inca o barca pentru delta

Creat de diles, Mai 18, 2017, 08:34:10 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

diles

buna ziua.am decis sa construiesc si eu o barca pentru escapade in delta,barca e facuta dupa un proiect propriu 450*165 inaltimea bordului liber 50.am folosit placaj de plop de la welde fibra de 300 si rasina poliesterica de la polydis.barca e gandita si optimizata pentru doua persoane cu bagajele aferente pentru un sejur de o saptamana in delta fara sa fie nevoie sa avem contact cu civilizatia.voi folosi un motor de 20 cai care cred ca va fi suficient sa duca barca in glisaj cu o viteza satisfacatoare

byteworks

Fain, dar pare cam ingusta inspre pupa.
Spor sa ai!

pelicanul

Arata fain pina acum, dar vezi ca a mai fost o discutie pe aici referitor la folosirea rasinii poliesterice pe placaj, cu rezultate indoielnice. Daca nu ai luat inca rasina, ai putea sa te reorientezi catre epoxidica.
Daca ai cumparat deja poliesterica, poate n-ar strica sa arunci un ochi aici: http://www.georgebuehler.com/Polyester%20and%20Plywood.html E un articol mai vechi postat de Vali.
Spor la treaba.

diles

am mai lucrat cu poliester pe placaj la alte barci de tip jon boat cu rezultate foarte bune,legat de articolul in cauza am constatat problema respectiva pe lemn de stejar,rezolvata prin a pune mai mult intaritor,la placajul de plop merge foarte bine trebuie doar sa fii atent sa imregnezi bine fibra  deoarece absoarbe rasina

diles

nu e asa ingusta are 125 la oglinda si 135 la mijlocul barcii

Vali

Salut diles si felicitari pentru lucrare.

N-am inteles totusi daca diferenta de latime este la copastie sau la gurna. Din poze cred ca e diferenta la gurna. In cazul asta, chiar si diferenta aia de 10 cm iti va apupa barca la glisare. La deplasament se va misca totusi bine.

Daca doresti o barca de glisare, la oglinda e nevoie sa ai aceeasi latime la gurna si acelasi unghi de stelaj ca si la mijocul barcii, altfel barca nu va glisa cum trebuie. Daca se va apupa (cum banuiesc), poti sa-i pui niste taburi manufacturate din fibra sau tabla de aluminiu, le reglezi pana iti place cum se aseaza barca la glisare.

In plus, forma fundului la oglinda arata o slaba stabilitate de directie, motiv pentru care ar fi bine sa-i pui o chila (skeg), care sa-ti diminueze deriva la giratie. E bine ca acea chila sa se termine cu vreo 0,5 metri inainte de oglinda, ca sa nu-ti bage turbulenta in elice.

Spor la treaba si asteptam noutati :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

diles

e vorba de latimea la gurna.o barca care ma inspirat e fs14 de la bateau care are 110 la oglinda si129 la mijloc,cred ca a mea ar trebui sa fie mai ok avand si latimea mai mare si fiind doar cu 10 cm mai ingusta la oglinda.as fi curios care sant latimile fundului la barca lui vali

Vali

Citat din: diles din Mai 18, 2017, 08:00:17 PM
as fi curios care sant latimile fundului la barca lui vali

Poate stii ca am facut la inceput o varianta mixta, mai "adunata" la pupa, dupa care am facut varianta "pura" de glisare, cu aceeasi latime la gurna pe jumatatea pupa (128 cm) si acelasi unghi de stelaj (12 grade). Aceasta din urma se misca excelent in glisare, si acceptabil in deplasament, pe cand prima varianta se misca bine in toate regimurile.

La prima varianta am facut cam la fel ca tine, cu o diferenta de vreo 10 cm intre latimile la gurna la cuplul maestru si la oglinda (la cuplul maestru am 128 cm). Daca guvernez de la motor, barca se apupeaza, si daca sunt singur in barca, bate apa (porpoising). Am corectat in trecut acest lucru cu niste taburi manufacturate, cum am scris mai sus.

In schimb, barca in prima varianta este foarte eficienta la guvernarea la distanta (comanda avansata). Cu motor mic se misca mai bine chiar decat varianta "pura" de glisare, din cauza suprafetei udate mai reduse. Iar avantajul principal este o tranzitie foarte lina de la deplasament la glisare, avand golul de val pupa mic.

Cred ca si barca ta se va misca asemanator, cu conditia sa ai un unghi mai oblic al oglinzii fata de verticala (12-14 grade). In plus, nu neglija deriva la giratie, care poate fi periculoasa la viteza. O chila scurta (skeg) e suficienta.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

diles

am urmarit cu atentietopicul barci tale,si de acolo am adunat multe informatii.nu cred ca voi merge vreodata singur cu barca asta iar daca o voi face voi folosi un prelungitor de mansa,asiesta se poate corecta prin distribuirea bagajelor si persoanelor in barca.pentru a echilibra barca am conceput un spatiu mare de depozitare in fata,cam145 cm.avand nevoie de stabilitate cat mai mare si pescaj mic fiind pescar de spinning am vrut latime cat mai mare dar nici prea mare pentru a nu fi o barca de tip on\ of ori glisaj ori plug.in teorie in stationarear fi mai stabila datorita latimiimai mari la mijloc iar in glisaj ar trebui sa fie mai eficienta datorita suprafetei udate mai reduse data de oglinda mai ingusta.asta in teorie,sant foarte curios cum va fi in practica

diles

inca ceva, barca mea are si chila dreapta fara curburi cea ce ar trebui sa o ajute la glisaj.mai multe poze

radu andritoiu

so, keep floating for pleasure

diles

am montat si paiolul.barca incepe sa ia in greutate, sint curios daca voi reusi sa ma incadrez in cele  100k propuse ca si greutate finala

diles

am montat si banchetele,am slefuit interiorul e pregatit pentru vopsire.urmeaza exteriorul

diles

buna ziua.barca a fost terminata si testata la apa cu doua motoare de 5 si 20cai,viteza obtinuta fiind de 17k cu 5c doua persoane si 39 cu20c doua persoane 38 cu trei persoane si 45 cu o singura persoana.concluzia ar fi ca suzuki20 are elicea cu pasul prea mic,intra in glisaj instantaneu dar nu are viteza finala buna ma asteptam la mai mult de la el.in schimb barca gliseaza cu motorul de 5,desi nu cu  viteza dorita de mine care ar fi de 20k.barca intra in glisaj foarte usor trecerea se face treptat intre cele doua regimuri de mers fara sa se simta o treapta,prin glisaj eu inteleg ca apa se desprinde curat de oglinda si in spate se formeaza siajul curat specific glisari,cea ce se intampla foarte repede pe la 10k.

Alex1958

Felicitari, frumoasa barca!
Poti sta in picioare pe prova sa dai la spinning?
Cum ai carat-o la "locul faptei"? Peridoc sau pe masina?
Cate kg are pana la urma?
Toate cele bune!