Sugestii pentru o barca potrivita in Delta...

Creat de Robby, Iunie 30, 2011, 10:55:34 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

George

Salut Vali, multumesc pentru lamuriri ! Intrebarea cred eu logica este: de ce a ales Dima si Fii si nu cealalta alternativa ? Sunt diferente constructive ? calitate, finisaje, disciplina in constructie ? Multumesc 

Vali

Din ce stiu, nivelul calitativ este apropiat, in sensul ca oamenii isi dau interesul. Eu ii cunosc pe fiecare, si parerea mea e ca fac parte din noul val de "lupi tineri" - producatori de barci. Din ce-mi amintesc, colegul a ales barca de la Dima si fiii din cauza unei nesincronizari cu cei de la Naval Service (nu s-au intalnit la momentul respectiv, sau asa ceva). Mai multe cred ca ne va spune chiar el.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

George

Multumesc frumos si astept impresii si de la proaspatul propitar de Nufar  :)

Vali

Am gasit postarea colegului: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,355.msg3453.html#msg3453 .
Cred ca in curand vom vedea si poze de pe apa, dar sa se dezghete intai Dunarea, ca toti suntem "infometati de baltareala" :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

dan dragos

#34
salut,
am luat-o pe cea de la dima si fii deoarece a fost barca pe care am putut sa o testez si am fost incantat de cum merge + contactele cu fabricantul si dealerul au fost ok. la marina braila au un nufar cu motor de 30 pe care o poti testa cand o fi dunarea libera, da-le un telefon si vorbeste cu ei.
eu pentru a mea am luat tot un motor de 30 dar nu am resusit sa o testez cu el ca a venit inghetul. daca mai ai rabdare sa se dezghete snagov-ul esti invitatul meu daca esti din zona. in schimb i-am testat capacitatea de incarcare, pe uscat  ;) - tot cazarmamentul de concediu pentru 2 adulti si 2 copii intra in banchete si mai ramane loc si pentru mancare si bautura. daca esti indragostit de delta si dunare si vrei sa faci deplasari mai lungi cu barca cred ca nufarul/lotus este barca ideala.
atat barcile de la naval service (dunarea nautica) cat si cele de la dima si fii (convert) mi-au parut mai bine lucrate si mai solide decat cele de la plasma sau spat binenteles modele asemanatoare. tot comparativ si pretul lor mi se pare ok.




simcat

Salut tuturor
Am aceiasi problema/dilema. Nu stiu ce barca sa imi cumpar. Am o gomflabila cu aluminiu 350m si 82kg, cu motor Honda 10cp nout. Doua persoane cu echipament usor si catel merge cu 25/h maxim. Tulcea-Crisan 2-1/4h la dus si 2+1/4 h la intors. Ce ma deranjeaza???
1. tin barca la un amic la etajul 1 fara lift. incarcat in masina, descarcat, montat, ..... si la fel la intoarcere...pentru o deplasare de weekend sunt mort si pierd o zi din doua.
2. umple masina, nu mai am loc de mare lucru, tin cainele la picioare in fata
3.daca o incarc, nu mai merge decat cu 10- 12 km/h. Cand intra balonul in apa nu mai face decat valuri.
Sper sa fie de domeniul trecutului. M-am hotarat sa o vand si sa imi iau barca tip Laguna cu peridoc. Constat ca stransul banilor nu a fost singura problema. Daca pe site-uri de la rusi gasesti tabele cu barca, motoare, incarcare si viteze, la noi toata lumea spune doar ca barca lui este cea mai buna. Am constatat ca am de achizitionat 3 lucruri: barca, motorul si peridocul.
1. peridocul imi pare foarte scump pt ce este in fapt. Am gasit pana la urma pe cineva in valcea care le omologheaza pt greutate de 450kg (cat duce masina mea). Are insa doar doua dimensiuni, 5 sau 6 m. Daca iau barca de 510 ce fac? Iau peridocul mare pt. cei 10 cm? Daca iau peridocul de 5, ramane inafara partea cu motorul, cea grea, afecteaza barca? sau 10 cm nu conteaza?
2. Motorul. Aici lucrurile sunt mai simple. Am gasit pe cineva, sa zic o datorie mai veche, cu un Yamaha de 20 cp, aproape nou. Avand in vedere si discutiile/ordinul de intrare pe canale si lacuri, mi-a iesit din minte motor mai mare. In plus de la 25 cp pui in plus pe barca 30 kg.
3. BARCA . Aici incepe discutia. Am vazut discutia, parerile si chiar clasamentele. Vrau ceva versatil, sa pot ajunge destul de repede, in primul rand in siguranta si sa se deplaseze rezonabil cand suntem 4 in barca (2 perechi), + copil cu bagajul aferent,+ catel ....... M-am oprit initial pe o Laguna 535. Probleme..... imi pare prost compartimentata. Daca vrei sa tragi la o pensiune trbuie sa iei cu tine rezervorul (sau sa il demufezi si sa il pui intr-un compartiment inchis de pe mijloc), la fel si bateria (am sa am baterie 45-65 ah pentru incarcat telefoane lumini sonar) si vaslele. Compartimentul din mijloc are deschiderea mica si nu primeste o vasla din doua bucati, ancora unde o pui cu sfoara aferenta? In cutia din fata probabil, eventualul peste, poate tot acolo, ca sfoara sa ia miros de peste si sa atrag soriceii sa roada sfoara, cand ma deplasez ancora sa striveasca eventualul peste...... Se pare ca am sa cumpar barca si ulterior trebuie sa apelez la cineva pentru o recompartimentare, cineva care stie ce face pt, ca asa cum spuneam... primul loc este ocupat de siguranta (ocazional si copil la bord) si nu vreau sa afectez flotabilitatea, stabilitatea etc.
Am vorbit cu cei de la blacksee. Au doua barci la 5,10m. In oferta lor nu intelegi care este sandwich si care este monobloc. Am dat tel si am vorbit, le-am explicat ca nu au toate datele in oferta iar cele doua barci foarte diferite au imaginili amestecate in oferta. Ce mi s-a raspuns? Am primit mail cu doua barci distincte si cu aceleasi imagini amestecate. Am intrebat daca o pot recompartimenta si mi s-a spus ca au matrita fiza si au comenzi multe, trebuie sa astept 45 zile si barca este ca cea din poza????? pot sa aleg doar culoarea.
Nu stiu daca sa ma mai uit la sandwich. Sunt mai grele, mai scumpe (dar cand dai peste 2000 eur pe motor si peste 1200 pentru peridoc), barca insa ar fi elementul cel mai important, eventual mai strang bani. In acelasi timp as prefera categorie C. Nu stiu cand vreau sa ies pe Mare. Si in DElta, stii cum este vremea cand pleci, dar cand te intorci daca prinzi valuri.
Nu mai stiu ce caut, va rog un sfat, pana iau barca (nu are nimeni stocuri si dureaza de la doua la 6 saptamani). Abea dupa ce m-am hotarat la varca pot vorbi cu cel cu peridocul de la Valcea ce la randul sau are nevoie de 2 saptamani, inmatriculare,  vine vara si nu m-am hotarat.
Nu suport sa raman dator. Cinstesc, dar doar pe apa. Nu am sa incerc sa sparg sampania pt ca inteleg ca toate barcile sunt cam subtiri si inteleg ce se va sparge. Gomflabila nu a beneficiat de sampanie, nu cred ca as fi reusit sa sparg sticla si in plus este alergica la cioburi.

mustatza

1. peridocul imi pare foarte scump pt ce este in fapt. Am gasit pana la urma pe cineva in valcea care le omologheaza pt greutate de 450kg (cat duce masina mea). Are insa doar doua dimensiuni, 5 sau 6 m. Daca iau barca de 510 ce fac? Iau peridocul mare pt. cei 10 cm? Daca iau peridocul de 5, ramane inafara partea cu motorul, cea grea, afecteaza barca? sau 10 cm nu conteaza?
2. Motorul. Aici lucrurile sunt mai simple. Am gasit pe cineva, sa zic o datorie mai veche, cu un Yamaha de 20 cp, aproape nou. Avand in vedere si discutiile/ordinul de intrare pe canale si lacuri, mi-a iesit din minte motor mai mare. In plus de la 25 cp pui in plus pe barca 30 kg.
3. BARCA . Aici incepe discutia. Am vazut discutia, parerile si chiar clasamentele. Vrau ceva versatil, sa pot ajunge destul de repede, in primul rand in siguranta si sa se deplaseze rezonabil cand suntem 4 in barca (2 perechi), + copil cu bagajul aferent,+ catel ....... M-am oprit initial pe o Laguna 535.


1- peridocurile sunt scumpe pt ca omologarea lor costa cca 800lei plus ca tva-ul este 24%.daca scazi tva-ul si omologarea din pretz..................parca nu mai este asa scump. daca peridocul este mai scurt decat barca , o sa ai un balans vertical  pe cupla si creste riscul de a sari din cui + ca o sa ai uzura prematura la cauciucurile peridocului.
2- cu un 20cp montat pe o barca de +5m + 4 persoane + bagaj..........nu o sa gliseze si nici putere suficienta pt siguranta nu o sa ai. la  acest combo gandestete la un 40cp.
3 - fata frumoasa,desteapta si devreme acasa .................nu am intalnit  :)

vali83

salut  ma bag si eu in discutie si astept raspunsuri de la cei experimentati, momentan detin o laguna 430 cu motor 15 cp si am vazut cam ce se poate cu ea. vreau sa trec la ceva de genul laguna 565 cabin si nu stiu nici un posesor sa ma sfatuiesc daca stiti pe cineva care a mers cu ceva de genul va rog sa ma anuntati

simcat

Multumesc pt raspuns. In mod evident nu am fost clar eu. Nu am pretentii sa glisesz cu 20cp si icarcat cu 4 pers + bagaj, doar ca, ........cu gonflabila si motor de 10, incarcat cu peste 600kg, mergeam cu 12km/h fara sa fie blana, iar blana nu ajungeam la 15km/h. Cu o barca rigida si motor de 20cp, cu aceiasi incarcatura, ar trebui sa am o alta viteza, doar daca barca in sine nu are o problema peste un anumit nivel de incarcare. Sunt barci utilitare, foarte late, pentru pescuit industrial, ce nu gliseaza.
Ca sa fiu mai aplicat am sa supun atentiei doua barci asupra carora m-am oprit.
Laguna Spat 535: Material de constructie: Poliesteri armati cu fibra de sticla.
Construita pentru motor cu cizma lunga.
Lungime: 5,35 m    -    monobloc
Latime maxima: 1,44 m
Inaltime de constructie: 0,68 m
Pescaj: 0,22 m
Capacitate: 6 Persoane
Propulsie: Vasle si/sau motor 4-30 CP
Greutate corp: 160 kg
Pret: 1.390 Euro +TVA

si
Black Sea Fishing
Lungime   5.10 m
Latime   1.57m
Capacitate   6 persoane
Putere motor recomandata   15 – 40 CP
Pescaj mediu    0.20m
Greutate   130 kg
Pret   1300 euro+tva
Aici ar fi ce comentat. Nu cred ca o barca sanwich poate fi atat de usoara  (130 kg), altfel ar fi asemanatoare cu Romcraft, dar la un pret net inferior. Intrebarea ar fi cum se comporta cele doua barci in doua ipostaze: una cu doua persoane echipament spining si incarcata cum am spus. Daca cineva a avut, condus, vazut sau poate anticipa vazand formele. In privinta motorului situatia este clara. Nu am in gand sa iau motor de 30cp si sa scriu pe el 20. Nu vreau motor 2 timpi si sa il modific de la 20cp la 35 cp.
Am si ridic saptamana viitoare motor cu prima revizie facuta (20 h), 20cp, cu garantie factura si......direct de la reprezentanta.
Altfel discutia ramane intre doua barci cu multe caracteristici asemanatoare si totusi categorii doferite (monobloc si sandwich).
Repet....multumesc pt opinie, corect pt peridoc, am sa il iau pe cel lung, fabricantul spune ca este pt barci intre 5 si 6 m. pt 5,1m sau 5.35 tot acel peridoc trebuie.