Scoli de navigatie cu vele

Creat de iris, Februarie 14, 2017, 08:04:18 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

iris

As dori sa urmez cursurile de navigatie  cu vele(C+D si S),as prefera cursuri de la distanta(e-learning).
   Ma poate sfatui vreun coleg?
     Multumesc!

Vali

Din ce stiu eu, e-learning in domeniul asta inseamna sa dai doar banu' pentru hartie si sa nu mai vii si la curs :P. Ceea ce nu cred ca vrei, si nici nu e sanatos pentru pregatirea ta de barcagiu.

Pe de alta parte, avand D-ul, pentru C dai doar examenul de diferenta din Colreg (fara sa faci curs), iar pentru S faci doar un curs, fara sa dai examen (se adauga mentiunea in certificat).

Pentru S urmeaza sa te consilieze colegii care au urmat asemenea cursuri. Eu am inteles de la colegi ca o pregatire buna ofera scolile lui Constantin Lascu si respectiv Alexandru Tudor, acestia activand si pe forumurile de pasionati.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pelicanul

E-learning pe bune, dar nerecunoscut la noi: http://www.nmcs.org.uk/courses.html Pentru C si S la noi, cam ce a zis Vali mai sus.  :)

iris

@ Pelicanu ,multumesc.
@ Vali,multumesc,ideea este,de unde sa iau cursurile dupa care sa invat?

Vali

Intra pe topicurile despre examene de conducator ambarcatiune, citeste si ai sa gasesti toate raspunsurile.
Pentru C spuneam ca e vorba doar de Colreg, pe care-l gasesti pe site-ul ANR-ului. Mai ramane sa vezi cum faci cu chestionarele, dar dupa cum spuneam raspunsurile sunt la topicurile respective.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pelicanul

Din nou, pentru examen (C si/sau D) raspunsul l-ai primit de la Vali. Teste gasesti aici: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1759.0.html
Pentru S, topicul pe care l-ai deschis chiar tu: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2216.0.html ca sa nu te prezinti la cursuri nevinovat ca un bebelus!  ;)
Pentru arborada si toate celelalte accesorii (inclusiv catarg si vele) ia legatura cu Bogdan (DBR) aici: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2217.msg37848.html#msg37848 Second hand din Olanda.

Florio

Pentru S in special, (dar si pentru C) este util să faci inițierea pe barca unui prieten, prin atenția și sfaturile lui. În cazul tău e ușor realizabil, te știu prieten cu Ghrt :) .
Astfel când ajungi la cursul de vele, vei putea practica efectiv, fiind trecut de faza de inițiere.
Oricum, cursul de vele este din punctul meu de vedere o impunere a autorităților, fără un temei clar.
Reglajul și mânuirea velelor, e un lucru ce se învață imediat, dar măiestria navigației cu vele se deprinde în ani de practică. Sau niciodată, dacă ești antitalent, ori dezinteresat. Cu toate acestea vei putea naviga cu vele în oricare din cazuri.
Scoli de navigație sunt cu duiumul. Cei menționați de prietenii de mai sus, au avantajul că ies din tiparul unei societăți comerciale, fiind persoane cu implicare individuală și experientă maritimă solidă.
Un alt avantaj este că ambii o fac din mare pasiune.
O  pasiune mare pentru vele o are și dl. comandor Maraloi, la care eu am făcut cursuri de B și S. Așa a fost atunci :)

