GPS si AIS functional pe un OpenCPN

Creat de bluewave, Noiembrie 11, 2016, 09:40:30 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Dbr

#15
,,Stelarul'' , ,,Bavarezul'' toate sunt la fel....
Dar sa stii Dane ca eu tot pe aia din ultima foto o prefer!
Scuze de off topic.

cristiantutuianu

Nu ma deranjeaza ca o dati in offtopic si glumite.Probabil chiar nu credeti ca FUNCTIONEAZA !
Dar GPS si AIS functional pe un OpenCPN chiar isi face treaba bine . Nu am incercat sa conving pe nimeni sa isi schimbe antena am venit cu variante de constructie a unei antene si am incercat sa prezint anumite modele pentru cei care doresc sa isi faca asa ceva.Daca e cineva interesat o sa vin cu detalii ce si cum se face
Antena si cablul coaxial sunt componente importante in acest sistem

Vali

Eu sunt foarte interesat de aceasta adaptare, dar cred ca o sa povestim odata fata in fata cand ne gasim, ca pe forum e mai greu. Cea mai importanta e utilitatea practica pe un velier mic, cu resurse energetice limitate.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

cristiantutuianu

Citat din: Vali din Noiembrie 18, 2016, 07:17:05 AM
Eu sunt foarte interesat de aceasta adaptare, dar cred ca o sa povestim odata fata in fata cand ne gasim, ca pe forum e mai greu. Cea mai importanta e utilitatea practica pe un velier mic, cu resurse energetice limitate.
Cu mare placere Vali .Sigur ne gasim sa povestim despre aceasta adaptare.

cristizz

Toate aceste aplicatii sunt utile si de dorit.
Si unde oare sa facem tutoriale despre realizarea lor si surse de achizitie a aparatelor/materialelor daca nu pe forum - nu asta e esenta lui?

Revenind, cred ca ar fi interesant daca ar putea fi realizat ieftin un multiplexer NMEA care sa preia date de la mai multe instrumente ca sonda de adancime, de vant, de combustibil, AIS, poate chiar statia radio ... si retransmite spre terminal unde se vor sintetiza in programul de navigatie.

home made

...........Si unde oare sa facem tutoriale despre realizarea lor si surse de achizitie a aparatelor/materialelor daca nu pe forum - nu asta e esenta lui?.......

corect !

Vali

Si eu sunt de acord ca pe forum e locul de dezbatut toate problemele despre echipamentele de navigatie electronica, si nu numai.

Ce am scris eu ca vreau sa povestesc impreuna cu Cristi Tutuianu fata in fata este din cauza ca eu recunosc aici in fata clasei ca sunt un analfabet complet in ceea ce priveste echipamentele electronice de tip GPS, AIS, standardele NMEA etc etc.

Asa ca intrebarile mele pe forum ar fi doar pierdere de timp, si prefer sa discut direct cu profesorul Cristi Tutuianu, la fel cum discutam impreuna fata in fata cand el este interesat de tehnologia lucrului in compozite de exemplu. Este mult mai eficient, si in urma acestor discutii se condenseaza informatii care apoi se pot pune cu incredere pe forum.

In momentul cand eu voi considera ca am ceva important de spus pe acest topic, bineinteles ca voi contribui. Dar deocamdata nu ma pricep suficient, si deci mai bine ma abtin. Oricum, nu ne impiedica nimic sa continuam discutia aici. Si daca se poate, fara cururi goale, ca avem destule cururi goale la o fereastra mai la stanga :D.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

cristiantutuianu

Citat din: cristizz din Noiembrie 18, 2016, 08:32:54 AM
Revenind, cred ca ar fi interesant daca ar putea fi realizat ieftin un multiplexer NMEA care sa preia date de la mai multe instrumente ca sonda de adancime, de vant, de combustibil, AIS, poate chiar statia radio ... si retransmite spre terminal unde se vor sintetiza in programul de navigatie.
Interesanta provocarea ! Cred ca se poate rezolva cu o placa ARDUINO  important e ce semnal va receptiona .Adica analog sau digital de la sursele externe (sonde ...samd)
Imi cer scuze dar abia luni pot sa incep cu "tutorialul" despre antene (acasa nu am un PC pe care sa desenez chestile)

Cu ocazia asta va provoc si eu ! Vreau date despre instrumente (sonda de adancime, de vant, de combustibil) modele care au un pret accesibil in primul rand .Pentru ca la un moment dat  o schema generata de interconectare nu poate fi verificata fizic decat cu instrumentele dorite .

Asa ca voi avea  nevoie de instrumentele respective si .... cine o a fie amabil sa puna la dispozitie  pentru testare sondele, instrumentele .

Vali

Bogdane, puteai sa lasi cururile alea vizibile, ca nu se supara nimeni :D. Acum ai pus lumea sa caute febril fereastra din stanga :P. N-am nimic cu cururile, chiar imi plac (ca la toata lumea), dar ideea era doar sa nu abuzam cu cururile pe forum, sa nu zica lumea ca suntem obsedati ;).

@ghrt: pe vremuri pe barcaholic am povestit cu gashca despre alimentarea laptopului pe barca direct prin adaptor la 12 V, fara traf, invertor etc, dar si asa concluzia a fost ca e prea mare consumul.

Stiu ca lumea foloseste navigatia pe tableta (Navionics si ce mai scriau baietii pe Eurosail), dar daca s-ar reusi "infratirea" unei scule ordinare pe Android cu un receptor GPS si chiar un DVB-T stick pe post de receptor AIS, s-ar obtine o solutie optima accesibila, cu un consum foarte mic.

