Constructie Pocket Cruiser la Cluj

Creat de timberland0910, Noiembrie 06, 2016, 04:33:48 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

timberland0910

Salut , ma numesc Mihai si sunt din Cluj .Pasiunea pentru barci o am de anul trecut , cand m-am apucat sa imi construiesc o canoe din lemn..nefiind strain de lucrul cu lemnul am zis sa incerc si dupa 4 luni de munca am reusit .Acum am zis sa trec la next level si sa construiesc ceva mai serios pt familie , si anume BO-JEST de la Glen-L...:D ..planurile au sosit deja , dar am niste mici intrebari la care nu mi-a raspuns nimeni concret (de pe forumul glen-l) ...Planurile sunt pt placarea cu placaj ,dar eu as dori sa fac strip planking cu abachi(materialul din care am contruit canoea) si fundul barcii din stejar ...ca si greutate specifica as ramane tot pe acolo cu cea a placajului pt ca abachi este extrem de usor si ar compensa cu greutatea stejarului . producatorul
   Aici sunt detaliile legate de barca http://www.glen-l.com/designs/cruiser/bojest.html

Ca si motorizare am optat pt un inboard diesel Yanmar de 15 cai ( recomandat e intre 5 si 10 cp)
Aceasta este canoea care mi-a aprins flacara constructiei de ambarcatiuni : http://www.revistadinlemn.ro/2016/08/26/cum-sa-ti-faci-barca-din-lemn-mihai-stie/

dany

Bine ai venit printre noi!
Frumoasa canoe!Felicitari!
Am dorit numai sa te salut si sa-ti doresc succes in ceea ce vrei sa faci.Lucrul in strip planking ma depaseste ,si las pe cei priceputi sa-ti raspunda.

NessyRO

@ timberland0910
   Salut și bine ai venit la bord!
   Se pare că deja ai ceva vechime în "meserie" dar ar fi bine să primești ceva răspunsuri de la colegii de pe forum mai pricepuți în ale legislației.
   Scriu asta deoarece, după câte știu eu, ambarcațiunile cu motoare inboard, indiferent de lungime sunt supuse înmatriculării și supravegherii ANR. După câte știu eu, în acest sens, construcția ar trebui supravegheată de către un inspector ANR. Este posibil să mă înșel, dar sunt convins că sunt colegi ce au cunoștințe despre acest domeniu și te pot ajuta, măcar cu menționarea bibliografiei.
   Din fericire am văzut pe site-ul proiectantului că se poate construi și cu motorizare outboard.
   Deci spor la treabă și așteptăm fotografii cu stadiul construcției.
Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world. - A. Einstein

Vali

Salut Mihai si bun venit pe capcompas.ro. Felicitari pentru canoea Wabnaki, despre care am citit pe barcaholic, insa acolo nu am comentat fiindca am o retinere in a posta pe acel site. Am vazut ca i-ai multumit si lui Marius din Constanta, care stim bine ca e foarte priceput la ambarcatiuni mici in strip.

Despre Bo Jest, desi pe site e denumita "pocket cruiser", e mai degraba o barca traditionala tip tugboat (denumirea de pocket cruiser de obicei e folosita la mini-veliere). Totusi, nu ne vom impiedica acum de denumiri, ci important e sa contribuim ca sa-ti iasa o barcuta cat mai calitativa.

Despre prima ta intrebare: cred ca ar trebui sa elimini folosirea stejarului la strip plank. E cunoscuta problema de (in)compatibilitate a stejarului cu rasina epoxidica: din cauza taninilor continuti de stejar, polimerizarea epoxy-ului la zona de contact cu lemnul e defectuoasa, rezultand delaminari ulterioare etc.

Stejarul se poate folosi cu rezultate foarte bune la bordaj, dar exclusiv in sistem "carvel plank" clasic, fara invelire in fibra si rasina. In acest caz, trebuie facut tot bordajul din stejar, si nu combinat cu alt lemn (abachi).

Pe de alta parte, daca intentionezi sa faci bordajul din sipci si nu din placaj, va trebui sa alegi tehnica numita "carvel plank", si nu "strip plank". Asta din cauza formelor drepte ale bordurilor.
La carvel se folosesc sipci late (scanduri), asezate exclusiv pe osatura transversala, pe cand la strip se folosesc sipci inguste, de obicei in sistem sandwich cu fibra si rasina (fara osatura).

Strip plank se foloseste de obicei la barci usoare cu sectiune rotunda, cum e canoea pe care ai facut-o, sau la veliere, barci de deplasament etc. Carvel plank pe de alta parte se foloseste si la barci cu forme drepte, si la barci cu forme rotunde, la care sunt importante soliditatea si robustetea maxima, asigurate de ansamblul osatura + bordaj. In plus, carvel plank sau placajul pe coaste sunt variantele cele mai potrivite pentru o ambarcatiune cu motor inboard.

