Sf Gheorghe- Sulina

Creat de teo pes, Iunie 08, 2017, 02:43:53 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

DoiNomazi

Citat din: Intersect din Iulie 03, 2017, 05:06:07 AM
Nu este permis deloc accesul,de anul ăsta din câte am înțeles au început să controleze mai des zona. Chestia este că localnicii au început ca să ducă turiști pe insulă și așa au apărut și gunoaiele, ambalaje sticle de tot felul mucuri de țigară... Marea pe de altă parte debarca și ea multe gunoaie pe insulă.  Mai erau unii care își lăsau animalele pe insulă.
Acum sunt vreo trei măgari abandonați de câțiva ani pe insulă. Plus că acum mai este încă o epava,un avion de mici dimensiuni căzut în mărăcini vara trecută.

Am inteles. Noi am intrat de pe mare, am trecut pe la epava, am mers pana la capatul sudic al insulei si am iesit la mal. Intrarea de pe mare s-a facut la edec chiar si cu kayak-ul, apa era putzin mai sus de glezne. E mai bine sa ramana arie protejata de turisti.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Intersect

Intrarea din mare în câțiva ani o să se închidă.
Nu numai de turiști sunt mulți localnici care își bat joc de zonă. Nu aș avea nimic împotriva turiștilor dacă s-ar face totul într-un mod organizat și civilizat. Dar sunt mulți care ajung în locație și o văd că pe un loc care trebuia bifat.  Nu prea ii interesează de zona în sine de aici și nepăsarea față de mediu.
Born to fish,forced to work!!!

DoiNomazi

Citat din: Intersect din Iulie 03, 2017, 05:19:27 AM
Intrarea din mare în câțiva ani o să se închidă.
Nu numai de turiști sunt mulți localnici care își bat joc de zonă. Nu aș avea nimic împotriva turiștilor dacă s-ar face totul într-un mod organizat și civilizat. Dar sunt mulți care ajung în locație și o văd că pe un loc care trebuia bifat.  Nu prea ii interesează de zona în sine de aici și nepăsarea față de mediu.

Stiu ca zona este arie protejata inca din 1938, parca, dar rebuie sa recunosc ca nu am gasit nicaieri prea multe detalii despre ce s-a intamplat cu Tuzla cand a esuat. Se pot gasi date depsre anul si locul constructiei (se pare ca a avut o sora "geamana" in flota romaneasca), data esuarii si cam atat... ce cauta in pozitia respectiva, de ce avea cursul pe care-l avea, ce s-a intamplat, ziua/noaptea, defectiune? Banuiesc ca si-a inceput ultima calatorie de la cherhanaua veche.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Intersect

Citat din: DoiNomazi din Iulie 03, 2017, 05:36:54 AM
Stiu ca zona este arie protejata inca din 1938, parca, dar rebuie sa recunosc ca nu am gasit nicaieri prea multe detalii despre ce s-a intamplat cu Tuzla cand a esuat. Se pot gasi date depsre anul si locul constructiei, data esuarii si cam atat... ce cauta in pozitia respectiva, de ce avea cursul pe care-l avea, ce s-a intamplat, ziua/noaptea, defectiune? Banuiesc ca si-a inceput ultima calatorie de la cherhanaua veche.
Nu,  a plecat din șantier de la Constanța remorcherul avea primul voiaj pe mare. Echipaj beat au confundat intrarea în laguna cu cea de pe braț. Au anunțat după câtva zile că au eșuat timp în care au încercat ca să îl scoată dar din păcate mai tare sau afundat. Când eșuarea a fost raportată sa intervenit dar salvarea navei implica niște costuri mai mari decât costul navei.  Sa hotărât ca să o lase acolo.
Born to fish,forced to work!!!

DoiNomazi

Citat din: Intersect din Iulie 03, 2017, 05:42:12 AM
Nu,  a plecat din șantier de la Constanța remorcherul avea primul voiaj pe mare. Echipaj beat au confundat intrarea în laguna cu cea de pe braț. Au anunțat după câtva zile că au eșuat timp în care au încercat ca să îl scoată dar din păcate mai tare sau afundat. Când eșuarea a fost raportată sa intervenit dar salvarea navei implica niște costuri mai mari decât costul navei.  Sa hotărât ca să o lase acolo.

Parca Tuzla nu a fost construita in Romania. Venise pe mare din alata parte inaintea intrarii in serviciu. Nu gasesc acum datele unde a fost construita.

