cele de chila in afara rotilor osiei, se poate? Adica e mai lat cu 0,5 m in fecare parte decat ansamblul osie roti. Bineinteles, totul la 2,5m lățime.
Ganduri bune !

cristizz

Cred ca e legal daca este sub 2,55 m latime si este semnalizat corespunzator.

Dbr

Ca sa nu mai existe confuzie, gasiti aici tot ce este  legat de mase/gabarit maxime pentru toate tarile UE.
Stima tuturor.
https://www.euload.com/info.php?catID=26

cristizz

#18
Cred ca Vincentiu se referea la situatia in care dimensiunile de gabarit ale incarcaturii (in speta latimea maxima a catamaranului) depasesc dimensiunile constructive ale peridocului (latimea axei cu tot cu roti), dar fara a depasi latimea maxima de 2,55 m permisa pe drumurile publice.

Stiu ca exista o restrictie de a nu transporta pe autovehicul o incarcatura care sa depaseasca dimensiunile de gabarit ale acestuia. Cred ca se refera la ceea ce transporti pe portbagajul autovehiculului, nu pe o remorca (,,Se interzice conducãtorului de autovehicul sau de tramvai ...... sã transporte în si pe autoturism obiecte a cãror lungime sau lãtime depãseste, împreunã cu încãrcãtura, dimensiunile acestuia)
Poate de aici si nelamurirea.
Mai stiu ca exista o alta reglementare referitoare la atelajele cu tractiune animala care spune ca incarcatura din acestea poate depasi dimensiunile atelajului dar cu incadrare in latimea de 2,55m (lungimea nu o mai stiu) si cu conditia semnalizarii cu steag rosu pe timp de zi si felinar pe timpul noptii.

Ar fi de folos o referire clara (lg si art) care sa lamureasca chestiunea.

gvincentiu

Exact asa e: osia standard knott de 1400mm cu tot cu roti, iar rolele de chila ies in afara ei cu 500mm in fiecare bord, doar e catamaran. Mai las o rezerva de 50 pentru chingile de amarare si inca sunt sub 2550mm. Bineinteles, bara de semnalizare din spate va fi la latimea gabaritului. Cam asa am de gand sa fac peridocul. CAT-ul are 500 iar peridocul cu sistem inertial de franare are 250 sunt in MMA de 750kg pentru o berlina mica. Întrebarea era daca pot iesi in afara osiei cu platforma.
Ganduri bune !

acig

Uite la pct. 87 cum este lamurita latimea maxima a incarcatutrii;
http://testauto.eu/rom/capitol4-10/
Ar mai trebui facuta pe mail o intrebare pentru siguranta ta la: http://www.politiarutiera.ro/ ;
Email: office(at)politiarutiera.ro
Sau-si aici:http://testauto.eu/rom/ask_question/
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

Vali

@Vince: in catalogul Knott gasesti punti cu latime suficienta pentru a sustine bine catamaranul. Cred ca latimea de 1400 e prea mica, mai ales daca e cu tot cu roti. Poate ai vrut sa spui ca b-ul (latimea intre gaurile talpicilor) este de 1400, si in acest caz latimea intre fulii este de 1850 mm.

Eu as folosi cea mai mare latime disponibila. La cele cateva peridocuri pe care le-am facut, am folosit latimea b din catalog de 1400 mm, atunci cand era vorba de barca mea lata de 1,70.
Din ce se vede pe site-ul Knott, latimea maxima la punti cu frana de 750 kg este de 1500 intre talpici si de 1950 intre fulii. Cam asta cred ca s-ar potrivi, desi mie mi se pare tot cam ingusta, stiind ca la catamaran greutatea e concentrata in corpuri, deci in laterale.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

cristizz

#22
Citat din: acig din Noiembrie 07, 2016, 07:31:50 PM
Uite la pct. 87 cum este lamurita latimea maxima a incarcatutrii;
http://testauto.eu/rom/capitol4-10/

Excelent nea' Gica. Degeaba citim Codul Rutier daca nu studiem si Regulamentul Circulatiei.
Deci avem conditiile obligatorii:
- latimea maxima remorca cu incarcatura pe ea cel mult 2,55m (2,6 pentru frigo)
- lungimea maxima remorca cu incarcatura pe ea cel mult 12 m
Iar incarcatura poate depasi dimensional conturul remorcii astfel:
- spre fata cu 1m
- spre spate cu 2m
- in lateral cu 0,4 m de la marginea exterioară a luminilor de gabarit (nu se specifica latimea osiei si a rotilor)
In aceasta situatie ansamblul trebuie semnalizat suplimentar cf. art.88 din Regulament.

Referitor la mase, stiu ca MMA poate fi depasita cu pana la 4% fara a fi sanctionat (la o remorca cu MMA 3500kg depasirea poate fi astfel pana la 140kg = greutatea unui motor mai mare, sau cateva dotari suplimentare ale barcii, sau alimente si combustibil ....)

As adauga o observatie referitoare la Asigurarea obligatorie RCA.
Conf. Codului Rutier SECTIUNEA a 2-a, Înmatricularea, înregistrarea si radierea vehiculelor:
Art.11 (8 ) Cu ocazia realizarii oricarei operatiuni de înmatriculare a unui vehicul, verificarea efectuarii inspectiei tehnice periodice si a asigurarii obligatorii de raspundere civila ....
Conf. Codului Rutier SECTIUNEA a 5-a, Obligatii în caz de accident:
Art.76. - (1) Vehiculele înmatriculate sau înregistrate, cu exceptia celor cu tractiune animala, a remorcilor si a mopedelor, care circula pe drumurile publice, trebuie sa aiba asigurare obligatorie pentru raspundere civila în caz de pagube produse tertilor prin accidente de circulatie, conform legii.
Deci RCA este obligatoriu la inmatriculare (desteptii de la ITP il cer si ei) dar nu este obligatorie daca ai deja ITP si remorca este inmatriculata.
- conf. obs. calin1967, multumesc.
Pe mine m-a oprit Politia Autostrazii la Lehliu in vara lui 2014, nu am avut asigurare, a vrut sa ma amendeze si sa-mi retina talonul. Am protestat, i-am aratat art. de mai sus. Omul si-a sunat superiorul si nu m-a mai amendat (pentru lipsa RCA la remorca).

