Constructie Pocket Cruiser la Cluj

Creat de timberland0910, Noiembrie 06, 2016, 04:33:48 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

timberland0910

     

Cum in atelier nu aveam spatiu suficient pt vaporas am turnat in curte o placa de beton si am cumparat un cort de 8x4 m cu 3.10 m la coama

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


Vali

Citat din: timberland0910 din Noiembrie 06, 2016, 07:18:37 PM
salutare si multumesc frumos tuturor pentru raspunsurile prompte..(dincolo am intrebari puse de 6 luni fara ca nimeni sa imi raspunda :()

Inseamna ca ai ajuns in sfarsit pe forumul potrivit :).

Citat din: timberland0910 din Noiembrie 06, 2016, 07:18:37 PM
barca va fi trasa in fibra de sticla interior exterior...inca nu stiu de care si ce gramaj pt ca proiectantul nu specifica ,doar ceva legat de banda de 10 cm biaxiala pt legaturile interioare intre bordaj si coaste

Atentie mare la treaba asta. De obicei, la constructia pe osatura nu se acopera bordajul cu fibra si la interior, ci doar la exterior. Motivul e ca sunt foarte greu de protejat zonele de contact dintre bordaj si osatura, astfel ca pe viitor sa nu se transforme in focare de putregai.

Aceasta problema a fost foarte distrugatoare pe vremuri la barcile din lemn imbracate in fibra si poliester. Din cauza fibrei de la interior, in cel mult 3-4 ani barcile erau complet putrezite. Asta deoarece umezeala trecea prin poliester in lemn, dar nu mai iesea din lemn, atacandu-l ireversibil. Epoxy e mai bun, dar tot ramane riscul de a nu proteja suficient zonele ascunse, drept pentru care la interiorul barcilor cu osatura se da doar rasina, fara fibra.

Ca sa eviti asemenea probleme, cel mai bine e sa respecti exact ce scrie in planuri. Atentie insa, ca planurile de la glen-l sunt destul de vechi, din vremea cand inca se mai imbracau barcile din lemn in rasina poliesterica. Daca ai cea mai mica nelamurire, scrie-ne si o rezolvam noi intr-un fel.

Daca vei folosi placaj la bordaj, cea mai buna fibra pentru exterior este "coada de randunica" de la Polydis, gramaj mai mare (280 de exemplu). Asta deoarece suprafata ramane aproape neteda, fiind nevoie doar de inca o mana de rasina pentru a obtine o suprafata cvasi-plana. Se poate folosi si woven roving de 300 de exemplu, dar in acest caz fibra va trebui chituita si slefuita ca sa se obtina o suprafata neteda.

Daca vei folosi sipci late (carvel plank), poti folosi woven roving sau biaxiala. Insa, din ce stiu, biaxiala se vinde doar la sul, si se importa doar la palet. Eu de fiecare data cand am vrut sa iau biaxiala de la Polydis, nu au avut pe stoc, si mi-au spus ca aduc foarte rar, doar cand au comenzi pentru un palet intreg.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

timberland0910

@ Vali   si aici am sa si raman ;)


pana la urma voi merge pe placaj , dar din cate am citit despre barca pe care vreau sa o construiesc placajul de 10 mm da batai mari de cap in zona prova , iar multi care au construit modelul au stratificat 2 coli de 6 mm si treaba a mers struna .Intrebarea mea este : stratificarea intre cele 2 coli suprapuse se face cu epoxy? daca da , cum pot fi sigur ca cele 2 coli se lipesc perfect si nu raman goluri in anumite locuri ? sau structural nu prea conteaza? deci am inteles bine : la interior nu aplic fibra doar epoxy grund si vopsea poliuretanica

Vali

Da, asta e ideea, sa stratifici cu epoxy 2 foi de placaj mai subtire (de 6 mm in cazul nostru) in loc de o singura foaie mai groasa. Mai ales la barca ta, cu prova aia curbata din scurt, e cam singura solutie. Nu-ti face probleme, fiindca datorita tensiunii aplicate, placajul se va mula bine peste cel initial, important e sa aiba suficienta rasina intre ele.

Sistemul asta cu bordajul stratificat din placaj, in varianta stitch & glue, e recomandat ca fiind incredibil de solid, de catre insusi cel mai cunoscut si respectat designer de barci s&g, Sam Devlin. El il denumeste "cold molded stitch & glue" si amanuntele se gasesc in aceasta carte a lui: https://books.google.ro/books/about/Devlin_s_Boatbuilding.html?id=JvnangEACAAJ&source=kp_cover&redir_esc=y&hl=ro .

La tine nu e s&g, insa stratificarea placajului la prova iti intareste mult acea zona susceptibila la impact. Aceasta stratificare cu placaj se mai intalneste la unele barci cold-molded concepute pentru placaj, sau la barcile radius chine. Totusi, cel mai bun corp in cold molded se obtine prin laminarea cu epoxy a furnirului tehnic (veneer in engleza), din motive de orientare optima a fibrelor. As mai detalia, dar discutia devine off-topic.

