barca mea papuc

Creat de dany, Ianuarie 21, 2013, 02:14:22 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

dany

salut,sunt nou-nout pe capcompas,si ma felicit pt. asta.Am gasit aici,baieti dupa inima mea ,nebuni dupa barci motorizate si nu numai.Am recuperat si eu o barca italiana lasata de izbeliste cu L=4,30m l =1,78[cu tot cu banda de protectie],inaltimea oglinzii=54cm ,inaltimea copastiei max. 70cm,greutate aprox.200kg[abia am intors-o cu fundu-n sus 3 insi cu ajutorul unor parghii si funii].Este un papuc cu parbriz[cam matuit],fund dublu bancheta fata2 locuri+bancheta spate3 locuri,ambele avand cutii de depozitare.A....si mai are volan ...atat..Am un motor vechi in 2t yamaha 20AE653, fara capac si l-am desfacut bucati:impeler uzat[am gasit 2 buc. de cauciuc de5mmx10mm ruptedin pale],3 prezoane cu material izolant la mijloc m8rupte ,inchizatorul capacului rupt,parghia de acceleratie[de unde pleaca cablul din lat.capacului]rupta,fara maner[a fost adaptat pt comanda la dist.,prin montarea unui surub cu o nuca in cap ,pe manerul de ridicare a motorului] .Dati-mi pareri va rog despre barca [dupa pozele care sper sa le pot pune]si despre motor daca se merita reparat[eu tare mult as vrea pt. ca la capitolul financiar....].Mi-ar mai trebui caseta si cabluri pt guvernare,cabluri acceleratie si schimbator ,furtun,rezervor, pompa amorsare ,pompa santina[sh-ri,sa ies mai ieftin]VA MULTUMESC CA EXISTATI1!!!

dany

#1
defectiunile motorului ar fi : capacul lipsa; cateva suruburi rupte si alte cateva elemente deteriorate(rupte sau inexistente)
se vede si in poze ca la cizma sunt ceva gauri...intrebarea mea este daca se pot suda? sau lipi cu ceva...
in prima poza se vede surubul care este din pacate singurul...as mai avea nevoie de 3 bucati si nu stiu de unde sa le procur... ar mai fi ceva elemente pe acolo indicate cu ajutorul marker-ului care sunt rupte...o alta mica problema ar fi lipsa anodului -  si aici vin cu intrebarea de unde pot procura ... multumesc anticipat si apreciez orice idee, sfat!

Vali

Salut Dany, cu scuzele de rigoare am sa aman putin un raspuns mai cuprinzator vizavi de barca (am programul incarcat zilele astea). Barca pare destul de buna, despre motor nu ma pronunt pana nu stiu mai multe, insa imi pare cam "obosit". Dar dupa cum spuneam, daca eu am reusit sa aduc la viata un Privet antic, nu cred ca tu nu poti face la fel cu Yamaha. Sa le stapanesti sanatos, si ramane sa continuam discutia imediat ce ma mai eliberez.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

dany

Salut  baieti. De la ultima postare am reusit sa fac motorul bucati ,sa -l spal, suflat cu aer ,sa-i fac garnituri. Am gasit apa in motor ,in pistonul de jos,si am descoperit si cauza:garnitura de cauciuc de la teava ce duce apa de la pompa in motor este uzata [am gasit depunere de piatra pe garnitura dintre motor si cizma ,semn ca pe acolo a patruns apa].Dupa curatare si spalare am remontat motorul dar nu pot continua sa-l cuplez la cizma ,avand si la ea de munca.Motorul arata acceptabil[dupa mine ,cu ''experienta ''dobandita cu un motor de motoreta carpati ,mociclete IJ,JUPITER,si cea mai tareNSU ,motor nemtesc in 4t fabricat in 38-cu zvastica pe anumite piese din motor -ultimele 3 motoare fiind ale cumnatului meu ,eu multumindu-ma  cu motoreta,la acel moment].APROPO de NSU [250 cmc intru-un piston],modificat cu cutie de IJ,si cadru IJ,cu  ceva probleme rezolvabile ,e de vanzare.. sau schimb cu un motor 20 cp 2t+comenzi de la distanta si guvernare  [cizma 56cm.].+ diferenta din partea mea ...negociem ...OCAZIE!!!.Sa revin la motorul yamaha 20AE 653:Daca iau masura carcasei de jos a motorului oare pot confectiona unul de tabla ,sau de fibra,[mai greu este cu fanta pt pornirea la sfoara]???A mai facut cineva asta ?Daca gasesc un motor renunt ,si-l dau pt piese ,asta e....aleg variante  , oricum eu continui lucrul la el  ,sunt incapatanat si simt ca-l pot face.Multumesc vali ,pt. ca ai rabdare cu cei ca mine ...Am citit despre intalnirea voastra de la Tulcea si m-am blocat cu ce-am vazut .Daca eram din zona voastra, sigur aveam o preocupare asemanatoare legata de barci sau macar pe aproape .Va salut si pe curand.

Vali

Ce misto, imi amintesc cum mergeam acum vreo 10 ani prin judet, auzisem noi ca are cineva un BMW cu atas din razboi intr-o magazie, si bineinteles ca a fost goanga, la fel ca in mai multe alte ocazii :D. Ar fi foarte interesant sa ne pui cateva poze cu NSU-ul, cel putin eu (inca) sunt maniac dupa motoare de epoca.

Dac-ai sti cat imi doresc sa ma mai bag la restaurat asemenea motoare, am luat acum 10 ani un IJ 56 de la un brailean care se apucase sa-l "ciopereasca", si din pacate n-am prea mai avut ce sa salvez din el (era prea ciopartit cadrul). Motorul intr-un cilindru cu 2 evacuari a ajuns la un bun amic, care l-a pus pe o Planeta cu atas, alte piese le-am mai donat la pasionati, iar cadrul din pacate a luat calea fierului vechi  :'(.

Scuze de offtopicul moto, dar mi-am adus aminte de vremurile cand eram maniac dupa motoare de epoca (nu ca acum n-as mai fi). Cred ca viitorul proprietar al NSU-ului ar face o treaba magnifica daca l-ar restaura cat mai aproape de varianta originala. Poate ma bag eu, sa vedem cum ne combinam, daca nu, iti doresc sa gasesti un pasionat adevarat care sa readuca (pe cat posibil) motorul la gloria de odinioara.

Hai ca scap eu si de scoala, si intram in paine cu maximul de abnegatie, sa-ti facem cea mai misto barca, si multumesc ca mi-ai reamintit de vechea mea dambla cu motoarele de epoca :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Vali

Ca sa revin la problema ta cu capacul motorului, se poate face foarte bine din fibra si poliester, trebuie in schimb ceva munca la realizarea matritei. Fanta pentru sfoara nu e un capat de tara, se face din matrita, dupa locatia de pe motor. Oricum, vom povesti, acum fug la scoala, am deja capul patrat :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

dany

#6
salut vali! dupa cum ti-am promis atasez ceva poze reale cu motorul NSU , cadrul IJ, tabla SIMSON ,capace telescoape ,toba ,ghidon ,pedale =inox.Motocicleta este inmatriculata [trebuie numere noi] ca NSU  .Ii lipsesc 2 tije ce actioneaza supapele [se pot folosi de la dacie cu o mica modificare] .Motorul sta de mult intr-o magazie,un nepot a vrut sa se ocupe de el dar  s-a razgandit [s-a insurat, pardon] avand acum alte preocupari...E PACAT DE MOTOR ..E verificat ,are 6000 ture ,viteza nu prea,dar putere cat cuprinde...Am urcat niste dealuri cu drumuri forestiere ceva de speriat...Asta  e, poate isi v-a gasi pe cineva care sa-l merite si viceversa .Pe curand si succes cu scoala...


Vali

Salut Dany si scuze de intarziere, in sfarsit m-am mai eliberat (momentan, in curand intru iar in morisca :) ).

La barca ta nu e mult de treaba, se vede munca de pregatire a suprafetei pentru vopsire. Sa ne spui te rugam la ce vopsea te-ai hotarat, sau daca vrei sa-i dai gelcoat.

La gelcoat e mult mai multa munca, se parafineaza, si in urma pulverizarii ramane aspectul de coaja de portocala, din cauza viscozitatii mari. Aceasta suprafata reliefata se netezeste prin slefuire repetata cu smirghel de apa din ce in ce mai fin, urmata de lustruire cu pasta speciala. Avantajul e ca gelcoatul e mai suferitor decat vopseaua, dar cu toate astea o vopsea epoxidica buna e posibil sa "bata" gelcoatul la calitati.