Dbr

Salutare,
Voi relua putin discutia de mai devreme, deoarece nu am avut timp sa scriu in amanunt in ultima perioada.
Acum vreo doua saptamani  m-am dus sa imi invelesc barca pentru iarna ocazie cu care m-am vazut cu Cristi si Florio la Santierele Navale Tubal. Atunci am si stat putin la o discutie constructiva spun eu deocamdata, dar mai avem de gandit mult referitor la sistemul de rabatare, unde fiecare am venit cu ideile proprii, lansand la un moment dat idei ce se refereau la sisteme hidraulice,spingluri mecanice, lanturi Gall, sisteme elastice pneumatice,perne de aer,etc.
Ideea este ca peridocul lui Cristi trebuie sa iasa in final la o greutate foarte mica, aspect la care el era foarte optimist, in schimb eu nu >:( .
Sunt insa niste chestiuni importante legate de punte, unde daca punem doua sunt prea grele, iar daca punem una, ne trebuiesc neaparat roti jumelate, pentru ca nici o anvelopa comerciala  de 12- 14 tzoli per bucata nu rezista la mai mult de 1200-1500 kg. De aceea sunt circumspect la greutatea proprie finala a peridocului, tinand cont si de suprastructura de rabatare care va fi realizata preponderent din otel!
Nu stiu daca v-am mai spus, si va rog sa nu o luati ca pe o lauda proprie sau ca sunt contra , dar am realizat in regie proprie doua remorci pe care le-am exportat in Olanda iar una foarte mare exportata in Germania. Nu vreau sa va plictisec cu foto si proiectele lor , doar vreau sa va spun ca cea mai hazlie a fost treaba cu inmatricularea lor acolo unde nu intelegeau ca export din Ro catre NL si DE si nu invers :o. Ei fiind invatati sa ne vanda numai ei noua si nu noi lor. Eu eram 8) si crestea inima in mine cand am vazut in NL ca am avut Meldcode( al catelea vehicul din marca si tipul asta este inmatriculat in NL) pe certificatul de inmatriculare ( Kentekenbewijs) 0001. Crestea inima in mine cand am vazut ca se poate sa le aratam si noi lor ca SE POATE si sa nu mai arunce atat cu pietre in noi. La fel in Germania. la TUV Nord cand am facut Rar -ul lor , angajatul de acolo adresat o intrebare incepand cu :,, Bitte, Herr Hersteller....- va rog, d-le constructor" Deci se poate daca vrem!
Asa ca provocarea lui Cristi cu sistemul lui de basculare este ca o ,,cireasa pe tort'' si personal abia astept sa ne apucam de treaba :)
Vali, referitor la 2,55 si 2,50 adevarul este undeva la mijloc, pentru ca nu toate stalele membre UE au 2,55. Se poate studia cu atentie site-ul indicat mai sus de mine unde sunt date toate dimensiunile/greutatile maxime admise pe toata Europa, asa ca atentie la tarile tranzitate. Referitor la Olanda, doar ei au adoptat niste masuri mai speciale, care sunt valabile doar pe teritoriul lor(!), fapt pentru care si eu cand am lucrat pe transporturi agabaritice in NL mi-am incasat amenzi (platite de firma) usturatoare pe Belgia si Germania, chiar daca am anuntat ca este control de gabarit , firma insistand sa ma trimita pe ruta controlata, pentru ca eram singurii care includeam amenzile in costurile de transport ;). E o poveste lunga despre cum fugaresc nemtii si belgienii camioanele olandeze( dar eu pe al meu aveam numar polonez ;)) datorita acestor derogari speciale pe care doar Olanda le are in privinta asta , iar noi soferii romani, polonezi, bulgari, samd care lucram la ei ne formasem un fel de ,,asociatie'' tacita si ne anuntam in privinta controalelor. Preferam sa trecem prin zona la ore ciudate(3-5 dimineata) cand toti dormeau ca in gara si nu aveau chef sa iasa in frig la controale. Si pentru asta romanii, si nu numai noi, eram premiati la salariu cu prime considerabile ;)
Revenind la barcile noastre, tractate cu vehicule din categoria B (+E)totusi nu cred ca va sta cineva sa te controleze pe autostrazile din UE la gramada  cu camioanele, mai ales cand tractezi un velier, despre care toata lumea in general are impresia ca sunt usoare in raport cu volumul lor. Totusi nu trebuie sa existe discrepanta intre masina tractoare si barca, nu trebuie mers incet (pentru a nu exista dubii in privinta greutatii excedentare sau gabarit)  si nici foarte repede ci in concordanta cu ceilalti participanti la trafic, fara depasiri incomode sau acte de bravism! Daca totusi esti oprit in trafic in UE, este bine sa fii cat mai ,,licentiat'' , adica sa posezi cat mai multe categorii pe permisul de conducere, eventual alte atestate fiind si acestea binevenite. Nu in ultimul rand , ansamblul de vehicule trebuie sa aiba toate actele in regula( asig. Itp, taxe drum,etc) si mai ales sa fie semnalizat corespunzator cu lumini si panouri, de la caz la caz. Exemplu: Tranzitam Ungaria, nevasta-mea in spate cu turismul si un Shetland 535 la carlig pe peridoc ( MTMA 1200 Kg) doar categoria B. Se baga masina de Pol. intre mine si ea,, Upps imi zic...sa vezi ca o opresc bazbiducii astia" Bineinteles ca au tras-o in prima parcare. Si eu din fata lor bineiteles tot in parcare... Se duc ei la ea si ii cer actele...Apar si eu din fata si zic: ,,Jo Napot" cu accent perfect- buna ziua, cu toate ca afara era noapte ;). Ei incep sa ma boscoradeasca pe ungureste, eu le raspund in engleza ca nu stiu multe cuvinte in limba lor decat ,din politete,cele care se cad de cuviinta precum Buna ziua, Koszonom (multumesc), matrica (vignieta), autopalya,samd. Au controlat oamenii actele si mi-au spus motivul real pentru care m-au oprit. Nu ii mergea o pozitie pe dreapta la remorca, deci corect. Am schimbat becul , au stat cu mine sa vada ca merge si drum bun pana acasa. Deasemenea, imi aduc aminte la un moment dat, eram cu un prieten, care in spatele meu tracta cu o masina puternica remorca mea pe simplu ax,incarcata corespunzator dpdv al greutatii, dar cu viteza mai mica decat ceilalti parteneri de trafic, si intotdeauna il pierdeam in spate. Il sun si il intreb de ce merge asa incet si imi raspunde ca,,merge la consum mic :o. I-am raspuns ca va fi oprit de controale, pentru ca toti il depaseau si dadea impresia ca nu poate sa traga, ca si cum ar fi supraincarcat. Peste cativa km a fost oprit in Germania la control si dus la cantar! Acolo explicatii bla bla, iar apoi prietenul meu a stat lipit de mine pana acasa ,,ca timbrul de plic", mergand cu viteza constanta si normala in trafic.Deci fara motiv nu esti oprit in UE. De altfel si la noi am vazut aceeasi tendinta, mai mult de prevenire decat de asuprire!
O singura data am aratat in UE, autorizatia mea nominala de insotitor transporturi agabaritice + permisul de conducere aferent categoriei din care faca parte ansamblul de vehicule , si nu au mai avut nici macar curajul sa ma cantareasca sau masoare,ci mi-au urat ,,Drum bun''. In general, in trafic, se urmaresc mai multe aspecte. Primul este cel referitor la siguranta circulatiei( care tine de vehicule si conducatorul lor) iar abia ultimul este cel al taxarii suplimentare (ATS), care in cel mai rau caz se poate lasa cu plata unei taxe( nu amenda) in contul administratorului drumului, in cazul nostru CNADR. Deci ,ca o concluzie, putem conduce cu dimensiuni depasite,referindu-ma aici la barcile noastre, dar doar daca avem dreptul legal atestat si documentat.
Stima tuturor.