Si pe unde naiba au intrat de au ajuns in pozitia respectiva? Voiau sa iasa inapoi pe mare peste bancul de nisip?
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Intersect

Eu așa știu făcut în România, nu cred ca era revitalizat. Insula este într-o continua schimbare. Mai mult ca sigur dacă găsim o hartă nautica din 70-80 dunele ori nu erau ori abia se formau.
Born to fish,forced to work!!!

DoiNomazi

Citat din: Intersect din Iulie 03, 2017, 05:51:55 AM
Eu așa știu făcut în România, nu cred ca era revitalizat. Insula este într-o continua schimbare. Mai mult ca sigur dacă găsim o hartă nautica din 70-80 dunele ori nu erau ori abia se formau.

nu gasesc acum materialele, dar eu intelesesem ca a fost construita prin anii '50, aparac, undeva in afara tzarii, nu-mi amintesc daca in Spania, Portugalia, sau vreun santier naval nordic. Si am intzeles ca statul roman a achizitionat doua nave identice, cea care a devebit Tuzla si sora'sa geamana. Daca m aintrebai acum 5 ani aveam materialele la indemana. Acum nu le mai gasesc... :(
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Intersect

Acum m-am apucat și eu sa caut poze detaliate cu epava. :) dar știu sigur că a fost făcută la noi.
Born to fish,forced to work!!!

DoiNomazi

#23
Citat din: Intersect din Iulie 03, 2017, 05:56:59 AM
Acum m-am apucat și eu sa caut poze detaliate cu epava. :) dar știu sigur că a fost făcută la noi.

Acum nu pot gasi decat asa zisa poveste a remorcherului Tuzla, asa cum este prezentata turistilor de catre "gondolierii" locali... Unii mentioneaza anul esuarii undeva in perioada anilor '70 (asa imi amintesc si eu din articolul initial), altii mentioneaza 1982 ca find anul esuarii (?)... Imi pare rau ca nu mai gasesc articolul initial si nu am timp sa rascolesc iar arhive, dar imi amintesc de anul 1951 ca anul de fabricatie.

Dar poate stie cineva din zona. Exista acte arhivate despre fabricarea navei, intrarea in serviciu, esuarea, etc.

LE: Oare, folclorul local transforma Tuzla intr-un fel de Titanic romanesc, ce n-a reusit sa-si termine primul voiaj?... :)

Unii turisti regurgiteaza ce au auzit de la gondolieri.. legenda echipajului celor "betzi critza", in frunte cu capitanul, altzii mai adauga si "vreme rea" la scenariul de "perfect storm".

Era ziua, era noapte, era soare, era ploaie, era vant? Din ordinul cui si de ce se deplasau la de la SNC la Sf. Gheorghe? Primul voiaj? Test? Si au hotarat sa se imbete cu totzii...

Deci, au venit nord, paralel cu malul si au ajuns la aa mica unde au incercat sa ia drum de larg sau sa intoarca? Exista si relatari, probabili transmise tot de gondolieri,  ca s-a incercat remorcarea de la distantza datorita apei mici din zona in care a esuat...

Ar fi interesant de aflat adevarul despre ce s-a intamplat si datele vasului in general... Clasa, constructia, capitanul, echipajul, data si motivele esuarii... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

pelicanul

Nu am prea multe date despre remorcherul "Tuzla", dar dupa forma cosului si a cabinei as inclina spre anii 1950 ca data a constructiei. Intr-adevar, ar fi foarte interesanta o istorie completa.

Am fost de vreo patru ori in zona Sahalin cu barca mea. De doua ori am plecat de la Sfintu Gheorghe urmind canalul Carmagiilor cu iesire pe la Zatoane. Zona era plina de barci cu turisti, braconieri (seara si dimineata devreme) si chiar un elicopter cu turisti care a aterizat pe Sahalin. Rezervatie sau nu, fitzele ne omoara. :)

Mai multe detalii si poze: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,801.0.html

DoiNomazi

#25
Citat din: pelicanul din Iulie 03, 2017, 09:08:15 AM
Nu am prea multe date despre remorcherul "Tuzla", dar dupa forma cosului si a cabinei as inclina spre anii 1950 ca data a constructiei. Intr-adevar, ar fi foarte interesanta o istorie completa.

