Transport barca din Italia

Creat de Raul, Decembrie 20, 2016, 11:28:23 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Raul

Am in plan achizitia unui velier din Italia si sunt la capitolul transport.

Barca are 7,49m lungime, 2,50m latime si o chila fixa care-mi da batai de cap
Pescajul este de 1,67m.
Greutatea 1,1t.

Pe apa nu prea poate fi adusa intrucat nu este cruiser si nu are conditii de locuit pe ea.

Asa ca ramane varianta terestra unde am analizat mai multe variante de la constructia unui peridoc pana la crearea unui suport specific pe care sa pun barca si apoi cu totul pe un trailer obisnuit sau pe TIR.

Cred ca cel mai simplu ar fi daca as gasi pe cineva cu un peridoc (trebuie sa fie pentru Platu25 sau compatibil) de inchiriat si sa merg cu o masina sa o tractez. Nu am gasit nicaieri pana acum.

Voi ce recomandari imi dati? Ati trecut prin experiente similare? Sunt convins ca da

Multumesc pentru raspunsuri!

calin1967

De ce consideri ca nu poate fi adusa pe apa? Din cate am vazut are o cabina in care pot sa doarma cel putin doi oameni, asadar functioneaza cu un echipaj de 3 oameni - asta daca vrei sa navighezi si noaptea. Daca o iei costier si te opresti in fiecare seara in cate un port poti sa o navighezi si singur.

Raul

Nu iau in calcul transportul pe apa din mai multe motive:
- distanta si viteza mica de deplasare
- conditiile spartane care pot face calatoria mai degraba un chin decat o placere (nu are frigider, aragaz, toaleta, curent electric, nici macar ferestre)
- trebuie asteptata o vreme favorabila
- costurile care ajung destul de mult
- nu cunosc barca si nici conditiile ei actuale pentru a incepe din prima cu un drum asa de lung

In fine, eu unul consider ca o astfel de calatorie pe apa, chiar daca o face cineva mai experimentat, trebuie facuta cu multa atentie si in final ajunge la costuri mari.

Dbr

Pe Tir poate pe semiremorca tip ,,Jumbo"cu extravolum. Altfel cred ca e pe limita de inaltime. Putina răbdare va rog...am vb deja de un cavaler cu care sa plec deja din Ro. pe platforma...rabdare vorba lu' Florio cu banana..😃

dany

pt. Florio in legatura cu fata si banana:era cumva din povestirile lui Porta din romanele de razboi ale  lui Sven Hassel?

Raul

M-am pierdut aici la faza cu banana dar fara putin umor totul ar fi doar in nuante de gri :)

Revenind la topic, aveti idee care este inaltimea maxima legala transportabila ca sa nu fie cazul de agabaritic?

cristizz


mariusm piesenoi111

Citat din: dany din Decembrie 21, 2016, 06:57:56 PM
pt. Florio in legatura cu fata si banana:era cumva din povestirile lui Porta din romanele de razboi ale  lui Sven Hassel?
Sigur de acolo era....stiam ca am mai vazut asta undeva.
@Raul.....Rabdare....asa cum spunea o tanara incercand sa isi faca o placere cu o banana prea coapta :)

renata

Citat din: Raul din Decembrie 21, 2016, 08:16:04 PM
M-am pierdut aici la faza cu banana dar fara putin umor totul ar fi doar in nuante de gri :)

Revenind la topic, aveti idee care este inaltimea maxima legala transportabila ca sa nu fie cazul de agabaritic?
Salutare! Inaltimea e de 4m si latimea de 2.55m. Daca nu  depaseste inaltimea  barcii 2.70m luand in calcul si derivorul poate fi pusa si pe o semiremorca normala. Inaltimea interioara a remorcii e de 2.70 iar la remorcile mega 3. 00m

George563

Cauta sa inchiriezi un peridoc, si construieste-ti din Ro vreo 6 cavaleti cu prindere pe brida la 1,5m aprox. ce ii montezi pe pozitie. Pui un dulap pe sasiul peridocului pe care sa se sprijine derivorul si calezi dupa aceea barca. Nu-i complicat deloc sa asiguri un velier ca acela.
Ori poate gasesti un peridoc ce are cavaleti reglabili cum mi l-am constriuit pe al meu.