Pe de alta parte, niste vopsele mai accesibile, precum vopselele auto sau vopseaua poliuretanica de la Romtehnochim ( www.emex.ro ) se pot folosi cu succes, se aplica usor la pistol sau trafalet, sunt destul de suferitoare si se repara usor.

Barca am inteles ca e cam grea. Nu cred ca are spuma la dublul fund, fiindca am vazut ca are orificiu de golire pe oglinda. Asta nu-mi place mie la barcile "broscaresti", ca au golirea santinei prin oglinda. Mult mai bine ar fi sa poti scoate la ispol apa de la dublul fund, direct din barca, avand prevazut un dop filetat in varanga extrema din pupa. Solutia e raspandita la barcile romanesti.

Poti incerca sa mai usurezi barca. De obicei, paiolul barcilor de tipul asta e din fibra masiva, grea. Daca e fisurat si ajunge apa la dublul fund (din ploi etc), o solutie ar fi inlocuirea cu un placaj incapsulat in fibra si epoxy. Cu ocazia respectiva se poate controla si toata santina si zona interioara a fundului, se pot evacua adaosuri ca polistiren, lemn putrezit etc. Insa sper sa nu fie cazul sa umbli la paiol, si sa te dai cat mai repede cu barca.

Despre motor sper sa-ti gasesti ce ai nevoie, ar trebui intrebat si la dezmembrari de outboard-uri. Despre motocicleta cel mai bine povestim pe privat. Arata bine "drujba", caroseria de Simson se potriveste excelent cu cadrul, motorul si inoxurile. Ar iesi un "vintage" superb, chiar asa corcit cum e :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

dany

Salut. I-mi pare bine ca ai revenit si ca ai raspuns problemelor mele .Mai astept un pic sa se  incalzeasca afara ,ca sa ma apuc de reparatia barcii .Am de gand sa chituiesc loviturile si crapaturile de la chila [care nu sunt  in profunzime] ,cu chit auto pe baza de fibra ,dupa care sa pregatesc de vopsire ,cu vopsea de la emex, toata suprafata barcii .Trebuie sa matuiesc toata barca? si unde se vede fibra sa dau cu chit fin ,slefuit,degresat,si dupa, sa urmeze vopsitul[ca pregatirea pt. vopsit a unei masini]. Vreau sa o fac alba toata cu aceiasi vopsea [fara vegetativa] ,tinind cont ca barca va fi folosita 1-2zile pe saptamana la pescuit,si restul timpului va sta pe peridoc [pe care inca nu-l am]. Pana acum am folosit flexul cu disc de smirghel[cu aripioare-am un lapsus acum...] dar restul lucrarii trebuie sa-l fac cu slefuitor folosind granulatii diferite si anume care?...,si manual ,cu mare atentie.As vrea ca suprafata pregatita pentru vopsit sa fie perfecta ,pt.o f. buna aderenta a vopselei....sper sa reusesc .Dupa vopsire am s-o intorc si voi vedea mai departe ce voi face la interior .Multumesc tuturor ,si astept pretioase sfaturi de la voi!CU STIMA....

Vali

Dany, uite cum procedez eu de obicei cand doresc sa-mi iasa o suprafata "oglinda" la o barca de poliester:

- Prima chestiune e sa scap de absolut toata vopseaua veche coscovita. De multe ori vechea vopsea e alchidica sau de alt tip slab calitativ, si daca nu e curatata, se coscoveste exact la aplicarea noii vopsele, incretind-o.
- De multe ori am de curatat chit vechi coscovit, boala asta fiind generala la barcile facute de cooperativa Bratesul din Galati, foarte raspandite pe la noi.
- Inclusiv reparatiile vechi, facute fara prepararea suprafetei, tind sa se coscoveasca in timp, asa ca e mai bine sa se inlature tot ce e rau sau nu suntem siguri ca va tine.
- Cel mai bun smirghel pentru polizat fibra la flex e cel de tip disc taiat direct din folia de smirghel, cu gaura. Personal folosesc de la Codaflex, granulatii 24 si 36. Eu il fixez prin strangere peste un disc de polizat de 125 (din carborund), gros de 2,5.
- Pentru chituirile grosiere, prefer sa fac un chit din rasina poliesterica si praf de fibra rezultat de la polizarea cu flexul. Adera mult mai bine, iar rezistenta mecanica e excelenta. Se preteaza la zgarieturi adanci, sparturi, umpluturi etc.
- Daca exista zgarieturi, crapaturi sau sparturi superficiale la care am dubii vizavi de integritatea structurala, intotdeauna prefer sa fac si o reparatie locala cu fibra. Daca e ceva minor fac reparatie la exterior, daca e afectat mai tare, fac reparatie ori pe interior, ori pe ambele parti.
- Chitul auto, cu fibra sau fara, eu il folosesc doar cu rol de finisaj final, in strat foarte subtire. Asta din cauza ca e casant, si chiar si varianta cu fibra e inferioara. Mai ales pe fund e bine de evitat aplicarea in strat mai gros a chitului auto. Singurul avantaj al chitului auto e ca se slefuieste usor si deci e bun la finisaje.
- Aplicarea chitului o fac cu tiple auto, de glet, sau chiar de rigips, iar slefuirea la chitul grosier o fac la flex, cu disc de smirghel cu scai (deci complet plan), iar chitul auto de obicei il prelucrez cu slefuitorul cu vibratii.
- Dupa ce am chituit si slefuit repetat, pana imi convine starea suprafetei, aplic la pistol un strat de spritz-chit auto diluat 1/1 cu nitrodiluant, pentru a scoate in relief toate imperfectiunile ramase. In ultima vreme prefer sa iau de la Kober decat de la Policolor.
- Slefuiesc la inceput grosier spritz-chitul, luand si din chitul initial, pana se uniformizeaza suprafata, dupa care aplic iar spritz-chit. Pe acesta il slefuiesc umed, incepand cu granulatia 240, si merg maxim la 320, fiindca imi trebuie o minima porozitate la aplicarea vopselei.
- La final aplic vopseaua de la emex.ro, de obicei la pistol (compresor), cu toate ca merge bine si la trafalet mic de blanita (burete n-am incercat, nu stiu daca nu cumva e atacat de diluantul vopselei). Pentru rezultate optime, e necesara o temperatura ambianta mai ridicata si o umiditate a aerului minima. Oricum, in fisa tehnica se gasesc conditiile optime de aplicare.
- Foarte important la aplicarea la pistol a vopselei poliuretanice de la emex.ro este ca: 1) dupa adaugarea intaritorului, sa fie diluata suficient cu diluantul lor special, pentru o buna fluiditate, si 2) sa fie strecurata prin sita de vopsele auto, din aceea de tip con de hartie cu plasa la varf. Asta deoarece are multe impuritati.

Cam atat deocamdata, oricand mai ai nevoie de sfaturi, sunt tot aici. Bineinteles ca nu e nevoie de urmat mot-a-mot ce am scris mai sus, insa poate fi considerat un mic ghid orientativ. Spor la lucru, si asteptam noutati :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

dany

Multumesc,esti profi ,si am sa fac cum mi-ai spus .Am mare incredere ca  o sa-mi iasa....macar in procent de 90 la 100 sper.Cum fac rost de MATERIAL ,ma apuc de treaba ,sa ma lase si vremea[la Bacau e mai frig si inca multa zapada] SALUT !

ionitzady

Deci Dany .... am cautat astazi tampoanele pt tine , dar nu am avut noroc m-a luat toti nervii , asa ca lasa-ma putin ca de maine demarez in tromba o curatenie GENERALA si sper sa am o veste buna pt tine . Eu stiu ca sunt singur dar se pare ca nu stiu unde. Asa ca sa demontez de pe NEPTUN nu prea ma incalzeste ideea pt ca raman cu el in batista stii si tu ca are 3 buc care ar impartii motorul in doua , dar vedem .... numai bine

corsarul

#12
Citat din: dany din Ianuarie 26, 2013, 01:35:48 PM
.Asta  e, poate isi v-a gasi pe cineva care sa-l merite si viceversa .
Sa inteleg ca vrei sa vinzi motorul ??  :) Cam cu cat te-ai gandit sa-l dai ?

dany

#13
Motorul ar fi de dat la schimb +diferenta [negociabil],pentru un peridoc pt.barca mea de 4,3m cu care sa se poate circula.Discutam pe privat,variante care o sa va multumeasca.Cu respect ,dany.[va raspundeam mai repede dar nu am fost atent....nu citisem citatul in urma caruia a-ti raspuns...si am crezut ca va referiti la motorul neptun]

corsarul

Multumesc pentru raspuns !
Cu acelasi respect !!  :)