Dbr

@ Gvincentiu
Peridocul urmeaza sa il construiesti si sa il omologhezi?
Daca incarcatura este in gabarit( 2,55 m) nu este nici o problema, dar vei avea nevoie sigur de calculul centrului de greutate pe sectiunea longitudinala. Se pune accent pe el, pentru a nu avea mai mult de 50-75 kg( dupa caz)forta de apasare pe cupla, in cazul unei remorci MTMA <750 kg, lucru care ar duce la descarcarea sau la suprasolicitarea prin supraincarcare a cuplei si respectiv a puntii din spate a autovehiculului ce tracteaza.
Greutatea proprie a peridocului o poti calcula relativ usor si fara abateri semnificative, daca vei tine cont de greutatile specifice ale materialelor folosite( inclusiv orice mic subansamblu sau suruburile, piulitele,etc) conform fiselor tehnice. Mie personal,la o remorca cu MTMA 1300 kg, mi-a rezultat o abatere de doar 14 kg, cand am cantarit-o la RAR :), probabil electrozii de sudura si popniturile le-am gresit la numaratoare ;)
Un exemplu mai jos de la una din remorcile mele.
Stima tuturor.

timberland0910

Citat din: Dbr din Noiembrie 08, 2016, 07:44:38 AM
@ Gvincentiu
Peridocul urmeaza sa il construiesti si sa il omologhezi?
Daca incarcatura este in gabarit( 2,55 m) nu este nici o problema, dar vei avea nevoie sigur de calculul centrului de greutate pe sectiunea longitudinala. Se pune accent pe el, pentru a nu avea mai mult de 50-75 kg( dupa caz)forta de apasare pe cupla, in cazul unei remorci MTMA <750 kg, lucru care ar duce la descarcarea sau la suprasolicitarea prin supraincarcare a cuplei si respectiv a puntii din spate a autovehiculului ce tracteaza.
Greutatea proprie a peridocului o poti calcula relativ usor si fara abateri semnificative, daca vei tine cont de greutatile specifice ale materialelor folosite( inclusiv orice mic subansamblu sau suruburile, piulitele,etc) conform fiselor tehnice. Mie personal,la o remorca cu MTMA 1300 kg, mi-a rezultat o abatere de doar 14 kg, cand am cantarit-o la RAR :), probabil electrozii de sudura si popniturile le-am gresit la numaratoare ;)
Un exemplu mai jos de la una din remorcile mele.
Stima tuturor.
Salutare , in cazul unui peridoc cu 2 punti sistemul de franare este pe ambele punti sau poate fi doar pe una din ele?  Pt o barca cu greutatea de 900-1ooo kg se poate face peridoc doar cu o singura punte?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


Dbr

Obligatoriu pe ambele punti trebuie sa existe sistem de franare.
Sigur ca se poate la greutatea barcii de pana in 1000 kg peridoc cu o singura punte. MTMA peridoc va fi undeva in jur de 1250-1350 kg.
Stima.

timberland0910

Citat din: Dbr din Noiembrie 08, 2016, 08:46:59 AM
Obligatoriu pe ambele punti trebuie sa existe sistem de franare.
Sigur ca se poate la greutatea barcii de pana in 1000 kg peridoc cu o singura punte. MTMA peridoc va fi undeva in jur de 1250-1350 kg.
Stima.

e cineva de pe forum care imi poate construi un peridoc si sa il si omologeze? odata cu planurile pt viitoarea barca am achizitionat si planurile pt peridocul ei .daca pun aici planurile peridocului imi poate face cineva o estimare de pret +/- ? ..as fi recunoscator

cristizz

Citat din: Dbr din Noiembrie 08, 2016, 07:11:58 AM... Ideea este ca peridocul lui Cristi trebuie sa iasa in final la o greutate foarte mica, aspect la care el era foarte optimist, in schimb eu nu >:( . ...

Mac-ul meu avea un peridoc original cu MMA = 1905kg si masa proprie 261kg, constructie din aluminiu cu o singura punte si sistem de franare inertial.



Presupun ca pana la o masa proprie de 500kg exista suficienta rezerva ca, printr-o proiectare si executie inteligenta, sa obtii o MMA de 3500kg.

Insa nu prea mai sunt interesat de constructia peridocului basculabil dupa ce am aflat ca pot trage bara proprie gabarit depasit (pana in 3,2m latime) cu o masina proprie (care sa aibe inscrisa in talon Masa tractabila cu sistem de franare mai mare cel mult egal cu MMA peridoc) si avand permis categorie corespunzatoare (B+E sau C+E), platind ATS si fara a fi nevoie de Atestat profesional pentru transport agabaritic si nici de insotitor transport agabaritic.

Chiar si asa, voi contribui cu ceea ce imi trece prin cap, daca va avea altcineva nevoie.




calin1967

Citat din: cristizz din Noiembrie 07, 2016, 10:41:11 PM

Art.76. - (1) Vehiculele înmatriculate sau înregistrate, cu exceptia celor cu tractiune animala, a remorcilor si a mopedelor, care circula pe drumurile publice, trebuie sa aiba asigurare obligatorie pentru raspundere civila în caz de pagube produse tertilor prin accidente de circulatie, conform legii.
Deci RCA este obligatoriu la inmatriculare (desteptii de la ITP il cer si ei) dar nu este obligatorie daca ai deja ITP si remorca este inmatriculata.
Pe mine m-a oprit Politia Autostrazii la Lehliu, nu am avut asigurare, a vrut sa ma amendeze si sa-mi retina talonul. Am protestat, i-am aratat art. de mai sus. Omul si-a sunat superiorul si nu m-a mai amendat (pentru lipsa RCA la remorca).

Am cautat pe net articolul, cu gandul sa ii dau un print sa-l am la mine... se pare ca au corectat scaparea si au scos din el remorcile. - aici doua link-uri

http://www.euroavocatura.ro/legislatie/1236/Codul_Rutier_actualizat_2016__OUG_195_2002/page/10#nextPage

https://www.odat.ro/codul-rutier-capitolul-v-reguli-de-circulatie-obligatii-in-caz-de-accident/