bluenote

IRIS: Are dreptate Vali cand avertizeaza asupra unei pregatiri superficiale pentru cei care opteaza pt cursuri in format electronic. E tot aia cu sistemul "invatamantului la distanta" practicat de unele universitati, adica scoala putina, banii sa iasa! Dar ceea ce nu ne spune colegul Vali, este pretul aberant de mare al cursurilor pt barci. Spre exemplu, in 2008 cand am dat eu examenul la Capitania Giurgiu, am invatat acasa, m-a consiliat un prieten de la capitania de la mine din Calarasi, mi-am facut dosarul si am platit vreo 500 RON taxele de examinare pt D+C. Examenul l-am dat in aceeasi zi, am mai ramas in sala 3 insi pt COLREG. Acum toata treaba asta, te duce la vreo 400-500 euro, un pret disproportionat de mare pt ceea ce se ofera. Si stiu ce vorbesc! Am si o scoala de soferi, platesc leasing la cateva masini, salariile instructorilor direct proportionale cu nr de ore din traseu, inchiriez sala de legislatie(am cumparat toata aparatura necesara) si am dotat si un cabinet psihologic (sunt psiholog de profesie) cu toate bateriile de teste necesare si aparatura aferenta+taxe la COPSI (colegiul psihologilor). Deci stiu ce cheltuieli implica o scoala de soferi, asa ca pot anticipa ce cheltuieli implica o firma care organizeaza cursuri pt permis de barci. E scandaloasa marja de profit pe care si-au fixat-o domnii astia de la "scolile" de navigatie, asa ca ii inteleg pe toti cei care cauta variante mai ieftine de a obtine patalamaua aia care sa le permita sa se inscrie la examenul de la capitanie.

pelicanul

@bluenote
Sint intru totul de acord cu tine in ceea ce priveste preturile, dar trebuie avute in vedere vreo trei aspecte:
- numarul de clienti, pentru ca deja sint cam multe scoli pentru cite barci avem in Romania;
- este o activitate sezoniera, cursurile practice se fac de obicei intre aprilie si octombrie; barca insa produce cheltuieli tot anul, mai mult decit o masina; celelalte dotari cu aparatura cred ca sint similare ca pret, ba chiar mai scumpe pentru o barca;
- la 250 - 300 de euro pentru fiecare categorie pretul nu e mult mai mare decit cel de la scoala de soferi (1000 - 1200 pentru B, din cite am vazut eu); probabil ca exista si scoli de soferi cu 700 - 800 lei si cursuri de vele cu 500 - 600 de euro, dar acestea din urma includ de obicei si o tura prin Arhipelagul Grecesc sau prin Croatia.

bluenote

Pelicanul: nu mi-am propus o discutie in contradictoriu, dar pot demonta orice argument adus de tine in favoarea preturilor scandalos de mari practicate de cele cateva scoli de navigatie. La mine, A-ul e 800 RON, iar B-ul e 1000 RON, ambele in rate. Dar zilnic combustibilul costa aprx 800 RON (in sezon, cand organizez cursuri practice si pt A, costurile legate de combustibil ajung aprx 1000 RON, chiar si mai mult), platesc CASCO si RCA pt 3 masini si doua motoare, salarii instuctori si inca un salariu pt profesorul de legislatie, pt ca eu n-am mereu timp/chef pt asta, iar instructorilor si secretarei trebuie sa le platesc salariul de baza si cand nu avem suficienti cursanti, care prin taxele de scolarizare platesc indirect si salariile personalului, chiria salii de legislatie si a birourilor pt secretara si cabinet psihologic, cheltuieli legate de birotica, alte taxe (multe) de functionare, facand abstractie de impozite etc. Oricum am da-o, nimic nu justifica cei 1000 RON pt cursurile aferente clasei D la barci, adica 6 ore de teorie si max 2 ore de practica cu  barca pe lac. Eu in 1000 RON ofer 30 ore de practica cu masina in traseu si 16 ore legislatie . In fine, puteau sa aiba si ei taxe mai omenesti, direct proportionale cu cheltuielile de scolarizare.

Florio

Cred că putem lăsa politica prețurilor să fie reglată de piață :) . E ceva ce funcționează destul de bine.
Pe de altă parte (exceptând Setsail, o scoală de navigație cu marketing serios și investiții mari în bărci), nu cunosc oameni care să trăiască foarte bine din această activitate, pe care Pelicanul a caracterizat-o foarte bine ca sezonieră.