Am fost de vreo patru ori in zona Sahalin cu barca mea. De doua ori am plecat de la Sfintu Gheorghe urmind canalul Carmagiilor cu iesire pe la Zatoane. Zona era plina de barci cu turisti, braconieri (seara si dimineata devreme) si chiar un elicopter cu turisti care a aterizat pe Sahalin. Rezervatie sau nu, fitzele ne omoara. :)

Mai multe detalii si poze: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,801.0.html

nu are nici un barcaholic prieteni pe la Capitania Constanta? Gurile rele spun ca ar fi acolo un registru cu toate incidentele de la bratul Chilia la Vama Veche.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Intersect

Citat din: DoiNomazi din Iulie 03, 2017, 06:43:22 AM
Acum nu pot gasi decat asa zisa poveste a remorcherului Tuzla, asa cum este prezentata turistilor de catre "gondolierii" locali... Unii mentioneaza anul esuarii undeva in perioada anilor '70 (asa imi amintesc si eu din articolul initial), altii mentioneaza 1982 ca find anul esuarii (?)... Imi pare rau ca nu mai gasesc articolul initial si nu am timp sa rascolesc iar arhive, dar imi amintesc de anul 1951 ca anul de fabricatie.

Dar poate stie cineva din zona. Exista acte arhivate despre fabricarea navei, intrarea in serviciu, esuarea, etc.

LE: Oare, folclorul local transforma Tuzla intr-un fel de Titanic romanesc, ce n-a reusit sa-si termine primul voiaj?... :)

Unii turisti regurgiteaza ce au auzit de la gondolieri.. legenda echipajului celor "betzi critza", in frunte cu capitanul, altzii mai adauga si "vreme rea" la scenariul de "perfect storm".

Era ziua, era noapte, era soare, era ploaie, era vant? Din ordinul cui si de ce se deplasau la de la SNC la Sf. Gheorghe? Primul voiaj? Test? Si au hotarat sa se imbete cu totzii...

Deci, au venit nord, paralel cu malul si au ajuns la aa mica unde au incercat sa ia drum de larg sau sa intoarca? Exista si relatari, probabili transmise tot de gondolieri,  ca s-a incercat remorcarea de la distantza datorita apei mici din zona in care a esuat...

Ar fi interesant de aflat adevarul despre ce s-a intamplat si datele vasului in general... Clasa, constructia, capitanul, echipajul, data si motivele esuarii... :)

I-am scris unui "gondolier" care mi-a povestit istoria navei,sper ca azi sa am un raspuns pe care am sa il postez. Restul de detalii cred ca se pot gasi la arhiva securitatii. Dat fiind vremurile cred ca adevarul o sa fie undeva in ceata si in documentele oficiale.
Daca se pune la indoiala faptul ca erau beti,eu sunt sigur ca erau beti,cred ca se poate spune ca este singurul detaliu care nu trebuie verificat.
Perfect storm sa mai intamplat si anul asta dar nu in Sahalin ci in gura bratului Sfantu Gheorghe.
http://radioconstanta.ro/2017/04/17/fotooperatiune-de-salvare-a-unei-nave-esuate-pe-mare-in-zona-sfantu-gheorghe/
Born to fish,forced to work!!!

Intersect

Citat din: pelicanul din Iulie 03, 2017, 09:08:15 AM
Nu am prea multe date despre remorcherul "Tuzla", dar dupa forma cosului si a cabinei as inclina spre anii 1950 ca data a constructiei. Intr-adevar, ar fi foarte interesanta o istorie completa.

Am fost de vreo patru ori in zona Sahalin cu barca mea. De doua ori am plecat de la Sfintu Gheorghe urmind canalul Carmagiilor cu iesire pe la Zatoane. Zona era plina de barci cu turisti, braconieri (seara si dimineata devreme) si chiar un elicopter cu turisti care a aterizat pe Sahalin. Rezervatie sau nu, fitzele ne omoara. :)

Mai multe detalii si poze: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,801.0.html

Tare faza  cu elicopterul eram si eu,sa dus dracu notiunea de zona protejata. Nu ai voia sa intri cu barca sau orice altceva dar ei vin cu elicopterul. Si anul asta de hram au venit cu elicopterul cativa turisti :).
Born to fish,forced to work!!!

DoiNomazi

#28
Citat din: Intersect din Iulie 03, 2017, 03:44:11 PM
I-am scris unui "gondolier" care mi-a povestit istoria navei,sper ca azi sa am un raspuns pe care am sa il postez. Restul de detalii cred ca se pot gasi la arhiva securitatii. Dat fiind vremurile cred ca adevarul o sa fie undeva in ceata si in documentele oficiale.
Daca se pune la indoiala faptul ca erau beti,eu sunt sigur ca erau beti,cred ca se poate spune ca este singurul detaliu care nu trebuie verificat.
Perfect storm sa mai intamplat si anul asta dar nu in Sahalin ci in gura bratului Sfantu Gheorghe.
http://radioconstanta.ro/2017/04/17/fotooperatiune-de-salvare-a-unei-nave-esuate-pe-mare-in-zona-sfantu-gheorghe/

Nu pot contesta ca erau beti pentru ca nu cunosc faptele. Ca s-or fi ocupat de caz si cei de la securitate si graniceri, nu ma indoiesc, dar trebuie sa existe macar un "proces verbal" pe undeva prin arhiva Navrom-uui. A fost un act deliberat de sabotaj economic, pentru a fi investigat in principal de securitate? A fost o tentativa de parasire frauduloasa a apelor teritoriale? Probabil ca nu, deci nu sunt sigur ca acest caz a fost "secretizat".

Cati membri erau in echipaj? Echipajul era din Constanta, din Sf. Gheorghe, sau din alta parte? Exista rezultate oficiale la probele de alcoolemie aplicate fiecarui membru al echipajului, sau doar umbla vorba in sat ca erau betzi? In lipsa unor cauze concrete verificabile, fiecare incearca sa-si explice pe cont propriu cauza esuarii si "betzia" pare verosimila.

Ingredientul optional "vremea rea" adauga "sarea si piperul" unei "tragedii" ce confera cazului ecouri de "legenda" potrivita urechilor turistilor... :)

Inca o data, nu pot contesta "versiunea turistica", probabil cam asa s-o fi intamplat, dar ar fi interesant sa putem inlocui macar confuzia anului cand s-a intamplat. Intre 1970 si 1982 sunt totusi 12 ani.

@intersect, @pelicanul, multumesc pentru raspunsuri. Daca mai aflati ceva concret si verificabil, va rog sa postati, sau macar trimiteti-mi si mie materialul via pm

Multumesc
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Intersect

Citat din: DoiNomazi din Iulie 03, 2017, 05:06:16 PM
Nu pot contesta ca erau beti pentru ca nu cunosc faptele. Ca s-or fi ocupat de caz si cei de la securitate si graniceri, nu ma indoiesc, dar trebuie sa existe macar un "proces verbal" pe undeva prin arhiva Navrom-uui. A fost un act deliberat de sabotaj economic, pentru a fi investigat in principal de securitate? A fost o tentativa de parasire frauduloasa a apelor teritoriale? Probabil ca nu, deci nu sunt sigur ca acest caz a fost "secretizat".

Cati membri erau in echipaj? Echipajul era din Constanta, din Sf. Gheorghe, sau din alta parte? Exista rezultate oficiale la probele de alcoolemie aplicate fiecarui membru al echipajului, sau doar umbla vorba in sat ca erau betzi? In lipsa unor cauze concrete verificabile, fiecare incearca sa-si explice pe cont propriu cauza esuarii si "betzia" pare verosimila.

Ingredientul optional "vremea rea" adauga "sarea si piperul" unei "tragedii" ce confera cazului ecouri de "legenda" potrivita urechilor turistilor... :)

Inca o data, nu pot contesta "versiunea turistica", probabil cam asa s-o fi intamplat, dar ar fi interesant sa putem inlocui macar confuzia anului cand s-a intamplat. Intre 1970 si 1982 sunt totusi 12 ani.

@intersect, @pelicanul, multumesc pentru raspunsuri. Daca mai aflati ceva concret si verificabil, va rog sa postati, sau macar trimiteti-mi si mie materialul via pm

Multumesc

Raspuns trimis de catre Dl Eduard Acsente :Remorcher cu aburi, facut prin 50, esuat pe insula in 1982. Doua remorchere avea flota romana cu aburi, unul Poarta Alba, taiat la fier vechi, celalalt, Tuzla esuat. Marinarii beti, mergeau spre Sulina, refuza ajutorul pescarilor si astfel avem epava.
Born to fish,forced to work!!!