transport ambarcatiune

Creat de pauli, Noiembrie 01, 2016, 06:27:53 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

pauli

pai barca NU ARE peridoc, ea sta permanent pe apa intr-o marina. Cel din imagine este doar cu titlu informativ pentru a vedea gabaritul, nu este al proprietarului. Mai atasez o poza spre informare. Deocamdata (pentru urmatorii 2 ani) nu am nici bugetul si nici nu sunt interesat sa achizitionez peridoc decat daca este extrem de ieftin ceea ce la dimensiunea asta ma indoiesc

teo pes

Pe apa ? !! ;)o duci numai pana la Dunare!!!
Viata i grea !!  Dar trece !!

pelicanul

Citat din: teo pes din Noiembrie 08, 2016, 09:43:13 AM
Pe apa ? !! ;)o duci numai pana la Dunare!!!
Cum adica "o duci numai pana la Dunare" ? Orice oras din Olanda are cel putin un port si este conectat pe apa cu orice alt port din lume. Din orice marina olandeza poti ajunge pe apa (Rin - Main - Dunare) pina in Romania. Costurile unei asemenea calatorii cred ca sint mai mari decit daca ai cumpara de acolo un peridoc (vreo 2000 de euro) si ai veni cu el pe drum. Va fi insa o calatorie de neuitat. Pentru toate celelalte exista Mastercard! :)

ghrt

Sunt câţiva de dacă aici. Dacă barca este într-o stare bună; dacă poate urca în zonele dificile ale Rinului, unde este curent puternic; dacă cineva de la bord se descurcă suficient de bine în germană pt ecluzare. Eu aş visa la aducerea ei pe apă :)

calin1967

Citat din: pelicanul din Noiembrie 08, 2016, 10:38:27 AM
Costurile unei asemenea calatorii cred ca sint mai mari decit daca ai cumpara de acolo un peridoc (vreo 2000 de euro)
Hai sa socotim:
Combustibil 2000 mile; 500 ore de mers cu 4 noduri, 1000 litri la 2 litri pe ora, 1300 euro
Avion 100 euro
Mancare - gatit pe barca, preturi ca acasa
marine - nu
Taxe trecere frontiere?
Spagi?
Altele?

pelicanul

@ghrt
Bineinteles, eu doar am venit cu o idee. Discutia e ceva mai lunga...  :)

@calin
Nu stiu ce motor are, dar pentru barca aia sint sigur ca poti sa socotesti linistit 4 - 5 litri pe ora. Viteza cred ca va fi si ea mai mare (deci timpul de mars mai mic), una peste alta, asa ochiometric, cred ca 2000 ar fi numai combustibilul.

calin1967

Citat din: pelicanul din Noiembrie 08, 2016, 02:52:50 PM
@calin
Nu stiu ce motor are, dar pentru barca aia sint sigur ca poti sa socotesti linistit 4 - 5 litri pe ora. Viteza cred ca va fi si ea mai mare (deci timpul de mars mai mic), una peste alta, asa ochiometric, cred ca 2000 ar fi numai combustibilul.

Oricum noi ne propunem sa ajungem la un mod de calcul, nu la o suma. Eu am socotit media la 4 noduri gandindu-ma la pasajele de pe Rin, dar acum stau sa ma gandesc ca portiunea de pe Dunare e mult mai lunga si curentul e destul de mare, mai ales in Germania/Austria. La noi eu mergeam cu 7-8 noduri la vale SOG, cu motorul la sfert. Banuiesc ca prin Germania ar trebui sa fie 10-12.

Un inboard diesel totusi ar trebui sa fie mai economic decat 4-5 litri.

Ma gandesc ca poate au si altii informatii concrete, de gen cata spaga trebuie sa dai la Sarbi sau daca trebuie sa faci intrarea in tara la Croati, eventual daca poti sa cumperi motorina mai ieftin de pe undeva :)

pauli

barca consuma intr-adevar intre 3-5 litri, motorul inboard e aproape nou de 41 cai dar sa nu uitam ca barca are 1500kg deci viteza -cel putin cea declarata de vanzator - este de 15kmh, posibil un pic mai mult.  M-am gandit si eu la varianta canal Main - Dunare dar intr-adevar costa mai mult, nu am nici experienta de a naviga atata cale. chiar daca nu sunt 2000 mile (adica 3600 km) ci considerabil mai putin dar oricum mult. Sper insa sa rezolvam problema transportului, oricum sta in Olanda pana la inceputul primaverii mai am timp pana atunci sa ma organizez

ghrt

Mă pasionează o asemenea călătorie. Am găsit de-a lungul timpului diverse bloguri, şi în mod remarcabil relatarea unei asemenea călătorii din 1922 (Sailing across Europe).

Blogul unde este istorisită călătoria lui Bananec Blues: http://claude.aube.free.fr/transeuropea/somcruise.htm

teo pes

Eu am spus pana la Dunare pt ca odata pusa pe Dunare costurile devin mici , olandezul poate sa ti inchirieze peridocul pt 24 ore!!?il duci inapoi si te dai pe apa !!astfel scapi de toate trecerile si ecluzarile si castigi si timp,...si barca nu poate ramane inscrisa in olanda? astfel scapi de ...suprataxarea vamesilor... si de corvoada inscrierii in romanica ! pana in primavera ai tot timpul de studiu si pregatiri! eu as merge cu tine !!
Viata i grea !!  Dar trece !!

pauli

Teo Pes, n-am inteles ce suprataxa a vamesilor? e "import" intracomunitar nu e nici o taxa. La inscriere da, stiu, sunt diverse taxe care impreuna duc pe la vreo 500 euro. Cat priveste a doua intrebare : ba da barca poate ramane inscrisa in Olanda (probabilca se plateste si acolo o taxa pe proprietate ca si aici) dar asta nu ma scuteste de inregistrarea ei aici in registrul matricol de ambarcatiuni -daca am nevoie de pavilion si vreau sa ies in zona frontaliera. Nu stiu exact cum sta legea la capitolul asta si daca chiar merita efortul de a o pastra inregistrata in Olanda, ma poate ajuta cineva cu un sfat?

cristiantutuianu

Citat din: pauli din Noiembrie 09, 2016, 02:19:47 PM
Cat priveste a doua intrebare : ba da barca poate ramane inscrisa in Olanda (probabilca se plateste si acolo o taxa pe proprietate ca si aici) dar asta nu ma scuteste de inregistrarea ei aici in registrul matricol de ambarcatiuni -daca am nevoie de pavilion si vreau sa ies in zona frontaliera. Nu stiu exact cum sta legea la capitolul asta si daca chiar merita efortul de a o pastra inregistrata in Olanda, ma poate ajuta cineva cu un sfat?
Salutare
Pentru inregistrare Olanda ?????
Poate te ajuta acest topic https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1465.0.html Belgia e aproape de Olanda .
E chiar foarte simplu ....www.mobilit.belgium.be/fr

ghrt

Dacă ai pavilion olandez circuli cu ea internaţional sub acest pavilion, nu îţi mai trebuie şi unul românesc sau de aiurea.

pauli

multumesc de informatie cristiantutuianu. INTREBAREA ESTE: Datorita dimensiunii (sub 20m) si a vitezei (sub 20km) barca nu se inregistreaza in Olanda (nici in momentul de fata nu este inregistrata). Dar chiar si asa presupunand ca o inregistrez in Belgia (dupa exemplul tau) si o aduc in Romania ca ambarcatiune de agrement costier/delta/Bulgaria nu ma pun astia s-o inregistrez si aici (ca eu asa stiam) avand in vedere ca rezidenta mea e in Romania? (ca la masini de ex)

pauli

Citat din: ghrt din Noiembrie 09, 2016, 03:56:19 PM
Dacă ai pavilion olandez circuli cu ea internaţional sub acest pavilion, nu îţi mai trebuie şi unul românesc sau de aiurea.
ok barca are pavilion olandez pentru ca asa permite legea in olanda desi este neinmatriculabila in olanda cum ziceam mai sus. Dar daca vreau sa circul pe marea neagra cu pavilion eu stiam ca trebuie inmatriculata aici