Existența a aproximativ 10 scoli de navigație pentru un numar atât de mic de amatori și deținători de bărci, este suficientă cât să păstreze un preț corect de piață.   

Pentru Bluenote: nu pot spune dacă e unul bun, firesc, meritat sau nemeritat. E un preț de piață liberă, neafectată de mercuriale ori liste impuse. :)

Acum, fiind vorba în topic despre scoli de navigație cu raport bun între curs și plata lui, încerc să rămân la subiect :)

pelicanul

OK, 1000 de lei pentru 2 ore cu barca pe lac este jaf la drumul mare. Eu nu despre asta vorbeam. :)
Daca ar fi dupa mine, as merge pe sistemul olandez (evident ;) ) Fara permis pentru orice barca de pina la 24 m si cu viteza maxima de 15 km/h. Dar nu sintem in Olanda si la noi conditiile de obtinere a permisului s-au inasprit in loc sa se relaxeze. Chestia asta cu examenul practic si cursurile obligatorii a aparut, dupa cum stiti, abia in 2016. Si se pare ca tot in urma lobby-ului facut de niste scoli de vele. Nu spui cine, persoana importanta... :)

Daca vrei sa inveti singur, ai nevoie de citiva ani, citeva carti si mai multe feluri de barci, preferabil din ce in ce mai mari. Insa, de la un anumit punct incolo, nimic nu poate inlocui experienta capatata linga un veteran. Fie sub forma de curs, mai ales daca vrei sa "arzi etapele", fie sub forma de prietenie. :)

Cursurile de care vorbeam eu includ citeva zile (pina la o saptamina) de cazare la bordul yachtului, timp in care navigi (pe Marea Neagra sau in Grecia), faci manevre in port si inveti si teoria. Cu alte cuvinte, esti conectat la "problema" 24 ore din 24. Crede-ma, nimic nu se poate compara cu o astfel de experienta.

iris

Colegi,multumesc tuturor.Acum stiu precis ce am de facut si cu cine o sa-mi fac ucenicia-si cand.E clara treaba!
   Inca odata,am a multumi :D

drmarius

Luni incep si eu cursurile la scoala mentionata de colegul Florio. Sper ca am facut o alegere buna. Legat de costuri si ce se ofera: teorie 48 ore + multe acasa, 48 ore Marea Neagra, o saptamana pe apa, cost aprox. - 1000e.

ghrt

Pentru e-learning sugerez manualele RYA. Sunt bine structurate, comprehensive. Costul este rezonabil. Poate necesită un curs intensiv de limba engleză plus un dicţionar EN-EN... dar merită cu siguranţă.
Cărţi sunt de fapt destule. Curiozitatea este cel mai bun învăţător. Programa RYA e un ghid excelent.

Pentru cine nu vrea cărţi recomand aplicaţiile de Android de la TheOtherHat.biz Am învăţat după ele simplu şi rapid. Mi s-au părut chiar ieftine.

Practica este esenţială. Se poate începe direct cu practica alături de amici. Nu ai nevoie de permis ca să conduci o barcă... trebuie doar să fie skipperul la bord. Nu e ca la maşină, să ai nevoie de permis pentru a pune mâna pe eche, timonă sau a manipula velele. De exemplu pilotul meu automat nu are permis :)) Eu cred că de permis e nevoie în două situaţii: ai barca ta sau vrei un concediu de capul tău cu barca altuia. În rest hai să nu ne facem probleme inexistente! Sau să pierdem timpul cu teste grilă :)

În ceea ce mă priveşte îmi face plăcere să ies la plimbare cu barca cu vele alături de cei pasionaţi. Am permanent 2 locuri disponibile în cockpit :) Însă aştept un vânticel mai cald... săptămâna asta am fost la barcă să o mai verific şi m-a tăiat un geruleţ de mi-am pus mănuşile şi fularul. Până să ies din maşină mă gândeam că este o vreme superbă de sailing :)) De regulă merg în fiecare weekend cu condiţia să fie vremea acceptabilă.