Identificare si reparatii barca

Creat de gino..., Mai 12, 2017, 06:31:19 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

gino...

Buna ,
Dupa cum zice si titlul , am avea nevoie de ajutorul vostru in indentificarea si reparatia unei barci.
Barca a cumparat-o un prieten  din RO dar cu acte de HU deci ultima inmatriculare a fost in HU. Dupa cum se vede in talon cred ca afost facuta in regie proprie.
Pana acum am demontat tot ce se putea demonta si taia de pe barca.Acum vine partea mai delicata la care va rugam sa ne idrumati .Oglinda a fost facuta din scandura de brad (cred) care a inceput sa putrezeasca si lua apa pe la suruburile de fixare a suportului dintre motor si oglinda.Pe linga asta mai are si una ditre cele trei "intarituri " longitudinare taiata pe la mijoc unde se vede ca acolo a fost lemn dar a putrezit.
Acum am avea nevoie de sfatul vostru in privinta produselor care sa le folosim si o estimare a cantitatilor pe care sa le comandam . Multumim.


]








Vali

Salut Calin si sper ca nu te superi ca am cam intarziat cu raspunsul :). Am fost plecat ieri (sambata) toata ziua, asa ca n-a fost timp, dar revin cat pot de repede cu un raspuns detaliat. Ne re-citim deci cat de curand.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Vali

Pentru oglinda, dar si pentru structura de fund (varange si longtudinale) puteti folosi placaj de plop cu incleiere AW 100 de la Welde Romania. Pentru longevitate maxima a lucrarilor, cel mai bine folositi rasina epoxidica, de exemplu Top Epoxy Amorsa de la Europlastic.

La oglinda e nevoie de stratificat placaj pana obtineti grosimea initiala a oglinzii. Lipirea, si intre straturile de placaj, si pe oglinda din fibra, o faceti cu rasina epoxidica ingrosata cu rumegus fin. Incerc sa pun aici linkuri despre topicuri de reparatie oglinzi:
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1610.0.html
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1124.0.html
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,769.0.html
Si topicul superlativ al lui Dany, despre o restaurare a unei barci similare:
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,688.0.html

Varangele si longitudinalele merg facute dintr-un placaj mai gros, si ii puteti rotunji muchiile la partea superioara, ca sa se aseze bine fibra. Aici merge folosita si rasina poliesterica + stratimat, fiindca daca se dau mai multe straturi, se creeaza un profil din fibra, rolul placajului fiind doar de "matrita"  pentru acest profil.

Deci materialele necesare ar fi cam urmatoarele:
- placaj de plop AW 100 de la Welde Romania, la grosimea dorita
- rasina epoxidica Top Epoxy Amorsa de la Europlastic
- rasina poliesterica + intaritor, stratimat, tesatura, eventual gelcoat de la Polydis
- eventual vopsea poliuretanica, in functie de cat sunteti dispusi sa investiti, de la diversi furnizori.

Ramane sa povestim in continuare punctual la fiecare pas al lucrarii. Spor la  treaba :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

dany

La barca mai sus mentionata am facut paiolul din osb imbracat in fibra si pe dedesubt si pe deasupra,dar nu as mai face la fel.Placajul mentionat de vali este mult mai bun caci este usor,rezistent la apa si structural deasemeni.

gino...

Salut, si multumesc pentru raspunsuri.
O sa mergem pe placaj de  plop.Nu stiu insa daca  la oglinda ar face fata plopul la motorul de 90 HP, dar daca voi ziceti  , merg pe mana voastra.Atasez inca o poza cu oglinda inainte de demontare in care se vede ca pe exterior a  fost "intarita" cu tego .



Vali

Daca faci stratificarea placajului de plop cu epoxy si tesatura de fibra intre straturi, iese extrem de rigid, dar si usor in acelasi timp.

Totusi, daca doresti sa ai cea mai solida oglinda posibila, ai 2 posibilitati:

1. folosesti placaj brut de mesteacan, incleiere BFU 100, tot de la Welde. Il lucrezi la fel, stratificat cu fibra si epoxy. E un placaj mult mai dur si rigid, dar reversul e ca e semnificativ mai greu, si mai mult decat dublu la pret.

2. faci o oglinda compusa, din dulapi de stejar. E mai complicat de lucrat, si exista riscul unei prize mai slabe cu rasina epoxidica (din cauza taninilor din stejar). Am facut asa ceva acum 4 ani la Pupezica lui Bogdan, si de atunci nu a avut vreo problema.

Cu toate astea, si o oglinda din placaj de plop e suficient de buna, daca e facuta bine. Eu in ultima vreme am lucrat aproape numai cu plop, rigidizat bine cu fibra si epoxy. Avantajele sunt ca oglinda iese si usoara, si solida, iar lemnul de plop are calitatea ca e foarte flexibil, nu se rupe sau crapa ca alte esente de foioase.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

cristiantutuianu

#6
Salutare
gino... iti recomand sa iti faci un sablon pentru oglinda inaite de a inlatura vechea oglinda (poate sa fie din carton chior ) 
Spor la treaba !