Despre finisajele interioare, avem timp suficient sa povestim, mai e pana acolo. Oricum, eu intotdeauna prefer sa las interiorul in lemn natur, dat doar cu epoxy, fiindca frumusetea lemnului nu poate fi egalata de niciun alt finisaj.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

timberland0910

am studiat si barcile lui Sam Devlin am pus in balanta dipper 19 de la el si Bo Jest de la Glen si mi-a mers la suflet Bo Jestul ..mi s-a parut mai clasic ..uite aici un scurt clip cu barcuta https://www.youtube.com/watch?v=hZkhfu2AY2E

si aici e varianta stretched la 20 ft pt a face loc unei cabine de dus si toaletei

NessyRO

   Pentru a scăpa de o grijă privitor la potențialele goluri dintre cele două foi de placaj, eu aș folosi rășină epoxi amestecată cu rumeguș foarte fin, de consistența unei paste fluide. Efectul de adaos la grosimea ansamblului este nesemnificativ și, în mod sigur, nu vei avea goluri de laminare.
Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world. - A. Einstein

timberland0910

Citat din: NessyRO din Noiembrie 07, 2016, 09:20:07 PM
   Pentru a scăpa de o grijă privitor la potențialele goluri dintre cele două foi de placaj, eu aș folosi rășină epoxi amestecată cu rumeguș foarte fin, de consistența unei paste fluide. Efectul de adaos la grosimea ansamblului este nesemnificativ și, în mod sigur, nu vei avea goluri de laminare.
M-am gandit si la asta ,toata treaba e cu intinsul uniform pe 2,5m x 1.25 m

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


acig

Pana la urma mergi pe 18,sau 20 ?
Cred ca sondajul nu e edificator pentru aceasta barca de care m-am si indragostit la prima vedere;
Nu glisezi;te plimbi,plutesti pe apele intinse si fuzionezi cu  tot;chiar si cu molecula de apa a lui Arhimede;
Pai chiar crezi ca atunci cand iti revii din reverie,nu ai nevoie repede de un WC-eu ?
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

timberland0910

Citat din: acig din Noiembrie 07, 2016, 09:36:12 PM
Pana la urma mergi pe 18,sau 20 ?
Cred ca sondajul nu e edificator pentru aceasta barca de care m-am si indragostit la prima vedere;
Nu glisezi;te plimbi,plutesti pe apele intinse si fuzionezi cu  tot;chiar si cu molecula de apa a lui Arhimede;
Pai chiar crezi ca atunci cand iti revii din reverie,nu ai nevoie repede de un WC-eu ?
20 ft e maxim recomandat de proiectant , eu sincer as merge pe 21ft  ... dar nu stiu daca e ok ...o voi dota cu loc pt gatit ,toaleta,dus ,pt ca va fi folosita pt croaziere de familie de la 2 saptamani in sus [emoji4]

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


timberland0910

si cam asa as vrea s o compartimentez la interior

Haiduc

Salut @timberland0910
Deja incep sa devin invidios, va fi ca o rulota plutitoare

timberland0910

Citat din: Haiduc din Noiembrie 07, 2016, 10:12:47 PM
Salut @timberland0910
Deja incep sa devin invidios, va fi ca o rulota plutitoare


:) ..pai asta urmaresc , imi place apa mult ,dar asa voi avea posibilitatea de a sta PE apa nu langa apa pe intreaga vacanta....anul asta am stat pe lacul Belis 2 saptamani cu nevasta si inca un cuplu cu canoea , dar la cort

calin1967

Citat din: Vali din Noiembrie 06, 2016, 08:34:42 PM
Uite aici maiestrie: http://amariner.net/yacht_building.html . Culmea e ca designerul Sergei Svistula e membru (si) pe forumul nostru.

Superb.... m-a durut inima cand am vazut ca a acoperit minunatia aia de lucratura in lemn cu vopsea (coca). Nu exista alta solutie?

Vali

Citat din: calin1967 din Noiembrie 08, 2016, 10:56:42 AM
Superb.... m-a durut inima cand am vazut ca a acoperit minunatia aia de lucratura in lemn cu vopsea (coca). Nu exista alta solutie?

Velierul Olga al lui Igor Berejnoi e un cruiser-racer modern, la care nu se prea obisnuieste sa se lase corpul in lemn natur. Sistemul de constructie e strip plank + cold molded, pentru rigiditate maxima la greutate minima. Corpul e chituit si vopsit, pentru estetica optima, izolatie termica buna, si rezistenta de frecare a carenei minima. In plus, orice corp in lemn natur si epoxy necesita o munca imensa de intretinere periodica, daca vrem sa arate oricand ca in prima zi.

Scuze de off-topic pe aceasta discutie despre un tugboat, dar acea lucrare e mult prea sublima ca sa nu o amintim cu orice ocazie:

https://www.youtube.com/watch?v=XIPN3o1CPDI
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

timberland0910

Citat din: Vali din Noiembrie 08, 2016, 12:32:44 PM
Velierul Olga al lui Igor Berejnoi e un cruiser-racer modern, la care nu se prea obisnuieste sa se lase corpul in lemn natur. Sistemul de constructie e strip plank + cold molded, pentru rigiditate maxima la greutate minima. Corpul e chituit si vopsit, pentru estetica optima, izolatie termica buna, si rezistenta de frecare a carenei minima. In plus, orice corp in lemn natur si epoxy necesita o munca imensa de intretinere periodica, daca vrem sa arate oricand ca in prima zi.

Scuze de off-topic pe aceasta discutie despre un tugboat, dar acea lucrare e mult prea sublima ca sa nu o amintim cu orice ocazie:

https://www.youtube.com/watch?v=XIPN3o1CPDI
Iti dau dreptate legat de intretinere  ..la canoe tot la 2-3 iesiri refaceam stratul de uzura , nu ca era imperios necesar dar ma zgariau pe creier micile zgarieturi rezultate in urma ciocnirii cu diversi bolivani


Sent from my SM-N9005 using Tapatalk