Cred totusi ca poti folosi metoda "carvel plank" la Bo Jest, reversul fiind volumul mare al manoperei, plus consumul mai mare de epoxy decat la o barca imbracata in placaj. Daca doresti bordaj din sipci si nu din placaj din motive de estetica a barcii, nu uita ca munca de mentenanta a barcii va fi semnificativa, mult mai serioasa decat la o canoe. Gandeste-te numai ca suprafata exterioara in epoxy trebuie periodic slefuita si protejata cu un lac rezistent la UV, altfel epoxy-ul se degradeaza repede la actiunea soarelui.

Ma gandesc totusi daca abachi e potrivit pentru carvel plank imbracat in fibra si rasina. Nu cunosc acest lemn, dar daca are proprietati asemanatoare cu rasinoasele uzuale la noi - pin, brad, molid, larita -, cred ca se poate folosi fara probleme la barca ta.

Nu ar trebui cred sa elimini din start varianta bordajului din placaj. Cred ca s-ar potrivi foarte bine placajul de mesteacan de la Welde, care e foarte solid, si are si un raport calitate / pret excelent. Problema pe care trebuie totusi sa o studiezi bine la acoperirea cu acest placaj este raza de curbura longitudinala a bordajului in zona prova. Asta e valabil si la carvel sau strip plank, in sensul ca raza de curbura sa permita curbarea bordajului in siguranta, fara rupere.

Cam atat pentru moment, ramane sa povestim in continuare. Spune-ne te rugam ce materiale vrei sa folosesti la osatura - coaste, curenti, chila, etrava etc, ce rasina epoxidica, si ce fibra - woven roving, coada de randunica, unidirectionala, biaxiala etc.

Spor la treaba si pregateste soba, fiindca barcagiul gospodar isi face iarna barca si vara sania :).

P.S.: am sa revin si cu ceva despre partea legislativa, treaba nu e simpla, dar nici prea complicata.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pelicanul

@timberland
Foarte simpatica barca, o forma clasica de deplasament. I-ar sta foarte bine intr-adevar cu un motor inboard. Nu cred ca este necesar sa cresti puterea la 15 HP, 10 este suficient, oricum vei merge in regim de deplasament cu maxim 7 noduri.
Daca planurile sint concepute special pentru bordajul din placaj, nu vad de ce ai vrea sa treci la strip-planking. Poate doar din ratiuni estetice, daca vrei sa lasi lemnul la culoarea lui naturala. Daca barca are formele de asa natura, cred ca este mai usor sa faci bordajul din placaj, asa cum recomanda si proiectantul.
Pentru strip-planking in primul rind nu cred ca e recomandabil lemnul de stejar. Nu stiu ce e cu acel abachi. In al doilea rind cred ca trebuie regindita un pic structura interna. Si in al treilea rind trebuie modificata grosimea bordajului, mai ales daca vrei sa lasi lemnul natur, neacoperit cu fibra. In mod sigur vei avea un consum mai mare de rasina epoxidica.

@Nessy
Cred ca nu apare in nici un act normativ nici un fel de diferenta intre motorizarea outboard si inboard in ceea ce priveste inmatricularea.

L.E. Vad ca am raspuns cam in acelasi timp cu Vali, el ceva mai complet. :)

timberland0910

salutare si multumesc frumos tuturor pentru raspunsurile prompte..(dincolo am intrebari puse de 6 luni fara ca nimeni sa imi raspunda :()

barca va fi inmatriculata dar in Belgia sau Olanda in nici un caz in romania

nu exclud din start folosirea placajului doar ca nu am gasit in Ro placaj marin ( cel vandut de Holver ca si marin e de fapt okume de exterior, asta mi-a spus-o un prieten ce lucreaza acolo)

barca va fi trasa in fibra de sticla interior exterior...inca nu stiu de care si ce gramaj pt ca proiectantul nu specifica ,doar ceva legat de banda de 10 cm biaxiala pt legaturile interioare intre bordaj si coaste

legat de inmatriculare in romania legea spune ceva de peste 7 metri si/sau peste 20 cai putere nu? eu voi face barca la 6.4 m si 15 cai :)

Ms Vali pt ideea placajului de mesteacan ...gasesc toate grosimile? 

timberland0910

Citat din: NessyRO din Noiembrie 06, 2016, 06:14:20 PM
@ timberland0910
   Salut și bine ai venit la bord!
   Se pare că deja ai ceva vechime în "meserie" dar ar fi bine să primești ceva răspunsuri de la colegii de pe forum mai pricepuți în ale legislației.
   Scriu asta deoarece, după câte știu eu, ambarcațiunile cu motoare inboard, indiferent de lungime sunt supuse înmatriculării și supravegherii ANR. După câte știu eu, în acest sens, construcția ar trebui supravegheată de către un inspector ANR. Este posibil să mă înșel, dar sunt convins că sunt colegi ce au cunoștințe despre acest domeniu și te pot ajuta, măcar cu menționarea bibliografiei.
   Din fericire am văzut pe site-ul proiectantului că se poate construi și cu motorizare outboard.
   Deci spor la treabă și așteptăm fotografii cu stadiul construcției.

