inca o barca pentru delta

Creat de diles, Mai 18, 2017, 08:34:10 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

mariusm piesenoi111

Frumoasa jucarie!
Sa o stăpânești/folosesti sanatos/-și!

diles

e suficient de stabila pentru a pescui linistit de pe prova,nu asa cum ma asteptam fiind obisnuit cu barcile cu fund plat care sint mai stabile dar e in regula ,cred ca depinde de sistemul de referinte al fiecaruia.barca are in jur de 100/110k greutatea estimata fara cantarire,nu e o barca pe care sa o poti duce pe masina e prea mare si grea,pentru asta am o baca de tip jon boat de 3m si 45kg.barca e transportata pe o remorca adaptata la transport ambarcatiuni,cu niste sine acoperite cu mocheta si o rola la capat pentru a usura darea la apa,si peridocul improvizat a trecut testul am reusit sa o lansam si sa o ridicam la loc fara troliu si eforturi prea mari.

radu andritoiu

#17
frumoasa executia, cu siguranta in urma multor ore de munca
insa a iesit bijuterie
sa te bucuri de ea
te rog sa mi spui ce ai folosit ca protectie pe copastie? sau e doar un brau de lemn vopsit cu negru  ?
multumesc 
so, keep floating for pleasure

diles

la copastie am folosit teava pentru apa din pvc taiata pe lungime cu flexul,e rezistenta se schimba usor si a costat15 lei pentru toata barca

Haiduc

Citat din: diles din Iulie 26, 2017, 08:41:53 AM
la copastie am folosit teava pentru apa din pvc taiata pe lungime cu flexul,e rezistenta se schimba usor si a costat15 lei pentru toata barca

arata ca si turnata acolo  cum ai reusit sa o prinzi sa nu se desprinda?

sorinc

Citat din: diles din Iulie 25, 2017, 08:40:03 AM
buna ziua.barca a fost terminata si testata la apa cu doua motoare de 5 si 20cai,viteza obtinuta fiind de 17k cu 5c doua persoane si 39 cu20c doua persoane 38 cu trei persoane si 45 cu o singura persoana.concluzia ar fi ca suzuki20 are elicea cu pasul prea mic,intra in glisaj instantaneu dar nu are viteza finala buna ma asteptam la mai mult de la el.in schimb barca gliseaza cu motorul de 5,desi nu cu  viteza dorita de mine care ar fi de 20k.barca intra in glisaj foarte usor trecerea se face treptat intre cele doua regimuri de mers fara sa se simta o treapta,prin glisaj eu inteleg ca apa se desprinde curat de oglinda si in spate se formeaza siajul curat specific glisari,cea ce se intampla foarte repede pe la 10k.
Buna Diles,
Felicitari pentru performantele de viteza atinse. Sunt excelente, asta inseamna ca este o barca cum nu se poate mai reusita. Cu 5 "cai frumosi" si doua persoane in barca sa atingi glisarea e deja o performanta, dar sa "prinzi" 17 km/ora, e minunat! Iar 38 km/ora cu 20 CP cu 3 persoane la bord e un vis al oricarui barcagiu!
Sa o stapanesti sanatos si sa-ti aduca cat mai multe momente de fericire!

diles

teava nu trebuie fixata nicicum sta singura,mai greu e pana o tragi pe copastie fiind rotunda in sectiune trebuie deschisa si trasa pe copastie dupa care revine la forma initiala rotunda si imbraca copastia inchizinduse cu taietura pe placaj.odata instalata arata bine parca ar fi pusa de fabrica

diles

viteza e satisfacatoare dar se putea si mai bine.am o barca jon boat de 3 m care cu 5c si doi pescari de spining merge cu 20k,barca de4.5 e mai mare si mai grea dar datorita hidrodinamici superioare am sperat la o viteza similara.poate ar fi ajutat o gurna proeminenta care sa depaseasca fundul barci dar e greu de executat in stitch&glue deoarece nu se muleaza fibra pe ea.am constatat ca apa urca pe laterala barcii in unele situatii,lucru care poate era evitat cu gurna respectiva

radu andritoiu

salut,
ref . la gurna , ma gandesc ca dupa ce fibrai barca, puteai sa montezi o sipca pe laterala barci cu scopul de a imprastia apa in lateral
se poate prinde cu maclavais facut din rumegus si rasina
iar ptrun contact mai bun , sipca / gurna ar putea sa aiba caneluri in care sa intre maclavaisul
so, keep floating for pleasure

diles

da se putea monta atunci dar acum barca e terminata.sipca respectiva nu as vrea sa fie din lemn deoarece e foarte expusa la lovituri si abraziune fiind si ascutita si nefibrata  sar stirbi foarte usor,ar fi de preferat una turnata din rasina si rumegus dar e mai greu de realizat.la fel si acum ca si atunci nu stiu daca merita,diferenta rezultata daca e una semnificativa

Vali

Sipca aceea (care se numeste redan de gurna), faciliteaza desprinderea curgerii in zona gurnei. Cu alte cuvinte, apa de pe fund nu se mai ridica pe bordaj, ci e proiectata sub un unghi in jos. Prin urmare, scade suprafata udata si implicit rezistenta de frecare a carenei.

Atentie insa, treaba asta functioneaza exclusiv la glisare (viteza), pe cand la deplasament are o influenta negativa asupra curgerii. Din cauza asta, redanul de gurna se pastreaza de dimensiuni cat mai reduse atunci cand ne dorim o barca utilitara, buna la cat mai multe regimuri de viteza.

E interesant ca la aceasta barca s-a confirmat ceea ce am scris si eu putin mai sus, anume tranzitia "soft" de la deplasament la glisare. Aceasta e facilitata tocmai de ingustarea latimii la gurna spre pupa. E o caracteristica a carenelor de tranzitie, si daca se rezolva problema asietei la glisare, carena respectiva poate fi considerata foarte versatila, potrivita celor regimuri - deplasament, tranzitie, glisare.

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

diles

barca sta putin apupata in glisare cu doua sau trei persoane insa cu o singura persoana se culca perfect pe apa.cred ca de vina e viteza superioara care permite ridicarea pupei din apa,lucru care nu se intampla cu doua rersoane cu toate ca a doua persoana sta la prova.stabilitatea mi se pare foarte buna in toate regimurile de mers,nu simt ca as merge tare nici singur in barca,cred ca ar duce si un motor mai mare.valurile le despica spectaculos,stropeste in lateral dar deloc in barca ,virajele le ia bine nu derapeaza se inclina destul de tare spre interiorul virajului si pare sa muste apa cu gurna din interior.apropo vali am pus pe fund doua redane paralele in zona pupa cam de 1.5m lungime pentru a ajuta la stabilitate si giratie,avand in vedere ca am unghiul de stelaj de 3grade la pupa

diles

niste poze cu copastia.scuze pentru calitatea pozelor,cred ca sa matuit lentila de la camera telefonului

radu andritoiu

so, keep floating for pleasure

diles

am facut niste calcule legat de motor turatii si pas elice si se pare ca era imposibil sa atingem mai mult de 45k deoarece asta e viteza maxima teoretica ce poate fi atinsa cu elicea cu pas de 10 asa ca ma declar multumit.am pierdut doar 7k cu trei persoane 5k cu doua persoane iar cu o persoana am fost aproape fara pierderi de viteza.