Dbr

Exact cum spune Renata, care are si el o mare experienta in transporturi. Cunoscand dimensiunile Tir cu prelata pusa putem deduce usor ca barca nu poate fi transportata decat cu anumite platforme foarte joase. Remorcile de tir normale sunt prea inalte pentru ea. Cele Mega de H=3m sunt la limita deoarece apreciez inaltimea totala a barcii undeva 3,20-3,50 m impreuna cu cavaletul. Cavaletul pe care il caut ,si deja am cateva raspunsuri pozitive in acest sens, trebuie sa fie reglabil, astfel incat in pozitia maxim extins sa fie derivorul pe sol, sub linia sasiului perimetral de la baza cavaletului, iar in caz de extrema urgenta sa pot sa cobor talpile in asa fel incat prin scoaterea unei placi de podea de la remorca (le-am prevazut special usor demontabile) sa pot sa cobor bulbul derivorului cu 30-40 cm printre travesele sasiului doar daca lungimea bulbului permite. Chiar in aceste conditii nu stiu catargul daca va putea fi pus deasupra barcii si nu voi fi nevoit sa il pun pe remorca, lucru care da deasemenea cu virgula, pentru ca la 10 m lungimea lui, iese in spatele remorcii minimum 3 m, ceea ce este imposibil. Fiind jos riscul sa se ,,infiga'' un bazbiduc in el este maxim , oricat ar fi de semnalizat( chiar cu blinker/girofar),eu fiind in culpa, cu peste 1,5m in spate.
Varianta a doua, ca doar profesionistii au intotdeauna o varianta B ;), ar fi sa iau un peridoc doar pentru transportul ei pana in RO , iar acest peridoc sa fie folosit ulterior la transportul altor barci. Numai ca un peridoc in mintile lui si la care sa nu ne sara rotile pe autbahn( cu frane bune si lumini corespunzatoare) pentru o asemenea barca costa cat barca in sine.
Am gasit unul la un pret rezonabil ,caruia ii pot face niste modificari minime demontabile, si atunci nu mai exista probleme legate de inaltime.
Foto de mai jos vorbesc de la sine exact despre ce spuneam mai sus.
Sper sa o pot aduce acasa si pe ,,ea'', chiar daca o sa apara din nou ca ,,Circul Globus'' pe sosele. Trebuie in schimb sa avem un plan bine pus la punct in detaliu, pentru a putea face fata oricarei situatii legate de gabarit de la fata locului si nu in ultimul rand atentie maxima privind aspectul sigurantei care primeaza in fata celorlalte, ca daca facem vreo boroboatza la transport devenim amatori ;) si atunci incasam amenzi sau altele mai rele.
Personal imi pun toata logistika disponibila( inclusiv relatiile multiple de prietenie) pentru a face un asemenea transport la costuri cat mai mici, pentru ca prin obtinerea unui raport calitate/pret foarte bun va fi toata lumea multumita, si implicit Raul sa nu plateasca sume mari de bani, ca asa cu bani multi pe principiul cu oricat se poate orice e usor. Cunosc un transportator olandez care transporta pe toata UE, cu ansambluri de vehicule din categoria B+E dar practica niste preturi de imi e rusine sa le scriu aici. Trebuie sa recunosc faptul ca si investitiile lui sunt pe masura, dar problema este ca noi nu ne permitem intotdeauna sa platim la standardul lor.
Stima tuturor.

P.S Vad ca postase si colegul George 563 ceva asemanator intre timp.

Raul

Incerc sa aflu inaltimea totala a barcii si lungimea catargului. Momentan sunt blocat pe partea lingvistica intrucat nu inteleg anumite mesaje in italiana si italianul nu stie sa mi le spuna altfel.

Dbr

Daca in desenele de pe sailboatdata s-au respectat proportiile, si cred ca da, atunci barca are din ultimul punct de jos al bulbului pana la ultimul punct superior al cabinei +catargul la orizontala cred ca este undeva intre 3,20-3,50 m + inatimea platformei mele 80 cm (75cm incarcata). In acest caz nu ma aflu in niste limite comfortabile ;) pentru ca una e 3,95 si alta 4,25. Podurile au minimum 4,20 chiar mai mult (pe autostrazi unele chiar peste 5 m)

deltasub

Daca barca e in nordul Italiei, pot oferi cavaletii pe care le-am folosit eu. Puteti veni cu o platforma joasa sau cu un peridoc.Atasez cateva foto. Cavaletii i-am prins de o bara patrata de 75mmx1,65m. De fapt doua bare  prinse de peridoc cu bride, iar pentru ridigizare am folosit si platbande lungi puse un X. Eu sunt in Torino

mariusm piesenoi111