Am vazut ca pe forumul OpenCPN se ofera inclusiv consultanta gratis pentru varianta de Android, dar cu conditia sa fie cumparat de la ei (costa vreo 48 de lei). Ma gandesc daca s-ar merita o cheta sa luam un OpenCPN de Android de la ei, poate ne spun ei si cum am putea sa ingemanam GPS-ul si AIS-ul cu tableta (conectica, softurile etc).

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bluewave

'D.om profesor' o investitie de '10e' tine un proiect in loc, sa necesite 'cheta' ...

Trimis de pe al meu D6503 folosind Tapatalk

"No Whistling on Board"

cristizz

Citat din: cristiantutuianu din Noiembrie 18, 2016, 04:09:02 PM
.... Cu ocazia asta va provoc si eu ! Vreau date despre instrumente (sonda de adancime, de vant, de combustibil) modele care au un pret accesibil in primul rand .Pentru ca la un moment dat  o schema generata de interconectare nu poate fi verificata fizic decat cu instrumentele dorite ...

Am speranta ca spre primavara voi cumpara alt velier. Daca se va intampla asta, probabil ca o perioada va sta in Tomis, unde fara probleme va fi acces la aparate, pentru testare.
Nu stiu de ce aparate voi avea noroc, dar probabilitatea e maxima ca vor fi in standard NMEA 0183.

Citat din: Vali din Noiembrie 18, 2016, 04:56:07 PM
... Stiu ca lumea foloseste navigatia pe tableta (Navionics si ce mai scriau baietii pe Eurosail), dar daca s-ar reusi "infratirea" unei scule ordinare pe Android cu un receptor GPS si chiar un DVB-T stick pe post de receptor AIS, s-ar obtine o solutie optima accesibila, cu un consum foarte mic.

Am vazut ca pe forumul OpenCPN se ofera inclusiv consultanta gratis pentru varianta de Android, dar cu conditia sa fie cumparat de la ei (costa vreo 48 de lei). Ma gandesc daca s-ar merita o cheta sa luam un OpenCPN de Android de la ei, poate ne spun ei si cum am putea sa ingemanam GPS-ul si AIS-ul cu tableta (conectica, softurile etc)...

Cele doua firme importante, Navionics si Garmin nu ofera in programele proprii de navigatie compatibilitate AIS.
Pentru Android, probabil ca Open CPN ar ramane o solutie, iar 50 Ron ... nu-s un capat de tara daca hartile sunt gratis.
Pentru IOS un program compatibil AIS si nu numai, este INavX (26 Euro) cu harti de la Navionics (aprox 60 Euro pt Europa).
Daca tableta are GPS integrat, in principiu nu prea ai mai avea nevoie de GPS extern - numai daca tii la o acuratete de 1 - 2 m la pozitionare.
Personal as prefera conectarea tabletei la sistem prin wifi ca sa o pot lua in cockpit (eventual protejata cu o carcasa waterproof)

Vali

Eu v-am spus ca sunt afon, Cristi T. si bluewave stiu cat de mult urasc matzaraia cu electronicele. Nu stiu si nici nu vreau sa stiu polologhii din-astea, prefer mai bine orice tine de hidrodinamica, esantionaje, CFD etc.
Asa ca, daca tot sunteti hotarati, ia rezolvati voi si scrieti aici si pentru afoni ca mine :P.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau


cristizz

Pas cu pas, cum zice marele fizician, insa mai scapar la coada unui fitil:
Pe lista echipamentelor necesare pe o barca trebuie sa se afle si un receptor Navtex.
Stiu ca exista aplicatii pentru mobil dar trebuie si partea radio.

Navtex transmite avertizari de navigatie, informatii meteo, informatii SAR si alte informatii de urgenta din surse oficiale, la distante apreciabile de 350 - 400 MN de la emitator.
In zona noastra avem unul la Agigea (400 MN) si urmatorul la Varna (350 MN).

Vali

@Cristizz: mi-ai luat vorba din gura cu Navtex-ul :). Chiar inainte sa plec prin oras am vrut sa scriu daca s-ar putea lega si un receptor Navtex la sistem.

Despre gps-ul propriu al tabletei: eu am inteles de la oameni mult mai instruiti ca mine (Skipper si nea Lascu de exemplu) ca pe o barca de mare e important sa ai receptor gps montat cat mai sus la catarg, ca sa ai certitudinea ca iti stii pozitia in orice situatie. Hai ca un AIS poate nu e asa indispensabil (unii puristi ar argumenta ca nici gps-ul nu e indispensabil :P), dar parerea mea e ca gps-ul cu antena separata, alaturi de compas si de harti sunt obligatorii.

Nu am spus de Navionics in sensul ca ar merge "cuplat" cu AIS, ci in sensul ca exista deja aplicatii de navigatie bune pe Android, deci pentru scule electronice cu consum nesemnificativ. Pe vremuri ne uitam cu nea Nicu Homemade dupa tot felul de panarame de laptopuri ieftine si cu consum mic, ca sa le adaptam pentru navigatie. Pe atunci nu se auzise nici macar de iPad, darmite tablete pe Android.

Despre tableta in cockpit: la fel prin 2008 povesteam pe softpedia si apoi pe barcaholic cu un roman misto de prin nordul Europei, pe nume Norbert (user "norbih") despre cum isi trasese el afara in cockpit un PDA (cum erau pe atunci) legat la chartplotter, pe care vedea permanent toate informatiile. Chiar am sa incerc sa caut discutiile alea.

Cred totusi ca azi e mult mai simplu, si cel mai bine e ca sculele de azi nu mai sunt asa energofage. Eu sunt foarte curios de OpenCPN si posibilitatea de a folosi o tableta pentru navigatie, infratita cu GPS si AIS, daca bineinteles e posibil. Ramane sa experimentam cu Cristi Tutuianu si sa vedem ce iese.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau