Pogo 1

Creat de Dbr, Aprilie 12, 2017, 09:21:40 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Dbr

Va salut Oameni Buni,
Povestirea din continuare sper sa va placa si voua. Este vorba de inca o barca frumoasa care a vazut Marea noastra.
Intr-o buna zi ma trezesc cu un mesaj de la B.G. in care eram intrebat daca pot transporta o barca de 3 m latime :). Raspund imediat, mai mult inconstient : DA! Barca trebuia adusa din Marsilia pana in Mangalia (Limanu). Cei care ma cunosc de aici de pe forum, stiu ca pentru mine este greu sa spun : NU se poate...mai ales cand este vorba de ,,ele'' barcile noastre ;). Si de data asta pot spune ca intodeauna ca am cunoscut Oameni de o inalta tinuta morala, foarte de treaba, cu care m-am inteles perfect, fie ca este vorba de proprietarul barcii sau de cei din Franta care ne-au ajutat la incarcare. De data asta am avut ambitia maxima ca totul sa decurga 100 % perfect, orice eroare putand duce la chestiuni grave de orice natura. Asadar ,orice greseala de calcul, orice manevra nepotrivita sau neatentie trebuiau excluse din start. Toate astea au stat la baza intocmirii impreuna cu B.G. a unui plan amanuntit si bine definit, in asa fel incat transportul sa decurga in deplina siguranta si legalitate, dat fiind faptul ca trebuiau tranzitate nu mai putin de 5 tari, cu o legislatie foarte drastica in privinta transporturilor, mai ales a celor cu mase si dimensiuni depasite. S-au facut zeci de calcule, de desene, de simulari si in final am fabricat niste suporti speciali reglabili in niste tolerante de siguranta. Pozele cred ca vorbesc de la sine.
S-a stabilit ora , locul si data intalnirii din Marsilia, urmand ca B.G sa zboare cu o zi inainte sa pregateasca cate ceva pe la barca.
In continuare voi incerca sa descriu cat mai bine toate etapele de pregatire, incarcare, ruta si descarcare.
Voi scrie pe masura ce timpul imi va permite...
Stima tuturor.

Dbr


ghrt

Un Pogo la Limanu :) Super! Va fi interesant cum se comportă pe MN, deoarece sunt gândite pentru vântul purtător de peste Atlantic.

Haiduc

Esti tare Bogdane cred ca in curand ai sa ne delectezi si cu cateva vapoare ca din astea nu ai carat si ar fi timpul sa incerci si alt nivel.
Bravo frate toata stima pentru tine si fa timp sa asterni cat mai repede toata povestea
Numai de bine sa auzim

pelicanul

Barca e o nebunie! :) La propriu! :) :)
La marimea ei, de 6,5x3 m si 890 kg deplasament maxim, are o suprafata velica de 42 mp. Adica dublu fata de o barca similara de cruising. Chiar si constructorul a mai reflectat la aceste cifre si pentru Pogo 2 a crescut deplasamentul la 1000 kg si a redus suprafata velica la "doar" 37 mp.

http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=4239
http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=4240
http://www.yachtsandyachting.co.uk/equipment/boat-tests/pogo-1-review/

radu andritoiu

#5
salutare,
fAin rau velierul
sa te bucuri de el
si felicitari dbr, un maestru intr ale transportului de barci
so, keep floating for pleasure

Dbr

Eeee nici chiar asa maestru...poate doar cu ceva probleme la cap :)
Trebuie sa ii multumim Celui de sus ca ne ajuta sa ne indeplinim visele, sa fim foarte atenti in ceea ce facem si sa transformam orice efort sau o provocare in ceva frumos pentru noi ca oameni. Daca spunem DA atunci trebuie sa stim CUM...Acest CUM este intr-adevar o chestiune foarte complexa care necesita inainte de orice calcule si foarte mult curaj pe care marea majoritate a oamenilor din jur o percep ca pe o mare inconstienta. Tu in schimb trebuie sa fii foarte stapan pe cunostintele tale acumulate in timp si atunci totul va decurge in deplina siguranta. In Marsilia dupa ce am terminat incarcarea care a durat nu mai putin de 12 ore, B.G. proprietarul barcii mi-a spus:
- Nu credeam ca o sa o putem incarca...
- Adica tu credeai ca eu vin pana in Marsilia in vacanta??? :o Ne intalnim in Mangalia...tinem legatura... 8)
Voi continua...

lipan

Mi-am adus aminte de o discuţie avută pe barcaholic în care se punea problema transportului rutier a unei bărci mai late de 2,5 m. La un moment dat am intervenit şi eu, nepriceputeanu, şi am sugerat ca barca să fie pusă înclinată astfel încât să nu depăşească gabaritul de 2,5 m. Nu pot să uit exclamaţia lui Vincenţiu: "Ce crezi că cei de la ARR nu ştiu să măsoare o barcă la cuplu maestru?". De unde concluzionam eu că nu se poate transporta în acest mod o barcă.
Felicitări! Cu acest transport mi-ai demonstrat că sugestia mea era valabilă şi acum câţiva ani. Fireşte trebuie şi ceva curaj.
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!

Florio

Oricum, e o treabă de profesionist să te înhami la o așa responsabilitate și să o duci la bun sfârșit.
Marsilia-Mangalia nu e floare la ureche nici cu o barca tractată simplu, dar cu una agabaritică, înclinată!
Hai noroc, Bogdane ! :) Că de restul te îngrijești tu bine.

mariusm piesenoi111

Bravo din nou Bogdan!
Inca una la portofoliu de aproape imposibile :)

Dbr

@Lipan: Iti voi raspunde cu un raspuns primit la randul meu de la un instructor din Olanda care ne pregatea teoretic si practic in privinta incarcarii, ancorarii si protejarii marfii. Il intreb la un moment dat:
- Pot sa incarc mai multe remorci pe trailer cu protapul in sus , daca le demontez , in asa fel incat sa pot transporta mai multe?
- Poti sa le incarci si in pozitia 69, cum iti cad tie mai bine, atata vreme cat optimizezi costurile si marfa ajunge in conditii de siguranta la destinatie 8).
Masuratorile de gabarit se fac si acum tot cu firul cu plumb, asa ca nu putem vorbi de cuplul maestru. Iar ruleta tip bara extensibila de masurat inatimea o are mai toata Europa la controale. Dar repet, atat vreme cat nu ai 4 m inaltime si pana in 2,5 m latime, barcile in cazul nostru, pot fi asezate cum vrem. Pana si aici exista un aspect discutabil pe care unele autoritati il speculeaza si acum dar fara reusita , cel putin in fata mea. Spre exemplu in cazul unui peridoc in certificatul de inmatriculare unde scrie clar ,,transport ambarcatiuni''( boat trailer, boottrailer, etc) risti sa dai de un control mai rautacios si sa iti iei o mare amenda daca ai altceva incarcat pe peridoc, altceva decat barca. In cazul meu, la remorca platforma din foto cu axa viratoare in talon scrie:,, suprastructura dechisa'' deci orice poti transporta. Avantajul major al ei mai este ca marfa (barcile) avand centrul de greutate diferit, si neputand fractiona prea mult greutatile( acum am putut doar derivorul sa il demontam) iar remorca avand axele foarte departate conteaza foarte putin unde am centru pentru ca vrand nevrand ele preiau relativ egal sarcina. Asa ca si controlul de greutate/ punte este exclus sa nu iasa ok.
In cazul de fata cu Pogo, francezul unde se afla barca in pastrare, si el la randul lui transportator de prestigiu agabaritic, in momentul cand a vazut remorca/platforma a ramas un pic surprins si o studia cu atentie. Iar pe parcursul incarcarii si in final ne-a filmat cu drona proprie sa aiba o filmare inedita pentru portofoliul lui ;). Imi place cand noi romanii suntem apreciati. Ba chiar ne-a condus pana pe autostrada pe o ruta mai larga sa putem iesi din Marsilia, oras cu stradute foarte inguste si aglomerate. In spatele nostru se afla B.G.( armatorul 8))care vizualiza cu atentie toate legaturile si zgomotele. Asa ca am  condus cu escorta avantgarde si arrieregarde pana la iesirea din Marsilia 8) Totul promitea sa fie ok dupa observatiile lor. Asa ca am batut palma cu nevasta-mea camaradeste zicand:
- Gata , am luat-o si pe Pogo...Stii ca va fi primul Pogo din Romania?
- Da ? nu stiam...misto :)
Voi continua...

peb5

Toata stima Bogdane. Felicitari pentru priceperea si curajul de care dai dovada.

Dbr

@ peb5: Curajul = lipsa de frica :) Mai ales ca am avut si de data asta ,,curajul'' sa o iau si pe nevasta-mea cu mine care cand a vazut barca a preferat sa taca decat sa ma demoralizeze. Ii vedeam nelinistea in priviri la inceput dar cand in final a vazut barca incarcata s-a linistit atat de mult incat eram fericit de doua ori. Pentru ea si pentru barca ;)
Dar sa revin la prima zi, ziua plecarii...Cu o noapte inainte nu am dormit aproape deloc din cauza unei sinuzite care a recidivat foarte urat. Facusem temperatura mare , am stat pana la miezul noptii facand infuzii, antibiotice ,etc.
Aveam o stare generala atat de proasta cu frisoane si dureri de sinusuri mari incat nu credeam ca voi fi in stare sa plec a doua zi dimineata. Noaptea ma omorau si gandurile referitoare la unghiuri, centre de greutate,etc. Ma trezeam din cand in cand vorbind singur despre grade de inclinare si cum voi demonta balustrada( mana curenta) daca va fi cazul... :D
Asadar miercuri 05 Aprilie am plecat dis de dimineata, dopat de antibiotice, gandindu-ma cum o sa pot sa conduc. Trebuia sa ajung la ora 08-09 dimineata vineri 07. Aprilie in Marsilia. Miraculos , mi-am revenit din mers. De cateva ori chiar le-am multumit in gand lui Daimler si Benz pentru ca au existat pe lume, pentru confortul si ergonomia ce o asigura in masinile lor. 8) Masina si platforma le pregatisem inainte cu minutiozitate in asa fel incat sa nu apara pe drum nici o problema tehnica. Drumul lung si obositor, cu foarte putina odihna, mai mult datorat faptului ca avand remorca nu puteam merge mai repede de 80-90 km/ ora sa nu imi fur vreo amenda barosana.
Ajungem dimineata vineri pe la ora 07-08 in Marsilia. Mai aveam numai vreo 2-3 km pana la destinatie si intram intr-un trafic infernal de zi lucratoare, in care mai mult stateam decat mergeam. Ma suna B.G.:
- Unde esti?
- La doi km de tine si stau si ma uit la traficul care nu se misca! >:( Totul e blocat!
Am facut acei doi km intr-o ora!!! Eram totusi multumit ca ma simteam mult mai bine decat plecasem de acasa si puteam incarca barca...
Locul incarcarii era o locatie in mijlocul orasului, unde se pastrau barcile pe timpul iernii. Se aflau si cativa proprietari de barci care mestereau cate ceva pe la ele. Proprietarul locatiei, un fracez mic de statura si foarte hazliu, ne astepta si el cu barca deja in macara. Facem prezentarile si trecem imediat la treaba. Incarcarea a fost descrisa mai sus. A durat pana s-a innoptat, in jurul orelor 21-22. Am fost escortati pana pe autostrada pe o ruta mai ocolitoare dar mult mai neaglomerata asa cum am deasemenea mai spus. In seara aceea nu am reusit sa trec in Italia asa cum imi propusesem. Probabil de noptile nedormite de dinainte si de incarcarea dificila am fost rapus la propriu de oboseala acumulata si am tras intr-o parcare retrasa, pe Cote de Azur ,cu vedere la mare! Abia dimineata am vazut cat de superba era locatia, si cate veliere erau in marina pe care o vedeam de sus. Cred ca a fost una din cele mai savuroase cafele baute dimineata. Pe partea cealalta se vedea orasul ridicat sus pe toata inaltimea muntelui...Nu ne venea sa mai plecam, marcati fiind de superbitatea locului. Am plecat vorbind intre noi:
- Vezi , de aia se platesc aici taxele astea infernale de autostrazi...
- Pai cu ce naiba sa intretina astia atatea sute de tuneluri sapate in munte ,poduri si viaducte atat de mari ???!!!
Totusi Franta in zona aceea e enervanta cu statiile de taxare foarte dese si sume derizorii. Platesti 1,20 euro si apoi la cativa km alta statie de 2,30 euro si tot asa o tii din statie in statie de taxare pana in Italia. La intoarcere cu barca in spate, senzorii de inaltime si lungime m-au interpretat drept camion si taxele au fost muuuult mai mari >:(. Am intrat la un moment dat pe la autoturisme, chiar daca am trecut la cate 10 cm de balustradele stanga /dreapta dar tot degeaba...aveau si acolo senzori >:( . Italia,mult mai ,,prietenoasa'' la taxe de autostrazi. Am platit ,,doar'' 285 euro dus /intors 8).
Oricum, si Franta si Italia, tari destul de prietenoase cu noi romanii, frumoase si spectaculoase ca relief. Nici un control nu m-a oprit, cu toate ca erau destule. probabil ca se vedea barca inclinata si se intelegea lesne motivul pentru care era in pozitia aceea bizara. Si oricum sunt niste barci destul de populare la ei.
Urmatoarea oprire a fost aproape de Viena, unde erau doar 3 grade + noapte, dupa ce trasesem niste calduri cu o zi inainte de 22-24 grade :). Frumoase dom'le italiencele in tinute de vara, frumoase foc...
Voi continua.

 

Dbr

Sa trecem peste frumusetea italiencelor si sa va continui povestirea.
Asadar, datorita faptului ca nu puteam conduce ansamblul decat eu (pentru ca nevasta-mea abia in luna Mai va avea categoria E atasata categoriei B - fiind stiuta birocratia si programarile cu mare intarziere de la permisele auto) si oricat fortam limitele orelor de conducere inaintam destul de incet...dar sigur 8). Multumesc Celui de sus care cred ca mi-a vazut si El inaltime si a potolit vantul pe tot parcusul calatoriei. Pana si zona renumita de la trecerea din Austria in Ungaria, plina de eoliene era lipsita complet de vant, astfel incat toate stateau nemiscate :) Chiar imi spuneam in gand ca Pogo1 este o barca foarte norocoasa care vrea cu tot dinadinsul la Marea Neagra!
Controlul de la granita dintre A si H nu m-a oprit, cu toate ca eram 100% sigur ca ma vor chestiona. Dar mutrelelor au fost  :o :o :o uitandu-se unul la altul de parca vedeau o stafie, si pana sa se dumireasca ei eu trecusem agale... Urmatoarea oprire de odihna a fost in zona Savarsin, intr-o locatie superba in care opresc de obicei cand am ocazia. Pai ce numai regele si familia lui sa doarma in locatia aceea superba? Vreau si eu... 8)
A doua zi dis de dimineata, am plecat cu gandul ca voi reusi sa ajung la Mangalia pana in orele 15-16 sa prindem programul de la macara. Dar din pacate pe RO , datorita infrastructurii noastre de autostrazi, si a drumurilor netede ,,ca in palma'' nu am putut ajunge la destinatie in timp util. In fond nu ne grabea nimeni, ci doar eu eram fiert de traficul tip,,nasuletz in funduletz '' si ,,hatzana-ma , hatzana-ma...'' Vai de capu' nostru, ca nici in Togo nu cred ca au drumurile noastre. Pe Romania consoarta este pe post de copilot de zici ca suntem la cursa infernala:
- Vezi semnul cu camila ! ( drum denivelat)
- Am vazut... >:(
- 5 Bogdan 5 !( la misto cu referire la semnul de restrictie 5 km/ora) !
- Da da...receptionat ;)
- Flash din fatza! Vezi ca e radar!
- Ce draku radar pe gropile astea ca oricum nu pot sa merg mai mult de 50 ! >:(
Fapt pentru care oricat ai vrea sa ai un program cu un mers planificat, in Ro nu poate fi valabil. Totul merge in ,,slow motions''.
Ajungem abia pe la ora 16 in Agigea si ii zic consoartei care se bucura vazand Marea noastra in toata splendoarea ei:
- Schimbam planul...varianta ,,dama cu camelii''...
- :o
- Oprim la un hotel frumos in Eforie Nord si descarcam maine. Ajunge, ca mi-am  incalecat ,,diagrama''din tachograf  8)
- Ok. Dar sa fie masina si barca pazite sa nu ne trezim cu catargul la ,,fier vechi'' peste noapte..
- Transportatorul vegheaza in permanenta la buna desfasurare a activitatilor de conducere, odihna si munca. ;)
Drept urmare am cerut o camera cu vedere direct spre masina, in asa fel incat sa o avem in permanenta sub observatie.
A doua zi de dimineata am inceput descarcarea. Nu credeam ca va dura cat incarcarea!
Punerea derivorului a fost o operatiune meticuloasa, care necesita o pregatire si o atentie sporita. B.G( armatorul) plecase si el din Bucuresti cu noaptea in cap sa asiste la descarcare. Totul era sincronizat perfect. Solutiile de etansare ale derivorului m-i le pusese in masina inca din Franta,alaturi de alte necesare barcii pe care le cumparase cu o zi inainte de venirea mea acolo( primer, antifouling, ceva tachelaj, scote, fungi, ceva aparatura electronica,etc) Meticulos dom'le omu ce sa zic. Stia exact ce ii trebuia pentru barca lui. Etansarea derivorului la montare a fost facuta cu un chit bicomponent special care avea un timp limitat destul de scurt de lucru( 30-40 min) asa ca trebuia se ne miscam repede. Dar cu tact si pricepere, alaturi de oamenii de acolo, foarte priceputi de altfel am reusit operatiunea fara probleme.
In concluzie ,barca a ramas in Mangalia pentru cateva mici operatiuni specifice inainte de punerea la apa( primer + antifouling) pe cheu , pregatita la macara pentru dupa sarbatori cand va fi lansarea oficiala la apa.
Ne-am strans mainile in final spunand:
- Ti-am spus in Marsilia ca ne vedem in Mangalia...Si asa a fost 8) Sa o stapanesti sanatos, sa te bucuri de ea, si la cat mai multe regate castigate!
Ne-am salutat cu toata lumea prezenta, multumindu-le pentru asistenta si pricepere zicand in final:
- I'll be back 8)
Fotografiile vorbesc de la sine..
P.S. Le-am trimis olandezilor mei cateva foto inclusiv cu macaraua din Mangalia. Raspunde unul care e mai specialist in barci:
- O.M.G dar ce macara mare aveti acolo!!??
Raspund eu:
- Noi nu avem mici, noi le avem mari ;)

DoiNomazi

Arata grozav! S-o stapanesti cu placere si sa va bucurati cat mai mult de ea!
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320