Pai si daca aleg sa o inmatriculez in alt stat al UE ce legatura am cu ANR si cu domnii inspectori?  motorul poate fi outboard si apoi pun un inboard nu? ;)

timberland0910

@ Vali in toata lista de material lemnos din planuri specifica 3 tipuri de lemn la alegere : White Oak (stejarul de la noi e acceptabil la pret ,dar daca ai zis ca nu se impaca cu epoxy cade) Mahonul , care cade si el din considerente de pret  si mai zice de Douglas Fir (care eu o specie de rasinoase , dar nu as apela la "brad")

cat despre rasina m-am gandit la west system
cu epiphen am lucrat la canoe ,dar pe toate forumurile am gasit informatia ca WS ar fi the best ...

zi-mi te rog legat de inmatriculare , ca am vazut aici la voi un topic cu inmatricularea in Belgia si mi s-a parut cam simplu :) 

NessyRO

Scuze, dar chiar nu m-am gândit la momentul postării la posibilitatea înmatriculării în altă țară. Nemaivorbind de faptul că nu sunt sigur în ceea ce privește inboard-ul.
Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world. - A. Einstein

pelicanul

Proiectantul nu specifica o acoperire cu fibra pentru ca, in cazul constructiei din placaj aceasta nu are un rol structural ci mai mult de protectie in caz de lovituri, abraziune etc.

Inmatricularea in Belgia este intr-adevar simpla, dar se cere o dovada a proprietatii asupra barcii (factura sau contract de vinzare - cumparare). In cazul constructiei  de la zero, ar trebui sa intrebi in Belgia ce act care sa dovedeasca proprietatea trebuie sa prezinti. Cred ca pastrarea tuturor facturilor de materiale si o declaratie notariala pe proprie raspundere ar rezolva problema. Insa e mai bine sa intrebi inainte.

Vali

Uite aici placajul de mesteacan de care spuneam: http://www.welderomania.ro/produse/placaj.html
Nu e marin, dar e foarte bun, eu am lucrat de multe ori cu el. E folosit pe scara larga de rusi si ucrainieni la constructia de amator de barci de toate tipurile, de la barcute de pescuit la iahturi maritime. Amanunte aici:

http://homeverf.yakutia.ru/
http://homeverf.yakutia.ru/project.html
http://amariner.net/
http://amariner.net/design.html

Sa stii ca bradul Douglas e un lemn incredibil de bun la barci. E usor ca bradul, dar extrem de solid. Problema e in schimb ca nu se prea gaseste la noi. Pe de alta parte, stejarul e bun pentru osatura, cu toate ca eu as face coastele din placaj si longitudinalele din rasinoase conventionale - pin, molid, dar stratificate. In felul asta, incluzand bordajul de placaj, as obtine o barca si destul de solida, dar si foarte usoara, deci economica si usor de transportat si manevrat.

Despre inmatriculare, in Romania esti obligat sa inmatriculezi sau sa inregistrezi exclusiv barcile cu lungimea de la 7 metri in sus, sau cu motorizare peste 15 kw (20,38 CP). Nu exista diferentieri vizavi de inboard sau outboard. Daca nu depasesti aceste valori, poti circula in tara cu barca neinmatriculata. Daca vrei sa pleci pe ape din tara, va trebui s-o inmatriculezi.

Pe de alta parte, un pavilion de complezenta tip Belgia sau Olanda se justifica doar atunci cand vrei sa depasesti valorile de 7 metri sau 20 de cai, ceea ce nu e cazul tau. Poate vrei totusi sa te dai si in alte tari, si atunci iti va trebui un pavilion. Oricum, cea mai mare bataie de cap e cu inmatricularea in regie proprie in Romania, asa ca evita cat poti aceasta varianta.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

timberland0910

uite ce am gasit pe siteul indicat de tine :)

timberland0910

@ Pelicanul ...pe topicul cu inmatriculari in Belgia sunt cativa care au inmatriculat barci cu declaratie notariala pe proprie raspundere ...pana acolo mai am ...mai intai fac barca o dau la apa la noi si apoi vad eu cum si unde o inmatriculez...ori cu declaratie la notar , ori mi-o vinde un prieten cu contract de vanzare cumparare facut tot la notar ...variante sunt...pana una alta nu stiu inca din ce sa o fac  :(

Vali

Citat din: timberland0910 din Noiembrie 06, 2016, 08:21:15 PM
uite ce am gasit pe siteul indicat de tine :)

Uite aici maiestrie: http://amariner.net/yacht_building.html . Culmea e ca designerul Sergei Svistula e membru (si) pe forumul nostru.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

timberland0910

Citat din: Vali din Noiembrie 06, 2016, 08:34:42 PM
Uite aici maiestrie: http://amariner.net/yacht_building.html . Culmea e ca designerul Sergei Svistula e membru (si) pe forumul nostru.
Superb....tot respectul pt asa meseriasi

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk